1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pornire motor diesel A6 C4 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de ungureanuco, 11 Iul 2009.

  1. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Pt. lxl
    La treaba cu avansul am facut referire cu citeva posturi mai sus

    Am văzut acest lucru, te-a deranjat faptul că ţi-am dat dreptate?

    Daca este faza cu acel"norisor" este simplu, dimineata bagi treapta 2 si remorchezi masina, daca porneste scurt care va fii concluzia? turatie mica la electromotor,presiune slaba la pompa, s-au compresie slaba in motor?

    O pornire "scurtă" prin remorcare, îţi dă câteva informaţii despre starea acelui motor. Personal, mă indoiesc că motorul maşinii autorului acestui topic are mai mult de jumătate de milion de kilometri. Cam în jurul acestei valori putem vorbi despre compresie la limită, dar de obicei este vorba de un cumul de cauze. Capul pompei de injecţie se uzează mai repede. Cu cât uzura motorului şi a pompei este mai pronunţată, cu atât este necesară o turaţie de antrenare a motorului mai mare. Dacă maşina "pleacă" în primii 2 metri cred că putem vorbi inainte de toate de turaţie de antrenare prea mică, şi în condiţiile în care motorul are doar tendinţe de pornire, intervin şi celelalte uzuri funcţionale ale motorului şi pompei.
    Motoarele TDI pornesc incomparabil mai uşor decât dieselul clasic, pe vreme rece, dar condiţia de bază este alinierea corectă a distribuţiei.
    UNGUREANUCO susţine că după prima pornire, nu mai are probleme cu pornirea la cald, deci pompa de injecţie îşi face datoria, ori tocmai aici uzura ei s-ar manifesta mai evident.
    Mai poate fi o cauză. Pompa de injecţie, la partea de joasă presiune are nişte capace sub care sunt nişte garnituri de cauciuc. Dacă acestea nu mai asigură etanşeitatea perfectă a sistemului,(uneori fără să existe scurgeri!), pompa se dezamorsează şi foarte greu se restabileşte alimentarea.
     
    Ultima editare: 15 Iul 2009
  2. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Am incercat doar sa subliniez cateva din posibilele cauze, dar in ordinea crescatoare,logic de ce sa sari la cel mai rau din prima.Asa cred eu dupa 25 de ani in domeniu: furtune si filtru comb.,bujii+releu,masurat compresie. Dupa care incep sa demontez subansamble, cum ar fii pompa de inj.
    Nu avea intentia de a contrazice pe nimeni, mi-am spus doar parerea cu intentia de da mina o de ajutor,cred asta este regula de baza a forumului.
     
  3. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    multumesc tuturor pt sfaturi...o chestie care am patit-o zilele astea...am verificat uleiul dupa vre-o 5000 km facuti de la ultimul schimb de ulei si am constatat ca aveam nivelul aproape de minim...am completat pana la nivelul normal si de cand am pus ulei in motor a disparut fumul de la accelerare...nu mai scoate fum oricat as accelera..este asta o explicatie la faptul ca a disparut fumul?am sa verific tot ce inseamna pompa de injectie (pana acum s-au verificat toate furtunasele de la motorina,supape de sens,electromotor) a ramas de verificat pompa de injectie...va tin la curent ce am facut in legatura cu pornirea asta...bafta baieti si toate cele bune
     
  4. nykky severin 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iul 2009
    Locație:
    tr severin
    Masina:
    A6 2,5tdi
    ai verificat bujiile incandescente si injectoarele???
     
  5. nykky severin 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iul 2009
    Locație:
    tr severin
    Masina:
    A6 2,5tdi
    bujiile nu trebuie inlocuite decat daca sunt arse adica nu se inrosesc becul care iti arata bujia incandescenta pe bord nu are nici o legatura cu functionarea bujiei in sine acel bec iti arata ca bujiile sunt calde si poti porni motorul el fiind doar un martor al releului de buji
     
  6. mao 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2009
    Locație:
    p.neamt
    Masina:
    a6,2.5tdi,1996
    salutare...am si eu acelasi ...avant 2.5tdi ,5 in linie,140 cp.Acum 3 saptamani in urma am fost la un mecanic,din cauza ca pierdeam motorina pe undeva pe langa p. de injectie si mai aveam si cam mult fum dupa mine...Acesta a dat pompa de injectie, de la avans maxim -cum era inainte,la puncul normal(la semnul de pe motor),rezolvand partial problema cu fumul.
    Inainte de aceasta interventie aveam pornire la sfert la orice ora(la rece) iar acum,cu avans normal, am exact aceiasi problema ca si tine-pornire la "ultima cheie" ,dupa perioade mai mari(o zi,doua..)/dar la cald porneste ....binisor.
    Nu-s meserias,dar da idee,daca iti ajta la ceva.....
     
  7. mao 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2009
    Locație:
    p.neamt
    Masina:
    a6,2.5tdi,1996
    scoate mufa de la senzor-bujii si incearca sa pornesti(buj. nu se inrosesc in doua secunde),apoi pune mufa la loc-- cu motorul pornit :)),eventual sa dai si avansul pompei mai mare
    -am avut aceeasi problema ca si tine,senzorul era devina
     
  8. dragosvasiliu

    dragosvasiliu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI Q5, 2.0 TDI, CGLA, An 2012

    o intrebare .. unde se afla senzorul acesta de bujii? si la mine porneste greu tare pe un a6 2.5 tdi...
     
  9. mao 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2009
    Locație:
    p.neamt
    Masina:
    a6,2.5tdi,1996
    senz.se afla pe in capatul furtunului de la radiator,furtun care intra in motor(linga pompa de vacum)
    -o mufa alba,deobicei
    acest lucru te ajuta sa pornesti mai usor,iti tine bujiile aprinse.
     
  10. mao 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2009
    Locație:
    p.neamt
    Masina:
    a6,2.5tdi,1996
    am schimbat si eu senz.la bujii, bateria,am verificat bujiile si reuseam sa pornesc doar scotind senzorul.
    rezolvarea a fost .....avansul,din pompa!!!(ai trei suruburi de slabit,impinsa pompa spre motor si apoi strinsa la loc)
    -acum porneste la sfert(dimineata in decembrie),cu toate ca imi pierde motorina pe undeva pe la pompa_(aceasta fiind o problema mai veche)
    -incearca shi asta.
    bafta
     
  11. dragosvasiliu

    dragosvasiliu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI Q5, 2.0 TDI, CGLA, An 2012

    intrebarea este.. cu avansaul dat mai mare la pompa nu o sa consume mai mult combustibil?
    unde se afla pompa de injectie.. as putea sa fac eu lucrul acesta acasa sau e nevoie de mers la service?
     
  12. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    problema A6-lui care se face referire in topicul acesta avea problema cu releul de la bujiile incandescente,nu ajungea 12 V la acestea
     
  13. dragosvasiliu

    dragosvasiliu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI Q5, 2.0 TDI, CGLA, An 2012


    eu am motor 2,5 tdi 6 in V nu stiu daca e asemanator cu al tau.. am cautat o mufa alba de genul care ai zis dar nu prea am gasit nu stiu nici care e pompa e vacuum.. sunt mai multe chestii cu mai multe mufe acolo...
     
  14. VALER-CLAUDIU 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    Sf. Gheorghe
    Masina:
    AUDI A4 B5 1,9tdi
    Buna seara la toata lumea, am nevoie de un pic de ajutor. am un audi a6 2,5 tdi din 2000si s-a cam stricat. dar sa va povestesc cum:am plecat de la sf ghe la bv( circa 35 km), alimentez de 100 de lei de la petrom. Cand am ajuns acolo am oprit masina circa 20 min.
    Cand am vrut sa o pornesc nu mai mergea a pornit pe la a treia cheie.
    In fine am plecat si la semafor am oprit-o intentionat sa vad daca mai face la fel. lasemafor nici o problema o opream si o porneam fara probleme
    Am plecat spre casa si pe drum verificam si eu daca trage daca intrerupe si chestii de genul asta
    nimic pe drum totul perfect
    cand am ajuns acasa am oprit-o si am incercat sa o repornesc
    a pornit pe la a 15-a cheie
    si de atunci nu a mai pornit
    am pus-o pe calculator si spune ca nu porneste din cauza lipsei de combustibil
    rezervorul fiind 1/2. Un meserias mi-a spus ca e pompa de injectie. oare asta o fi? mentionez ca distributia e schimbata de 1800 de km, baterie noua. si unca ceva. daca e pompa merita reparata?
     
  15. dragosvasiliu

    dragosvasiliu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI Q5, 2.0 TDI, CGLA, An 2012
    verifica filtrul de motorina sa nu fie cu apa sau sa nu fie infundat, apoi sa nu ai pierderi de presiune pe la coliere, pe la pompa de injectie, pe nicaieri.., daca ai pierderi de presiune si nu are destul sa se alimenteze pai porneste greu.. de oprit nu stiu daca se opreste din cauza asta dar stiu ca face figuri la pornire..

    aaa si inca o faza as recomanda motorina de iarna.. e mai scumpa dar merita, dai citiva bani in plus la un plin 15-20 lei sau ceva de genul... dar scapi macar de un stres de pornire :thumbs-up:
     
  16. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Incearca si verifica si sigurantele ca sar putea sa iti fie arsa siguranta de la pompa din rezervor ,iar daca nui arsa nici o siguranta verifica pompa din rezervor. La modelul tau pompa din rezervor doar aduna motorina in sorb iar daca ii dusa pompa din rezervor nu iti mai baga motorina in sorb.
     
  17. alexa 76 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A 6 C5 2.4 ARJ....Berlina
    tot 2.5 tdi am si eu,AEL,5 in linie care de cateva zile are o problema:la relanti intrerupe foarte finut dar se simte vibratia in caroserie.
    -in sarcina nici o problema,merge beton
    -apa nu se mai ridica decat ffff putin
    -porneste la sfert nu are alte probleme decat aceasta galopare la relanti
    -cauze,sfaturi?
    -filtrul de motorina este schimbat si am bagat si dura lube pt curatat injectoarele.
     
  18. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Diuzele la AEL au mai multe orificii (3 dacă sunt standard şi 5 dacă sunt Karma) Posibil ca una sau mai multe să fie parţial obturate şi atunci la mersul în gol la ralanti acel cilindru primeşte mai puţină motorină. Pe măsură ce accelerezi, creşte turaţia pompei de injecţie şi cama rotativă din pompă face injecţia mai abruptă, asigurând pulverizarea.
    Ca să verifici la care cilindru este problema, desfă-pe rând- piuliţele olandeze de pe injectoare, şi observă în ce măsură acestea influenţează funcţionarea motorului. Când acea "aritmie" nu se mai produce, ai identificat cilindrul cu probleme.
    Aditivii pentru injectoarele de diesel, unde presiunea de deschidere este de 190 bari (la AEL) sunt nişte poveşti. Un injector care începe să aibă probleme, are pe el o crustă atât de dură, aproape sticloasă datorită temperaturilor înalte în care funcţionează, încât nici cel mai dat-dracului aditiv n-o dizolvă. Ele se pot desfunda, dar nu prin această metodă. Cei care sunt familiarizaţi cu stomatologia ştiu ce înseamnă, un ac Miller. Cu aşa ceva am reuşit să desfund o diuză fără s-o decalibrez.
     
  19. alexa 76 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A 6 C5 2.4 ARJ....Berlina
    multumesc.
    o sa incerc si revin cu rezolvarea.
    pe tester a dat 00522 ceva legat de o sonda de temperatura,poate fii si de acolo?
     
  20. dragosvasiliu

    dragosvasiliu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI Q5, 2.0 TDI, CGLA, An 2012
    pornire grea A6 2,5 TDI, 2000

    salutare la toti, eu mi am rezolvat problema de pornire, o problema stupida.. am verificat bujiile iar din toate cele 6, NICI una nu era buna, toate erau arse.. asa ca am inlocuit bujiile 5 la numar pt ca a 6-a s a intepenit in locul unde este adica nu o mai pot scoate.. dar oricum cu 5 bujii bune porneste brici dimineata.

    costuri.. 4 bujii SH la 20 lei bucata (bosch made in germany) si 2 bujii Beru la 52 sau 54 lei bucata..., urmeaza sa vad ce fac cu cea blocata in motor
    cam asta i .. bafta tuturor ;)
     

Distribuie pagina asta