1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ventilator habitaclu care functioneaza mai repede odata cu spalarea parbrizului ?

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de robi, 3 Ian 2009.

  1. robi

    robi 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2009
    Locație:
    brasov
    Masina:
    A4, 2002, 1.9 Tdi, 131 cp
    salut, sunt nou pe aici, abia mi-am cumparat si eu un a4 din 2002, si e o chestie care ma preocupa cam tare si nu stiu despre ce e vorba. Problema e ca atunci cand spal parbrizul imi porneste ventilatorul mai repede, si revine iar la normal cam dupa 10 secunde, e normal sa fie asa ceva??? am devenit suspect in seara asta cand mi-a ramas blocat pe viteza mare dupa ce am spalat parbrizul si baga aer mult mai k-lumea, astept sa mai luminati daca se poate,va multumesc!!!
     
  2. radu82

    radu82 4th Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 2.0 ALT 2002
    robi Nu cred ca e anormal pt ca si mie mi se intampla la fel
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Oct 2013
  3. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    Acest lucru se intampla de la anumite temperaturi exterioare pentru ca lichidul de spalat sa nu inghete pe parbriz.
     
  4. robi

    robi 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2009
    Locație:
    brasov
    Masina:
    A4, 2002, 1.9 Tdi, 131 cp
    da dar chestia e ca de multe ori trebuie sa spal parbrizul numa sa mearga ventilatorul mai repede sa-mi dezghete geamu', ca altfel nu face fata, si ii dau sa spele geamu de vreo 10 ori pana mi se dezgheata parbrizul, altfel cu ventilatorul la maxim nu prea baga, si m-am uitat si in cartea masinii si nu zice nimic de chestia asta ca ar trebui sa bage cu viteza mai mare...ciudat
     
  5. juve_star

    juve_star Bronze Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 1,6 101CP
    Nu prea merge, ptr ca iarna cred ca toti folosim lichid de spalat parbrizul cu temp de inghet la -20, -25 grade, adica de iarna. Apoi mai e situatia sa folosesti stergatoarele cu apa, dar sa ai caldura oprita, ce face ventilatorul, va porni singur la fiecare spalare? Eu merg tot pe un contact care devine comun intre ele...cred.
     
  6. posesor_masina 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Iul 2008
    Locație:
    europa
    Masina:
    o masina masina
    lamurire

    e normal sa mearga mai repede ventilatorul cand speli parbrizul,nu stiu daca a-ti vazut da sus pe bord unde e grila de ventilare e o chestie acolo ( un bunghi :blahblah1:) ca o duza de la spalatoare care e un fel de senzor pt parbriz.si acela e legat la clima si ii da infarmatii la ventilator.dupa cateva sec scade viteza la ventilator si daca dai iar apa pe parbriz incepe sa accelereze iar ventilatorul.acum nu stiu cum aveti voi la masina dar la mone asa e ,eu am un a4 b6 2005.sper ca vam lamurit.
     
  7. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    Cred ca este acelasi lucru ca atunci cand pornesti dezghetarea electrica pentru oglinzi, parbriz si/sau luneta, poti verifica lucrul asta
     
  8. robi

    robi 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2009
    Locație:
    brasov
    Masina:
    A4, 2002, 1.9 Tdi, 131 cp
    posesor_masina da dar la mine ventilatorul la maxim abia face fata sa-mi dezabureasca, de multe ori nu face fata, cred ca nici asa nu e bine....:(
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Oct 2013
  9. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    explicatia e mult mai simpla, atunci cand speli parbrizul, porneste automat recircularea pentru a nu intra miros de lichid de parbriz in masina. Incercati sa porniti recircularea manual si o sa vedeti ca se intampla acelasi lucru (ventilatorul porneste mai tare). Presupun ca face asta pentru a nu se aburi parbrizul datorita pornirii recircularii.
     
  10. asg

    asg 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    audi a4 b8 2012 3.0 diesel and mercedes cls 4matic
    masina ta are o functie speciala de dezaburire parbriz.vezi poate nu este temperatura adecvata selectata pe display,sau poate din greseala porneste si recirculare ca atunci sigur nu mai dezabureste
     
  11. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    este normal sa porneasca mai tare.Nu inteleg de ce zici ca altfel nu baga aer tare.Poate te referi cand pornesti masina pe frig.Atunci intr-adevar daca ai clima pornita sta la prima liniuta pana se incalzeste putin motorul si pe masura ce s-a incalzit creste viteza cu cate o liniuta.Eu tin clima pe auto si la 22-23 de grade si baga caldura dupa 2-3 minute de la pornire maxim.cand speli parbrizul aerul este directionat in mare parte care el pentru a fi dezghetat,poate de asta ti-se pare ca baga mai tare.Si atunci cand apesi pe dezaburire parbriz clima porneste tare si daca econ era activat se dezactiveaza pentru a dezaburi cat mai repede parbrizul.Tu daca ai motorul cald si dai clima la maxim nu baga aer cald tare?Selecteaza pe unde vrei sa bage aer(sus,mijloc,picioare)sa vezi ca debitul de aer este mult mai mare pe zona selectata.
     
  12. sab197

    sab197 Silver Member

    Înscris:
    11 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 tdi multitronic, MY 2009
    Cred ca ai dreptate, exista o functie de autorecirculare. Atunci cand simte miros puternic trece pe recirculare automat si intradevar ventilatorul merge mai tare. Functia asta se poate dezactiva, la mine e din meniu, incearca sa gasesti functia asta si vezi ce se intampla. Totusi nu exclud nici posibilitatea de a baga aer cald puternic atunci cand speli parbrizul si e rece afara ca sa nu inghete solutia pe parbriz. Chiar daca folosesti solutie de iarna, la -5 grade in mers iti ingheata pe parbriz.
     
  13. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    E normal sa faca asa. Turatia (viteza) ventilatorului de clima creste la maxim si dupa cateva secunde revine la valoarea setata anterior. Este similar cu apasarea butonului de dezaburire (sau dezghetare) geamuri de la climatronic (cel din stanga jos). Acest lucru se petrece doar cand dai jet de apa la parbriz si are rolul de a preveni aburirea acestuia (atat vara cat si iarna). Nu am fost atent dar din ce am vazut nu se activeaza si recircularea ba mai mult, dupa spalare imi intra miros de la lichid inauntru deci nu cred ca are rolul asta.
     
  14. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    la mine tocmai ca nu intra absolut deloc miros de lichid.... ciudat.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Oct 2013
  15. robi

    robi 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2009
    Locație:
    brasov
    Masina:
    A4, 2002, 1.9 Tdi, 131 cp
    va multumesc...dar sa fiu mai explicit: stiu ca la inceput nu baga aer pana se incalzeste, dar si dupa ce se incalzeste si dupa o juma de ora daca dau ventilatorul manual, la maxim si selectez sa intre aer pe la mijloc,tot nu prea baga aer si cateodata nu vine aproape deloc, si in momentu asta daca dau sa spal parbrizul imi baga o groaza de aer pe la mijloc pe unde e selectat si nu mai imi baga pe sus pe la parbriz ca sa-l dezabureasca, imi baga cantitatea aia mare de aer la mijloc sau jos unde am pus eu sa intre aerul...:((
     
  16. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Uite nu am stat sa fac teste cum functioneaza exact, dar promit ca fac cu prima ocazie. Acum tocmai am spalat masina si o fac varza daca incep sa stropesc parbrizul:)

    O sa fiu atent pe unde baga aerul si daca cupleaza sau nu recircularea.

    robi, este posibil ca la tine sa bage aer pe la mijloc pentru ca ai selectat sa bage aer pe la mijloc...eu de obicei il tin pe AUTO si de asta am spus ca baga pe la geam. Se poate ca setarea manuala a distributiei aerului prin gurile de ventilatie sa forteze suflarea acestuia numai pe acolo...o sa verific si asta, Fac teste si cu AUTO si pe manual selectand diferite guri (sus, jos, la mijloc)

    Ice, poate la mine nu mai este asa de "ermetic" si patrunde mirosul...dar se simte ceva alcool in momentul cand dau spritz...si nu e de la palinca din portbagaj:)
     
  17. robi

    robi 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2009
    Locație:
    brasov
    Masina:
    A4, 2002, 1.9 Tdi, 131 cp
    rapier mersi fain, si va multumesc la toti, am gasit, da prost sunt, asa e, cand spal parbrizul cupleaza recircularea, azi m-am prins, cand i-am dat drumu manual la recirculare si in sfarsit baga aer klumea, s-a dezaburit si la mine ca la toti oamenii :), de fapt trebuia sa ma prind ca nu am simtit niciodata nici un pic de miros de lichid de parbriz...:), va multumesc.....!!!!
     
  18. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Am facut azi o proba pt ca dimineata aveam ceva gheata pe parbriz si la un moment dat am dat cu stergatoarele. Sunetul si modul cum baga aer este similar cu cel de la recirculare...doar ca, NU se aprinde si led-ul de la butonul de recirculare. Se aude clapeta miscandu-se in interior si sufla ca si cand recircularea este pornita. Cred ca sistemul comuta pe recirculare dar nu aprinde si led-ul din buton.
     
  19. b01mkf

    b01mkf 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2007
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    A4, 2005 facelift, 2.0 TDI, Sline
    sal. eu cred ca se intampla doua chestii simultan: 1. porneste automat recircularea pentru a preveni intrarea mirosului de lichid si 2 se dirijeaza fluxul de aer catre parbriz. Nu are loc o crestere efectiva a vitezei de aer. Diferenta de zgomot este data de fluxul de aer mai mare fortat sa iasa strict prin fanta pentru parbriz. Eu asa cred!
     
  20. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    se da si mai tare, e un "side-effect" al recircularii.
     

Distribuie pagina asta