1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Volan la A4 B6 - Tutorial Montare volan S-line model B7 / B8 / TT pe A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de taz, 28 Aug 2008.

  1. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    ...

    Am ajuns la conectorul galben de care vorbeam mai sus.

    La acest conector sunt doar doua fire/cabluri (doar la b6). Acest conector trebuie schimbat deoarece mufa airbagului nou nu "se pupa" cu acesta.

    Privim cu atentie pozitiile celor doua cabluri. Sunt doar doua si probabil sunt aferente pinilor 1 si 2. Scoatem conectorul si il punem pe cel nou avand grija sa punem pinii exact in aceeasi pozitie (pini) ca initialul.

    Exista posibilitatea ca cele doua cabluri sa intre in conector la voi in pozitiile 3 si 5 sau 2 si 3, deci veti utiliza aceleasi conexiuni (nu neaparat 1 si 2 cum am dat eu in exemplul de mai sus).

    Dupa schimbare vom avea imaginea 2 de mai jos
     
  2. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    ...

    Schimbarea de mai sus ne permite montarea noului inel de airbag.
     
  3. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    ...

    Scoatem toate manetele - tempomat, semnalizare, etc... desuruband suruburile afenente. Folosind tot un Torx T9 - le desurubam si pe cele 4 centrale.

    Mai este un surub in spate "camumflat" in spatele plasticului care trebuie scos de asemenea

    Dupa ce am scos toate suruburile si mufele aferente calculatorul se scoate prin tragere usor in sus.
     
    Ultima editare: 20 Noi 2008
    MarianMaxx apreciază asta.
  4. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    ...

    Ajunsi in acest pas incepem sa punem totul la loc folosind noile piese:

    1. Noul calculator de directie
    2. Noul inel de airbag
    3. Noul conector la inelul de airbag
    4. Noul volan
    5. Noul airbag

    In acest moment avem noul volan montat si conectat cum trebuie pe masina.

    Urmeaza partea de codare pentru functionalitatea noului volan si airbag.

    NOTA:* cei care nu trebuie sa schimbe calculatorul de directie - pentru ca aveau tempomat si comenzi volan si inainte, e evident ca nu vor face aceasta operatiune si se vor opri doar la schimbarea inelului de airbag si a mufei aferente.

    Finalul poate arata, dupa caz, ca in exemplul de mai jos :)
     
  5. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    ...

    Urmeaza :

    1. Codificarea noului calculator de directie.
    2. Codificat si ajustat ABS si ESP.
     
  6. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    Codificarea noului calculator de directie

    Codificarea o facem prin intermediul modulului 16 - steering wheel si trebuie sa codificam cu o valoare de 5 cifre pe care o obtinem plecand de la urmatoarea:

    Codul de 5 cifre 12345 = [1][2][3][4][5]

    [1] - Nu se ultilizeaza . Intotdeauna va fi = 0

    [2] - Variante de volan:
    0 = Volan Standard
    1 = Volan sport in 3 spite
    2 = Volan multifuntional cu comenzi radio/
    3 = Volan multifuntional cu comenzi radio/telefon
    4 = Volan multifuntional cu comenzi radio/telefon/voce

    [3] – Alte variante de volan:
    0 = Fara tiptronic si fara incalzire
    1 = Cu tiptronic
    2 = Cu incalzire
    3 = Cu tiptronic si incalzire

    [4] - Echipament special:
    0 = Fara computer de bord si fara tempomat
    1 = Doar cu computer de bord (FIS)
    2 = Doar cu tempomat
    4 = Cu tempomat si computer de bord (FIS) instalate

    [5] – Stergatoare spate:
    1 = Berlina, nu exista
    2 = Avant exista un stergator

    De exemplu puteti avea urmatoarea valoare 04041, care inseamna:

    Volan multifunctional cu comenzi radio/telefon/voce, fara incalzire, fara tiptronic, cu tempomat si FIS si masina este berlina.

    In acest moment aveti codata noul calculator de directie!:)
     
  7. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    ...

    2. Codarea ABS si ESP.

    Inainte de a va apuca de toata treaba anterioara intrati in modulul 3 - ABS si notati valorile corespunzatoare SOFTCODE si WSC - pentru ca le vom folosi la codarea pe care urmeaza sa o facem dupa ce am trecut prin pasii " hardware" definiti mai sus.

    Pentru a codifica ABS, avem nevoie de un LOGIN si un CODE personalizate.


    CODUL depinde de tipul de tractiune (FW/AW), tipul de motor (nr de cilindri/combustibil) si de tipul de transmisie (Automatic/Manual) si de asemenea LOGIN_ul depinde direct de tipul de COD. In concluzie pentru fiecare tip de LOGIN exista specificat un COD.

    Avand in vedere valorile pe care le-am notat anterior, vom alege codul din tabelul de mai jos (e in limba spaniola - sper ca nu e greu de inteles) :
     
  8. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    Codare ABS

    Stiind cele doua CODE si LOGIN, pornim motorul masinii si introducem LOGIN astfel:

    1. Address 3 - ABS BRAKES -> [Login -11], introducem LOGIN (valoarea) si dam DO IT!

    2. Address 3 - ABS BRAKES -> [Recode -07], unde trebuie sa introducem doua campuri - SOFTWARE CODING - il avem ca l-am notat initial si WSC - il avem ca l-am notat initial sau daca nu punem 06435. Dupa ce le-am introdus in campurile aferente dam DO IT!


    Imediat dupa, facem calibrarea senzorului de directie (mentinand motorul aprins. Motorul va fi aprins pe tot parcursul acestei codificari pentru ca ea sa aiba efect).

    Calibrarea directiei se face astfel:


    1. Rotim volanul in orice directie (stanga/dreapta)

    2. Aducem volanul in pozitia 0 lasandu-l in pozitie perfect dreapta. Permite o toleranta de 5 grade.

    3. Parcurgem cativa metri cu masina pentru a ne asigura ca rotile urmeaza o directie dreapta.

    4. Coboram din masina si continuam procesul din exterior. Preferabil sa nu fie alte greutati mari in masina.

    Mergem la :

    a) Address 3 - ABS BRAKES -> [LOGIN-11]. Introducem numarul 40168 in campul sau si dam DO IT!
    b) Address 3 - ABS BRAKES -> [Basic Settings - 04]. In GROUP introducem 001 si dam GO! Pana obtinem OK-ul ajustarii.

    ----------------------------------------
    [Select]
    [03 - ABS Brakes]
    [Login - 11]
    Enter 40168
    [Do It!]
    [Basic Settings - 04]
    Group 001
    [Go!]

    ------------------------------------------

    In acest moment avem calibrat senzorul de directie, mai lipseste de calibrat doar ESP.
     
  9. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    Codare ESP

    Pentru a coda si testa ESP, mergem la:

    a) Address 3 - ABS BRAKES -> [LOGIN-11]. Introducem numarul 40168 in campul sau si dam DO IT!
    b) Address 3 - ABS BRAKES -> [Basic Settings - 04]. In GROUP introducem 003 si dam GO! Pana obtinem ENABLE.

    ----------------------------------------
    [Select]
    [03 - ABS Brakes]
    [Login - 11]
    Enter 40168
    [Do It!]
    [Basic Settings - 04]
    Group 003
    [Go!]

    -------------------------------------------

    O data facute acestea, deconectati VAG-COM si dati o tura cu masina sa se stinga semnalele luminoase (martorii) de pe bord.

    NOTA:*

    Stergeti toate erorile pe care le aveti, pentru ca fiecare test de ABS/ESP lasa o eroare in log care trebuie stearsa.
     
  10. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    Final

    Cineva m-a intrebat de piese. Voi raspunde din ce stiu:

    1. Volanul/airbagul - 300-800 EURO (sursa ebay/forumuri)
    2. Inelul de airbag - 840 RON (sursa reprezentanta)
    3. Calculatorul de directie ~ 650 RON (sursa reprezentanta)
    4. Mufa ~ 6 EURO (internet)
    5. Cablu airbag ~ 15 EURO (internet)

    Sper ca tutorialul sa va fie de folos!!!

    Toate bune!

    *surse de documentare:

    www.audisport-iberica.com
    www.audiword.com
    www.www.ross-tech.com
     
    panadan și Caracal apreciază asta.
  11. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Foarte bun si folositor, multumim CMG. Cateva intrebari suplimentare pt ca intentionez sa fac si eu schimbarea

    1. Am Cruise Control dar NU am comenzi pe volanul actual. In ce caz este necesar alt calculator de directie? Doar daca noul volan are si comenzi pe el? Sau este posibil ca acel calculator pe care il am deja pe masina sa suporte si comenzi pe volan? Cum aflu asta?

    2. Inelul de airbag. De ce trebuie luat unul nou? Nu se potriveste cel existent pe masina? Care este rolul lui? (sunt convins ca in cazul in care l-ai schimbat, ai avut un motiv bun pentru asta...vroiam doar sa inteleg de ce nu merge cel pe care il avem). AIRBAG-urile cumparate de pe e-bay si la care zice ca sunt "complete" cu AIRBAG, nu includ si acest inel?

    Dupa ce o sa gasesc pe e-bay un volan convenabil si dupa ce ma lamuresc cu restul detaliilor, te mai intreb.
     
    Ultima editare: 27 Noi 2008
  12. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    Multumesc.

    Iti raspund la intrebari:

    1) Ca sa afli daca calculatorul actual suporta - trebuie sa aiba codul pe care l-am scris la primul post - necesar piese. Adica cod 8E0 953 549 R. Daca se termina in P sau altceva atunci nu vei putea folosi comezile volan.

    In cazul in care vrei doar schimbarea volanului fara comenzi nu e necesara schimbarea calculatorului.

    2. Inelul de airbag (se vede in fotografii) nu face parte din ansamblul volan+airbag. Trebuie cumparat unul nou tot daca vrei sa ai comenzi pe volan. In caz contrar este ok si cel vechi, cu conditia sa folosesti mufa de conexiune airbag (si cablul aferent) de la volanul actual. Inelul de airbag are mufele (noile tipuri) de prindere a mufei noi a airbagului nou, a firelor pentru comenzi volan, etc.

    Sper sa fi formulat raspunsurile inteligibil. Numai bine!
     
  13. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Am inteles si e destul de clar pentru mine. Comenzile pe volan ma interesau mai putin pentru ca nu mai am headunit-ul original ci un DVD Alpine...bine as putea comanda un modul de cuplare la comenzile originale a masinii, dar cred ca "ma scarpin cu mana stanga". As vrea pur si simplu un volan tesit jos si cu combinatie de piele perforata/normala...ca are sau nu comenzi, padele, etc...nu ma intereseaza. Pentru asta inteleg ca imi va trebui doar volanul si folosesc inelul de airbag si calculatorul meu. Asta aduce o reducere a costurilor cu 1490 RON si cei 21 EUR pentru mufa si cablu. Practic ma costa doar volanul.

    Merci inca odata
     
  14. CMG

    CMG Silver Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi RS6 Performance SEDAN
    Cu placere.

    Da, comenzile presupun un efort (poate nejustificat), in cazul in care nu ai avut anterior. Cat despre padele - sunt doar de efect - nu prea poti sa le "legi" sa faca altceva decat ceea ce trebuie sa faca - si asta doar in cazul cutiei automate.

    La reducerea pe care ai spus-o mai sus poti adauga si interfata de comanda pentru head-unit Alpine - la mine la Pioneer e 110 euro. Sugerez, daca nu ai deja, un modulul de comanda vocala mai bine.

    Toate bune!
     
  15. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    ...uite cum arata cu momo....ca sa iti faci o parere..
     
  16. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    merci pt. poza
    totusi cautam altceva...
    e putin cam ¨sec¨ asa cum e in poza
     
  17. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Ai renuntat la airbag pana la urma?
    Nu cred ca e o alegere buna mai ales ca strada nu iti ofera siguranta unui circuit.Aici mai intra si prinderile centurilor de siguranta in 4 puncte etc.
    Mergi pe ceva cu mai multa siguranta ;)
    Merry Christmas
     
  18. KHRYSS

    KHRYSS 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2008
    Locație:
    Praga
    Masina:
    AUDI A4 2.5tdi QUATTRO B6
    Asa ceva gasesti pe EBAY.DE la 500 euro cu airbag :respekt:
     
  19. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    eh da...asta da
    dar deja am renuntat la idee pt moment...
    dieselul se va vinde in curand facand loc unui S4 :p
    poate pe acela o sa-l aranjez cu un astfel de volan
     
  20. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Daca cauti, se gaseste si la 300 EUR pe e-bay...am stat odata acum vre-o 2 sapt si am cautat cam 20 min...si am gasit la 300-400 EUR nu numai la 500 EUR. Cu tot cu airbag. Totul este sa cauti...am un prieten care a gasit volan de TT cu comenzi si padele, cu tot cu airbag la aprox 300 EUR...deci se poate. Ma refer evident la produse noi nu SH. Acum volanul respectiv e montat pe A6 si functioneaza tot pe el inclusiv padelele.
     

Distribuie pagina asta