Am si eu o intrebare. Teoretic si in conditii normale cat ar trebui sa ma tina motorina din rezervor din clipa in care sa aprins martoru de combustibil?
daca stiu bine 100 km, dar eu am avut ceva probleme cu senzoru sau inca am.. oricum ai pe computerul de bord kilometrajul ala care iti arata cam cat mai poti merge, insa , cel putin la mine e relativ pt ca depinde de turatii , de viteza..
cand se aprinde martorul in bord ..mai ai in rezervar cam 7 L .Deci te tine in functie de cum conduci ..daca o calci te tine putinmi km daca o menajezi te tine mai multi. Deci acel martor se aprinde numai la un anumit nr de litri in rezervor, si anume 7 ! Acuma e posibil sa varieze de la masina la masina ..dar in principiu cam asta e valoarea ..si e gandita de fabricant sa te ajute sa mai mergi aproximativ 100 KM ..cu un consum mediu al masinii !
mersi mult. in primu rand, nam computer de bord care sami arate cat mai pot merge cu motorina din rezervor. in al 2-lea rand, nu eram sigur. multi miau zis ca mai poti merge x kilometri insa am preferat sa nu ma risc si sa raman cu ea pe drumuri. Am inteles ca este destul de nasol sa ramai cu ea fara motorina, nu ca la dacie (fara suparare) ca vi cu sticla de 2 L de motorina si pleci.
Din cate stiu avertizorul se aprinde atunci cand in functie de media de consum avuta pe ultimul parcurs se mai pot parcurge folosind combustibilul ramas 80 km.
La mine scrie in manualul de utilizare ca atunci ca ajunge la prima linie rosie si te avertizeaza, mai sunt 7 litri de benzina in rezervor...
agree ! apoi, autonomia de combustibil se calculeaza in functie de media ultimilor 30 de km parcursi. deci, daca mergi pe autostrada intre 200 si 220 km/h cu un consum care probabil este peste 12% la o motorizare diesel de 2 litri , s-ar putea ca becul rosu sa se aprinda imediat cum a trecut indicatorul la motorina sub un sfert. totusi, computerele de bord sunt in general pesimiste. eu am mers cu masina mea aprox 20 de km extraurban dupa ce computerul m-a anuntat ca mai sunt "0 km to empty tank" si alta data 10 km urban(bucuresti) dupa ce computerul a ajuns pe 0. au facut "astia" un test cu 4 masini compacte intre care si golf 5 1.9tdi de 105 cp si dupa ce computerul a trecut pe culoarea rosie in ceea ce priveste combustibilul, toate cele 4 masini au mers intre 140 si 160 km. bineinteles fara excese. eu garantez ca din momentul in care computerul iti spune ca mai ai combustibil pt 0 km, mai ai de fapt aproape 5 litri in rezervor.
va multumesc pentru raspunsuri. macar acum mam mai linistit. tot aveam impresia ca o sa raman cu ea pe drumuri.zona aia rosie parea a dracului de mica.
da si eu am mers vreo 20 km de cand calc de bord ma anunta ca mai am de facut 0 Km,dar acest lucru nu e indicat deloc din multe motive ! Va propun un test pe care la-m facut si eu: Mergeti inafara orasului de mai mult de 30 -40 km si in momentul cand se va aprinde becul rosu , computerul de bord va zice ca mai aveti de mers cam 120 Km. Faceti acelasi test si in oras: adica mergeti mai mult de 30 de km numai in oras si in momentul cand se aprinde becul rosu, computerul de bord va zice ca mai puteti merge cam 80 Km. Deci ... totul e in functie de stilul de condus in ultimii 30 km (print-o estimare) ..dar becul rosu se aprinde la numai la cantitate !!
rezerva combustibil eu am rezolvat cel mai simplu aceasta problema. am alimentat de 3 ori plin full in momentul in care becul de la rezerva sa aprins. de fiecare data am alimentat 72-73 l de motorina. in carte spune ca masina mea are 80 l. deci simplu 7-8 l este rezerva.
am avut si eu un A6 1.9 tdi 131 cp din 2002, si va pot spune ca am mers dupa ce s-a aprins martorul de motorina 130km din care mai mult de jumatate prin oras. Era o situatie sigura ca pot merge 100-120km urban, fapt pentru care am mers pe rezerva aproape tot timpul....cred ca aveam cel mai curat rezervor din lume. Acum cu allroadul de 2.5 tdi nu am depasit 80 km/rezerva...dar inca o mai testez. Sper sa ma tina 100km. p.s. am uitat sa va spun ca aveam un consum mediu de 7.2-7.4l/100km
Am un A6 C5 din 2002 manual, cu computerul de bord putin defect (in sensu ca arata numa ce vrea el) si am o problema cu beculetul de avertizare de combustibil. Sa va explic mai detaliat: inainte cand am cumparat masina se aprindea beculetul pe bord la prima linie rosie (cea ce mi se parea normal) si mai aveam in ea in jur de 7 l de motorina. M-am obisnuit sa ii fac tot fac plinul pentru ca avem niste ''imprejurari bune'' sa zicem. Apoi s-a cam stricat treaba cu soparla si nu am mai reusit sa ii fac plinu ci ii puneam tot cate 10 -20 de l si na, se termina cat se termina din rezervor si becul de avertizare mi se aprindea si mi se aprinde si acum tot timpul cand acul de la ceasul de combustibil e cu aproximativ 1.5 - 2 milimetri peste NIVELUL DE SFERT al rezervorului Deci dupa ac mai am in rezervor mai mult de un sfert de rezervor si dupa computerul de bord sunt ajuns la cei 7 l care ar trebui sa fie in rezervor atunci cand ti se aprinde beculetul de motorina in computerul de bord. Asa ceva nu imi vine sa cred. Poate cineva sa imi spuna care e problema ?. Care din ele merg bine ? ca nu stiu ce sa mai cred. Poate reuseste cineva sa imi dea si solutia de rezolvare a dilemei, in fata lui ma aplec si ii multumesc.