1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Resoftare / Tuning / Modificare motor 2.0 TDI - discutii diverse

Discuție în 'Motor' creată de bigarel, 8 Dec 2008.

  1. Karolin 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2019
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI 224CP ATB
    @mirceacml si la tine nu este chiar ok cum ar trebui. Într-adevăr nu zic ca este rău fata de cum era. Dar după câteva cercetări mai amănunțite și o grămadă de modele de mașini de felul asta, graficul arata frumos, dar softul se putea și mai bine. Și de ce zic asta ? Înainte de soft la turație mai mica ai avut același cuplu urmând apoi sa ai dropdown, Iar după soft îl ai mai târziu cu cateva rpm. Iar ca și CP la 3600 rpm sa ai maximul, e cam devreme. Datorita acestui motiv ai mai fi putut câștiga căluți în plus la 4.100-4.200 în jur de 185-190 cp nu 167-168 cp la 3600 rpm. Iar apoi, la tine, după 3.600 rpm masina nu mai trage. Ce naiba, limita e după 4.500 rpm adică masina ta 1000 rpm merge în gol sa zic asa. Cine ți-a făcut softul nu stie iar softul e o mizerie. Pe viitor îți poate ceda ceva. Mașina lucreaza la capacitatea maxima conform graficului pana în 3.600 rpm. Asta chiar nu e ok. Și sa nu îmi spui ca tu ai vrut asta ca nu te cred. Softul cine l-a făcut nu stie si pare a fi făcut de un amator. Putem intreba mai multa lume pe aici sa spună părerea cum e mai bine. La 3600 sa ai 168 cp și urmat de dropdown ca motorul nu mai trage după aceste turații. Sau la 4.100-4.200 sa ai cei 185-190 cp. Vorbim de 20 cp în plus care ii ai în creștere nu in coborâre. Evident ca vei spune ca nu vei ajunge sau nu vei merge la acea turație de cat foarte rar. Dar asa se face. Pentru ca după 3600 când schimbi treapta ești sub 2000. Iar la 4000 ramai sus în rampa când accelerezi.
     
    mirceacml apreciază asta.
  2. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Adevărat ce spui. Doar ca la mine era destul de cald in hala cu dyno, iar mașina deja trecuse prin câteva ture de dyno. Era încălzită. Dupa 3600 ture atingea EGT și o limita softul. Plus DPF On. Cine are maximul la 4.200 turații sigur are limita EGT scoasa și pe evacuare are 1000 grade.
    Softul este facut foarte bine, mașina trage liniar, în condiții reale nu pe stand într-o hală unde răcirea este minimă.
    Uite exemple cu același motor, BMM 8V cu DPF. Toate coboară după 3.500 ture, au aceeași CP aproximativ, dar cuplul mai mic. Deci, totuși nu e chiar așa praf softul meu. ;) Asta e limita turbinei la BMM.

    received_1063315070774574.jpeg Screenshot_20201012-123028_Facebook.jpg FB_IMG_1602495068953.jpg

    Si uite cum ar trebui sa fie la.colegul de mai sus la CR, începând de la 1700 turații

    received_813118279423647.jpeg
     
  3. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Posteaza graficul complet. Tine cont de aceste informatii importante. HP = CV (1Kw = 1.36 CV = 1.34 CP), cu corectie DIN (corectia se adauga la puterea efectiv-masurata pe stand). Daca sunt 189 CV sunt de fapt 186 CP, cifre normale pentru un CAGA.


    Sa trecem mai departe. Cine compara un PD cu un CR din punct de vedere limite de siguranta este cu siguranta un ascultator la colt de bloc si nu are nici o treaba cu tuningul :)

    1. Pentru a face 190 CP din BMM fara fum, safe pentru injectoare/dpf, turbina ar trebui sa lucreze la o presiune cu ~150 mbar peste limita de eficienta maxima in ture mari. Asta inseamna overspin, uzura prematura in lagare si in final turbo off :)

    2. Injectoarele de BMM de obicei "lesina" la ~175 CP (am avut zeci de bucati pe dyno, 4 din 5 s-au comportat in felul asta, chiar si cu softuri realizate similar, am incercat inclusiv cu limite de temperatura off, masina facand peste 1000 grade egt la testare, castig 3CP fata de varianta cu limite active)

    3. O testare dyno care incepe dupa turatia de putere maxima, cand deja turbina are suficiente gaze sa faca spool este o testare invalida!

    4. In cazul colegului de mai sus, masina facea 380-400 grade egt la 1700 rpm, unde softul este complet stock si termina run-ul cu 820 grade egt dupa 18 secunde de WOT pe treapta 4 (toate limitele de temperatura sunt active si stock, asta inseamna ca softul va limita gradual puterea pana la un nivel in care egt se stabilizeaza. Odata ce EGT scade, puterea revine la valoarea programata)

    @Karolin este amuzant cum acum 3 luni cereai sfaturi despre modificati la 2.0TDI si acum iti poti da cu parerea legat de un grafic dyno fara alte detalii.

    P.S.:

    Cine vrea sa vada daca are softul facut cat de cat corect, sa logheze rpm si engine torque, apoi sa compare cu graficul dyno la turatia de cuplu maxim. Diferenta ar trebui sa fie de 5-10 Nm maximum. Daca dyno zice 420 Nm si logul 380, atunci e cu siguranta o problema de soft (ati platit pentru un gunoi procent-tuning)

    Pentru cei prea multi experti din spatele tastaturii, ia ziceti, asta e buna sau se putea si mai bine ? 2.0TDI CAGA :footy:

    CAGA Stage 1.png
     
    Clauu și mirceacml apreciază asta.
  4. Karolin 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2019
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI 224CP ATB
    @kng_bv am cerut sfaturi pentru un Audi al unui prieten nu cel din profil la mine. El a cerut un stage 1 safe etc și la preț ok. Iar ca sa intelegi mai bine masina din profilul meu este modificata mai amănunțit. A trecut de stage 1 deja merge către stage 3 este încă în proiect iar acolo nu este problema de buget. Cand nu e vorba de bani NO stres. Dar nu toți au sau vor sa arunce cu banii. Masina din profil va inghiti/necesita sume consistente. Cu acei bani puteam sa cumpăr un alt A4 sau A6 sau de ce nu RS. Dar totul este un TARGET. Mașina are acum FWD și nu va primi stage 3 pana nu va fi gata sistemul Quattro pe el. Ca nu putem pune puterea jos ce va fi în jur de 350 CP pe un 2.0 TDI iar cuplul va las sa ghiciți. Bafta și nu da cu "mere" în oamenii la care nu ai fost atent la ce tipuri de sfaturi au cerut.
     
  5. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Succes la cei 350 CP :) Noi ne-am oprit la 361Cv/570Nm pe 2.0TDI fara fum cu multe modificari, respectiv 270CP/524Nm doar cu turbo, intercooler si injectoare, ambele FWD.

    Daca erai atat de cunoscator, nu cereai sfaturi pentru un prieten, ii dadeai tu sfaturile, dar este de apreciat ca iti cunosti limitele si ai cerut sfaturi in loc sa vorbesti "pere" :)
     
    mirceacml și andyzaharia apreciază asta.
  6. alexandrutoader

    alexandrutoader 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a4 b8 2014
    Salut, baieti. Am facut si eu un soft stage 1 la audi a4 b8 motor cglc 177 cp quattro manual. Dyno. Softul a fost facut la buzau la powertech. Masina este masurata cu un dyno mobil. Imi puteti spune ce fel de dyno este mai precis? Cel pe role sau cel mobil? Masina se simte ca trage mult mai bine.
     
  7. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Cel mobil nu are relevanta daca nu sunt facute minimum 2 testari, in directii opuse, pe acelasi drum. O diferenta de nivel de cativa metri poate influenta rezultatul.
     
    alexandrutoader apreciază asta.
  8. alexandrutoader

    alexandrutoader 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a4 b8 2014
    kng_bv salut,
    Da, au fost facute 2 testari dar pe aceelasi drum dus-intors. In viteza a 3-a si viteza a 4-a. Drumul era drept. In viteza a 3-a au iesit 239 cp si in a 4-a 225 cp.
     
  9. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    trebuie facuta in aceeasi treapta, dus-intors
     
  10. dan3oct 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2020
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    AUDI A3 2.0 TDI 2011
    Salut,
    Ma puteti indruma spre un site sau daca are cineva un soft mai vechi, o varianta 7000, pentru un Audi A3 2011 2.0 tdi, cod ECU 03L906018 AG
    Ca si exemplu: am gasit ceva pe un site https://ecufix.info/search_history/result/36253, dar are varianta de soft 8476

    Multumesc.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Vrei sa faci downgrade la un soft mai vechi pentru a anula softul facut de catre fabrica pentru scandalul dieselgate ?
    Ceea ce vrei cred ca gasesti la cei care fac tuning motor, pentru ca orice tuner care se respecta salveaza fisiere ECU initiale adica cele existente din fabrica.
     
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Du-te la un tuner care are scule originale. El va avea acces la o baza de date cu fisiere originale si iti si poate scrie fisierul, altfel e complicat. Cred ca e posibil sa scrii si cu VAS/ODIS folosind fisierele lui originale (update-urile de fabrica).
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In 2012 acele ECU deja aveau versiunea 90XX.
    La sfarsitul lui 2010 au avut versiunea 7XXX.

    Slabe sanse sa gasesti ceva disponibil gratuit cu 7XXX.

    Daca gasesti *.sgo sau *.frf poti folosi linistit VAS-ul (dezactivand cateva lucruri in program, ca sa te lase sa faci downgrade).

    Incearca sa cauti 03L906018AG 7763, eu alta versiune cu 7XXX n-am gasit.

    Dieselgate a fost pe 9978 si 9979.
     
    arazvan2002 apreciază asta.
  14. alexandrutoader

    alexandrutoader 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a4 b8 2014
    Unde gasesc in Bucuresti un Dyno pentru 4x4 ?
     
  15. AndreiF92

    AndreiF92 Silver Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad - București
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 270 HP CDNC
    Asa va place sa primiti mura-n gura. O simpla cautare pe google si te ajutai singur. TCM Tuning, printre cei mai cunoscuti.
     
  16. dan3oct 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2020
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    AUDI A3 2.0 TDI 2011
    Ultima editare: 23 Oct 2020
  17. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni - Argeș - ROMÂNIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DETA, an 2018
    dan3oct
    Eu tot nu am inteles de ce vrei sa cobori asa jos cu versiunea de software din ECU motor ? Versiuni superioare aduc beneficii cum ar fii optimizarea noxelor sau al consumului de carburant. Ai putea sa te opresti la ultima varianta pre-dieselgate de exemplu. In fine, daca faci un drum pana la Pitesti te ajut eu fara niciun cost din partea ta.
     
  18. dan3oct 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2020
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    AUDI A3 2.0 TDI 2011
    Eu merge mult in oras, un maxim de 3 km am pana la munca si nu isi face regenerarea pe distanta asta. Mi s-a aprins in bord si ledul de la filtrul de particule, din cauza asta. Am fost la un mecanic care mi-a recomandat un soft mai vechi.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Dan nu ai nicio treaba cu masinile. Se poate pune pe ECU-ul tau un soft predieselgate inainte de ce ai tu acum ca si soft instalat. Asa se rezolva problema la tine. Ti-a raspuns Bogdan ce ai de facut si cum te poate ajuta.
    Mecanicul doar repara masini nu face resoftari si nu face reparatii electrice sau recomandari pentru / sau schimbari de soft sau ECU la masina. Ai nimerit prost unde ai fost.
     
    Bogdan123 apreciază asta.
  20. GeorgeTDI 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2020
    Locație:
    RO
    Masina:
    A3 2.0 TDI 2011
    Salutare tuturor,
    Stiti ce modificari sunt necesare pentru instalarea unei turbine GTC1549VZ (de pe motorul de 177 CP) pe un motor de 140 CP (CFFB care are stock o turbina BV40D) ?

    In afara de adaptari mecanice (galerie, etc.), mai sunt altele dificile de facut/modificat cum ar fi actuatorul ?
     

Distribuie pagina asta