Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. BuZZter 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2015
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A3, 1.6 8L, 2002
    O sa incerc si asta!! Mersi de raspuns!
    O zi buna!
     
  2. Mepyy

    Mepyy 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 / 1.8 / 2000
    Salut , am si eu o problema la ventilatoarele din fata.. bag cheia in contact si dau prima cheie doar sa se aprinda bordul.. si incep ventilatoarele sau ventilatorul sa faca in ultimul hal.. nu conteaza daca este cald sau racoare noapte sau zi.. oricand la orice ora.. am schimbat releul si pentru o saptamana nu am mai avut problema asta.. acum din nou.. sa fie ceva ce poata sa arda sau sa strice releul? Are ceva sigurante.. sau? Acul cand cand urca spre 90 ventilatorul se opreste... cand este jos de tot acul la 60 pornesc din nou.. a mai patit cineva?

    (Releul schimbat l am schimbat pe aceasi serie ca cel original si luat din dezmembrari) ..

    Un sfat ceva.. ca se aude ORIBIL .. si aerul conditionat este oprit deci nu ca l am uitat sau ceva de genul..
     
  3. alle_ares

    alle_ares 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Ventilatoarele tale merg pe regim de avarie cind ceva nu functioneaza la sistemul de racire.Poate cu o diagnoza sa faci o scanare si sa vezi daca ai erori.
    Eu cind scoteam mufa de la termostat,pornea ventilatorul mic la stage 2 si mergea continuu,de cind bagam cheia pina o scoteam din contact.
    Daca nu ai erori,atunci poate cu un electrician sa verifici vre-un scurt sau fir intrerupt pe undeva...dar cred ca tot pe cursul sistemului de racire
     
  4. Mepyy

    Mepyy 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 / 1.8 / 2000


    Un link pe youtube.. acum am observat ca merg amandoua si de precizat motorul oprit si aerul normal la fel.. o sa vad zilele astea ca ma dispera..
     
  5. alle_ares

    alle_ares 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Repet,daca ecu sesiseaza "avarii" la sistemul de racire,din momentul cind ai pus contactul pornesc ventilatoarele."Avarii" poate sa insemne multe lucruri
    Parerea mea
     
  6. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    Salutare. Iar o mica problema in legatura cu sistemul de racire, la masina din semnatura:

    De unde isi ia afisajul de pe climatronic (meniul ascuns, canal 49) temperatura? De la ceasuri?

    Daca stau cu VCDS pe ceasuri, afisajul de pe climatronic corespunde pana la 109 grade, dupa aia climatronicul continua sa urce pana la 113-114 grade. Brusc, de la 113-114 ajunge la 121, pornesc toate ventilatoarele pe max si se opreste compresorul de clima.
    Pe vcds (pe instruments, nu pe engine) temperatura oscileaza intre 114-115 grade
    Pe engine (vcds) sta la 108-109 grade, cum e normal.

    Cand am mai muncit pe la senzorul de temperatura de pe motor, l-am rasucit cu 180 de grade sa am acces mai usor la mufa. Oare din cauza aia imi da pe instruments valoare mai mare decat pe engine? G2 si G62 sunt in aceeasi carcasa. Oare pentru ca l-am rasucit raporteaza aiurea?

    Multumesc.
     
  7. dNj17

    dNj17 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2014
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    A3,1.6,2002
    Salutare, detin un Audi a3 1.6 AVU, acum o luna am patit sa imi iasa aburi din vasul de expansiune, am fost la service, am schimbat termostat+ termocupla mare(nu functionau). Am presupus ca s-a rezolvat problema acum o saptamna am patit din nou, fierbea antigelul dupa care s-a scurs tot, am completat cu apa, curgea toata pe jos. Pare sa curga de undeva din motor, nu am putut sa gasesc dar se prelinge printre cutie si baia de ulei. Am verificat uleiul, este okay.
    Precizez ca ceasurile nu imi indica corect, pe tester imi arata temperatura bine, in schimb pe ceas 120. Termostatul a mai fost schimbat anul trecut.
    Acum mi-au spus ca ei cred ca este garnitura de chiuloasa, ceva pareri?
     
  8. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    @dNj17 La mine a fost la fel, era de vina garnitura de la termostat. Pe acolo curgea. Completam cam 1 litru pe saptamana (300-400 km). Dar nu a fiert niciodata. S-ar putea sa fie la tine de la chiuloasa.

    Incearca sa pui mana sub termostat sa vezi daca e ud.

    Intrebare: La tine, daca iti indica temperatura incorect pe ceasuri, iti merge climatronicul? Daca mergi pe meniul ascuns de pe climatronic, canalul 49, ce iti arata acolo?
     
  9. dNj17

    dNj17 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2014
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    A3,1.6,2002
    Din cate imi aduc aminte mergea, avea momente cand in loc de rece baga caldut dar isi revenea repede, 1 minut si caldura nu imi mai merge de ceva timp dar probabil e din alta cauza.
    O sa verific ce mi-ai zis si revin.
     
  10. dNj17

    dNj17 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2014
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    A3,1.6,2002
    Asta cica ar fi problema, e fisurata, sper sa aiba dreptate, multumesc pentru raspunsuri.

    14393186_637575893070274_443653843_o.jpg

    14393864_637575869736943_1292132972_o.jpg
     
  11. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    Cu placere, e mai OK decat o garnitura de chiuloasa :)

    Faza cu ceasurile o am si eu, nu indica bine. Pe tester arata OK, pe ceasuri si pe climatronic 110+ grade. Si din cand in cand mi se opreste aerul rece, tot asa, cateva minute.

    Te rog, daca gasesti rezolvare la asta, anunta-ma. Eu zic ca ceasurile sunt de vina.
     
  12. dNj17

    dNj17 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2014
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    A3,1.6,2002
    Norocul meu ca am gasit la 400 de lei, prima data mi-a zis 800 care nu e chiar asa OK :))
    Legat de ceasuri, mi-a spus ca e de vina sonda, nu prea cred, din ce am citit pe internet e o problema generala faza cu ceasurile.
     
  13. Andy.dax 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2016
    Locație:
    Tg Jiu
    Masina:
    Audi a3 8l, 2001
    Salut,

    Am un Audi A3, 1.6 102 CP (AVU/BFQ). Termostatul meu nu inchide bine, urca apa foarte greu la 90 grade in bord ( azi dimineata a ajuns la 92 grade - meniu climatronic in ~ 15 km extern).
    Din ce am citit pe forum recomandat este termostat BEHR.
    Din fabrica tot BEHR este instalat?
    Acest termostat se gaseste si fara carcasa ?
    Eu am gasit cea mai ieftina varianta aceasta https://www.autoatu.ro/termostat-lichid-racire-behr-ti16105/p1709964/ .
    Daca stiti pe undeva mai ieftin (doar termostatul in sine) va rog sa imi distribuiti.
    Merita sa iau doar termostatul Calorstat http://www.autoeco.ro/termostat-lic...lorstat-by-vernet-th6276.87j/15012/a13627859/ ?

    Multumesc !
     
  14. alle_ares

    alle_ares 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    este ieftin ce ai gasit tu,si ala asa este,nu e cu carcasa,mai simplu sau mai desfacut nu gasesti niecaieri in lume.asa arata termostatul de audi a3 benzina.daca sigur ala e problema,i-al
     
  15. Andy.dax 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2016
    Locație:
    Tg Jiu
    Masina:
    Audi a3 8l, 2001
    Nu sunt sigur ca el e vinovatul, dar pe el il banuiesc.
    Acesta este termostatul principal ?
    Mai este si alt termostat?
    Ideea este ca apa urca greu la 90 grade.
     
  16. alle_ares

    alle_ares 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Ala este singurul termostat,altul nu este.Nu cumva ai eroare la termostat ceva de genul open circuit?asta ar inseamna ca a ramas blocat pe deschis si raceste mereu
    mai cerceteaza inainte sa dai bani ,sa nu cumva sa ii dai aiurea,adica sa fi sigur de cauza
     
  17. Andy.dax 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2016
    Locație:
    Tg Jiu
    Masina:
    Audi a3 8l, 2001
    O sa schimb termostatul, in situatia de fata apa urca greu la 90 de grade (dupa 15 km extern abia urca).
    Am o nelamurire, oare nici sa nu deschida bine termostatul ? Furtunul care pleaca din el este rece cand apa este la 90 grade, in climatronic am avut 110grade stabil, nu creste mai mult, in vasul de expansiune am vazut ca se intoarce apa. ( in bord nu mi-a crescut niciodata apa peste 90 grade / sau vreo problema de genul).
    Deci sigur trebuie sa fie o problema cu termostatul zic eu.
    Pe tester nu am avut ocazia sa o conectez.

    Multumesc
     

    Fișiere atașate:

  18. alle_ares

    alle_ares 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    daca ai 110 in climatronic,tind sa cred ca e totul ok.daca acul nu trece de 90 iarasi e ok.
    zimi te rog cum ai observant ca se incalzeste greu?fata de alte momente din trecut?sau fata de o alta masina?
    furtunul acela nu pleaca din el,ci intra in el,este returul si rar o sa il simti caldutz,dar cred ca niciodata "fierbinte".ce iti arata tie in climatronic este temperatura apei doar in motor,si nicaieri altundeva.in carcasa mare,unde sta termostatul,ai si un sensor cu 4 pini si Acela da informatiile cit este apa in motor,ce afiseaza acul in bord si da informatii la ecu.
     
  19. Andy.dax 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2016
    Locație:
    Tg Jiu
    Masina:
    Audi a3 8l, 2001
    Comparat cu alte masini am facut testul.
    Un prieten cu Golf 4 1.4 16v, dupa ~ 7 km zice ca ii urca apa la 90grade, un altul cu un golf 3 1.6 benzina cam tot dupa 7 km mi-a zis.
    Mie azi dimineata mi-a ajuns apa in bord la 90 grade dupa 13 km (extern) - in climatronic cam tot 90, nu ajunsese la 100 grade.
    In plus, am spoiler fata after market (ce blocheaza aerul sa treaca prin radiator).
    Sa fie totul in regula si sa umblu eu de nebun ?
    Stiu cand am pus masina pe tester acum 3 luni, nu avea eroarea open circuit. (sau nu mi-a spus mie despre ea mecanicul).
     
  20. alle_ares

    alle_ares 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    daca compari mere,sa le compari tot cu mere,nu cu pere sau prune.adica sa gasesti tot un audi a3 1.6 dupa 2000 si cu ala sa il compari (parerea mea).nu are legatura radiatorul cu cit de repede se inclazeste motorul
    (asta in idea in care totul este functional),daca circuitul tau este deschis mai tot timpul,poate avea legatura radiatorul,dar in alte conditzii,deloc nu are legatura.am explicat de atitea ori.
    circuitul tau este inchis,motorul merge si prin arderile interne si frecarile dese si repezi ale componetelor din motor,antigelul sa incalzeste(ptr ca se incalzeste tot motorul).cind ajunge la o anumita temperatura,termostatul incepe sa se deschide,deoarece in centrul lui este un cilindru plin cu ceara si in acel cilindru este o tija care dupa ce se incalzeste ceara impinge in sus tija,care printr-un system pe arcuri(daca ai vazut un thermostat,sti)va deschide circuitul incet incet,in functie de cit de tare sau incet se incalzeste antigelul.deci deschirea circuitului este pur mecanica.cind temperatura antigelului creste intr-un mod foarte rapid ,senzorul sesizeaza cresterea mare de temperatura si da comanda la ecu care acesta trimite impulsuri electrice catre thermostat,care acel thermostat are o rezistenta in el si incalzeste ceara si mai tare de deschide circuitul si mai tare,parca maxim e de 7mm.permitind unul flux mai mare de antigel mai rece,ce se afla in radiator sa intre in motor.acest flux este asigurat de pompa de apa(asa ii zice) de la distributie(oricum din cauza fierberii se creaza presiune,deci antigelul circula)
    in mare asa functioneaza la masina ta sistemul de racire,pentru ca masina ta este ca a mea si m-am documentat foarte bine.
    deci acul tau greste greu ori ca senzorul nu mai indica corect ori ca circuitul tau este deschis mereu.
    de cind pornesti masina si pina cind ajunge acul sa il vezi tu la 90,totul depinde de temperatura de afara,stilul de condus,amestecul de antigel si apa(proportia de cit % apa si cit antigel,ptr ca apa fierbe mai repede ca antigelul).
    daca noi doi ne punem unul linga altul,si plecam dimineatza in acelasi moment,nu vom ajunge amindoi concomitent la 90.
    pina cind masina nu da erori si alte semne ca nu mai functioneaza cum functiona odata(o data recenta, ca sigur nu mai merge ca atunci cind era noua),iti recomand sa ii dai pace.
     

Distribuie pagina asta