Toate ALH-urile au turbina cu geometrie variabila,singurele diesel-uri cu turbina geometrie fixa 1,9tdi de 90cp sunt 1Z,AHU si AHH.Ca sa pui duze f mari ca pp764 iti tebuie alt cap de pompa,pe urma alta turbina mai mare,ca degeaba ai motorina daca nu ai aer,intercooler mai mare si pe urma ambreiaj sport sa tina cuplu si caii putere;deci costurile vor fi f mari si nu se merita.Turbina pot sa pun una de pe AFN,practic sunt aceleasi motoare,diferenta consta in turbina si duze;si da,daca imi va cadea turbina,sigur am sa pun una de AFN si atunci ma duc in 140cp.La ALH numai punand duze pp520 si resoftare ajungi in 140cp datorita turbinei,cunosc cateva cazuri.Pt mine,in final,ideea e sa maresc puterea motorului(nu f mult) si sa pastrez fiabilitatea.Cristi,la tine nu stiu cum e cu turbina,daca e una si aceeasi de pe 116cp la 131cp,nu am studiat ca nu am asa ceva si nu m-a interesat.
eu am gasit alh pe passat cu geometrie fixa ...e posibil sa fie afn nu stiu sigur in fine avea 90 de cai pp764 sunt niste duze destul de mari dar nu exagerate,adica mai sunt exista 3 stagii peste mai exact pp502, 520race si 520race v2,adica daca stie tunerul sa faca softul sunt ok.Nu tre sa schimbi capul de pompa original pt 130 de cai,capul de pompa tine 170 de cai fara probleme,cu conditia sa fie de 10mm.E posibil ca turbina de alh sa fie putin mai mare decat a ta,deoarece caii nu ii castiga din geometria variabila .Geometria variabila e facuta sa faca turbina sa intre cat mai devreme atata tot.Nu da cai ,ca face turbina sa intre mai rapid si plaja de turatie a cuplului e mai mare asta e partea a doua. Partenerul meu a facut alh cu pp520+chip =145 de cai. Probleme de fiabilitate nu sunt sub 200 de cai...nici makar la ambreiaj...cu conditia ca softul sa fie OK!
din nu ce motiv nu pot sa editez in fine...pt traznea motorul de pd115 este de fapt motorul de 101 cu turbina de pd131 .Deci este cam acelasi lucru daca ai pus turbina de 131 de cai pe masina ta
nu am pus ca am vrut eu turbina de 131 cp ,la inghesuiala si disperare ca raman cu ea demontata asa sa nimerit....iar ce ai zis tu ca motoarele de 101 cu turbina de 131=115cp...e total aiurea,deci daca luam un motor de 90 si ii punem turbina de 143 =131??scuze cornel de poluare de topic
Man,motorul ALH a inlocuit 1z,AHU si AHH din 2000 si singura inbunatatire notabila fata de cele 3 este turbina cu geometrie variabila care baga o presiune (boost)mai mare decat cea fixa,deci un flux de aer mai mare si implicit mai multa putere.Ti-am spus la postul anterior care si cum sunt motoarele non pd,ce tot le aburesti?AFN e de 110cp,diferenta fata de cele de 90cp consta in turbina si duze.Intr-adevar nu trebuie sa schimb capul de pompa pt 130cp,dar daca se pune duze mai mari de pp520 fara un cap de pompa mai mare,nu o sa reusesti decat sa ai o masina fumigena!,iar daca ai cap de pompa mai mare,trebuie si turbina si intercooler mai mare!
@trasnea(cristi) am inteles,da chiar asa este motorul tau este de fapt un pd de 101 cai cu turbina mai mare pusa din fabrica.Injectoarele sunt la fel ca cele de 101 electronica e acceasi si la pd 101/115/131/150 . @ASHIHARA alh-ul are alta turbina mai mare ,geometria variabila e un bonus sa zic asa asa cum ti-am zis geometria variabila nu da cai Un link care clarifica multe http://www.turbomaster.info/eng/applications/passenger_cars/audi/ Referitor la fum....totul depinde cum e facut softul ,pot face ca si race 520 sa nu dea fum daca vreau ce zici de asta? De ex eu am 520 race pe masina cu turbina actuala si cap de pompa de 12mm nu reusesc sa le fac sa dea fum,decat inainte sa faca turbina boost....cand incepe sa faca boost no more smoke. Chiar nu este nevoie sa imi explici ce si cum stiu foarte bine care e treaba de la alh in sus cu motoarele diesel de la vw ,chiar eu am un asv de 110 cai ,tunez motoarele astea de ceva timp. Ti-am spus ca nu ma pricep de la 1z si afn ca nu am avut ocazia sa lucrez cu astfel de motoare .Stiu doar ca 1z/afn nu au nimic in comun cu alh/asv decat tipul injectiei.Nici macar pistoanele sau axa cu came.Chiar axa cu came de asv e upgrade pt afn.
Unde am zis eu ca ALH are turbina mai mare?Am zis ca are geometrie variabila,atat si cea variabila da un boost mai mare,deci implicit mai multi cp.Cea cu geometrie fixa are un boost mai mic decat cea cu geometrie variabila.Man,no offence,dar daca esti tuner si ai motor ASV de 11ocp care e unul si acelasi cu AFN care e euro 2 in comparatie cu al tau care e euro 3(de fapt asta e singura diferenta dintre ASV si AFN,norma de poluare) imi spune multe.Cat despre compatibilitatea intre 1z,afn,alh si asv,nu mai comentez nimic,m-am lamurit cat de documentat esti,sau cate motoare de acest tip ai avut in fata ochilor.
mda...sincer nu vreau sa intru in disputa cu tine...eu am incercat sincer sa te ajut ...dar ar trebui sa te interesezi putin.... iti zic...alh /asv nu are nici o treaba cu afn/1z nici macar blocul nu e la fel nici micar internele,nici ecu-ul nici instalatia electrica NIMIC in afara de tipul de injectie .Poti lectura linistit pe tdiclub.com si sa sa vezi ca o sa fii de alta parere. Nu ai zis ca alh are turbina mai mare ITI ZIC EU ca are alta turbina si e si mai mare si probabil face si boost mai mare probabil alh-ul are 0.9 bari de fabrica,de fapt daca citeai pe linkul care ti l-am dat o sa vezi ca una e gt15 si una vnt17,ca sunt foarte asemanatoare poate ca dimensiuni la carcasa e adevarat dar per total sunt diferite.In primul rand una de conceputa in anii 90 si alta e conceputa in anii 2000.E si normal.Asta e buna acum...Ca se potrivesc unele piese de pe un motor pe altul asta e partea a doua.Dar ele din fabrica sunt diferite,sa stii ca normele de poluare nu inseamna intotdeauna doar un catalizator in plus dohhhh
Am vrut sa tastez diferente si asemanari dintre motoarele non pd,da tu oricum mai vii cu niste informatii eronate si o sa ne lungim fara rost;o sa-ti una singura:garret wastegate 15(1z,ahu,ahh) are presiune 0,9bar,iar alh vnt15(nu 17,care e pe motorul de 2,5l,nicidecum pe 1,9l) are presiune 1,1bar.Cat priveste de conceptia motoarelor,nu mai zic nimic,ai reusit sa ma bine dispui;sigur esti tuner?
eu nu te-am jignit cu nimic nu inteleg de ce tu o faci chiar crezi ca ne tragem de sireturi daca nu vrei sa intelegi foarte bine dar nu incerca sa duci lumea in eroare cu informatiile tale si incearca sa pastrezi limita bunului simt...la voi la moldova e mai greu cu asta sau cum?...citeste inainte sa zici ceva... In concluzie turbina de pe alh este un vnt17 cu compresoarele mai mici decat la asv si este denumita popular vnt15 da din cauza compresoarelor.Daca vrei sa o iei ca si demunirea garet da e un gt15 .Dar diferenta intre gt15 de pe alh si vnt17 de pe asv este foarte mica ,doar la compresoare in rest e identica. Intotdeauna DECAT SA IEI O VORBA DIN AUZITE mai bine stai in banca ta si nu te mai pronunta.
Ca tot o faci pe ofensatul bucurestean(aveti voi o problema cu provincia cand nu va convine ceva) care detine adevarul absolut,promit sa stau in banca mea si-mi cer scuze ca ma trag de sireturi cu tine.Omule,ia o pauza ca esti stresat rau(deh,viata grea din RO),eu nu te-am intrebat nimic.Am zis de la inceput ca discutia nu duce nicaieri(nu esti primul care bate cu pumnul in masa la prostiile pe care le debiteaza) si ca dovada,uite unde a ajuns discutia acum.Hai sa terminam,nu o mai fa pe ofensatul ca nu ti-am furat mancarea si nici pe desteptul acolo unde crezi ca tu "stii".Sper ca si alti colegi care au acest tip de motoare sau au habar de ele sa posteze,poate unul dintre noi doi invata ceva.Aaa,de ce compresoare vorbesti?PEACE.
Salutare, am gasit urmatoarea "chestie" pe ebay.... http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=370137844542 Cutiutza poate oferi chiar atatia cai? Care aveti asa ceva montat? Cam care ar fi riscurile? P.S Am luat zeci de articole de pe ebay, nu vreau sa inceapa discutiile despre securitatea tranzactiilor pe ebay
Lasa tuning box-ul,fa o resoftare personalizata la un tuner care se pricepe,iesi mai castigat(la noi se dezlipesc epromurile si se rescriu);tuning box-ul e o siguranta care se monteaza pe instalatia e alimentare si transmite informatii false lui ECU.
ASHIHARA, in general pe motorizarile 1.9tdi de 130CP si 150CP merg turbinele VNT17. VNT20 provine de la 2.5tdi.
Aici se discuta despre motoare non pd,nu pd!Eu nu vorbesc despre motoare pd,ci de non pd de 90cp!Si topicul a luato razna,eu discut despre ceva si discutia ajunge in alta parte;va rog,daca nu aveti ceva concret de spus in acest topic(si implicit ce se discuta),nu mai postati de dragul de a posta si mai dati si informatii eronate!Mariusbors,in primul rand ai postat aiurea,in al 2-lea rand tu ai o masina aspirata la care nu prea ai ce face,castigul de putere este limitat,tuningul se preteaza cel mai bine la masinile turbo.
Man,nu ma mai lasensez intr-o disputa,de abia s-a terminat una,atat spun si inchei discutia:ALH este un motor non pd de 90 cp cu vnt15 care nu are nici o treaba cu pd-ul de 131cp si motorul de 2,5l de 150cp.
"Man", inainte de Mitsubishi am avut o Octavia ALH, careia i-am schimbat injectoarele cu PP520, i-am pus un soft adecvat, am castigat cateva etape de dragracing, eram pe punctul de a face alte upgrade-uri dar a aparut noua masina. As fi vrut sa ofer sfaturi, nu sa polemizez cu tine, dar vad ca nu am cum, prea imi tai macaroana. Bafta la modificari.
Daca vrei sa discutam despre motorul non pd de 90cp,esti binevenit!Ce am vrut eu sa spun,e ca nu ma intereseaza ca discutia sa alunece spre motoare pd sau alt litraj.Tot la PP520 m-am gandit si eu,esti binevenit sa impartasesti din experienta ta.Chestia e cam asa:1Z e bunicul ALH,deosebirea principala intre cele doua e turbina,eu am GARRET cu geometrie fixa(boost mai mic,care se vede in cuplu:1Z-202nm,ALH-210nm) fata de ALH care are VNT geometrie mobila,deci pe mine nu ma prea ajuta turbina.Alt aspect care ma intereseaza,este ambreiajul,chiar nu stiu ce ambreiaj este pe ALH(ma intereseaza marimea),am inteles ca s-au pus doua tipuri de ambreiaj in functie de anul de fabricatie.Esti bine venit sa postezi si sa ne spui din experienta ta,dar te rog sa pastram subiectul despre ce este topicul.Bafta si astept posturile tale.
Am gasit un articol cum se schimba diuzele stock cu cele after market,in acest articol este vorba de pp520 http://pics.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf ,precum si un dynotest dar fara remapare,doar prin simpla adaugire a diuzelor sport http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-template/faq/Page?template=stockpower