1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tacheti si Axa Came la motoare 1.9 TDI - discutii - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de semaseby, 4 Sep 2009.

  1. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Am schimbat axul și tachetii și sunt mulțumit masina merge foarte bine suna frumos, aveam axul uzat și 2 tacheti sparți restu erau uzați mai tare dar nu erau sparți, iam schimbat pe toți 8. Ca o nota informativa manopera piese ax, tacheti,și simeringuri, ulei și toate filtre1500 ron.
     
    gruvnoise apreciază asta.
  2. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    Foarte bine, daca ai de gand sa mai pastrezi masina mult, ai grija sa folosesti ulei de calitate ( Liqui Moly TopTec 4100, Motul, Aral, etc), schimbul la 10.000 km.. si mers la + 2000 rpm ( o turatie marita a motorului, antreneaza pompa de ulei sa arunce mai mult ulei in zona axei cu came/tacheti/injectoare

    Bafta!
     
  3. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Revin cu o problema la axul cu came,
    După ce lam schimbat ma bucuram ca am scăpat de o problema, dar acum după aproximativ 1700 de km am desfăcut din nou capacul de la ax sa mai trag o privire pe acolo cu un prieten foarte bun care are servisul lui dar în alta regiune. Ne-am apucat pentru ca ne gândim ca nu a fixat corect distribuția acolo unde am reparat masina, deoarece dimineață pornește mai greu un pic și cu întreruperi, asta sa intimplat imediat după ce am schimbat axul.
    Am observat ca din axul nou pe care lam montat a sărit bucăți mici din el de mărimea unui Bob de grâu și se roade,iar acolo unde e ros se vede culoarea aurie parca nu e lucitoare ca oglinda.
    Care ar fi problema ca nu înțeleg...din ce cauza?
    Acei de la service mi-au băgat axul pe firma FAI Auto Parts, ce păreri aveți, sunt puțin cam disperat ca am dat ceva bani pe toate acestea...
    Săptămâna viitoare intru la service ca am garanție încă de la ei și vad ce spun.
     
    Ultima editare: 16 Iun 2015
  4. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Chiar nu e nimeni să-mi dea și mie un sfat?
    Mă mai frământă o idee, am găsit un ax cu came de la un passat OEM în stare ideala, nu prezintă semne de uzura, nustiu dacă e de la același cod de motor,
    Acum întrebarea mea este, dacă toate axurile cu came de la motoarele 1.9 sunt la fel iar dacă nu ce diferența este?
    Axul lam găsit la 50 euro în stare foarte buna și ma frământă sa îl iau, ca ce e OEM e OEM, el provine parimise de la motor de 115 cai
     
  5. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    daca motorul de pe passat este tot PD in 8 valve, este bun si pentru tine. Asta trebuia sa faci de la inceput, majoritatea asa fac -> OEM SH.
     
  6. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Mulțumesc mult pentru sfat, acum nu sunt în tara, săptămâna viitoare ma întorc și trec pe la ei sa vad ce răspuns îmi da la garanție. Iar dacă nu ma duc fuga sa îl iau OEM de la passat.Mulțumesc încă odata, dar de ce cauza am pățit toate astea?
     
  7. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    Pai toata lumea spune ca axele came after market sunt proaste... dar sa se strice in 1700 km.. mai rar... Te-as sfatuii sa verifici sau chiar sa schimbi pompa de ulei.. alt motiv in afara de lipsa de ungere nu as vedea.
     
  8. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Sunt doua came cu calitati diferite la pretul acela ai luat-o pe cea mai ieftina.
    -una din fonta alta din otel cea din otel una pe la 200 e alta la 450-500 e la ultima mai trebuie cumparat ceva sa fie totul ok.

    Pana la FAI mai sunt:FEBI BILSTEIN sau KOLBENSCHMIDT
     
  9. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Mulțumesc băieți de sfaturi, pompa de ulei e buna problema e ca am cumpărat axul pe o firma proasta as zice și materialul din care e făcut..
    .
     
  10. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Axa cu came la PD se fabrica numai din otel aliat, orice alt material nu rezista.
     
  11. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Am văzut acum pe net ca axul pe firma FAI este făcut din fonta.
    Ce spuneți dacă ma duc pe garantie și mi-o aproba, sa iau altul pe ruville sau pe ce firma ar fi mai buna? Asta în caz ca cei de la service insista sa iau altu de acei bani și sa fie nou...
     
    Ultima editare: 20 Iun 2015
  12. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    La motoarele PD trebuie numai din oțel, mai exact 4140. Eu am luat ax second original cu tot cu tacheții cu care a lucrat.
     
  13. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
  14. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Se zice ca cei de 1.9PD150 ARL ar fi cei mai buni. Sunt negri. Ca marca tot INA, codul e cu C la sfârșit. O sa caut și codul complet. Dacă are cineva experienta cu ei, sa împărtășească cu noi.
     
    Radu83B apreciază asta.
  15. cristian_61

    cristian_61 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    audi A4,131 cp, AVF, avant
    axa cu came , tacheti

    Audi A4 Avant, 1.9, 250 k km , 130 AVF , 2003.
    defect - axa cu came (1 si 3 mai accentuat) o sa schimb si tachetii.

    reviziile le-am facut la 15 k de km cu castrol 5w40 exact ce recomanda producatorul, si chiar am incercat sa am grija de masina (cum cred ca toata lumea are)

    am niste nelamuriri
    - de ce s-au defectat daca reviziile si uleiul a fost schimbat la timp, care ar fi cauza/cauzele dat fiind faptul ca acolo sunt frecari mari :
    - sa fie poma de ulei slaba si nu s-a facut ungerea cum trebuie?
    - uleiul cu toate ca este Castrol sa fie de proasta calitate - fabricat nu stiu pe unde?
    - sau pur si simplu este parte consumabila a ansamblului motor, desi imi este cel putin ciudat ca dupa 250 de mii sa inceapa sa se duca din ansamblele mobile ale motorului. din cele rasfoite pe site sa fie una din acele "probleme tipice" pt audi 1.9 tdi?


    multumesc frumos
     
    Adrian.A3.8p apreciază asta.
  16. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Axa cu came

    Nu este o ''problema tipica'' la 1,9 tdi axa cu came. Problema este uleiul de calitate proasta sau neadecvat tipului de motor in care este folosit.
    Precum tutunul, si uleiurile auto sunt falsificate ''la greu''. :)
     
  17. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Buna seara tuturor, azi cand sa plec cu masina, iar(dupa 1 an jumate de cand am schimbat chiulasa cu totul) bate motorul la rece... Ma uit, iar nivelul de ulei sub minim( ca si ultima data, desi la ultima verificare, avea ulei). Completez cu ulei si deocamdata dispare bataia.(data trecuta nu disparuse). Mai merg prin oras, ma opresc si cand o pornesc, iar bate si bate constant. Opresc motorul, tractez masina pana acasa si demontez capacul de la culbutori. Constat urmatoarele: a 2a cama de la pisonul 3 s-a uzat de tot, mult nu mai avea pana sa fie rotunda, cama care calca pe injectorul 3 are o zgarietura....
    Ultima data cand am avut problema aceasta cu camele uzate, a fost din cauza distributiei care sarise de la punct, si uzase primele 2 came, acuma nu imi explic care a fost cauza....

    LE: Ce marca de ax cu came imi recomandati sa iau? Cel care l-am luat anul a fost de la Federal Mogul si dupa 500 de km s-a rupt in 2...
     
    Ultima editare: 14 Dec 2015
  18. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Cama de evacuare. Numai acolo e uzata axa? Incearca o axa kolbenschmidt(am vazut ca e din otel) si tacheti ina negri. Asta e problema la motoarele astea, acolo apare uzura, la evacuare.
     
    Nitu Mihai apreciază asta.
  19. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Si cama de la admisie incepuse sa se uzeze, dar mai tare era uzata cama de la evacuare. Restul camelor nu aveau uzura, camele de la pistonul 3 era singurul cu uzura. Chiulasa care o aveam acuma pe masina era una luata din dezmembrari(de pe un superb 1.9 tdi din 2007).
     
  20. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Buna ziua, azi am ajuns la mecanic, s-a apucat de demontat si s-a constat ca axul cu came s-a dus din cauza uleiului... Pentru ca taicamiu a ales sa puna un ulei de-o seama cu masina(14 ani). Si uleiul cand s-a scurs acuma, arata ca dracu, plus ca si filtrul de ulei, care a fost schimbat la vara, arata acuma ca naiba. Am gasit un ax cu came din dezmembrari si restul pieselor le pun noi. Baietii la service nu au vrut sa-mi monteze ax cu came nou, pentru ca stiau ei ce stiau, plus ca si eu am patit-o cu un ax cu came nou care m-a tinut 500 de km.
    In concluzie, o economie de 140 de lei a dus la o cheltuiala de aprox 1000 de lei, nu puneti porcarii in motor.
     

Distribuie pagina asta