1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de Aer Conditionat - Climatronic la Audi A4 B9 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de vibeup, 21 Dec 2017.

  1. Grosu Teodor 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2017
    Locație:
    Onesti
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI, quattro, 2016
    marcelush Salut,
    Scuze de intarziere, da, s-a rezolvat pe garantie, insa a durat ceva pana au obtinut finantarea cei de la Porsche Romania. Dupa reinstalare tot sistemul, parca este mai rece in masina acum, oricum, mai mult de treapta " ECO '' nu folosesc, este mai mult decat OK atmosfera in masina, temperatura fiind setata la 22 grade C!
     
  2. M3K

    M3K 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2012
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B9 - 2016 - 2.0 TDI 190 CP - avant - S-Tronic, DETA
    Mi-am cumparat masina din profil adica un Audi A4 B9 - 2016 - 2.0 TDI 190 cp - Avant - S-Tronic, DETA in urma cu aproximativ o luna, am adus-o personal din Germania si nu prea am avut cand sa testez AC-ul, fiind tot racoare.
    Acum, ca temperaturile au trecut pe alocuri de 20 grade si inauntru se incinge la soare, am incercat sa folosesc AC-ul si am observat ca aerul pe care-l bagă nu prea este rece. Mie sincer îmi pare ca este aer de afara, nerăcit deloc. În bord nu îmi afișeaza nicio eroare. Poate e din cauza ca merg pe distante foarte scurte, și nu apuca sa raceasca freonul? Nu cred ca am mers continuu mai mult de 10 minute in ultima vreme.
    Ce am mai observat: cand e cald afara și îi dau să răcească, cele doua leduri de pe tastele AC si AC MAX nu sunt aprinse, nici nu stau aprinse daca le apăs eu. Totuși, ledurile stau aprinse dacă le apăs atunci cand e foarte frig dimineata.
    Merci!

    L.E:

    In manual scrie ca functia de racire se dezactiveaza automat cand temperaturile sunt negative. Ceea ce nu este cazul.

    L.E.2:

    Am mai citit ca in modul Efficiency (in care umblu prin oras), "The air conditioner runs in a particularly economical mode". Poate asta e cauza. O sa incerc in comfort, sa vad dacă stă aprins ledul de la AC.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Dar inainte sa postezi, ai facut cea mai simpla verificare ?
    Verificat cantitate freon si o scanare/citire parametri cu VCDS ?
     
  4. M3K

    M3K 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2012
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B9 - 2016 - 2.0 TDI 190 CP - avant - S-Tronic, DETA
    Nu, din punctul meu de vedere, a fost mult mai simplu sa postez decat sa fac verificarea de care zici tu avand in vedere ca nu am VCDS si nici nu prea e momentul acuma de mers la un service pt un astfel de motiv.
     
    smurff apreciază asta.
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si cu asta ai zis tot.
     
  6. M3K

    M3K 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2012
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B9 - 2016 - 2.0 TDI 190 CP - avant - S-Tronic, DETA
    Pana la urma am ajuns cu ea la service.. zero freon in instalatie. A incarcat freon si nici n-am apucat sa pornesc AC-ul ca tot a dat pe afara prin fata pe la radiator. M-a trimis la un tip care sudeaza radiatoare, am venit cu el inapoi la service cica reparat, da de unde, la presiune de 8 bar tot scapa putin pe la un por, prin sudura. Nici n-a mai incarcat freon, nu avea rost.
    Am comandat alt radiator si asta e, am scapat cu vreo 1200 lei total. (radiatorul a fost 811 lei)
     
  7. Nicu.valentin

    Nicu.valentin 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2017
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI S-line 190 CP Quattro, S-Tronic 2018
    Buna ziua,

    Am un Audi A4 din 2018 B9 - 2.0 TDI 190CP Quattro sistem climatizare pe 3 zone.

    Problema pe care o am este ca in partea de jos (la picioare) si in spate (zona 3) baga numai rece (chiar daca este data pe 27 (HI) grade).
    In schimb in fantele din stanga, dreapta, jumatate si parbriz baga cald.
    Cand merg pe modul automat la temperatura setata HI imi baga prin laterale cald si la picioare rece.

    Am fost cu masina la o diagnoza si nu a fost gasit niciun defect (adica vreun motoras / volet / flaps / actuator / clapeta ars) asa ca ei mi-au spus ca ar putea fi o problema mecanica (sa fie ceva rupt care pleaca din motoras / volet / flaps / actuator / clapeta) si trebuie demontat bordul si cu tunelul de la schimbator ceea ce am refuzat sa fac momentan.

    Multumesc
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ti s-a raspuns corect de catre cei la care ai fost. Tu nu vrei sa platesti niste manopere care da, sunt foarte scumpe, referitor la problema pe care o ai acum pentru ca trebuie demontat bordul in principiu.
    Ma repet ce am mai scris pe forum si eu si alti useri (in mai multe topicuri pe care aveai obligatia sa le citesti inainte sa intrebi pe forum): schimbi intai caloriferul din bord pentru ca NU necesita demontarea bordului complet ci doar o parte din el (cu piesa noua originala sau marca DENSO si NU cumpara alte marci, pentru caloriferul de caldura, deoarece conductele caloriferelor celorlalte marci AM sunt prea scurte si nu ies suficient in afara panoului de foc din compartimentul motor pentru a cupla furtunurile suficient de bine) si dupa, daca se repeta problemele schimb toate/toti clapetele / flapsurile / servomotorasele / voletii / actuatoarele cu unele noi si originale sau in cel mai rau caz doar marca Valeo pentru ca Valeo sunt si cele originale.
    Mai departe, cel care face diagnoza trebuie sa faca un Basic settings la sistemul AC si la sistemul HVAC plus o diagnoza profesionista la sistemul de AC mai precis la clapete / flapsuri / servomotorase / voleti / actuatoarele care dirijeaza aerul.
    Mergi la un electrician auto profesionist care te poate ajuta. In Bucuresti sunt useri profesionisti care te pot ajuta (ii gasesti in aria de prestari servicii).
    Eu sunt convins ca cine a facut diagnoza NU a facut ce trebuie. Problema ta, NU o rezolva un mecanic ci un electrician auto pentru ca aceasta treaba tine de electrica.

    Inainte de a schimba caloriferul din bord scoti si arunci tot lichidul de racire din masina (golesti absolut toata instalatia), speli instalatia cu otet sau substante folosite la curatarea caloriferelor din aluminiu din instalatiile ce au centrale termice si pui in motor lichid de racire modelul nou cel gata diluat G12 EVO.
    Gasesti codul in topicul dedicat antigelului pe care sigur nu l-ai citit (asta ca sa nu ma intrebi ce fel de lichid de racire trebuie sa pui in motor).
    Au fost probleme cu lichidul de racire G13 care face depuneri si infunda caloriferul din bord. Exista si o rechemare pentru modelul tau de Audi in vederea schimbarii lichidului de racire si trebuia sa stii asta.

    Revii cu infomatia si cum ai rezolvat problema, pentru ca de asta exista forum sa mentionam cum rezolvam probleme nu sa punem intrebari, dupa ce faci tot ce ti-am spus eu fara sa mai intrebi nimic. Cu placere.
     
    djxme200 apreciază asta.
  9. Clau Muresan 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2023
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    audi a4 b9, 2.0 tdi 2017
    Salutare,
    Am achizitionat recent un Audi A4 B9 an 2017, doar ca unitatea de control clima e manuala, am gasit cateva unitati digitale la dezmembrari si m-am gandit sa o schimb. A mai facut cineva asta ? Daca da, in ce consta si costurile aproximative. Multumesc mult
     
    bobalex18 apreciază asta.
  10. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Ca să faci retrofit complet, este extrem de dificil și costisitor.

    Dacă vrei doar să schimbi doar panoul, tebuie să îi scoți CP (atentie ca iti trebuie factura pentru provenienta unitatii pentru clima si obligatoriu ce cumperi sa nu provina de la masina declarata dauna totala sau masina furata) și vei avea la scanări vreo 17+ erori asta dacă nu te deranjează.
     

Distribuie pagina asta