1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul multilink - tren de rulare (brate - capete de bara) la A4 B5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de sorin.crisan, 13 Noi 2008.

  1. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Metoda romaneasca si se va lasa cu dereri de cap. Cel mai bine se scot cu presa dar nici asa nu este ok pt ca vei da pe o bucsa de la bratul inferior cel din spate cam _50 60 de lei si manopera aferenta si dupa ceva timp va ceda pivotul. Cel mai simplu si economic mod este sa inlocuuiesti bratul cu probleme sau tot chitul de brate si nu vei mai avea probleme de genul " ce o mai trancani acuma iar ma duc la mecanic sau sa te bagi pe sub masina"
     
  2. ryoraul

    ryoraul Bronze Member

    Înscris:
    8 Feb 2013
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B5 2001 AVANT 1.9 TDI AJM
    Stie cineva codurile originale de la :
    bielete antiruliu
    capete de bara
    brat inferior drept stanga/dreapta
    brat inferior curbat stanga/dreapta
    brat superior drept stanga/dreapta
    brat superior curbat stanga/dreapta
    pentru masina din profil ? Multumesc anticipat.
     
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Poftim.
     
  4. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    Salut,

    Stie cineva, trebuie facuta geometria rotilor daca schimba doar bratele de sus fata/spate, fara a se atinge de cele de jos?
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca a reusit sa le schimbe fara a umbla la capetele de bara, nu trebuie facuta.
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca s-a demontat amortizorul de pe pozitie si/sau fuzeta pentru a scoate bratele mergi si verifica directia. Bafta.
     
  7. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Imi poate spune si mie cineva de unde se regleaza unghiul de fuga la a4 b5 ca eu nu an gasit pe masina nicun punct de reglaj. Singurul reglaj care il are este cel de la capatul de bara in rest este totul fix si sus la prinderea ansamblului arc amortizor de caroserie este cu bucse conice si seibi de centrare. Daca sa unblat la sistemul de directie si sau unlocuit doar cate o piesa doua ar fii necesara o vreificare a unghilui de fuga si a directiei.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai de acolo se regleaza, la capatul de bara/bieleta de directie.
    Da, este recomandat sa verifici, dar e posibil sa il gasesti in parametri, depinde ce piesa ai inlocuit.
    Dar ce cauti acolo ? Daca nu ai stand de geometrie, nu te sfatuiesc sa il reglezi la ochi si sa mergi asa cu masina.
     
  9. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    Da, sa desfacut fuzeta, partial, pentru acces.Apropo, bratele de sus trebuie stranse cu rotile sub sarcina (artificial cu rotor pe cric) correct?
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exact sau se strang jos pe sol.
     
    weaselciuy apreciază asta.
  11. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    Dar...e vreo problema oare daca strang pe toate manual, fiindca nu am cheie dinamometrica?

    Vreau sa intru eu sa mai verific restul bratelor, eventual schimbat. Totul e dat cu degripant de 2 zile pentru usurinta. Apoi fac geometria.

    Info gasit de mine:

    Upper front - 50 Nm + 1/4 turn into mounting bracket
    Upper rear - 50Nm + 1/4 turn into mounting bracket
    Upper pinch bolt - 40 Nm
    Lower front - 80 Nm + 1/4 turn into subframe
    Lower rear - 90 Nm +1/4 turn into subframe
    Lower control arms into the spindle - 100 Nm
    Shock tower assembly bolts - 75 Nm
    Lower nut and bolt into control arm - 90 Nm
    Lower connection to the sway bar - 45 Nm
    Upper connection into the control arm - 40 Nm + 1/4 turn
    Rear Sub Frame, Large Bolt 110 Nm + 1/4 turn
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu e nicio problema daca ai "mana". Merge si manual, doar sa nu le strangi ca ghiolbanul.
     
    weaselciuy apreciază asta.
  13. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Se merita o diferenta de 50-60 lei intre brat Lemforder si TRW (159 lei vs 105 lei) ?
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu.
     
    paul14 apreciază asta.
  15. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    Am pus astazi brate noi. Total 6 ore dar imi plac pauzele la casa. Recomand cu incredere o torta portabila, am dat jos suruburi intepenite si sudate, fara probleme. Atentie la cabluri frana si furtune benzina . Folie + Shield must use. As fi terminat in 3 ore daca era decenta temperatura. SWAG-urile erau ok, dar doua erau cu -50% HP, pericol public. Au tinut 60k Km, si au fost instalate incorect la vremea acea, cu rotile in aer. Le recomand. Am pastrat 4 de rezerva fiindca arata foarte bine pe dinafara, spalate :)

    Am folosit acest Guide, alt forum Audi - Link 1 - Link 2 - Link 3 - Link 4
    Order - (Preparation, Tie Rod, Upper links, Lower Links)

    Inca odata +10 la torta portabila. The best little helper.
     
  16. mannion 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2013
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A4, 1.9 TDI, 1995
    Trebuie sa schimb bratele inferioare din fata (cele pe care stau amortizoarele). Cel de pe stanga are 30.000 km (mecanicul a pus atunci Sidem), iar cel de pe dreapta nu a fost schimbat niciodata de mine (am facut 75.000 km). Culmea e ca cel de pe partea dreapta are un sfert din jocul pe care il are cel de pe partea stanga. Un brat TRW costa 220 lei, iar unul Lemforder costa 310 lei. Mecanicul imi zice sa pun Lemforder ca sa nu mai schimb curand.
    Voi ce ziceti sa pun? Rezista Lemforder cu 40% mai multi km decat TRW? Caci cam asa reiese din pret cel putin.
     
  17. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Depinde de noroc. TRW nu mai e ce a fost si nici Lemforder nu e mai breaz. Diferenta de pret dintre ele nu prea se justifica. Problema e ca TRW sunt mai piratate in ultima vreme. In zilele noastre nu prea mai stii ce sa cumperi, totul e loterie.
    Eu as pune totusi TRW, Lemforder-ul mi se pare scump si nu prea cred ca tine mai mult. Depinde si de starea amortizorului.
     
  18. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Cand am reusit de am strambat 3 brate pe partea stanga, le-am schimbat cu ce am prins fiind constrans de "siguranta" unei roti strambe si de bani.
    M-am pricopsit cu 3 Optimal si un Ruville, cel mare. Am facut de atunci maxim 10.000 km dintre care aproximativ 5.000 km cu roti pe 17" si se prezinta foarte bine.
    Primul mecanic nu stiu cum le-a strans, in sarcina sau nu, dar cand am schimbat rulmentul le-a strans in aer. Nu se aud zgomote ciudate.
    Acum urmeaza sa schimb unul pe dreapta cu TRW si o sa-l bat la cap sa le stranga pe toate cum trebuie.
     
  19. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    La schimbarea rulmentului se scot bratele din fuzeta, nu se umbla la partea cu bucsa si e normal sa le stranga in aer.
     
  20. mannion 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2013
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A4, 1.9 TDI, 1995
    Am schimbat doar bratul de pe partea stanga. Se pare ca cel de pe partea dreapta e inca ok. Am pus TRW. Sper sa reziste mai mult decat cel schimbat, care mi s-a parut a fi Optimal si nu Sidem cum stiam eu.
     
    AudiDum apreciază asta.

Distribuie pagina asta