1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Baterie Auto - Electromotor - Alternator la A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de MOSU S-LINE, 12 Feb 2010.

  1. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    DA. Poate fi normal. BEM(Battery and Energy Management) decide ce și cum. Pentru mai multe informații http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Docs/SSP/VWUSA.COM_SSP_287_Audi_A8_Electrical_Components.pdf
    E OK si sa nu incarce deloc. BEM decide.
    De fapt avea dreptate mecanicul. Atât a decis BEM ca e suficient. Încărcarea optima pe care ne așteptam să o vedem tot timpul pare sa fie ignorată de mașinile care au BEM. In numele economiei de carburant uneori BEM decide să nu mai încarce bateria de loc.
    Exemplu: Ieri am pus un redresor pe bornele de pornire din compartimentul motor având cheia în contact. Astfel încărcarea e monitorizata de BEM. Menționez ca în aceste condiții ai nevoie de un redresor capabil pentru că, din cei 21 A livrați de redresor, doar 16 A ajungeau la acumulator, restul erau necesari sistemelor activate. Eu folosesc un VAS 5900A care poate 35 A. După 3 ore încărcarea se oprise având în total 7 Ah încărcați. SOC era doar la 92%. Sistemele erau oprite. Daca ma jucam cu cheia în contact puteam sa repornesc încărcarea dar nu merita pentru încărcare de cel mult 1-2 Ah. Am plecat spre oraș la ora 14:15 fără încărcare a bateriei, ba chiar rulând cu pană la 39 A extrași din acumulator. Tensiunea la acumulator 12.3 V. Aceeași tensiune și la bricheta unde puteți sa monitorizați tensiunea sistemului. Am rulat asa cu o parte din amperajul necesar funcționării livrate de acumulator și singurele momente în care acesta era încărcat de alternator era la frâne de motor când primea chiar și 60 A. Prima oprire a motorului a fost la 14:50 la SOC 88. Apoi, intre 15:25 și 16:30 am mai oprit motorul o singura data. Tot acest timp am rulat fără încărcarea acumulatorului, excepție frânele de motor. Am ajuns acasă la 16:30 având SOC la 76% și încă se mai foloseau 8 A din acumulator cu tensiunea sistemului la 12.2 V.
    Am pornit motorul la ora 20:00 si SOC era la 69%. In câteva secunde încărcarea acumulatorului a sărit la 14.2 V/36.5 A. Am rulat vreo 45 min după care am oprit motorul la SOC 79% cu încărcare 14.1 V/ 4.1 A..
    Vedeți, lucrurile nu sunt asa simple și albe sau negre cu mașinile care au BEM. O eventuala diagnosticare e putin mai complicata și destul de greu de făcut fără interogarea calculatorului de management al "bateriei".
    Am mai spus ca BEM va încerca sa tina acumulatorul intre 50% și 80+% și va decide în ce condiții o va face. Avantajul de a instala un acumulator cu cod original este ca o va face în cel mai eficient mod posibil pentru acel acumulator. Asta nu înseamna ca nu se poate folosi un acumulator fără cod original. Dacă se resetează BEM prin adaptarea acumulatorului non OE cu un cod al unui acumulator de aproximativ aceeași capacitate, se poate rula multi ani însa nu cred ca este înțelept sa avem așteptări sa rulam peste 10 ani cum s-a făcut în cele mai multe cazuri cu acumulatorii originali, mai ales cei AGM. Eu am pe A4 1.9 AVF al soției Varta AGM de 92 Ah original fabricat în 2007 și încă funcționează.
    Am cumpărat A6 anul trecut cu un acumulator Varta AGM non OE de 95 Ah nou. L-am schimbat cu un Varta AGM OEM de 105 Ah fabricat în săptămâna 10 din 2013 pentru ca îl aveam, era mai mare și vroiam sa fac niște teste. Am codat bateria si, dupa 6 luni, BEM considera ca "îmbătrânirea" bateriei e peste 96%. Sunt curios sa vad cât va putea fi folosit acumulatorul.
     
    Ultima editare: 2 Iul 2020
    benkekrisztian și paul14 apreciază asta.
  2. Andrei 21 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4F C6 3000 TDI BMK 2005
    Salut,
    Se poate pune bateria la incarcat pe redresor dar fara a o demonta de pe masina, deci fara sa ai desfac cablurile, este vreo problema ? Multumesc.
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu este nicio problema. O poti incarca direct pe masina.
     

Distribuie pagina asta