1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la Audi A4 B8 - inlocuire lichid frana - discuri si placute - upgrade frane

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de traian si decebal, 3 Iul 2008.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Maxim 1 zecime. Ideal ar fi sa bata 0 adica deloc. Te incadrezi bine pana intr-o zecime pentru ca dupa aceasta valoare ai sa simti in pedala la franare. Testul se face cu un ceas comparator si cu discul fixat pe masina sau pus pe strung.
    Mai multe aici http://www.clubaudi.ro/how/17765-cum-sa-ti-schimbi-discurile-si-placutele-frana-4.html iar sfatul meu este sa citesti tot topicul. Este foarte instructiv si de folos. Bafta

    O seara buna
     
  2. Valush

    Valush 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2008, 2.0 TDI
    tocmai face 3 ani. O sa-i rog pe aia de la service sa verifice ei placutele si lichiduld e frana. Merci de informatii.
     
  3. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Varianta hard-work pot sa zic insa cel mai simplu test se face pe standul de frana si se cheama exact test de ovalitate al discurilor
    Valoarea nu trebuie sa depaseasca 30 %
    La mine spre exemplu cam asa arata un test de frana si de ovalitate facut azi
    Ti-am incercuit valorile pe punti fata - spate / pt fiecare disc in parte valoarea reprezinta procent
    la fel lichidul de frana se masoara cantitatea de apa din acesta (cu un dispozitiv destinat ) si ti se recomanda schimbarea daca este nevoie
     
  4. glumaretzuu Gold Member

    Înscris:
    16 Mar 2008
    Locație:
    Bacău / Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI
    Mersi de info. La tine Catalin testul arata ca totul e ok,nu? La mine ovalitatea e 6% stanga fata si 9% dreapta fata.Eram curios de marje,nu am nici un fel de probleme la franare,testul s-a facut de verificare dupa schimbarea lichidului de frana.
     
  5. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Valorile tale sunt foarte apropiate de ale mele.
    Mentionez ca masina nu are probleme si nu simt absolut nici o trepidatie pe franare ( asta dupa ce primul set de discuri a fost schimbat pe garantie)

    Desi discurile fata / spate nu au mai mult de 5.000 de km de cand au fost inlocuite nici macar acum valorile nu sunt foarte aproape pe 0 %
    Acum o marja de eroare poate fi si din stand sau din anvelope
    Recomand tuturor astfel de teste pt a putea beneficia de garantia la piesa precum si daca apar probleme pe parcurs

    Dar cu alte cuvine, masina mea cu testul de mai sus trece inspectia tehnica periodica ITP :)
     
  6. floryn_boss2008

    floryn_boss2008 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 1,9 tdi AVB,101 cp 2003
    salutare am si eu o dilema,la mine discuriel sunt aproape noi,dar cand franez usor terpideaza de zici ca sa-r rotile pe fata,un mecanic mi-a zis ca e garnitura de la pompa de frana,dar din cate am citit pe forum acum vad ca pot fi ovalizate?un sfat?
     
  7. vali.popescu 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 B8 2.0TDI 143CP 2008
    Confirm si eu problema cu piesa de cauciuc care face legatura intre furtunul de vacum din compartimentul motor si futrunul de vacum din compatimentul bateriei. In timp cauciucul se inmoaie, la vacum se stringe si obtureaza canalizatia de vacum.
    Rezolvare: se inlocuieste - 20 RON la Augsburg sau se introduce un tub in interiorul piesei ca sa se impiedice obturarea.
    Inainte de schimbarea piesei aveam pedala tare la frane lungi.
     
  8. bogdel.david

    bogdel.david Bronze Member

    Înscris:
    2 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 3.0 TDI quattro - Mercedes-Benz C240 4matic
    Mai poti sa iti pui discuri Brembo, nu sunt foarte scumpe si merita :) Nu ma refer la tot ansamblu de frana cu disc,placute si etriere cu 8 pistoane care costa o avere, doar discuriile :)
     
  9. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Discurile se pot ovaliza foarte usor daca speli masina dupa un mers mai sportiv (cand discurile sunt incinse)... mare atentie la problema asta pentru ca e comuna mai ales la modelele mai vechi, dar nici cele noi nu scapa. Daca vibreaza numai la franare atunci sigur e de la discuri. Daca vibreaza si in mers, e de la roti si trebuiesc echilibrate. Atentie... vibrajul rotilor poate sa nu fie omniprezent pe plaja de viteze (adica mie de exemplu imi vibra intre fix 80 km/h si 110 km/h. Dupa 110 nu mai vibra- problema a fost o echilibrare platita la PBV si nefacuta sau prost facuta..)
     
  10. noname00 5th Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 3.0TDI 240CP
    Eu am un A4 3.0TDI 2008 in familie si discurile fata sunt semnificativ mai mari fata de 2.0TDI si tin si f bine, ai avut masina de noua?
     
    Ultima editare: 26 Iul 2011
  11. adyi01 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    1.9tdi AWX,2002
    iti recomand brembo max si nici nu costa o avere
     
  12. strumfyspm Guest

    Intrebare:

    Cand se schimba lichidul de frana si care este recomandat?
     
  13. glumaretzuu Gold Member

    Înscris:
    16 Mar 2008
    Locație:
    Bacău / Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI
    Prima data lichidul de frana se schimba la 3 ani ,apoi din 2 in 2 ani. Recomand ca aceasta operatiune sa fie facuta la reprezentanta sau la un service ce ar acel dispozitiv special pentru acest schimb. Cred ca lichidul de frana e DOT 4.
     
  14. strumfyspm Guest

    Ceva recoamndari la DOT4, ceva de calitate, nu neaparat RACING.....
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ate, TRW, Textar, Bosch. Lichidul de frana este ieftin, in jur de 30 - 40 lei litrul.

    O noapte buna
     
  16. strumfyspm Guest

    A venit iarna, au venit problemele pentru mine....

    Cum este posibil si din ce cauza sa smi se uzeze o singura placuta?
    Ieri am tras o fuga pana acasa (Galati-Focsani-Galati) si pe drum auzeam un huruit....am zis ca e de la zapada. Cobor din masina, surpriza ... zapada nu aveam la roti. Incep sa ma uit mai bine si observ (roata stanga fata, placuta de exterior era metal pe disc....in bord nici un semn...

    Ma duc azi sa schimb toate placutele fata, dar de ce sa se "toceasca" doar una singura si fara avertisment? E prima oara cand vad asta.
     
  17. strumfyspm Guest

    Salut, revin cu o întrebare care ma roade mult.

    Ma pregătesc sa fac schimbul de frâna (discuri/plăcute/lichid/furtun etrier). Hotărât, am început sa caut mult pe forumuri și la producători. Final ma orientez pe ATE.

    Problema este alta, cautând discuri frâna fata, am găsit 2 modele: disc frâna de 320mm/30mm și disc frâna de 314mm/25mm:

    http://outcat-cs.tecdoc.net/ows/en/...1514C6125C6E02.ows_cs1?view=VIndexFramesetJsp

    La care trebuie sa ma orientez? Clar as vrea pe cel de 320mm dar întrebarea mea este: trebuie sa fac modificări la etrier?
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Te orientezi la ala care il ai pe masina.
    Daca vrei discuri mai mari sa modifica port etrierul si chiar trebuie cumparati alti etrieri cu totul daca discurile sunt prea mari si nu poti modifica dat port etrierii. In functie de ET-ul jantelor pe care le ai/folosesti exista riscul sa nu mai intre jantele actuale din cauza modificarilor.
    Despre toate astea s-a tot vorbit pe forum in multe topicuri si in diverse arii. Citeste forumul ca sunt explicatii destule asupra consecintelor modificarii discurilor de frana la o masina. Bafta.
     
    RapitorTM apreciază asta.
  19. strumfyspm Guest

    Dar standard nu se poate spune, ok, mașina cu VIN-ul respectiv are discuri de 320mm sau 314mm...cum aflu? singura soluție ar fi sa dau roata jos și sa le masor cu ruleta?
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cum adica masina cu VIN-ul respectiv are 2 feluri de discuri ?

    Fiecare VIN genereaza in ETKA un fisier unic care iti arata in mod exclusiv ce piese ai tu pe masina. Poate vrei sa zici ca pana la o anumita serie de sasiu arata ca exista un fel de disc si dupa un alt numar din seria de sasiu arata un disc diferit.

    Daca nu te edifici le masori diametrul cu o ruleta sau cu un subler mai mare special conceput pentru masurarea discurilor de frana, demontand roata bineinteles.
     
    dany_ello apreciază asta.

Distribuie pagina asta