1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. berbec 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2016
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a3 diesel tdi ,1,9 2001
    Certati cu blandete.Nimeni nu s-a nascut invatat.acum ma gindesc ca exista vreo solutie de turnat in radiator sau sa il lipesc
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Suntem blanzi. :)
    Termina cu improvizatiile, du-te si cauta unul in stare buna din dezmembrari. Nu te mai calici.
    Unele solutii de genul au tendinta sa faca o mare branza in sistemul de racire, si nu exagerez deloc cand zic branza.
     
    Ultima editare: 13 Apr 2016
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    berbec am mai scris despre asta personal pe forum: nici macar nu mai te gandi sa pui solutii stop leak in radiator. Este cea mai mare prostie care ti-a trecut prin minte. Ai o singura solutie, sa inlocuiesti radiatorul. Daca erai ramas in desert si era o chestie de viata si moarte da, intelegeam solutia de compromis dar asa nu ai alta optiune. Nu vrei sa stii ce pagube colaterale faci cand bagi in instalatia de racire a motorului solutii pentru stopat fisurile.
     
  4. berbec 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2016
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a3 diesel tdi ,1,9 2001
    Ok am inteles. Nu ma calicesc pentru ca eu de fapt m-am gandit sa iau unul nou dar totusi am trecut pe la un service si mi-au recomandat asta. Si eu sunt sceptic in privinta asta. Tu audi66 imi spui sa ma duc la dezmembrari. Dar tu crezi ca si piesa aia nu are un numar de ani si peste ceva timp poate cedeaza ?
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ti-am zis sa optezi pentru unul din dezmembrari din cauza faptului ca ai mentionat de accea improvizatie. M-am gandit ca unul nou te depaseste financiar si cautai o solutie mai ieftina. Evident ca indicat este sa pui unul nou. Pana la urma urmei e alegerea ta. Bafta.
     
  6. berbec 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2016
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a3 diesel tdi ,1,9 2001
    Da merci.
     
  7. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Salutare,
    In urma scanarii cu vagcom am primit urmatoarea eroare:
    17700/P1292/004754 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
    Intrebarea este cat de grav este si efectiv ce anume s-a defectat?
    Motorul este 1.6 avu, apa ajunge si ramane la 90 de grade , pleaca ventilatoarele, merge normal.
    Mufa de la senzorul de temperatura este cea cu 4 fire din cate stiu , deci acest F265 ar fi cea cu doua mufe care este mai inspre radiatoare.
    Ce ar putea fi?

    Multumesc!
     
  8. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Este vorba de senzorul de temperatura de pe termostat. Are mufa care nu face contact sau este defect. Trebuie remediata problema. Termostatul nu are nimic, de aceia iti urca apa si functioneaza restul.
     
  9. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Multumesc pentru raspuns.
    Sa inteleg ca este si acolo un senzor care poate fi inlocuit si nu este necesar sa schimb corpul acela cu termostat cu tot?
    Eu nu gasesc pe nicaieri macar unul desfacut sa vad cum este. Poate o sa il scot azi sa vad ce este acolo.
    Daca stie cineva un cod pentru senzorul respectiv sau ce este acolo , as fi recunoscator.
    Multumesc inca o data.
     
    Ultima editare: 25 Mai 2016
  10. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Update:
    Operatie reusita, pacientul mort.
    Am reusit sa stric termostatul de tot, rupandu-i firele din el. Am pus un termostat aproape nou - de la un prieten care l-a schimbat si el degeaba - aceeasi ptoblema:
    17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
    P1292 - 35-00 - Open Circuit
    Si am observat ca ventilatoarele merg in continuu si furtunul care intra in radiator pe jos ramane rece.
    Idei?
     
  11. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Acum probabil vede temperatura ridicata, si ventilatoarele merg pentru racire, dar pe alta parte nu da comanda la termostat sa deschida, si de aici furtunul de jos rece.
    Cum ai reusit sa rupi firele? Nu se mai pot reface?

    Ai aici o schema despre termostat. Cred ca sunt la fel motoarele.
    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_222.pdf
     
    Ultima editare: 25 Mai 2016
  12. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Firele nu se mai pot reface, termostatul ce l-am pus este aproape nou dar totusi eroarea persista...
     
  13. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    interesante depuneri ai tu acolo.ceva sigur nu este inregula,sa nu fie radiatorul vechi si plin de rugina si alte depuneri ce s-au adunat cu timpul.asta iti poate infunda circuitul pe undeva.
    si ai dreptate,nu stiu cum mai lipesti tu firele alea inapoi unde trebuie,ca sa poate sa incalzeasca ceara din inauntru.si la mine a iesit unul cu totul,dar au iesit firele din locul lor,la tine se vad rupte,daca reusesti sa le scoti din locul lor si sa pui putin cositor inauntru si sa tragi alte 2 si sa desfaci mufa de pe carcasa si acolo sunt 2 pini de care sunt lipite firele,poate ai noroc.vezi ca in partea cealalta este o siguranta,o scoti si iasa tot ansamblul usor cu arc si ramine doar tija din mijloc si locul unde intra.intreaba inainte daca nu sti ceva
    un Behr ii 200ron+
    dupa poza se vede ca ai unul mai ieftin.oricum astea deschid mai repede.posibil sa vi avut un defect din fabricatie.si eu am patit.am pus unul ieftin,100ron ceva de genul si deschidea mai repede decit ar trebui si nu se incadra in valori si imi dadea si mie aceasi eroare

    ventilatorul mic merge in continuu ptr ca ai roare si asa merge el in regim de eroare.
    furtunul gros de jos de la radiatorul este returul,ala greu o sa il simti tu cald.ptr ca daca iti face racirea bine,fiind furtunul gros,o sa il simti doar caldut.deasupra de iesirea acelui furtun,pe radiator,ai un senzor.care cind termostatul deschide si incepe sa isi faca circuitul,trece coolant-ul peste el si are niste valori,care difera.poate sa fie de la 95 sa porneasca primul ventilator si la 85 sa il opreasca,dar cum la tine merge in regim de avarie,inseamna ca tot timpul ai coolant rece in radiator,si chiar daca ai in motor 110 grade,cind intr-ul final deschide termostatul si isi face circuitul,atunci vine coolant rece pe furtunul de retur si contnuind si tot venind o vreme coolant la 110 grade din motor(pina se amesteca cu cel rece ce vine de pe retur) el se raceste in radiator ,plus ca merge radiatorul mic in treapta a 2-a (din cauza erori ce o ai)si pina vine pe retur este caldutz,apoi ca sa intre coolant "rece" sa raceasca motorul,asta e si ideea.eu la mine rar l-am simtit "fierbinte"


    senzorul ce tzi s-a recomandat sa il schimbi,nu are legatura cu termostatul,mufa ce o vezi pe termostat nu este un senzor,doar sunt 2 fire care merg in ceara din centrul termostatului si curentul ce trece prin ele este comandat doar de ECU in functie de ce temperatura este la coolant,ca sa deschida mai tare,in caz ca este prea fierbinte..senzorul se afla pe carcasa mare,unde intra termostatul,putin mai in sus si mai in spate de cum sta termostatul si are 4 pini.de obicei are culoarea verde.posibil ca acel senzor sa dea valori eronate si sa prosteasca ecu ca sunt tot alte temperaturi in carcasa(adica ca si in motor) si sa iti dea eroare.acel senzor zice ce temperatura ai in motor la coolant,daca el da valori eronate,zice ca tot timpul vine coolant mai rece decit ar trebui.se recomanda doar OEM


    totusi nu cred ca ar fi acel senzor,cel cu 4 pini.cred ca nu iti mai inchide tie bine termostatul,sau deschide prea repede.........parerea mea.suntem aici sa dam cu parerea,din experientele avute.cel mai simpu ar fi daca nu sti exact ce are,sa le inlocuiesti pe rind si prin eliminare sa vezi unde e problema,daca ai noroc sa ai de unde face rost de altele fara sa dai bani.daca nu,un mecanic priceput si sa ti-l faca el si daca nu merge te duci si faci scandal ca prin firma ar trebui sa iti remedieze problema fara alte costuri.

    desi F265 este termostatul

    -1-F265 - Map-controlled engine cooling thermostat.
    -2- G62 - Coolant temperature sender.

    in F265,mufa cea cu 2 pini nu este nici un senzor.cam asa ara cum este inauntru.nu am gasit termostat exact ca al nostru,dar ce e cu albastru este exact ca la noi
     
    Ultima editare: 26 Mai 2016
  14. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Multumesc de raspuns , termostatul din poze este cel vechi si este marca behr. Cel care l-am pus acum pe masina este unul mai ieftin dar este ca nou.. chiar daca ar deschide mai repede nu cred ca ar trebui sa dea eroare de "open circuit" (eroare electrica).
     
  15. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Daca ai fi deschis link-ul lui Marian si ai fi citit cu atentie tot PDF-ul , la un moment dat ai fi vazut ca in mapa din ecu sunt stocate niste valori de temperatura,si intre cit si cit trebuie sa deschida si etc...termostatul.Daca se abate vreo valoare de la cele stocate in ecu,atunci aparare eroare,in functie de ce se intimpla.
    si eu momentan am aceasi eroare ca si tine in bord si asa circul cu masina.dar la mine problema sunt ceasurile si imi trebuiesc altele,si am "smenuit" termostatul sa deschida mai repede si imi sta undeva la 93-94 maxim,full load ...orice ar fi.valoarea de 94grade e mica ptr cit ar trebui sa fie si cit are stocat ecu in memorie ca ar trebuie sa imi fie mie temperatura motorului in orice situatie.
    .daca deschide mai repede,raceste mai repede si nu se incadreaza in valori
     
    Ultima editare: 26 Mai 2016
  16. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Problema a fost rezolvata astazi: am cumparat un termostat nou Behr de la Mahle si totul este ok, cel putin pana acum. Circuitul intrerupt era chiar in termostat. L-am masurat pe cel nou si avea 15 ohmi , iar cel vechi 0 ohmi. Se pare ca are o slabiciune acest tip de termostat, in timp i se intrerupe circuitul din el.
    Multumesc pentru raspunsuri. O seara placuta.
     
  17. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Bine ca ai rezolvat. In termostat este o rezistenta, si aia se deregleaza. Foloseste doar antigel si apa distilata, daca nu peste o perioada o iei de la cap.
     
  18. dma

    dma 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    a4 , 1,6 ALZ , 2004
    Salut ! Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o parere ? Am fost la mecanic si a zis ca defect este termostatul (eu i-am facut o diagnoza si se pare ca afisarea e de vina ) .
    Multumesc !
     
  19. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    ca sa fi sigur ca afisajul este de vina,ori il montezi pe o masina perfect functionala(identica cu a ta) ori cunosti toti parametri de temperatura ptr fiecare componenta.Adica sa sti la cit deschide termostatul si la cit inchide (ptr tipul tau de motor)senzorii ce se afla pe circuitul de racire,intre ce valori lucra si daca mai trimit informatii corecte la ecu.din moment ce i-ai facut o diagnoza,inseamna ca nu ti-a dat nici o eroare,ca altfel ne spuneai,dar poate o componenta nu mai lucra in parametrii stabiliti si am auzit de multe ori ca asta nu da eroare la tester.De aia trebuie sa le verifici tu pe toate.
    Daca ai fi citit tot ce s-a scris la acest topic,ti-ai fi dat seama ec se intimpla,ca s-a explicat cam tot ce se poate despre racire ptr A3.ce am zis eu e doar un rezumat mic si concentrat,la tot ce gasesti aici in foarte multe posturi
    La A3 se stie bine ca ceasurile se defecta,mai ales ca au o vechime de ani buni,si printre care e si aceasta problema in care nu mai indica corect acele din bord.
    De curiozitate....la sectiunea A4,nu se vb de asa ceva?!?!
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @dma Ai facut Output Test la ceasuri ?
     

Distribuie pagina asta