1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia automata Multitronic la A6 C6 - schimbare ulei - reparatie -probleme diverse

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de newah, 24 Feb 2010.

  1. newah 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 2.4i, 2005
    Am rugamintea catre cei cu experienta in folosirea cutiei de viteza automate de a ma lamuri daca se poate in urmatoarea chestiune:
    am un A6 din 2005 cu o cutie automata mutitronic cu 7 viteze si motor benzina 2.4. Am primit sfaturi contradictorii legate de folosirea corecta a cutiei in trafic: la stop, este bine sa tii piciorul pe frana si selectat drive (D) pentru cele cateva minute sau obligatoriu se trece in neutru (N)
    Am tot citit sfaturi diverse si chiar am intrebat la service si unii zic ca trebuie N altii dimpotriva.
    Multumesc mult pentru ajutor
     
  2. popaalyn

    popaalyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    craiova
    Masina:
    A6 3.0 TDI Quattro 280 PS
    O lasi pe D (drive).
    Asa scrie si in cartea masinii.
     
  3. newah 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 2.4i, 2005
    Asa ziceau si cei de la serice si am tinut cont de acest sfat insa am avut urmatoarea surpriza:
    - vineri am prins un ambuteiaj ordinar la Gara de Nord din cauza unor imbecili care se bagau ca dobitocii si tineau permanent blocata toata intersectia si in cele 15-20 de minute pana am reusit sa trec am aplicat acest sfat.
    Rezultatul: cand in sfarsit am dat sa plec la accelerare s-a turat in gol si masina a stat pe loc.
    Am crezut ca actionasem frana electromagnetica din greseala insa se pare ca nu! Sa ma astept oare la ce este mai rau?
    Imi vine rau cand ma gandesc cat costa o cutie automata multitronic cu 7 trepte.
    Am schimbat filtrul si uleiul la 105000km la reprezentanta iar acum am 112000, masina este din 2005.
    A mai patit cineva asa ceva?

    Apreciez si multumesc tuturor pentru sfaturi!
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Sep 2011
    georgis apreciază asta.
  4. efty22

    efty22 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2010
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    Audi a4,1.9 tdi, multitronic, 2004, absolut tot pe ea...
    asa am patit eu cu un a4..tot multitronic

    am adus.o acasa..si cand sa plec- pauza! nimic....rezultatul- pompa de ulei si blocul hidraulic schimbat..70 milioane...deci Dmne fereste la tine de ac problema
     
  5. flopem 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2012
    Locație:
    cluj
    Masina:
    audi,2.0d,2007
    De ceva vreme ma confrunt cu o problema ce tine de avarie cutie.Am cutie automata.

    Dupa cum va povesteam vreau sa pornesc masina ,pun contactul si mi se aprinde ESP si AVARIE CUTIE (adica toate treptele de pe cutie mi se aprind in rosu) - moment in care nu porneste masina oricat as da la automat.

    Singura varianta pana acum era sa deconectez cateva secunde bateria si apoi pornea, sau sa pun cabluri de curent de pe o baterie de la alta masina si iarasi pornea instant.

    Am banuit ceva vreme ca ar fi bateria slabita sau neimperecheata cu managementul de baterie mai ales cand am vazut ca daca pun cabluri externe porneste instant,insa de cateva zile am o baterie noua si mi se continua problema.

    Alte coduri de eroare nu am decat tensiune slaba pe EPC/ABS/SERVO/CUTIE/FARURI etc etc - astea se datoreaza deconectarii bateriei. Cum am deconectat bateria s-a stocat eroare de lipsa tensiune pe toate subansamblele -ATAT!

    Am mai descoperit o chestie:

    Pun contactul si mi se aprimde ESP si AVARIE cutie moment in care nu porneste desi invarte la automat.

    Daca in acel moment pun contactul si il las cca cateva secunde- adica mai mult decat normal mi se aprind toate erorile in bort ( BRAKE! FARURI! DPF! ) si dupa aceea imi iese de pe avarie cutie si BINEINTELES PORNESTE!!!

    Ajutati-ma sa-i dau de capat ca in caz contrar jur ca-i dau foc!

    Bateria nu este deoarece e noua( a 2-a cumparata) si deoarece invarte la automat de rupe ori de cate ori dau la automat ,si in plus am si verificat-o la profesionistii de la ROMBAT si mi-au zis ca e chiar mai buna decat una noua

    Consumator in oprire nu are masina!

    ceva imi miroase a cadere de tensiune- cred! pe undeva
     
  6. yitzack 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Mitsubishi Pajero 3.0i v6
    Salut. Sunt nou pe forum si sper sa nu fie cu problema ca intreb o problema aici.

    Problema este in felul urmator.

    Audi a6 C6 2.0 tfsi 2006 multitronic. Ieri dupa un drum de 200 km, masina a incetat sa mai porneasca. Ridicat pe platforma, dus masina in service. Rezultat - automatic gearbox control unit fault, adica calculatorul cutiei.

    Ideea este ca asta s-a intamplat undeva mai sus de Helsinky. Acolo au cerut 2500 euro pe manopera si calculator.

    Am vreo sansa sa gasesc calculatorul aici in Ro? nou sau sh. Daca da, unde?

    4f0910157j este codul de pe ECU
     
    Ultima editare: 9 Aug 2013
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    yitzack daca ai si Audi te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, an de fabricatie, tipul motor/capacitate si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uite-te la profilul meu si ai sa intelegi despre cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.

    Referitor la calculatorul cutiei va trebui sa cauti destul de mult unul la dezmembrari pentru ca trebuie sa fie exact cu acelasi cod ca al tau si in plus nu stii cat de bun este cel de la dezmembrari. Acum depinde cat de mult poti astepta sa gasesti un calculator in stare buna, poate sa dureze catva zile, saptamani sau chiar luni de zile. Asa ca cel nou il cumperi imediat si il montezi.

    Cel mai bine dai banii care ti s-au cerut si data viitoare ca sa nu te mai coste asa de mult cumpara o masina care are cutie manuala. Cutia automata la o masina este foarte costisitoare de intretinut daca s-a stricat. Dovada o ai acum. Multa bafta
     
  8. redpark 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A6, 3.0TDI, 2005
    Cutia de viteze multitronic la 3.0tdi 2005

    Am un A6,2005, 3.0tdi. De cca. 400km a inceput sa faca figuri:smucituri la treapta 3-4,acum se tureaza intr-a 3-a si schimba la 4000rpm dupa care intra in avarie. Stie cineva ce ar putea fi? Scap cu un schimb de ulei?
    P.S. Daca merg frumos si n-o fortez, merge bine, nu intra in avarie(se poticneste putin la a 3-a, dar merge).
    MULTUMESC!
     
  9. albinatrevel 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 140 cp BRE,multitronic, 2007
    Va salut. Am si eu o problema la un A6 avant 2,0 TDI multitronic din 2008, si anume: numai cand pornesc motorul trepideaza din toate incheieturile. In rest merge impecabil. Am fost la Samer si mi-a spus ca e volanta dusa. Voi ce parere aveti, poate fi volanta si sa se manifeste asa numai la pornirea motorului?
     
  10. cip_jed

    cip_jed 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2009
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 2.0TDI 2005 140CP
    A4 multitronic 2.0 TDI B7:
    am avut aceleasi simptome: rateuri pornire la cald, o data chiar mi-a clipocit PRNDS pe bord, dupa pornire..
    mi s-a zis ca volanta, am schimbat-o si de atunci s-a eliminat pb.
    deci eu zic ca daca o schimbi, ai scapat.
     
  11. cbogdan2003 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2.0TDI - 190CP, 2016
    Din pacate a venit si randul meu sa postez o problema intalnita la cutie.
    De 2 saptamani sunt posesorul unui A6 din 2010 - 2.0 - 170CP - cutie multitronic 7+1. Voi incerca pe scut sa explic ce am patit si poate cineva care are cunostinte despre astfel de problem ma poate ajuta.
    Saptamana trecuta am observant ca in R tremura destul de tare cand o tin infranata iar de 2 ori am avut surpriza sa se opreasca motorul cand am vrut sa plec de pe loc si am mai observant ca la 130 - 140 km/h se simtea o trepidatie nu foarte mare dar deranjanta. Ieri in Brasov cand ma aflam in coloana am simtit un miros de ulei ars / incins care semana putin cu cel de ambreiaj, dar am crezut ca nu este de la mine, dar dupa 3 min cand am luat piciorul de pe frana a murit motorul. Am incercat de 15 - 20 ori sa plec de pe loc dar cand o puneam in D trepida tare si murea motorul (ca si cum se ineca). dupa toate incercarile am reusit sa plec dar cand eram nevoit sa opresc si sa tin pe loc trepida foarte tare si parea ca si cum se ineaca. Prima concluzie de moment a fost ca poate este ambreiajul.
    Astazi am revenit in Bucuresti si pana la Ploiesti cand am intrat pe autostrada am mers cu 80-100km/h si am evitat sa o calc brusc dar cand am intrat pe autostrada si am crescut viteza la 130 km/h au inceput problemele. Dupa 20 km a aparut si prima eroare in bord si anume o roata dintata galbena care are in mijloc semnul exclamarii - Gearbox malfunction : you can continue driving care pana la bucuresti a aparut de 5-6 ori deoarece dupa 1 min disparea. Cand am ajuns in Bucuresti a inceput sa se tureze dar sa nu traga la plecarea de pe loc si inainte sa o parches deja parca nu vroia sa mai traga deloc.
    Am facut o scanare cu VAG-ul si am atasat rezultatul.
    Acestea ar fi cele doua:
    Address 02: Auto Trans Labels: 01J-927-156.lbl
    Control Module Part Number: 4F9 910 155 D HW: 01J 927 156 JG
    Component and/or Version: V30 0AN 2.0l CR RdW 0020
    Software Coding: 0000001
    Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
    VCID: 2C5D75148F1028E
    2 Faults Found:

    001840 - Gear Ratio Monitoring
    P0730 - 000 - Incorrect Gear Ratio - Intermittent

    006031 - Pressure Regulation Valve
    P178F - 000 - Dirty / Clogged - Intermittent

    Sper ca ma poate ajuta cineva cu o interpretare a rezultatului macar sa stiu la ce ma astept sau macar sa stiu ce ar trebui sa fac.
    Culmea este ca vineri a sosit uleiul de cutie + filtru + garnitura din Germania si saptamana aceasta urma sa ii fac schimbul.
    Va multumesc anticipat pentru sprijin.
     
  12. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    S-ar putea sa scapi doar cu schimbul de ulei si facut nivelul uleiului corect.
    Iti las scris ce zice prima eroare:

    17114/P0730/001840 - Gear Ratio Monitoring: Incorrect Gear Ratio
    Possible Symptoms

    Malfunction Indicator Light (MIL) ON

    Possible Causes

    Transmission Fluid contaminated
    Transmission faulty (Mechanical Problem)

    Possible Solutions

    Check Transmission Fluid (Color and Contamination)
    Replace Transmission Fluid when necessary
    Check Transmission Mechanics
     
  13. cbogdan2003 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2.0TDI - 190CP, 2016
    Multumesc. Sper sa scap asa ieftin ca oricum asta aveam de gand sa fac saptamana asta chiar daca nu aveam problem cu ea.
    Prima am reusit si eu sa gasesc ceva dar legat de a doua ai cumva idee ce poate fi?
    006031 - Pressure Regulation Valve
    P178F - 000 - Dirty / Clogged - Intermittent
    Sincer dupa ce am citit sute de postari legate de cutie deja imi este frica sa vb maine cu mecanicul.
     
  14. 830AKY

    830AKY 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 avant, 2.0 tdi bre 140cp/soft 170cp, 2007 multitronic s-line
    Salut,

    Imi poate recomanda cineva pe PM un atelier unde pot schimba uleiul la multitronic in Buc (cu adaptare). Stiu ca e ok Sergiu de la C-ta dar e un pic cam departe
    La reprezentanta nu o adapteaza dupa schimb si mi-a zis ca e posibil sa se defecteze dupa (s-a intamplat in multe cazuri spun ei)
    Multumesc.
     
  15. jiji2008 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Fusion/Passat,1.4/2.0,2005/2007
    Eu as vrea sa va intreb asa :
    In cazul unui audi a6 2.0 turbo benzinar din 2006-2007-2008 multitronic ...e vorba de multitronic modelul nou cu 7 + 1 trepte nu ? astea nu au "problema generala " citisem ca cele 2001-2006 au probleme (adica pentru astea , in SUA audi a schimbat si a dat o noua garantie de 10 ani la cutie )
     
  16. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    De ce nu mergi la reprezentanta ZF, la Faur?
     
  17. twr

    twr 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6, 2.7 TDI (CANA), 2010, 190CP, multitronic
    Cineva care este amabil si in tema imi poate explica si mie ce inseamna adaptarea cutiei de viteze multitronic? Si de asemenea, daca stiti, de ce nu fac reprezentantele asa ceva? Intreb lucrurile astea pentru ca sunt tot mai aproape de schimbul de ulei din cutie... Desi, dupa logica mea, schimbul de ulei in cutie - bineinteles, efectuat conform normelor Audi - ar trebui sa fie similar cu cel la motor: scurgi uleiul, bagi ulei nou. Nicio adaptare...

    Mersi anticipat
     
    OlaruGabriel apreciază asta.
  18. newah 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 2.4i, 2005
    Cutie de viteze auromata multitronic 7+ viteze reparata cu succes la Timisoara la Samer

    Timp de 3 ani din 2010 pana in acest an am ezitat sa rezolv problema cutiei de viteze de pe un Audi A6 C6 din 2005 in ciuda sfaturilor celor depe forum care povesteau de reusita sigura in atelierului lui Samer din Timisoara.
    Cu speranta ca informatiile urmatoare pot fi de folos colegilor "Audisti" am decis sa pun urmatoarele informatii si imagini in acest thread.
    Reparatia a constat in inlocuirea integral a cutiei cu una aproape noua adusa din afara, fiind pastrat doar pinionul de distributie pentru a se potrivi pe masina mea, operatie ce dureaza in jur de o zi cu tot cu schimbarea filtrului de ulei si a uleiului.
    Defectiunea se manifesta prin vibratii din ce in ce mai puternice venite de la cutie la viteze mici (am aflat la desfacere de ce, variatoarele erau foarte uzate si mancau lantul ce schimba vitezele).
    In pozele atasate gasiti detalii ale cutiei inainte si dupa schimbare inclusive problema de pe variatoare.
    Marturisesc ca initial eram destul de nelinistit legat de interventie insa ajungand la atelier am eliminate orice neliniste. Samer si fratele lui sunt , dupa umila mea parere, printer cei mai buni daca chiar cei mai buni din tara.
    Inlocuirea cutiei, filtru si ulei schimbat si manopera montare demontare (inclusive schimb pinion distributie a costat 3000 euro cat la o firma din Germania, insa fara costul drumului pana acolo).
    Nu este putin insa dupa 3500 km facuti cu noua cutie FARA PROBLEME pot spune ca a meritat din plin!
    Recomand echipa lui Samer si serviciile lui si sper ca aceste informatii sa va foloseasca si sa fiti feriti de probleme cu cutia de viteze!

    Date Samer:

    Samer Zakzak
    SERVICE SAMO SRL
    str: Samuil Sagovici nr: 2
    300371 Timisoara, Romania
    --------------------------------
    tel: 004.0722.620.339
    fax: 004.0256.227.739
    email: service_samo@yahoo.com
    web: www.cutiiautomatesamertm.ro
     
    Ultima editare: 21 Noi 2013
    DarkAzarel apreciază asta.
  19. junior82 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2012
    Locație:
    Buc
    Masina:
    Audi A6 C6 AVANT, 170PS
    salutare,

    am citit topicul insa din pacate am vazut ca parerile sunt impartite si am ramas tot nelamurit.

    Vreau sa schimb uleiul la cutie (A6,c6 multitronic 2009, CAHA) insa cei din service-uri imi spun pareri total diferite in ceea ce priveste filtrele, dupa cum urmeaza:

    PBN- Nu trebuie schimbat neaparat si filtrul "scump" cel de aprox 1600 RON.
    Cardinal Motors Constanta- Trebuie schimbat neaparat si filtrul scump altfel stricati cutia si schimbati de pomana uleiul in ea...

    Din ce am inteles cutia mea are doua filtre:
    - unul situat in interiorul cutiei(cel ma ieftin, aprox 180 RON), care nu ar necesita inlocuire decat daca cutia sufera o reparatie si este demontata
    - al doilea situat in exteriorul cutiei(situat pe o conducta de racire) care costa minunata suma de aprox 1600 RON, in fct de unde il cumperi.

    Am primit tot felul de raspunsuri de genul, "pai daca ai dat cat ai dat pe masina ti se pare scump un filtru de 16 mil?" Afirmatii care nu au reusit decat sa ma enerveze, dar prefer sa nu le mai comentez...

    Intrebari finale :)

    1. Schimb sau nu filtrul din interiorul cutiei? (cel ieftin)- Sincer , cu tot respectul pentru service-urile de pe la noi, parca nu as demonta cutia in doua...

    2. Dau 1600 ron pe filtrul extern?

    Stiti ce mi se mai pare ciudat? In cartea de service a masinii este specificat intr-adevar intervalul de 60k km pentru schimbarea uleiului, insa nu mentioneaza nimic inlocuirea vreunui FILTRU ULEI cutie , asa cum se mentioneaza la uleiul de motor.
     
  20. bobinaru 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2013
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    audi a6 2.0 tdi 100 kw 2010 tip motor CAGB
    salut am si eu un a6 din 2010 cutie automata 7 trepte si as vrea sa stiu de care tip este sau cum pot sa aflu(multitronic sau tiptronic) si acum cateva zile mi-a aparut un martor de bord nr 34 (galben cu semnul exclamarii cu un cerc dintat in el) si care scria asa din cate imi aud aminte GEARBOX MALFUNCTION YOU CAN CONTINUE DRIVING si nu mi-a mai aparut de atunci.Sper ca ma puteti ajuta.
     

Distribuie pagina asta