1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Suspensie - directie - tren rulare - planetare - rulmenti la Audi A5 (B8)

Discuție în 'A5 B8 (2007-2016)' creată de jaguarxkr, 9 Iun 2013.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cap de bara si/sau bielete de directie.
     
  2. gabi_bertone

    gabi_bertone 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2016
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 coupe 2.0 Tdi quattro 2011
    S-a identificat pana la urma problema dupa 1 ora de teste in service: bucsa de la bratul inferior curbat de pe stanga. Bucsa avea joc dar nu reuseam sa reproducem acel cloncanit. Am schimbat ambele brate inferioare de pe stanga si acum totul este ok.
     
  3. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    Daca va place sa va jucati si nu schimbati kit-ul complet. Asa ati fi castigat, timp, banii si nervii pierduti pentru ca sa rezolvati.
     
  4. gabi_bertone

    gabi_bertone 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2016
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 coupe 2.0 Tdi quattro 2011
    Il schimbi daca trebuie schimbat. Nu schimbi tot kitul pentru o bucsa sau pentru un brat!
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Gabi aici te contrazic. Se schimba absolut tot cand apare cea mai mica uzura sau zgomot din cauza ca la sistemul multilink fata cum are Audi este imposibil sa iti dai seama de zgomot sau defect fara sa schmbi absolut tot pe fata. Si crede-ma ca stiu foarte bine ce spun si chiar am o oarecare experienta cu suspensia asta (de zeci de ani) nu numai la masina mea din profil.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si oricum bucsele noi o sa preia sarcina bucselor uzate, stricandu-le si pe acestea prematur.

    E fix ca si cum ai avea toate 4 amortizoare duse si le schimbi doar pe cele de pe fata.
     
  7. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    Corect Gabi, este alegerea ta si banii tai, eu mi-am exprimat parerea in ideea in care tu deja ai schimbat cateva repere importante si am plecat de la premisa ca bratele sunt cele originale deci au ceva uzura, in situatia descrisa eu unul aleg sa schimb tot kit-ul.
    Una peste alta bine ca ai reusit sa rezolvi problema, o sa vezi tu pt. cat timp si inca un lucru care mi se pare corect este faptul ca ai ales sa schimbi bratele complet...nu doar bucsele.

    Salut
     
  8. Sergiu Necea 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2020
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A5 2.0 tdi QUATTRO 2011
    Buna ziua
    Am achiziționat recent un audi A5 2.0 tdi Quattro an 2011. De câteva zile am o eroare in bord “suspension system fault”. După efectuarea unei diagnoze mi-a reieșit eroarea “00142 - Left Front Dampening Adjustment Valve (N336)” .
    M-am dus cu ea la un mecanic, ne-am uitat pe partea dreapta, la senzorul pentru suspensii, cablul nu era pus la locul lui, nu era deteriorat. L-am pus la loc, dar tot aceeași eroare o am. Aveți cumva vreo idee ce ar putea fi ? Mulțumesc anticipat .

    B8010E8A-A5A4-4922-AA0A-FA5610D8F1DD.jpeg
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Probabil valva defecta.
    De ce nu postezi eroarea completa ?
     
  10. Sergiu Necea 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2020
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A5 2.0 tdi QUATTRO 2011
    00142 - Left Front Dampening Adjustment Valve (N336)
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Asta nu e eroarea completa.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu este aia eroarea completa. Fa diagnoza cu VCDS original nu cu mizerie clona chinezeasca. Cand te inscrii pe un forum nu incepi cu intrebarile ci incepi sa citesti pentru ca sa inveti.

    La electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.

    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
  13. Sergiu Necea 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2020
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A5 2.0 tdi QUATTRO 2011
    Buna seara,

    M-am ars de multe ori la mecanici/electricieni auto și de asta am întrebat aici. Probabil cine mi-a făcut diagnoza, era un “agarici”, nu cunosc.
    Asta este eroarea ce zice el ca este completa:

    00143: shock absorber with front right dampening adjustment valve – N337, 012 electrical circuit malfunction

    La fel și vouă, bafta și multă sănătate si mulțumesc pentru timpul acordat.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eroarea iti zice clar unde e problema.

    Valva N337 - defect electric

    Daca ai eliminat cablajul cu mufa, nu e clar de unde e problema ?
     
  15. SSBogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2018
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A5 8T, 2.0 TDI 190CP - CNHA , QUATTRO, S-Tronic, 2016
    Salutare,
    Recent am achizitionat un Audi A5 2016, 2.0 TDI Quattro cutie cod PJU si seria de sasiu WAUZZZ8T6GA064349, pentru sotie.
    Dupa aproape 1000 km parcursi de ea, a observat un zgomot provenind din zona de fata a masinii. Am testat si eu masina si mi s-a parut zgomot de rulment doar ca acest zgomot nu se schimba pe viraje asa ca am decis sa verific mai in profunzime si la un amic mecanic. Amicul meu a verificat-o si se pare ca zgomotul provine atat de la rulmentul rotii stanga fata cat si de la rulmentul intermediar de la planetara lunga. Aici apare dilema mea: rulmentul de la roata l-am gasit/comandat dar rulmentul de la planetara nu are cod de piesa si imi e cam teama sa il scot fara sa fiu sigur ca il pot inlocui cu piesa corecta.
    Am vazut cativa colegi pe forum ca au schimbat acest rulment dar banuiesc ca au avut la indemana codul de piesa.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    0B4 409 294 D daca vrei OE sau cauta echivalenta pe FAG daca vrei AM.
    *FAG o sa fie si cel care o sa il dai jos de pe masina.

    Dar, ti-as recomanda sa cauti pe internet un kit complet deoarece o sa fie foarte greu pentru mecanicul tau sa scoata rulmentul si in acelasi timp placa de metal sa ramana intreaga.
    Valabil si pentru cand va monta noul rulment.

    upload_2023-8-7_15-3-49.png
     
    SSBogdan apreciază asta.
  17. Ciomu

    Ciomu 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 2.0 140KW Quattro 2016
    Va salut

    La un A5 din 2016, inainte sa inlocuiesc piesele de mai jos, se toceau cauciucurile din fata, pe interior.

    Apoi am inlocuit urmatoarele:
    - amortizoare si flanse Sachs;
    - setul complet de brate, bielete, pivoti si fuzete (practic toata fata masinii este inlocuita, inclusiv rulmenti, discuri, placute), Lemforder;

    Dupa inlocuirea pieselor, am fost la un service pentru geometrie, doar ca avea un aparat vechi.
    Tehnicianul care s-a ocupat de reglarea directiei a spus ca rotile sunt drepte, insa nu cad perpendicular pe asfalt (atasez foto), sunt lasate spre interior din partea de sus, cu un anumit grad (atasez o fotografie).
    A spus ca masina asta nu are optiune de reglat perpendicularitatea rotii pe asfalt.

    O fi adevarat sau nu stie el ? Eu nu cred ca nu exista un excentric ceva pentru reglarea unghiului de cadere.
     

Distribuie pagina asta