1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ulei 2T in motorina pentru lubrifierea injectoarelor - recomandat sau nu ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Kira, 21 Oct 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Eu am pus de peste 10 ani in toate masinile diesel care le am, pun acum si o sa pun in continuare in motorina ulei 2 T deoarece eu consider ca motorina care exista in statiile de alimentare nu are chiar cele mai bune calitati de ungere pentru injectoare (este foarte uscata ca si compozitie).
     
  2. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Cristi uscata este,toata lumea o stie insa o poti rezolva cu aditivi speciali pt combustibil nicidecum ulei 2T ! Vezi efectul Placebo

    Un articol asemanator il studiasem la un doctorand doar ca era vorba de alt lucru insa testele asemanatoare pe cifra cetanica a motrinei
    concentratia 1:200 ulei / motorina este apa de ploaie
    uleiul 2T in motoare diesel nu va face decat rau, depuneri pe diuza injectoarelor , depuneri in DPF etc

    Mai jos aveti extras din http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php articolul care este foarte bun din punctul meu de vedere

    ''Based on the results of this study, the following conclusions are drawn:

    - At a 200:1 volumetric blending ratio, 2-stroke oil has a negligible effect on diesel lubricity.
    - All diesel fuel sold in South Africa has to meet the SANS 342:2014 lubricity specification to ensure the proper protection of diesel fuel pumps and injector systems.
    - The low sulphur diesel products sold by Sasol contain lubricity improver additives which are far more effective than 2-stroke oil.
    - At a 200:1 volumetric blending ratio, 2-stroke oil has a negligible effect on diesel cetane number.
    - No measurable effect on all other regulated diesel properties was measured at a 200:1 dose of 2-stroke oil in diesel.
    - 2-stroke oil can contain around 16ppm zinc, or higher depending on the formulation and batch.
    - Trace amounts of zinc in diesel are known to rapidly accelerate injector nozzle deposits.
    - Engine test results show that a 200:1 blend of 2-stroke oil in diesel results in a 2% loss of engine power in a 16 hour test due to injector fouling, a risk that would apply to any 6common rail diesel engine, but could also worsen fouling in older engines.
    - Vehicles fitted with a diesel particulate filter (DPF) in the exhaust system could experience reduced DPF life due to the collection of ash and metal based contaminants in the filter over time with the continued use of 2-stroke oil. ''

    Si ca sa raspund la intrebare, nu am pus , si nici nu am sa pun sau recomand vreodata ulei 2T in altceva decat Motorul in 2 timpi.

    Restul este can can ;)
     
    molecula apreciază asta.
  3. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Acum partea interesanta este ca sunt multi care pun ulei 2t si nimeni pana acum nu s-a plans de efecte secundare injectoare infundate si etc(eu pun de curand si desi este o perioada scurta nu am decat feedback pozitiv)
    Ok poate in timp se poate intampla dar acum ce inseamna acest timp pt ca multi folosesc combinatia de ani buni fara vreun fel de problema.
     
  4. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Daca se foloseste raportul 1:200 este insesizabil
     
  5. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Problem de ungere nu apare la injectoare, ca injectorul nu are nevoie de ungere.


    Ungerea deficitara se afla la nivelul pompei de injectie si la nivelul pompei de motorina. Unii loganisti s-au trezit cu particule metalice in filtrul de motorina. Cu 2T lipsa particule metalice.

    Uleiul 2T in amestec cu motorina fac casa buna, arderea este mai completa drept dovada nu mai vezi fum negru la fundul ei cand o calci. De ce ?
    Arderea fiind mai completa, cantitatea de motorina injectata va fi mai mica pentru ca motorina in amestec cu 2t are putere calorica mai mare -> mai multa caldura
    La final cand tragi linie ai si consum mai mic, si fum mai putin, si motor care suna mai bine.

    Eu am folosit 2T semisintetic jaso fc LM 1052 destul de mult timp dar am trecut la aditivare cu aditivi dedicati care dupa parerea mea si-au facut mai bine treaba.
    Echivalent al 2T in materie de aditivi este redline rl-2 care nu are cetan boost.

    Pentru cei cu motoare euro5, motorina isi va face treaba de ungere cu succes dar pentru cei cu euro4.... euro3 ....... nem.
    Eu am renuntat la 2T pentru ca ieseam destul de sus ca pret fata de metabond megasel plus care si-a facut treaba la fel de bine pe partea de ungere. Nu mai zic de cetan boost care .... s-a simtit.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca se foloseste Metabond si ulei 2T in acelasi timp, apar complicatii ? :)
     
  7. InSecret 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A5, CJEB,2012
    Salutare, am inceput si eu sa pun ... Mai intai mentionez ca am adaugat 100 ml la 10 L , instant nu s-a simtit nimic si e logic caci nu am turnat direct in camera de ardere, dar dupa 10 km max am ramas uimit... Insa am facut pe calicul si cu ocazia asta am sa-i raspund si lui audi66 si anume am turnat 150 la 10L si am folosit si un aditiv, am simtit o scadere de putere si asa m-am dus si am mai pus 10 L de motorina . Eu unu sunt multumit de cum se comporta doar motorina + 2t. Nu am incredere decat in testele mele, si mai presus de atat nu cred ca studiul facut are vre-o relevanta deoarece la nici o pompa compozitia chimica a motorinei nu este identica. Atata timp cat tu esti multumit studiul respectiv este egal cu 0
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai din cate vad toata lumea pune 40-50 ml la 10l motorina, in afara de rotitza care pune 1l la 3 plinuri. :)
     
  9. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Daca in loc de ulei 2T, as pune ulei hidraulic, ce rezultate as obtine ? :)

    Am inceput testarile pe doua stivuitoare cu motoare VW. Sa vedem ce iese!
     
  10. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Referitor la depuneri pe injectoare, ar fi interesant dacă cineva cu motor VEP sau CR ( ca se scot rapid injectoarele, sa scoată unul, îl curață sa fie ok apoi după o anumita distanță sa îl scoată pe același și sa vadă dacă s-a depus ceva.
     
  11. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Complicam foarte mult situatia dar si arderea. Safe nu e.

    Alegerea iti apartine, 2T semisintetic low ash cu jaso FC/FD sau aditiv.

    Ai folosit si 2T si metabond, ramai pe care te-a impresionat mai placut :) Ambele sunt 2 variante excelente pentru diesel.
    Eu am renuntat la 2T pentru aditivare. Si timp de 40k km n-am avut probleme. Si nici dieselarul de 2.0 cu DPF in 20k km n-a avut probleme ci doar injectoare la 0.00 si regenerari rare.

    Pentru inlocuirea 2T-ului si pastrarea lubrifierii partilor in miscare + curatare eu folosesc la dieselele familiei redline rl-2. Pentru cetan boost adaug metabond megasel plus. Dar asta e alta discutie :)
     
    Ultima editare: 23 Oct 2015
  12. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Revin cu noutati dupa folosire-a uleiul hidraulic in loc de ulei 2T.
    Dupa primele minute se observa :
    scadere a fumului
    disparitia mirosului urat la esapament
    o usoara marire de putere la motor
    pornire usoara
    nivel scazut de galagie (se face simtit doar in jurul de 3000rpm)
    Rezultate obtinute pe un Fiat Stilo Sw 1.9jtd
    Momentan testez si un Chevrolet Cruze 1.7 cu filtru de particule.
     
  13. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Am bagat si eu minunea si m-am trezit cu ele infundate, dece?
    Ideea in sine nu este rea dar trebuie precizat ca se recomanda si parcurgerea unui traseu mai lung nu 1-10km iarna si gata pauza, cel putin 25km.
    Varianta ce-a mai buna din punctul meu de vedere este: inlocuirea alimentarii actuale cu una fara retur pe filtru, un filtru cu diametru de 10mm la furtune si returul merge direct in rezervor, prin asta o sa cam faca mofturi iarna la temperaturi negative dar raceste mai bine pompa decat varianta originala. Nu neaparat ungerea afecteaza pompa cat caldura, cu o racire mai buna s-ar elimina incalzirile pompei mai ales vara.
     
  14. InSecret 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A5, CJEB,2012
    A incercat cineva Ravenol MPS Powersynth 2T ?
     
  15. ionita123 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Locație:
    roman
    Masina:
    megane 2, 1.5 dci, 2008
    Este un semisintetic cu esteri, presupunem ca ii are, pana nu vedem un msds. Pour pointul nu este de ulei sintetic.
    Ca alternativa recomand motul 710.
     
    kojak13 apreciază asta.
  16. soosy

    soosy 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a4 b7 motor 2000 tdi cod Blb
    Deci pana la urma la motoarele pd este indicat uleiul de 2t sau nu?ex la un 2.0tdi fără pdf
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, este indicat. Cel putin de catre cei care il folosim de ani buni cu rezultate satisfacatoare.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, la toate motoarele diesel este indicat. S-a mai explicat anterior in acest topic. Eu am PD fara DPF si pun ulei in motorina de cand am masina asta.
     
  19. soosy

    soosy 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a4 b7 motor 2000 tdi cod Blb
    Mulțumesc de răspuns, întrebăm ca am citit câteva pagini bune și tot contradictorii ca la PD nu ii bine pentru injectoare și etc...doar la injectoare simple

    As vrea sa încerc și eu la un eu 4 2.0tdi pd...
     
  20. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Eu la mașina anterioara un A4 B5 cod motor AJM, înainte de a folosi ulei 2T aveam pe injectoare compensarii cuprinse intre 0,07-0,09. După câteva luni de folosit ulei 2T, compensările pe injectoare au crescut spre 0,50. Am folosit doar Mol Dinamic Sprint 2T. Posibil să fi avut eu ghinion.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta