1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motor Diesel la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de ovidiutm, 11 Iun 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Amstaff 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,b8,2014
    Am fost la un magazin piese auto in Austria, pe langa Parndorf, 1 litru ulei motor Castrol costa 26,99 euro.
    Cum ajunge in Romania sa fie vândut cu 50 lei/litru, incluzand si profitul vânzătorului?
     
  2. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Tomyk salutare,:hi:
    M-am uitat pe 3 postari video si am dedus ca uleiul Castrol Profesional 5w30 este cel mai slab. Are o uzura de 0.16.
    Mobil 1 ESP 5w30 are undeva la 0.14
    Sa inteleg ca uleiul Total Quartz Ineo ECS 5w30 cu uzura de numai 0.03 le-ar ,,bate" calitativ pe cele doua mai sus mentionate ? :confused:
     
    Tomyk apreciază asta.
  3. Tomyk 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2017
    Locație:
    Gr
    Masina:
    Skoda octavia 1.9tdi 2007
    Pai testele pe care le face baiatul acela, nu stiu daca sunt asa de relevante si nici nu avem de unde sa stim daca face reclama la vreun produs sau nu... rezultatele sunt foarte usor de influentat daca sunt neglijate anumite aspecte. Pentru a obtine rezultate mai precise, ar trebui repetat testul pe mai multe probe, de aceeasi calitate, si apoi s.ar face o medie. A testat omul si frecarea cu ulei de bucatarie si chiar si sampon :)). Floriolul a iesit mai bine decat castrol edge 5w30 ll 03 de care am eu acum. Am pus uleiul de 500km, nu e prima data cand am un longlife in motor. Insa masina mea are 72.000km, din 2007 si ca maniac ce sunt, imi place sa stiu ca am bagat ceva bun in motor. Impresiile pe care le am cu 5w30 sunt ca atunci cand e mai cald motorul, parca nu mai trage asa bine la un schimb complet ~10000 km papa cam 800ml tinut tot timpul oe maxim si mai da cu fum cateodata. Urmaresc o uzura mai mica, o ungere mai buna si un zgomot mai placut al motorului interesandu.ma despre un anumit ulei. Sper ca am facut alegere buna cu acesta... o sa revin cu o parere. Multumesc! 20171014_110743.jpg
     
    cornel1970 apreciază asta.
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Tomyc multumim pentru informatii dar noi aici pe acest forum discutam exclusiv despre marca Audi.
    Vezi ca pe forumul vwforum exista topic dedicat, la fel ca aici, unde poti pune aceleasi intrebari si cere lamuririle necesare. Multumesc foarte mult pentru intelegere.
     
  5. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Acele teste sunt egale cu 0. Singurul aspect valabil este evolutia uleiului la cald-rece dpdv al ciferi de uzura in sensul ca evolutia normala ar fi ca uleiul la 100 grade ofera uzuri mai mici fata de uleiul rece. In rest, acele cifre sunt egale cu 0.

    Redline 5w40 este elita 5w40. Ceva mai bun nu exista.
    Am folosit 2 schimburi de Redline 5w40 la fosta masina..... este un ulei care nu stie sa oboseasca.


    Pentru cei care bugetul nu are neaprat o limita, redline este o alegere excelenta ( fara gama EURO )

    In nici un caz. Este un test facut lautareste pe un material care nu se gaseste pur in motor. La nivel de motoare exista aliaje, spatii bine definite intre piesele care se afla in miscare.
    Acele teste sunt egale cu 0 asa cum am spus mai sus pentru ca nu ofera o perspectiva reala asupra uzurilor pe care un ulei le poate scoate in motor.
    - singura metoda in masa cu ajutorul careia poti vedea ceea ce face un ulei in motor este analiza de ulei uzat. Mai departe, ceea ce fac smecherii pe youtube ..... mai bine eviti.

    Mai bine cumaram toti Ravenol VPD 5w40 cu 13k km pentru ca daca ar fi sa luam in calcul testele lui ofera uzura mai bun fata de un redline
     
    Tomyk apreciază asta.
  6. Tomyk 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2017
    Locație:
    Gr
    Masina:
    Skoda octavia 1.9tdi 2007
    Kspic, multumesc foarte mult pt. raspuns. Este incurajator sa stiu ca m.am orientat catre un ulei bun, abia astept sa il bag in motor. Avand in vedere ca l.am cumparat si e depozitat in garaj, iar cu uleiul actual am decat 500km, o sa trec pe redline cand o sa am timp sa fac schimbul. Referitor al acele teste, intr.adevar, au o relevanta foarte mica. Macar eu de acolo am aflat de redline si cum: am vazut test cu amsoil, apoi m.am uitat dupa amsoil pe net si apoi am dat de redline. :) revin cu o parere dupa ce fac 1000 km cu el, nu stiu cand se va intampla exact...
    Inca o data vreau sa multumesc pt. raspuns si pt. implicare, aici facand referire si la intreg topicul. Sunt de acord cu multe dintre raspunsurile pe care le.ai dat si apreciez parerile tale.
     
  7. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Cu drag.
    Lasa uleiul actual in motor macar 2k km pentru a " spala ". Dupa poti trece pe redline daca nu mai ai rabdare :)).

    Amsoil este .... o mica mare glumita. In trecut am folosit varianta euro de care am fost foarte incantat comparativ cu castrol. Dar fata de ESP de la Mobil1 sau XL-III de la Valvoline, acea varianta petru masini europene de la Amsoil cu norma 504 507 este o gluma.
    Experienta nu foarte ok am avut cu Redline Euro 5w30 care in motor diesel cu DPF in 8k km si-a pierdut toata vlaga in timp ce Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5w30 la acea vreme i-a dat clasa.

    Dar gama simpla de la Redline, cea non euro, este excelenta.
    Ceva asemanator cu redline gasesi mai ieftin de la Fuchs si anume Tita Pro S 5w40 varianta de competitii.

    Aici am un sfat pentru colegii Audisti dar si cei care citesc topicul. Nu va mai uitati cu uimire la uleiurile din SUA,. Cei din SUA se uita la fel cand vine vorba de uleiurile vandute in Europa.
    Redline este o exceptie dar mai sunt si cateva uleiuri care reprezinta cazuri izolate.
     
    Cata_ADC, cornel1970 și Tomyk apreciază asta.
  8. Guest 86691 Guest

    img056.jpg

    Mașina în cauză: Skoda Roomster 1.6 tdi 90 cp CAYB fabricată în 2014 107500 km parcurși.

    Rulaj cu uleiul de motor: 7500 km 70% Extraurban 30% Urban

    Uleiul folosit: Rowe Multi Synth DPF 5W30 aditivat cu Ozerol MP8

    Uleiul anterior Mobil 1 ESP 5W30 de asemenea aditivat cu Ozerol MP8

    Motorina folosită 95% Rompetrol Efix 51 aditivată cu ulei 2 timpi și Adizol T6

    Stil de conducere: dinamic/sportiv,

    Cantitate de ulei completată: 0

    Aprecieri pozitive: uleiul face motorul să functioneze silențios, turbina are un sunet grav, plăcut.

    Aprecieri negative: nici una.
     
    Kspic și Reviver apreciază asta.
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Multumim pentru test.
    Eu vreau sa vad un test de ulei tinut in motor 15.000 - 20.000 - 30.000 km, nu un test din asta unde dam uleiul afara din motor la 7.500 km pentru ca la km aia orice fel de ulei este bun pentru motor, indiferent de marca.

    Intelegeti ceva ca am mai repetat: puteti sa puneti orice marca de ulei (cu norma indicata de catre constructor) in motor daca il tineti foarte putini km.

    Relevanta cu adevarat a unui ulei bun este la un parcurs mare de km peste 15.000 - 20.000 km si un rulaj la viteze mari atunci cand un lei se arde repede in motor.

    Un asemenea ulei exista (sunt multe marci in gama asta) dar nimeni dintre utilizatorii obisnuiti nu o sa dea 100-150 lei pe un litru de ulei care sa merga multi km si nu in ultimul rand noi nu avem strazi care sa merite asemenea ulei in masina.

    Puneti un ulei bun in masina indiferent de marca, cumparat dintr-o sursa sigura si va garantez eu ca daca il schimbati la 10.000 - 15.000 km motorul vostru nu o sa aiba nici un fel de depuneri.

    Atatea discutii inutile cum sunt mesajele existente pe acest gen de topicuri nu o sa vedeti nicaieri.

    De asta cel mai bine acest fel de topicuri nu ar trebui sa existe pentru ca un utilizator obisnuit nu tebuie sa stie decat ce am subliniat eu si atat si nu trebuie sa isi incarce el memoria cu tot felul de informatie inutila. Punct. Va rog eu fara replici la acest mesaje pentru ca stiti ce se intampla cu ele. :)
     
  10. Guest 86691 Guest

    Dragă Cristi! Dacă vrei să vezi un test în condițiile descrise de tine, ține tu uleiul câți kilometri ai zis, ai datele de contact ale laboratorului și fă-l tu.
    Eu nu țin mai mult de 10000 km uleiul în motor. Iar finalul mesajului, dă-mi voie să nu fiu de acord...utilizatorul obișnuit oricum nu își petrece timpul pe aici. Când îți place ceva, în cazul de față mașinile, transformi ceva obișnuit în extraordinar!!!
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Acest forum se adreseaza in special persoanelor obisnuite si utilizatorului obisnuit nu profesionistilor, asta sa fie foarte clar. Voi nu prea aveti ce cauta pe aceste forumuri si ar fi bine sa intelegeti asta pentru ca nu disecam uleiurile din punct de vedere profesional, pentru ca nu avem motiv sa facem asta si nu asta este scopul acestui forum mai precis acestui topic. Ca sunt si cativa pasionati si curiosi mai in amanunt despre anumite lucruri asta nu inseamna ca cei pasionati sunt marea masa a membrilor acestui forum ci invers asa ca noi trebuie sa vorbim pe limba lor nu sa-i bulversam cu asemenea mesaje din care poate nu inteleg nimic.

    Ai sa fi mirat dar am tinut si tin intr-o masina (Vw Passat B5.5 1.9 TDI cod motor AVF an 2003) un ulei peste 35.000-40.000 km este un Mobil Delvac 5W40 folosit la camioanele care le-am avut si motorul doar asa a mers si doar pe autostrada pentru drumuri facute Italia-Romania si invers de 1-2 ori pe saptamana. Este impecabil are peste 850.000 km si merge ceas fara sa fie desfacut motorul pentru reparatii. Are doar mentenante obisnute schimb de ulei la peste 30.000 km, filtrul de motorina se schimba la peste 100.000 km iar filtrele de aer si polen la maxim 15.000 km. Am schimbat 3 ambreiaje pana cum, ceva pe la suspensie, niste EGR-uri si cam atat. Deci se poate.:)
    Nu ma subestima si te asigur eu ca nu ti-ai gasit persoana cu care "sa te certi" :) sau sa crezi ca nu stiu cu ce se mananca ceea ce scrieti voi pe aici. Eu va las in pace, dar sa fiti convinsi ca atunci cand dispar mesajele va asigur eu ca fac asta cu un motiv intemeiat si fac asta fara sa ofer explicatii.

    Inca ceva: te rog eu nu mai aduce in discutie pe acest forum lucruri concrete teste de exemplu ca cel mai sus mentionat care nu au nici o legatura cu marca Audi.
    Nu ne intereseaza asta si discutam pe acest forum doar de marca Audi si atat, fara nici un fel de exceptii. O seara buna.
     
    vladliviu85, Cata_ADC și kojak13 apreciază asta.
  12. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    Intervalul de schimb al unui ulei diferă de la utilizator la utilizator. Cei din afară schimba la 30 000 km, noi schimbam la 10 000 km -12 000 km - 15 000 km, asta și fiindcă ne-am obișnuit sa spunem ca la noi e diferit fata de ei, fiindcă avem foarte mult praf, temperaturi diferite cât și o exploatare mai multa urbana. Dacă ai merge mult extraurban și ai folosi un ulei bun consider ca 15 000 nu e un interval așa mare și ca e destul de plauzibil și pentru România.
     
    Kspic apreciază asta.
  13. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Nu stiu de ce se tot compara Romania cu alte tari la exploatarea unei masini. Si inafara, majoritatea masinilor merg tot in regim urban, uleiul il schimba sau mai mult, completeaza, cand lipseste cu litrul. Avantajul lor este carburantul, care este mai buni si nu dauneaza motorului sau uleiului asa repede.
    Multi merg pe intervale lungi de timp din nepasare, necunostinte mecanice, recomandat de producator, etc. si nu il schimba cum suntem invatati noi.
    Concluzia mea este ca fiecare este liber sa isi aleaga pentru masina lui ce ulei vrea, si sa il schimbe cand vrea.
     
    Cata_ADC și Kspic apreciază asta.
  14. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Cristi, uleiul din acel 1.6 TDI este unul mai putin cunoscut, este vorba de Rowe. Un ulei destul de ieftin, nu cine stie ce dpdv am numelui.
    Colegul a zis sa faca o analiza de ulei uzat pentru a vedea daca face sau nu treaba uleiul si a postat si aici fiind pe audi si motorul de 1.6 TDI.

    Parerea mea este ca nu trebuie sa exista o restrictie din partea ta cristi cu privire la ce interval de schimb sa aiba analiza de ulei uzat. Daca vrei neaparat sa vezi o analiza cu un numar mare de km poti face tu asta la masina ta.
    In plus daca tu ai reusit performanta de interval de schimb mare cu uleiul de camion iar acel motor este bine sanatos, ai felicitarile mele pentru acea motorizare deoarece ai gasit uleiul sa zicem ideal.

    Dar la cei cu DPF este mai greu, sunt uleiuri care au pachete moderne de aditivare ca difera de la producator la producator si ..... multi cauta cea mai faina varianta pentru masinile lor.

    Aici colegul ne-a aratat ca Rowe 5w30 este un ulei ok care nu s-a facut de ras. Uzurile sunt bune, chiar foarte ok dar si faptul ca cifra de bazicitate s-a mentinut sus este un semn foarte bun ca Rompetrol ofera carburant de calitate. Prin prezenta 2T-ului sa zic ca sunt placut impresionat de faptul ca TBN-ul nu a scazut si mai mult. Motorul este sanatos tun si o sa fie mai departe daca proprietarul o sa asigure mai departe aceeasi mentenanta. 1 ppm Pb mi se pare partea dubioasa in schimb, dar poate fi ceva din Adizol de ulei.

    O analiza de ulei uzat nu este ceva stiintific, nu este ceva foarte greu de interpretat sau analizat. Nu este ceva care sa necesite studii superioare.


    Poti sa te uiti aici, 10.000 KM o analiza de ulei uzat la un Audi A6 2.0 TDI cu Motul 8100 xclean+ 5w30 ( cel pe care si tu il folosesti )
    la 9.000 KM tot un 2.0 TDI cu Aral Super Tronic LongLife 5w30

    Acum cireasa de pe tort. Un ulei schimbat la interval de 20.000 km in 2.0 TDI ! http://oil-club.de/index.php?thread/1403-mobil-1-esp-5w-30-vw-passat-b7-2-0-tdi-20-000km/
    Cu toate ca o sa imi spui Cristi, ca nu este diesel ci este benzinar am vrut doar sa arat ca in acest M135i un ulei 5w30 schimbat la 30.000 km poate face ravagii dpdv al uzurilor.
    http://oil-club.de/index.php?thread/2175-bmw-twin-power-turbo-5w30-bmw-m135i-30tkm-intervall/
    In timp ce un ulei de calitate de comert la aceeasi motorizare poate face minuni cand vine vorba de intervale mici de schimb.


    Nici pe afara, la nemti, din cate se vede nu este cel mai ok sa se ruleze cu intervale de schimb foarte mari. Nici macar elitele 507 nu rezista in motor multi km.
    Cristi ti-am aratat in tara ideala, unde uleiul este ulei si motorina este sfanta cum sta treaba. La noi poate sa fie in cel mai bun caz la fel ca la ei. In cel mai rau caz.... mai urat. Sper sa nu te supere exemplul cu acel benzinar dar asta inseamna un interval de schimb de 30.000 km in prezent si miracolul facut de un 5w30 de comert schimbat la 10.000 km.

    MarianMaxx foarte bine punctat. Cine doreste, citeste postarile de aici, cine nu.... face ceea ce doreste.
     
    Ultima editare: 28 Oct 2017
    Reviver, cornel1970 și Gabi 78 apreciază asta.
  15. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Liviu,ăsta este uleiul Rowe pe care l-ai folosit?
     
  16. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    rowe multi synt dpf 5w-30 este ceea ce se afla in acea analiza.
     
  17. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Părere personala Rowe=posirca de doi lei.
    Și tot ca o părere personala, nu știu cât este de concludenta fițuica aia care a postat-o Gabi 78 mai sus.
     
  18. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Si eu am aceeasi parere cu Kspic. :hi:
     
    Gabi 78 apreciază asta.
  19. Guest 86691 Guest

    @gabi_74 Rowe este uleiul pe care îl am acum în motor, pe analiza aceea am platit niște bani, faptul că v-am aratat-o a fost pentru a discuta pe baza cifrelor, nu pentru a jigni. Și am dreptul să cer să nu mi se folosească numele real aici pe forum. Mulțumesc mult!
     
    cornel1970 apreciază asta.
  20. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    keth, dpdv al uleiurilor pe care vrei sa le folosesti eu iti recomand ESP 5w30.

    Legat de Rowe, nu este o posirca. Este ulei aprobat 504 507 si este cu reteta asemanatoare Valvoline Synpower Xtreme XL-III 5w30, adica varianta veche. Dpdv al pachetului de aditivare este tot Lubrizol la fel ca la Valvoline Xtreme XL-III. Nu este cea mai noua reteta de aditivare dar este una foarte ok.
    Daca doresti o parere personala, acel Rowe este peste Motul specific 504 507 dpdv al calitatii fiind aditivat lubrizol.

    Acea analiza de ulei uzat spune ceea ce s-a intamplat in motor de la schimbul de ulei pana in prezent. Masina neavand consum de ulei vizibil pe joja sunt sanse mari ca materialele ajunge in ulei sa fie in cantitatea exacta.
    Este totusi vorba de o firma nemteasca mica in domeniu care aduce pe piata un ulei decent si care a luat locul unor nume mai mari si cu vechime dpdv al calitatii produsului vandut.
    Uzurile sunt corecte, nu am ce sa reprosez.
     
    cornel1970 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta