1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A6 C6 - antigel - termostat - electroventilatoare

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de SlayeRC, 6 Mai 2010.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu stiu. Il afli la magazin pe baza seriei de sasiu.
     
  2. Kruzz 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TFSI 2007
    Buna ziua,
    Imi cer scuze daca s-a mai postat si inainte lucrul acesta, dar problema mea ar fi urmatoarea: acum o luna am schimbat senzorul de temperatura din spatele motorului, garnitura cel mai probabil fiind roasa imi cursese antigel. Dupa ce am schimbat senzorul, am fost plecat in vacanta 2 saptamani si masina nu s-a folosit. Acum am observat ca daca pornesc masina in timpul zilei totul este bine, in schimb daca pornesc masina la primele ore, cand temperatura de afara este mai jos de -2°, imi apare in bord eroare COOLANT, nivelul antigelului fiind la maxim. Precizez ca eroare apare indiferent daca masina nu a mai fost folosita cateva zile sau doar cateva ore si persista in jur de maxim 10 minute, cam aproximativ pana creste nivelul apei la 90°, iar dupa nu mai apare, indiferent daca opresc sau nu masina. Cel mai probabil zilele urmatoare voi pune si un tester pe ea sa vad daca imi da vreo eroare. As dori si eu o parere, daca stiti, despre care ar putea fi o eventuala problema. Va multumesc. (Masina in cauza este un A6 C6 2.0 TFSI)
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Senzorul din vasul de expansiune.
     
  4. popescu niculae

    popescu niculae 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2016
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    audi a 6- 20-BLB - 2005
    Raspunsul la problema ta este chiulasa, chiulasa este fisurata. La mine am mers 150.000 km cu chiulasa care s-a fisurat la 60.000 km. Testul pentru chiulasa fisurata il faci la Porsche Romania. Mergi la ei, le spui ce ti se intampla, iti va face test si iti va spune unde este fisurata chiulasa. Nu recomand chiulasa din dezmembrari pentru ca vei pati la fel ca mine si vei lua o chiulasa la fel de fisurata ca a ta. Exista la Suceava un service care verifica chiulase. Eu am trimis chiulasa mea de pe masina si mi-au trimis-o inapoi insemnata unde era fisurata .
     
  5. Andrei Q7 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2020
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Aufi q7, 3.0 to, 2012
    Salut!

    Am si eu exact aceasi problema, tot dupa schimbarea termostatului si a pompei de apa, respectiv cateodata incalzeste apa la peste 100 de grade si apoi instant coboara spre 90. Mentionez ca atunci cand face asa, nu baga aer cald deloc.
    A gasit cineva rezolvarea la problema aceasta? Am vazut ca mai multe persoane au avut aceleasi simptome atat la A6 cat si la Q7.

    Multumesc!
     
  6. Marius123C 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2019
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi a6. 3000 quatro, 2006
    Salut,
    Am un Audi A6 C6 (4F) 3.0 tdi Quatro care nu mai baga căldura. Baga caldura numai cand este turata. Pe VCDS nu mi da nici o eroare legata de calorifer sau instalatia de racire. Ma puteti ajuta ?
     
    Daniell G apreciază asta.
  7. georgedpn 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2015
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi a6 4f 6c
    Am schimbat blocul de electrovalve si dupa am curatat instalatia de climatizare la un service, pentru ca era infundata.
     
  8. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Salut.
    Am citit intreg topicul in speranta sa mai gasesc pe cineva in situatia de care ma lovesc eu dar degeaba. Am o nemultumire legat de faptul ca ventilatoarele la motorul CDYA 3.0 TDI din 2011 nu pornesc pana ce temperatura la iesirea din chiulasa la senzor G62 trece de 105*C. Asta daca nu e pornit A/C.
    Cand A/C e pornit ventilatoarele functioneaza tot timpul pe viteza mica si tin temperatura motor in jurul a 84*C. Am observat asta in toamna cand circulam prin Cluj cand erau vreo 18*C ambient si am oprit clima. Ceasul original al masinii arata aproximativ 90*C indiferent daca temp reala la G62 e 80*C sau 105*C.
    La viteze mici, in trafic de oras, temperatura in chiulasa ajunge usor la 105*C, la fel si cea de la iesire din radiator trece de 100*C.
    Astfel temperatura ulei motor si cutie automata ajung si ele la peste 100*C. Inacceptabil din punctul meu de vedere.
    Am sistem de tractare din fabrica ceea ce inseamna un sistem de racire mai mare si un calculator de ventilator diferit de modelele care nu au carlig de tractare din fabrica. Am incercat sa circul si cu tractarea selectata din MMI si tot nu se schimba nimic.

    Mai multe informatii gasiti aici http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/...tiptronic-gearbox-(A6-3-0-TDI-Quattro)/page36

    Codarea de fabrica este pentru NOT HOT COUNTRY fiind fabricata pentru Germania. Cum s-ar putea schimba codarea sa porneasca ventilatoarele mai repede ?
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca ai sistem de tractare din fabrica nu implica si un sistem de racire mai mare.
    Si eu am carlig electric pe C6 si sistemul este fix acelasi pe celalalt C6 care il am, fara carlig.
    La fel si modulele electroventilatoarelor, informatia este trimisa de ECU deoarece ele sunt responsabile de racire si cand intra DPF-ul in regenerare.
     
  10. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Din cate stiu eu masinile cu tractare de fabrica au ventilatoare de putere mai mare si atunci cand e conectata instalatia de tractare, modulele de racire trec pe un alt profil de functionare. La fel si modul defunctionare al cutiei se modifica insa pentru asta mai sunt si alti senzori. Nu e atat de important pentru mine pentru ca atunci cand merg ventilatoarele fac treaba. Problema e ca nu pornesc.
    Una peste alta, chiar daca sunt sau nu diferite sistemele, pe mine ma deranjeaza ca ventilatoarele nu primesc comanda de start sub 105*C daca nu e pornita clima. Mecanic sistemul este facut sa tina temperatura pe la 84*C, atat in mers la viteza cat si in oras cu ventilatoarele pornite. Cam acolo e tinuta temperatura de catre termostatul mecanic. Atunci de ce nu se intampla acelasi lucru cand clima nu e pornita ? Este vorba de planned obsolescence sau doar economie de carburant.
    E stupid cate tampenii fac constructorii de masini in numele economiei de carburant. Audi de exemplu permite blocarea convertizorului de cuplu al cutiei si in trepte de viteze mici imediat ce temperatura uleiului trece de 11*C fara sa astepte sa ajunga macar la 30*C. Sau calculatorul de incarcare a bateriei nu pemite incarcarea unei baterii daca aceasta este la 90% sau mai mult si foloseste bateria pentru a functiona sistemele cu exceptia franei de motor cand trece pe incarcarea bateriei. Si altele.
    Dar sa nu pornesti ventilatoarele pana dupa 105*C mi se pare cea mai mare tampenie. Cu atat mai mult cu cat exista si informatia cu temperatura la iesirea din radiator si ventilatoarele sunt cu turatie variabila nu cu 2 viteze si astfel pot sa consume foarte putina energie.
    Nu mai spun ca ar fi fost atat de usor fabricii sa programeze pornirea ventilatoarelor de racire atunci cand temperatura uleiului din cutie ajunge la 88*C.

    Deci cum facem sa schimbam asta ? Idei ?
     
  11. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
  12. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Pitzury , 105 grade C este o temperatura ok pentru un sistem de racire presurizat, mai ales ca este una maximala iar ciclul de functionare al ventilatoarelor, este absolut normal. Cel mai bine lasi clima pe Auto, permanent (nu faci mare economie cu Econ-ul, plus ca iti usuca si aerul) si nu-ti mai faci ganduri si tot felul de calcule. Eu nu cred ca am mers pe Econ mai mult de 10 min, de cand am masina, fara nicio problema. Cat despre cutie, depinde de softul acesteia la ce temperatura se blocheaza convertizorul (40 de grade la cutia mea).
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Conteaza foarte mult si ce ulei ai in ea.
     
  14. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Experienta mea imi spune ca 105*C nu e o problema daca intr-adevar se atinge doar din cand in cand. Nu insa daca doar atunci e momentul in care incercam sa racim motorul si cutia. Ce se intampla cand temperaturile deja sunt toate peste 100*C si ajungi la poalele unui deal din oras pe care trebuie sa-l urci in treptele 1-2 cu convertizorul patinand pentru ca e trafic? Poate mai si remorchezi ceva ca sa fie tot tacamul complet. Pai daca e ok sa ajunga la 105*C de ce termostatul mecanic e deschis la 87*C. Nu uita ca la 105*C ventilatoarele se invart extrem de incet. Viteza lor creste progresiv ajungand la maxim doar la 117*C. Pentru mine asta nu e normal.
    Eu nu folosesc clima atata vremme cat sunt confortabil. Motivele pentru care folosesc clima cat mai putin sunt mai multe dar nci unul nu e ca nu ma impac cu aerul conditionat. 10 ani de SUA te fac sa nu poti trai fara A/C. E vorba de uzura compressor si ventilatoare, consum inutil in unele cazuri, dar mai ales ca cutia se incalzeste atat de greu la masina asta. Vorbesc de multe zile din an si multe dimineti racoroase.

    Nu inteleg ce vrei sa spui. Temperatura la care softul permite blocarea convertizorului si in trepte mici la cutiamea este 12*C si asta nu s-a schimbat dupa trecerea la ultima versiune de soft de acum cateva zile. Pana sa se faca foarte frig afara aveam impresia ca nu este limita inferioara a temperaturii si convertizorul se bloca imediat dupa plecarea la drum.
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca mai discutati despre cutia de viteze va sterg direct mesajele, fara suparare si fara explicatii. Multumesc.
     
  16. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Am observat ca motoarele din generatia a 3-a au sisteme duale de racire care incearca sa tina chiulasele la 90*C si blocul motor la 105*C avand circuite separate cu termostate diferite. Informatii in SSP_479. Tot asa si uleiul de motor are reglata temperatura cu ajutorul unui termostat care nu permite racirea inainte de a atinge 105*C. Sistemul de racire chiulasa ajunge la temperaturi mai mari inaintea celui din bloc si asta ajuta la incalzirea uleiului de cutie automta si a habitaclului. Temperatura maxima in sistemulde racire al chiulaselor este redusa (in limitele fizice ale radiatorului) prin control electronic functie de nevoia de racire a cutiei automate si a EGR.
    In bloc insa apa nu este circulata pentru a grabi incalzirea pana ce temperatura ajunge la 105*C, temperatura pe care ei o considera ideala in "frictional terms"

    O mica observatie dar care are o valoare mare. Spalati-va cat mai bine radiatoarele la spalatorie. Fostul meu tehnician mi-a recomandat sa fac asta si intr-adevar era extrem de multa mizerie in si intre cele doua radiatoare. Rezultatul a fost spectaculos, temperaturile la iesirea radiatorului au scazut si cu 20*C imediat dupa spalare. Iar iarna temperatura la iesirea din radiator era doar cu cateva grade peste ambient cand masina era in miscare.
     
    Radu83B apreciază asta.
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Codarea se schimba pe 08 - Auto HVAC. Nu stiu la facelift exact cum este, ca eu nu am long-coding.

    "At present vehicles for "hot climates" (allocation via production number) are coded as Rest of the World.
    The following countries and regions will in future be additionally coded as "hot climate": Greece, Italy, Portugal, Spain, all countries in Asia, America (except USA) and Africa.
    With this coding the air conditioner regulation and the radiator fan activation is controlled by a different characteristic (attuned to the higher ambient temperature)."
     
  18. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Nici eu nu am long coding. Atasat codarea actuala. Nu stiu cu ce sa o schimb.

    08-Auto HVAC coding 48XPL.JPG
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Codarea ta actuala este asa :

    +2048 - Auxiliary Heater
    +256 - Avant
    +16 - Diesel Engine
    +6 - 6 Cylinder Engine
    = 2326

    Adauga valoarea 96 - Country : Rest of World la codarea actuala.

    Din cate am inteles codarea este relevanta doar pentru masinile cu pompa de apa auxiliara (electrica), care mai functioneaza pret de cateva minute dupa oprirea motorului. Masina ta fiind facelift, are aceasta pompa.
     
  20. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    O sa incerc mai tarziu.Sa vedem daca tre sa dau o bere. Unde o trimit?
     

Distribuie pagina asta