Pai la masini cu sute de mii km pica ambreiajul oricum, ca e absolut normal. Plus ca toti merg f agresiv cu masinile dupa resoftare. Unii se opresc dupa ce se obisnuiesc o luna...altii dupa ce prajesc ambreiajul
Daca este de la Dragos (completechip) nu-ti fa griji, e lucru de calitate. Doar sa fie intr-adevar de la el si sa fie facut pentru masina ta (nu copiat de cineva din alt ecu). Eu merg la fel si inainte si dupa remap la fiecare masina. Cam asa arata ambreiajul dupa mult chin (4 ani) cu 78% mai multa putere decat stock
Un opel astra 1.7 de 75CP, cu turbo de Alfa Romeo 2.4 cu geometrie variabila si ceva modificari la pompa de injectie sa permita mai mult avans. A patinat destul de mult, in ultimul timp intre 3200 si 4500 rpm patina ca la balamuc. Asta a fost si motivul schimbarii :D
Un set de furtune de silicon stiti de unde pot lua pt a6 c5 si credeti ca ar trb sa le schimb dc am facut doar soft stage 1? Mersi
paul.alexandru Furtune siliconice merita cand ale tale sunt coapte sau cand ai setup mult mai agresiv decat stock (50%+ mai multa putere cel putin) norbyms Da. Ai ECU EDC15P+.
Salutare, Sunt nou pe aici, am de 5 luni un A4 B6 diesel 131 cp cod motor AWX din 2002 si are 260 000 km (dupa ce am vazut prin TUV poate ca sunt reali ... sau nu, dar, eu vreau sa ma gandesc ca doar atati sunt) si ma gandeam sa fac o resoftare. Dintre cei care sunteti experti, poti ajunge la 165 cp fara nici o alta modificare, doar prin resoftare ? In afara de turbina poti sa mai prajesti si altceva mai devreme ? Te mai tine masina macar 2-3 ani daca nu esti cu pedala tot timpul blana ? Sunt prea multi km pentru resoftare ? Multumesc anticipat.
Buna,nu prajesti absolut nimic si daca masina chiar are km reali,ceea ce sunt cam discutabili dar nah nu ma indoiesc se poate,inafara de schimbare de comportament nu vei sesiza nimic...daca nu atentie la ambreiaj,dar la 160cai inca nu e problema in functie de soft,daca softul este unul facut ca lumea si nu agresiv si umblii omeneste nu vei avea probleme multi km
Ambreaj, volanta si suporti motor vei schimba. Si iti garantez ca nu o sa iti mai placa cun franeaza masina, deci iti va trebui si alte frana, mai mari. In rest turbina e singura piesa care cade daca nu folosesti ulei bun si nu il schimbi la timp. Ca idee, fa-ti un dyno sa vezi cati cai ai si apoi unul dupa. Eu zic ca nu o sa primesti 165 cp, ci mai degraba 150-155.
ovidiutm, te contrazic aici. AWX merge safe la 165 si fortat ajunge pana aproape de 180, cu riscuri mari pentru turbina
Tu poti sa ma contrazici, eu am o oarecare experienta si am vorbit din acea experienta. Sa nu uiti ca masina mea de zi cu zi e un b6, 131 cp. Evident, resoftat. Vezi ca awx are 285 nm, la tine zice ca are 315 nm, cat un avf stock. Uite, de exemplu in graficul 2 se vede clar cum peek-ul e la 2000 rpm, asta duce la uzura prematura a ambreajului si mai tarziu a volantei. 167 cp la 379 nm? Eu ma indoiesc (chiar si cu grafic in fata) pentru ca la tine au crescut caii in acelasi ritm cu cuplul (diferenta de 2% intre ele). Eu am 397 NM (maxim limitat) si nu am atins 160 cp. Si iti spun asta din drag vs. 2.5 stock 150 cp, nu din dyno.
Multumesc. Mai am o nelamurire: cp si NM sunt standard ? adica de exemplu daca mai multe auto care au cp si Nm la fel ar trebui sa mearga cam la fel ? Eu ma gandeam la cum va merge audi-ul meu dupa resoftare, pentru ca am mers cu un A4 B8 143 cp 2.0 al unui prieten si demareaza mai bine de cat al meu la 131 cp. Inseamna ca eu dupa resoftare il voi lasa in spate pe cel cu B8 ?
dodotoma resoftarea nu se face ca sa-l lasi pe ala cu A4 B8 in spate. Daca asa pui problema care va duce discutia intr-o polemica inutila si cu alte comparatii mesajele iti vor fi sterse direct si fara alte explicatii. Pe acest forum nu facem versus/comparatii cu alte marci auto si nu facem versus/comparatii cu alte motorizari chiar din cadrul aceleiasi marci auto. Aici pe acest topic discuti strict doar despre motorizarea din titlu si atat. Si asa mesajul tau a fost editat si sters ce nu are legatura cu acest topic. Dupa cum pui intrebarile se vede ca esti la inceput cu masinile si te rog sa citesti acest forum mai pe indelete, mai alest aria despre masina care o ai. O zi buna
2 masini IDENTICE cu acelasi cod motor, aceeasi caroserie, acelasi an, aceeasi culoare etc nu vor merge niciodata la fel. Cu atat mai mult daca softul e acelasi. E ceva ce trebuie personalizat in parte, ca si cand iti faci o lucrare la dentist. Faptul ca ai aceeasi varsta cu mine si acelasi nunar de dinti, nu inseamna ca o lucrare de-a ta se potriveste la mine. Dealtel, nu se potriveste garantat. Ca majoritatea tunerilor fac un singur soft si il pun la toti cu acelasi motor, e o greseala grava. De ce? Pentru ca intre 2 masini difera o serie de factori: - uzura ( tip ulei si intervale de schimb) - uzura ( mers cu turatii mai mari) - uzura (mers predominant in oras) - uzura (km diferiti) - uzura (temperatura medie exterioara) - sofer (marimea talpei si cat de des se "supara". - sofer (cat de permisiv e cu schimbul pieselor) - sofer (cat de zgarcit e cand vine vorba de calitatea pieselor) - sens folosire (cat de des e folosita masina) - sens folosire (cat de incarcata e masina de obicei) - sens folosire (daca te dai regulat cu alte masinu cand pleci de la semafor) - carburant (cat de mult tine la ce introduce in rezervor) - exploatarea anterior resoftarii - uzura existenta. ETC. Din toate aceste motive, subliniez ca 2 masini aparent identice, nu sunt niciodata identice. Ca atare, nici softul nu are voie sa fie identic ce sa mai zic cand pui 10 masini cu acelasi motor si tiate subt diferite... Rezultatul final depinde de cel care resofteaza, de cunostintele lui in domeniu si de cheful lui de lucru. Unii lucreaza 5 minute (rescriu harta) si gata, ei au resoftat. Pe astia nu i-as plati pentru ca aia nu e individualizare, iar eu nu cumpar soft la kg. -
ovidiutm, unele masini scot stock mai mult decat ce zice producatorul, altele mai putin. La 2000 este si cuplul stock, nu vad care este problema din moment ce ambreiajul tine in jur de 400 Nm fara probleme. Poti sa ai si 500 Nm la 2000 de ture si 170 CP la 4000, conteaza ce vrea clientul si in ce stare este masina cand ajunge la modificat (Cand se stabilesc limitele superioare safe). dodotoma NM si CP sunt niste unitati de masura standard, deci 200 NM vor fi 200 si pe 1.4 benzina si pe 3.0 diesel.
Mie imi vine greu sa cred ca un B6, care la 10 ani+ de uzura scoate mai mult de 131 cai cat are stock. Probabil scotea, daca il puneai pe Dyno in primii ani din viata, nu si in urmatorii 10-15. Majoritatea B6 au peste 300.000 km, uzura exista, chiar daca i-a fost schimbat uleiul la 7.000 km si a fost tinuta bibelou. Sau Audi cu cat imbatraneste cu atat ii cresc caii ? Cati dintre voi "resoftati" ati facut Dyno autorizat si in afara Romaniei (tara tuturor posibilitatilor) ? Tare sunt curios de rezultate ... Aici se muta treceri de pietoni la 1 ora de la accident, un Dyno manevrat/decalibrat e o nimica toata ...
Eu nu sunt de acord cu cresterea cuplului catre maxim si pastrarea peek-ului tot la 2000 rpm. Asta inseamna sa iti bati joc de masina. Stiu ca asa se impresioneaza insa dincolo de protejarea ambreajului, peek-ul ar fi necesar pe la 3000 rpm, nu crezi?
Cuplul suplimentar este bun in depasiri, pleci din 2000 rpm in a 5-a spre exemplu si ai suficient cuplu sa depasesti lejer. Daca ai cuplul la turatii mari atunci va trebui sa pleci cu a 4-a in depasire, deci schimbi viteza in timp ce esti pe contrasens. La B8 am marit putin cuplul la 2000 rpm, cuplul maxim fiind la 2600 (in acea zona merg cel mai mult cu motorul, deci am nevoie) Daca nici standul de la CompleteChip Iasi nu mai masoara corect atunci care masoara? Cel de pe strada, cand te dai cu o masina similara? Nu vreau sa intru in polemici cu voi, vad ca peste tot sunteti gica-contra. Ca idee, in 2010 am facut un AWX la 180 CP verificati pe 2 standuri dyno (turbo stock, injectoare stock !), dar turbina era chinuita rau (aveam promisiunea de la client ca o va schimba cu una de ARL modificata, lucru care s-a si intamplat intre timp). Diferenta intre masuratori a fost de 2 CP, cu precizarea ca diferenta de temperatura era de 10 grade si intervalul de 4 luni intre masuratori. Inca functioneaza masina, are peste 100.000 km de la resoftare (face germania destul de des). Singurul lucru care a picat a fost un injector care oricum dadea semne de oboseala de cand a cumparat masina in 2008.