1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Servo Directie sau Caseta de Directie - inlocuire lichid servo - probleme diverse

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de specter, 22 Noi 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. conte_hd

    conte_hd 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2012
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.9TDI - AFN , 1996
    Salut, te referi la Febi M6162 ?
     
  2. mimu

    mimu 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2012
    Locație:
    oulx
    Masina:
    a4 19 tdi 131cp 2003
    Salut conte_hd,
    Nu am gasit cod pe cutie doar ATF DEXTRON 3. Uleiul mi l-au dat aia care au revizionat caseta de directie a venit pachet cu tot cu ulei.


    orgonaskaroly Dar eu nu am adaugat ulei am schimbat TOT uleiul plus caseta asa ca nu eram obligat sa bag verde
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Noi 2012
  3. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    Buna, presupun ca si pt A3 din 2002 tot ulei verde intra, 004 nu? Pt ca imi schimb senzorul de presiune servo si m-am gandit sa scot si uleiul. Eu la masina veche am schimbat ft usor cred ca si aici asa voi proceda, scot furtunul de retur, si o bag intro sticla pornesc masina si invart volanul stanga dreapta pana iese totul. dupa aia pun putin si invart volanul iarasi pun putin si dupa ce nu se mai aude carait opresc si completez la maxim. E ok asa?Cam cat intra?
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca il scoti pe tot cam 1 Litru ai nevoie. Cel mai bine scoti cu seringa din vas cat poti si completezi cu lichid nou. Dupa ceva timp maxim 2 -3 zile repeti procedura si instalatia o sa aiba lichid nou in ea. Uleiul este acelasi si pentru tine tot cu G004 la sfarsit. Este ok si procedura pe care ai mentionat-o tu. Bafta
     
  5. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    in vasul cu lichid de servo cantitatea este de 20-40 ml, asa ca pana la 1 litru e cam mult. Eu zic ca metoda cu scosul doar din vas si completat ulei nou pica din start, asta in cazul in care se vrea schimbat tot uleiul. Dar sa zicem ca e buna si metoda aceasta deoarece chiar si reprezentanta recomanda completarea si nu inlocuirea acestuia. Stiu ca au fost discutii interminabile aici despre acest subiect dar nu s-a ajuns la nici o concluzie clara. Parerile sunt impartite.
    O concluzie este clara G002 nu se mai fabrica iar noul G004 este 100% compatibil cu G002, ambele avand aceasi culoare, verde. Eu recomand ulei de servo original.
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In vas sunt mai mult de 40 ml dar in nici un caz 1 Litru. 1 Litru este cam in toata instalatia (pompa, furtune, caseta directie, etc.). Ambele metode de inlocuire sunt la fel de bune si cea cu datul tot afara si inlocuit cu unul nou sau asa cum am mentionat eu, este bine daca vrei sa faci si o curatire a instalatiei. Mai departe alege fiecare cum vrea sa-l schimbe/inlocuiasca. Ambele metode sunt oricum mai bune decat cu lichidul alterat/vechi in instalatie. Si eu recomand ulei servo original.

    O zi buna
     
    Ultima editare: 19 Noi 2012
  7. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    Dar eu vreau sa schimb si senzorul care e pe pompa sevo jos, si daca nu scot uleiul in momentul in care desfac senzorul tot radiatorul si cureaua de accesorii va fi plin de ulei, si de aia vreau mai intai sa scot aproape tot din instalatie ca sa nu am treaba asta, sa lucrez putin mai curat. Aia stiu ca in bidon intra ft putin numa vroiam sa stiu cam cat intra in total ca sa nu raman fara ulei si sa fug la magazin dupa al doilea litru.
     
  8. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    eu stiam de 1.2 litrii dar poti intreba la o reprezentanta sa fii 100% sigur
     
  9. cipri@n

    cipri@n Bronze Member

    Înscris:
    4 Iul 2008
    Locație:
    Iași / Catania
    Masina:
    A4 Avant 2002, 1.9 TDI, 131 CP, AVF
    Este nevoie si de al doilea bidon de ulei servodirectie. Eu cand am schimbat pompa servo parca am folosit 1,2 - 1,4 litri ceva de genul. Iar referitor la diferenta intre ulei se simte intre Febi si Oem; am pus initial Febi pentru ca era inchis la reprezentanta si a doua zi am schimbat cu cel de reprezentanta si este ceva mai silentioasa pompa.
     
    Ultima editare: 19 Noi 2012
  10. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Iti spun sigur ca iti ajunge un bidon, la fel am procedat si eu, dar daca esti singur si nu te ajuta cineva sa completeze permanent cu lichid, atunci sa invarti volanul cu motorul oprit, evident va trebui sa ridici ambele roti ca sa mearga usor.
    Referitor la diferenta intre Febi si cel original eu am observat ca cel original este putin mai inchis la culoare si mai gros.
     
  11. faragriji 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 2004 , 175 CP
    Si eu am nivelul la lichid la minim si nu mai gasesc la reprezentanta deschis..daca iau de la un peco lichid pt servo e ok sau.. ?
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu, nu este Ok. Maine este deschis la reprezentanta. Bafta
     
  13. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    daca gasesti cu specifivatii VW (G004) poti sa complectezi nu o sa aiba nimic, e aceeasi.
     
  14. faragriji 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 2004 , 175 CP
    super.multumesc
     
  15. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Foloseste G 00400 lichid transparent spre verde
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Dec 2012
  16. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Pompa de servo nu se deterioreaza chiar "dupa o fractiune de secunda". De exemplu cand schimbi uleiul de servo si trebuie sa misti volanul ca sa se scurga tot uleiul inseamna ca se distruge pompa?!(pentru ca pret de cateva secunde ramane fara)?. NU..pompa se distruge in timp daca mergi cu ea fara ulei sau cu el sub nivel! Schimba recipientul, pune-i ulei nou(dupa ce il dai de tot pe cel vechi din instalatie) si apoi la vreo 2000km dupa mai schimba inca o data uleiul! Ideal ar fi sa ii pui ulei original(e unul gri cu sigla VAG pe el si norma 004 - vechea norma 002000). Bafta
     
  17. Overlord 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2012
    Locație:
    bucuresti sector 1
    Masina:
    a4 1,6 2000
    Uleiul de servo se schimba turnand in bidonas altul in timp ce furtunul de retur este debransat - nu este recomandat sa golesti pompa niciodata, lamelele rotative rotindu-se in gol genereaza un "span" prin frecare care nu strica pompa pe loc ci se "plimba" prin toata instalatia si defectiunea apare ulterior (cu posibilitatea de a strica din nou si caseta) in functie DOAR de norocul fiecaruia.
    PAREREA MEA in urma intalnirii cu multe defectiuni de acest gen: Pompa de servo se poate defecta si doar daca mergi o fractiune de secunda fara lichid de servo !!!
    Nu am nici un interes sa las casetele colegilor de forum sa se strice de aceea ii sfatuiesc asta, necontestand pregatirea dumneavoastra in domeniu !
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Apr 2013
  18. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Nu e vorba de pregatire, fiecare isi spune parerea! Ideea e ca oricum la el "raul" e facut si nu are rost sa il impacientam! Totusi e distanta mica si eu cand am schimbat ulei am miscat foarte putin de volan pentru ca nu mergea(se misca foarte greu) si cand nu a mai iesit lichid a turnat pe cel nou pana cand a iesit pe retur! Deci nu a fost o "exploatare" exagerata. Parerea mea este ca daca pune un ulei bun si nu are pierderi(avand in vedere ca a avut un accident) n-ar trebui sa ii afecteze pompa. Ramane de vazut feeback-ul.
     
  19. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    raman la parerea reprezentantelor, uleiul de servo nu se schimba, doar se completeaza. Se face exceptie in cazul cand se demonteaza caseta, pompa servo. Altfel pot aparea surprize, confirmate de multi.
     
  20. Overlord 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2012
    Locație:
    bucuresti sector 1
    Masina:
    a4 1,6 2000
    "Reprezentantele" sunt varza in ceea ce priveste functionarea casetei de directie! Scrie undeva in cartea tehnica a masinii la cati km se "completeaza" lichid de servo (lichid hidraulic cu compozitie chimica si aditivi speciali calculati in functie turatia motorului de volumul pompei de debitul necesar actionarii casetei, etc.)? Pai mai toate "reprezentantele" iti vand casete reconditionate ca si caseta noua....cand de fapt cumpara after market pentru un adaos comercial mai consistent si iti retin pentru vanzare ulterioara si caseta "veche" cu diferite vrajeli de genul: "trebuie trimisa la fabrica pentru a vedea de unde e defectiunea", etc.
    "Reprezentantele" de unde stiu oare ca se completeaza nu se schimba??? Pai cine mama lor le-a spus asta? Pai daca sunt reprezentante si lichidul incepe sa curga pe undeva de ce nu repara sau remediaza defectiunea ci inventeaza ca e mai bine sa completezi??? Oare chiar sunt tampi si nu stiu ca daca ajungi in situatia de a completa este defecta caseta si cu cat amani reparatia sau inlocuirea uzura este mai pronuntata....in fine MARIUS:
    Sistemul de servodirectie in cauza (cu lichid de servo) este un SISTEM HIDRAULIC si toti meseriasii in hidraulica iti vor spune ca in timp lichidul hidraulic isi pierde din proprietati, aditivii se "desprind" din lantul chimic al lichidului iar completarea este doar o pierdere de bani si un rau facut sistemului! ORICE lichid hidraulic din ORICE sitem se inlocuieste nu se schimba!!! Stiam asta dinainte de la diversi "hidraulisti" si/sau de la diversi reconditionatori de casete din tara sau strainatate dar de 1 saptamana particip la un curs de hidraulica la INHP (inst. nation. de hidr. si pneum.) si am intrebat lectori ce predau hidraulica si inventeaza sisteme deci asta e parerea mea, reprezentantele sa faca lobby ca in liceele auto sau in ce scoli se invata mecanica sa bage si un capitol despre casetele de directie ;) Numai bine!
     
    Ultima editare: 10 Apr 2013
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta