1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 2.0 TDI la A6 C6 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de luk, 27 Ian 2008.

  1. Athos77 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6, 2.0 TDI, 170 CP, 2010
    Mersi de sfaturi. Nu mi-au zis nimic de axul de la pompa de ulei cei de la service. Sigur imi voi lua un motor SH. Sper sa nu pateasca nimeni acestea. Totusi sunt dezamagit de Audi. Am avut multe masini, s-au stricat diverse lucruri la ele, dar motorul nu a cedat. Cititi si documentati-va mult inainte de a va cumpara o masina.
     
  2. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    @athos77

    Sa rectifici acel ax pe motorul second, o sa se uzeze in timp. Iar motoarele de 2.0 la grupul VAG sunt niste prastii, rahaturi cu frisca deasupra, ca sunt din 2004 sau 2011..tot niste gauri negre in buzunarele noastre raman.

    @nae

    mergi la reprezentanta si ei o se conecteaza in sistem si o sa ai softul original cu care a iesit masina din fabrica.
     
    Ultima editare: 26 Mai 2015
  3. nae77

    nae77 4th Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2013
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A6 C6 2006 2.0 TDI-BRE
    Multumesc Hilfinger.Sa vedem daca este o solutie.
     
  4. Athos77 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6, 2.0 TDI, 170 CP, 2010
    Salutare! Am achizitionat un motor 2.0 TDI 170 CP cod CAHA pentru Audi A6, dar când să mi-l pună pe masina a zis ca difera prinderea, pentru ca acest motor a fost pe un Audi A4. Ce stiti nu se potriveste? Doar este acelasi motor, acelasi cod motor. Sa fie probleme si cu volanta, respectiv cutia de viteze să nu se potriveasca? Astept pareri. Va multumesc.
     
  5. alex_puiulet 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F 2.0TDI 170CP CAHA (ACAHAF1) Cutie Manuala - prima inmatric. 29.12.2010
    @ Athos77
    Sa il stapanesti sanatos! Si eu am acelasi motor ca si tine, mai precis ACAHAF1 (sau poate ca si cel pe care l-ai avut tu). La mine ma ingrizoreaza un "tremurici" (cum bine-i zice nae77) care se simte in scaun si la relanti, chiar mai accentuat daca scot A/C si ii scade turatia, se simte si in mers mereu, cu accente la fiecare trecere peste mici denivelari de gen linie de tramvai, damburi mici, etc. Nu mai stiu ... am fost peste tot si toti im spun "este normal" ... ma si enerveaza, am mai avut masini si nu tremura nici una asa de "fin" si enervant.
    Vreau sa te intreb, inainte sa se rupa arborele cotit la motorul tau, ai simtit asa ceva ??
    Despre prinderea motorului tau pot sa-mi dau parerea umil, sa te incurajez doar, cred ca vor gasi o metoda, trebuie sa fie o adaptare de la A4 la A6, pt ca doar este acelasi motor CAHA. Colegul Audi66 cred ca stie mai bine. Tot de la el stiu ca sunt doua Hydrolager-e stanga-si-dreapta (care ar trebui sa izoleze vibratiile motorului) plus inca un suport central in bara metalica din fata, undeva jos. Precis vei rezolva. Urmaresc cu interes rezolvarea ta pt ca ma doare si pe mine "tremuriciul" asta si poate fi de la:
    - volanta + ambreiaj
    - suportii motor (Hydrolager-e sau/si suport central)
    - fulia (roata de cauciuc cu curea pe ea) de la celalalt capat al vibrochen-ului (cuvant frantuzesc, mai clar este "arbore cotit")
    - axul de la pompa de ulei (acum l-am pus si pe asta pe lista)
    - sau arborele cu totul, care cine stie daca nu are vreo deformare si la mine ... si ma paste si pe mine vre-un alt motor! ...
    Da, sa verifice mecanicul tau si volanta inainte sa monteze tot. Din cate inteleg pe la vreo 200.000 Km este de asteptat sa se simta uzura ei. Eu am 165.000 Km, am mers doar vreo 15.00 cu ea de cand am cumparat-o, si n-as schimba volanta inca, o las ca ultim resort.
    Dupa ce reusesti sa pui motorul pe masina spune-ne si noua. Poate faci un test simplu, la relanti: cu ambele roti din dreapta pe o bordura de vreo 15 cm si apoi cu ambele roti din stanga pe bordura. Daca n-ai nici o zgaltaiala suspecta, cred ca ai ales un motor bun, echilibrat!
    Succes si asteptam vesti.
    Alexandru
     
  6. jonnyy_b

    jonnyy_b 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iul 2009
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    AUDI A6, 2.0 TDIe, 2010, CAGB
    Ciudat ...la mine la CAGB nu am probleme de tremurat la relanti...decat doar cand este inclinata masina se simte tremurat. Mi se pare ciudat fenomenul :) nimeni nu stie de ce, cred ca e ceva de genul..asa fac toate...
     
  7. Marss_84 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    a8-2011 3.0d
    Suierat sacadat la decelerare 2.0d

    Buna ziua , de cateva zile am aceasta problema... La decelerare numai daca o scot din viteza intre 1400 si 800 am un suierat sacadat la motor,in frana de motor nu face.Am scos furtunul de vacum de la turbina si numai face....ma poate ajuta cineva in caz ca a intampinat cineva aceeasi problema? Pe tester 0 erori Multumesc
     
    Ultima editare: 1 Iun 2015
  8. Athos77 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6, 2.0 TDI, 170 CP, 2010
    Salutare! Până la urmă cei de la Audi au reușit să îmi pună motorul pe șasiul mașinii, doar că au înlocuit baia de ulei cu cea de la motorul meu cel vechi (prinderea la bara de față este diferită de la Audi A4 la Audi A6). Referitor la volantă a mers totul ok, deoarece s-a pus rulmentul potrivit modelului A6, chiar dacă motorul este de pe un Audi A4.
    - Ce este drept am simțit un tremurat de ceva timp, cam pe la 200.000, un fel de vibrație, atunci când acceleram să fac o depășire (accelerarea în forță de la 2500 rotații până pe la 3000, pentru că nu am înnebunit mașina să îi dau vreodată după 3500 rotații/minut), dar nimeni nu mi-a putut da vreo explicație, toți recomandându-mi să las să văd ce se va întâmpla. Uite că am lăsat așa până ce am venit în București și la un semafor am simțit deodată un sunet în plus la motor. Ceva ciudat pt mine, ceea ce a făcut să închid clima cu AC și să deschid geamurile, deoarece inițial am zis că au pornit ventilatoarele datorită căldurii de afară și încingerea motorului în oraș. Am plecat spre casă și am observat că la un moment dat în decelerare se auzea un sunet ciudat, ca o bătaie a unor bile într-o cutie de fier, iar când ajung pe la Bacău pe la vreo 120-130 km/h un sunet puternic s-a produs și cam asta a fost. A urmat platforma, service Audi, constatare și uita-ți că am ajuns să schimb motorul. Referitor la axul de la pompa de ulei, la recomandarea Audi mi s-a schimbat și axul care nu a costat foarte mult (cred că vreo 50 lei). Referitor la volantă, am schimbat-o cu una noua, deoarece a mea era blocată, iar ambreiajul l-am păstrat deoarece mi s-a spus că se prezintă foarte bine, uzura fiind de 45%. Toți mă consideră un ghinionist, pentru că altă explicație în afara faptului că arborele cotit a fost turnat prost din fabrică, nu există. Eu în general am fost mulțumit de mașină, nu am avut niciodată să reproșez Audi, dar rămân la impresia că cei de la grupul VAG mai au mult de lucrat la motoare diesel, că nu degeaba se spune că este greu de egalat vestitul motor HDI de la Peugeot și CDI de la Mercedes. Acum aștept cu nerăbdare să se finalizeze mașina, să ascult motorul cum toarce și să văd dacă cei 170 CP își fac treaba. Vă voi anunța.
     
  9. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ma bucur ca s-a rezolvat cu montajul. Îmi place Parte unde zici ca nu ai atins turații peste 3500rpm și totuși ai ajuns sa crape arborele. Alții le forjeaza la curse și nu crapă nici un arbore. Oricum sa știi ca puterea maxima e pe la 4000rpm.
     
  10. alex_puiulet 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F 2.0TDI 170CP CAHA (ACAHAF1) Cutie Manuala - prima inmatric. 29.12.2010
    Bravo Athos77, bine ca s-a rezolvat cu prinderea motorului. Sper sa fie mai "tanar" dacat motorul tau cel vechi, sau mai putini Km sa aiba, si sa toarca frumos dupa montaj, sa nu ai nici un fel de vibratie sau tremurat de acum incolo!!
    Vreau sa te mai intreb, citez din ce ai scris:
    "Referitor la volantă, am schimbat-o cu una noua, deoarece a mea era blocată, iar ambreiajul l-am păstrat deoarece mi s-a spus că se prezintă foarte bine, uzura fiind de 45%"
    Despre ambreiaj 45% nu comentez, sunt tari baietii daca pot sa evalueze cu asa o prezizie ... Poate ca au masurat cu un micrometru adancimea pana la martori si atunci au facut regula de 3 simpla. Se poate.
    Insa, despre volanta este o Mare Poveste, care ne doare pe toti care avem DMF (sau ZMS cum zice neamtul).
    Am tot auzit ... ce e aia "volanta blocata" ??!!
    Volanta este dubla, "Dual-Mass", sunt doua discuri metalice, unde cele doua discuri sunt conectate intre ele cu niste arcuri. Ce poate sa sa blocheze la asa ceva ?? ... Ahaaa, poate sa intre un arc intre cele doua mase si nu mai "joace" una fata de cealalta masa/disc. Daca asta se numeste "volanta blocata", atunci asta n-ar trebui sa fie o mare problema, se transforma intr-o volanta simpla, clasica, cu o singura masa. Se invart ambele discuri solidar si isi fac treaba in continuare, ca si o volanta clasica. Problema mai mare apare daca un arc iese de acolo si face ravagii in jur ... Asa inteleg eu fenomenul cand este intr-adevar "problema cu volanta".
    Ar mai fi o problema destul de raspandita, cand sunt arcurile (foarte) slabite, "obosite" sa zicem, si atunci cele doua mase intra intr-un fel de oscilatie, intr-o "rezonanta" din care rezulta o zgaltaiala fina in scaune, enervanta, un fel de "tremurici" sau o "tremureala" cum am mai citit aici pe forum - bine zis "tremurici".
    Cred ca asta este si problema la mine. Ma tem ca asta este ... LuK ia banii de la fiecare pe la vreo 200.000 Km, ca deh, "se uzeaza" - asa scrie Luk undeva pe site-ul lor parca.
    In cazul lui A6-le meu (CAHA 2010-2011), la relanti cand pun masina inclinata spre sofer, o apuca si mai rau tremureala. Daca scot A/C se accentueaza si mai mult (scade turatia la vreo 850 fata de 880 cu A/C si intra in "rezonanta" si mai frumos).
    Daca apas ambreiajul la relanti, simt oscilatia pe la jumatatea ambreiajului (nici sus nici jos).
    Acum incerc sa imi explic fenomenul fizic: Cu masina inclinata spre stanga, cele doua discuri ("mase") tind sa se desprinda usor una fata de cealalta (e vorba de microni) si devin mai libere intre ele. Arcurile "obosite" care le leaga favorizeaza rezonanta.
    Interesant este ca si pe autostrada, la vreo 130 - 140 Km/h (respectiv vreo 2500 rpm, nu mai stiu exact cam cat) intra si mai rau in rezonanta.
    Ei bine, aici mi-e teama ca se poate chiar rupe arborele cotit, daca este solicitat in halul asta de o rezonanta tampita, o oscilatie tampita de-a binelea. Nu mai zic ce efecte are asupra coloanei soferului, asta se vede in timp ...
    Multumiri fabricantului pentru o asemenea volanta "desteapta".
    Spuneti-mi voi daca gresesc undeva, si unde anume!
    Bafta Athos77, felicitari ca ai rezolvat, si bine ca ai schimbat volanta!
    Alex
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    alex_puiulet pana la urma tu vrei sa faci ceva cu masina care o aia sau numai te vaiti pe forum. Ti-ai cumparat o masina care necesita bani seriosi pentru intretinere. Ai fost constient de acest lucru cand ai achizitionat-o ? De ce nu schimbi piesele cu probleme ?

    Ce imi plac mie aceste mesaje ca ce proasta masina este Audi dar noi in loc sa o reparam stam sa ne vaitam pe forum. Luati-va fratilor o masina care va permiteti sa o intretineti fara sa va pese de costurile de intretinere. Aia este masina buna pentru cineva, nu aia care da bine la imagine si ne vad vecinii cu ea in parcare.
     
    Ultima editare: 3 Iun 2015
  12. alex_puiulet 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F 2.0TDI 170CP CAHA (ACAHAF1) Cutie Manuala - prima inmatric. 29.12.2010
    Cristi, ai dreptate. Mai putin vaitat si mai multa actiune. Mea culpa! :(
    Eu scriu pe forum ca sa dau feedback (testele mele cu masina inclinata) si sa primesc niste raspunsuri la intrebarile mele: de ex. "Ce e aia volanta blocata?" sau "Credeti ca astea sunt simptome de volanta uzata?", etc.
    Multi colegi au schimbat volanta si ambreiaj ... si tremuratul a ramas.
    Alti colegi vad ca au scimbat suportii de motor ... si tremuratul a ramas.
    Altii au curatat spanul din pompa de motorina ... si tremuratul a ramas.
    Nu numai ca "nu-mi permit" sa le schimb si eu pe toate, dar aici unde sunt nu ma inteleg cu mecanicii. Sunt in Olanda si am fost cam peste tot, si la reprezentata Audi, si la garaje particulare, si toti imi spun ca "... este normal!" ... Pe testere nici o eroare!! ... Perfect, zic ei.
    Nu am cu cine ... N-am cu cine sa rezolv. Ciudat. Mi-au zis ca au f. multe probleme mai grele de rezolvat, si m-au trimis la plimbare ...
    Pana nu gasesc exact ce este (eu singur), nu mai am curaj sa ma mai duc la nici unii.
    Doar aici pe forum am gasit intelegere, colegi care simt aceeasi vibratie ca si mine, la relanti si pe Cruise Control.
    Apropos, pe Cruise la vreo 135-140 Km/h tremuratul intra intr-o oarecare rezonanta, se amplifica putin mai mult ... Mai sus n-am prea mers in Cruise, decat cu "talpa" :) si n-ai cum sa te prinzi cand accelerezi si reduci mereu .
    Mai am un Passat 2006, 2.0 TDI 140CP (PD), si nu tremura la relanti ca si Audi.
    Pana nu identific daca este o problema sistematica, si care este, nu mai am ce cauta pe la astia ... Astia se pricep mai mult sa schimbe ulei si filtre. Problemele mai grele se rezolva in Romania, etc.
    Urmaresc cu interes celelalte contributii. O sa dau feedback cand o sa am ceva pozitiv. Chiar si testele pe care le-am facut eu (inclinat, etc.) sper sa le dea hint-uri (pont-uri) si altora. Este posibil ca in unele cazuri sa fie volanta, in altele ambreiajul (arcurile de la placa de ambreiaj) dar n-am putut identifica aceasta cauza sistematica, ca sa ma arunc sa le schimb si eu.
    Scuze pt mesajele lungi si denigratoare despre Audi. Este o masina buna.
    Multam de intelegere. O sa scriu mai scurt.
    Respect,
    Alexandru
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Iun 2015
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu ai cum sa rezolvi problemele fara bani, din pacate. Si la mine au picat niste piese (EGR si clapeta Shut Off) acum ceva timp si m-au costat ceva (3.000 lei) dar nu ma vait si sunt constient de costuri. Noroc ca manopera este gratis pentru ca mi le schimb eu singur (am garaj cu toate sculele din lume si stiu bine ce am de facut). Trebuie sa incepi de undeva cu cheltuiala pentru ca nu ai incotro. Audi, repet, este scumpa la intretinere. Daca nu vrei stres iti cumperi masina japoneza (am si din asta in familie si merge bine mersi de 9 ani fara nici o problema decat consumabile). Bafta.
     
  14. jonnyy_b

    jonnyy_b 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iul 2009
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    AUDI A6, 2.0 TDIe, 2010, CAGB
    Nu stiu cat de fiabile sunt si japonezele astea...si mai ales ca au dezavantajul ca la o vechime de 2-3 ani deja sa le scada pretul drastic si nu isi tin banii.
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sunt foarte fiabile, crede-ma. Intradevar despre pret ai dreptate dar asta se intampla la noi in Romania. Hai sa ne oprim aici despre alte marci auto. Bafta.
     
  16. eddy15 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2013
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI ,2007
    motor 2.0 tdi martor presiune ulei

    salut ,sper ca am postat corect,astazi cand veneam spre brasov mi s-a aprins in bord martorul de presiune la ulei (cel rosu)nu am avut unde sa opresc pe dreapta asa ca am mai mers in jur de 1-2 km pana sa prind un loc si mai oprit motorul si am pornit-o din nou martorul nu s-a mai aprins in schimb motorul se auzea teribil.E posibil sa se fi dus motorul de tot sau doar schimbata pompa de ulei?(masina nu a mai fost miscata sau pornita de atunci)
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ultima editare de un moderator: 15 Iun 2015
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    eddy15 ai facut cea mai mare greseala ca ai mai mers cu masina fara sa o opresti imediat. Trebuia sa o lasi acolo unde s-a intamplat si sa chemi platforma. Trebuie sa desfaci si sa vezi ce s-a distrus pe acolo. Mai mult ca sigur s-a stricat mai mult decat pompa de ulei. Verifica turbina in primul rand. Citeste integral topicul mentionat anterior.
     
    Ultima editare: 15 Iun 2015
  19. PedroBBC 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2011
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A6 2.0 TDI, 2008
    Stimati colegi posesori de A6,
    S-au napustit problemele motorului de 2.0 Tdi motor BRE de 140 CP pe mine si masina. Deci, acum 3 saptamani la 250.000 Km in mers, aparut spirala in bord, pierdut forta motor, mers intrerupt, tremura toata. Parcat masina, urmatoarea zi pornit pt plecat la reprezentanta Audi, fum alb, aceleasi simtome. La reprezentanta, valorile pe injectoare, 2 si 4 cu probleme (3,99 si -3,80). Trimis toate 4 la reprezentanta Bosch, cele 2 injectoare stricate iremediabil, celelalte doua la parametrii minim, chiar sub minim dar cu duzele si partea electrica ok, doar schimbat camasa din interiorul arcului (cost total 750 lei). Cumparat alte 2 injectoare reparate (1000 lei bucata garantie 1 an), intre timp la reprezentanta verdict: Turbina terminata. Criza de timp, cumparat turbina originala de la reprezentanta (4500 lei), cumparat oringuri noi si garnituri (1000 lei). In a treia saptamana, montat toate pe masina, pornit si .... masina la fel merge intrerupt. Parca nu chiar asa ca prima data dar tremura jenant. Deja in reprezentanta Audi (!!!) opinii, pareri, presupuneri. Ce am reusit sa culeg: pistonul 2, poate chiulasa dar nu prea, spera sa nu fie bielele ca daca e asa, trebuie schimbat motorul. Maine se desface motorul ca sa se analizeze pistoanele (cost operatiune 1200 lei) si astept cu nerabdare ce mai pot gasi acolo.
    Intrebari care se nasc legitim, zic eu:
    1. Cum naiba o masina care a mers perfect 250K sa ajunga in halul asta (uleiuri doar originale, distributii doar la reprezentanta, revizii etc)?
    2. Daca s-au schimbat injectoarele nu trebuiau reglate la tipul asta de motor (au zis ca e asa mare compresia incat nu trebuie)?
    3. Poate face chiulasa o uzura in locasul injectorului spre partea stanga sau asa e din fabricatie si daca face uzura asta mica trebuie schimbata sau nu afecteaza?
    4. Ce ar mai putea avea si daca chiar as putea ajunge la schimbat de motor pt acest defect?
    Raman dator tuturor celor care imi pot da un sfat sau cum au rezolvat problema asta. Respect !
     
  20. alien_h2001

    alien_h2001 Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A6,2010, 2.7 TDI,CANA,190CP
    Sfatul meu:schimba service'ul !!!Cum naiba sa nu regleze injectoarele? Este o procedura speciala pentru strangerea lor. Dupa ce au montat injectoarele, ce valori aveau ?
    Cauta un service/mecanic priceput.
    Succes.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Iun 2015

Distribuie pagina asta