Cutia automata Multitronic la A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de nucugheri, 11 Apr 2014.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Stie cineva daca este vreo diferenta intre uleiul pentru multitronic G052180A2 care e ambalat in flacon alb cu capac rosu fata de cel gri cu capac negru? Pe cel cu capac negru am vazut termen de valabilitate, pe celalalt nu. Sa fie doar alegerea schimbarii culorilor de catre producator si atat ?
     

    Fișiere atașate:

    • 3.jpg
      3.jpg
      Mărime fișier:
      42,2 KB
      Vizualizări:
      68
    • 4.jpg
      4.jpg
      Mărime fișier:
      73 KB
      Vizualizări:
      65
    Ultima editare de un moderator: 11 Apr 2014
  2. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI quattro, 280 cp , 2007, ...full
    Daca codul este exact la fel pe amandoua atunci sunt la fel. Posibil sa se fi schimbat ambalajul.
     
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Mersi Cristi, din ce stii tu, cum e treaba cu termenul de valabilitate al acestui ulei ? Daca de ex. pe flacon e trecut Exp.09.2013 inseamna ca e expirat si nu se mai poate folosi?:uhm:
     
  4. Zily

    Zily 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2014
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    AUDI A6, 1.9tdi, AVF, 2004
    Salut! Sunt in Germania si am cumparat in octombrie 2013 masina. Cutie multitronic CVT, 6+1 viteze. Vanzatorul mi-a spus sa schimb burdufele de la planetare ca sunt coapte. Am amanat schimbul si la un moment dat in timp ce urcam un deal a inceput sa trepideze masina ca si cum ar fi fost desfacuta o roata. Am verificat rotile, erau stranse. M-am dus direct la un service. Au spus ca masina nu are nimic. La al doilea service la fel... Masina e in regula. Am continuat sa merg inca vreo 500 km dupa care facea tot mai rau. A depistat un mecanic capatul de planetara dinspre cutie stricat, cu burduful rupt. M-a sfatuit sa cumpar doar capatul de planetara ca este mai ieftin. La comandat el (nu original) si a schimbat si celalalt burduf. Mi-a spus ca va trebui schimbat si celalalt cap de la planetara stanga azi-maine pentru ca a fost si acolo burduful rupt. A fost totul bine inca vreo 2000km, dupa care au aparut iar vibratii in jurul vitezei de 100km/h. Am inceput vizitele pe la service-uri: ba ca e volanta, ba ca e cutia, ba convertizor si ca nu are volanta tipul asta cutie,etc. La reprezentanta Audi au spus ca nu trebuia sa schimb doar capetele din interior si ca se schimba planetara complecta. M-au sfatuit sa schimb si capetele de pe exterior ca din cauza lor vibreaza si ca cutia nu are nimic. Le-am schimbat... Tot nimic! Am schimbat setul de brate pe fata pentru ca aveau jocuri si personal am crezut ca poate fi si de acolo, nimic. L-am sunat pe Samer din Tm si a spus sa ma duc la el si sa iau si o volanta cu mine ca oricum la 100.000 km se schimba volanta. Am ajuns la el, a facut o proba cu masina, a ridicat-o pe elevator si a constat ca planetarele trebuiau schimbate (capetele de interior aveau din nou joc) si volanta defacta. A spus ca imi face rost de planetare second-hand originale si daca schimba si volanta imi garanteaza ca nu va mai avea masina. Bun... Le-am lasat masina sa o repare. Am luat-o de acolo si inca vibreaza, doar ca nu asa tare. Au spus ca trebuie deschisa cutia si sa verfice dac este lantul sau variatorul defect (manopera 300€). Pana acum m-au costat toate treburile astea 1400 €. Voi ce parere aveti? Ati intampinat problema asta? Nu pot sa imi dau seama de la ce apar vibratile respective? Curios este ca pana la 80-90km/h nu are nimic. De aici si pana la 120/130kmh vibreaza masina, dupa care iar este totul ok...
     
  5. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Am schimbat zilele trecute uleiul la cutia multitronic in "regie proprie", asta deoarece reprezentanta din Cluj unde facusem schimbul acum 5 ani cu 500 ron mi-a cerut anul acesta 1000 ron, pe care nu am vrut sa li-i dau, am considerat ca e mult prea mult.
    Am achizitionat 5 l de ulei original G052180A2 de pe ebay cu 40 de euro, iar pentru operatiune si verificare nivel dupa incalzire la 40 grC am "platit" vreo 6 beri reci , la sfarsit.
    Uleiul scurs din cutie (aprox. 4,6 l) avea o culoare rosu inchis, iar cel de l-am introdus din flacoanele originale era un galben inchis.
    Intrebarile mele ar fi, oare uleiul ce l-am avut (introdus la reprezentanta) nu era original ?
    Putea sa-si schimbe culoarea/nuanta dupa aprox. 50.000 km de folosinta din galben in rosu ?
    Sau era vreun ulei Febi, Dextron, etc tot pentru multitronic dar nu original ?
    Stie cineva ce culoare au acestea din urma?
    Mersi fain pentru eventualele lamuriri.
     
  6. A(u)di

    A(u)di 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A4 B5,1.8 20v,125CP,12/1999
    Salutare,am o problema la un Audi A6 C5 an 2002,2.5 V6 163 cp:imi smuceste cutia la accelerari bruste si imi trepideaza la mers normal/viteze mici.Problema se manifesta la fel atat la cald cat si la rece.Am citit in multe forumuri pareri de genul:convertizor de cuplu,bloc de valve?,presiune scazuta in supape.Nu stiu ce sa cred .M-as duce la reprezentanta in Buzau dar cum preturile pt o simpla analiza depasesc 100eur ,nu prea ma trage inima sa ii dau degeaba
    Cutia este multitronic ? (PRND are + -). Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Aug 2014
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Posteaza pentru inceput codul cutiei, sa identifici de care ai, diferentele intre multitronic si tiptronic sunt mari.
    Ai facut o scanare de erori cu VCDS a cutiei ? Ai erori stocate?
     
  8. A(u)di

    A(u)di 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A4 B5,1.8 20v,125CP,12/1999
    Am atasat aici o imagine cu caracteristicile masinii
     

    Fișiere atașate:

  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Cutia ta de viteze cu codul GHD este multitronic. Acum fa o scanare a cutiei.
     
  10. don708 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2014
    Locație:
    London
    Masina:
    Audi 1.8T CVT 2002
    probleme cutie audi a6 2002 1.8t cvt reparatie/inlocuire ?

    E prima data cand intreb ceva pe acest forum, sper sa gasesc ajutor aici.

    Am un audi a6 2002 1.8t cu cutie cvt.
    Am mai avut ceva probleme inainte , cu prnd aprins care s-a rezolvat cu 60 de lire aici la londra, am avut alte probleme minore dar acum and dat de belea. :sob:

    Intr-o buna zi, cand porneam masina si selectam D si acceleram sa plec de pe loc , imediat ce ajungeam la 1400 rpm, in loc sa plece de pe loc imi murea motorul cu o smucitura groaznica. Am mai incercat o data a plecat perfect. Dupa cateva zile, aceeasi problema. Opresc motorul, pornesc din nou, pleaca.

    Apoi merge perfect o luna, am stat acasa in ro in concediu, am inmatriculat masina pe ro, vin inapoi la londra cu ea si aici dezastru. Am incercat de vreo 10 ori sa plec de pe loc intr-o dimineata, nu a mers, am dus la service si baietii au pus testerul pe ea.

    Eroare 18185 - sensor 2 hydraulic pressure . implausible signal
    - intermittent

    Mecanicul spune sec: cutia e de vina. :banghead:

    O las sa se raceasca incerc din nou, parca mai rau face.
    Mentionez in in reverse merge ok, doar in fata face urat.
    Am incercat si pe D am incercat si pe maual sa schimb vitezele de pe volan si la fel. Dau pe 1 accelerez si bum moare motorul.

    Acum am gasit vreo 3 4 indieni talibani la londra care cer intre 1000 si 2000 de lire sa o repare. (audi cere 5900 de lire + tva ) :p

    Speram sa gasesc pe cineva in ro unde sa trimit cutia sa o repar sau sa cumpar alta cutie de la dezmembrari sa o pun pe masina.

    Masina o am de 1 an, a mers bine, am schimbat uleiul in cutie in urma cu 30.000 km.

    Ma gandesc : decat sa dau cateva sute pe una veche si sa incerc sa o vand la vreun nestiutor, apoi sa se strice la ala si sa imi faca farmece si blesteme ca i-am dat masina cu bube, :haudrauf: mai bine dau ceva mai mult, o repar , o pastrez si dorm linistit :lazy:

    Deja am bagat in ea vreo 2000 in distributie, brate, bucsi, radator, pompe, curele etc etc si inca aproape 1000 in taxa de mediu, asa ca mai bine o tin, trec si peste asta si gata. masina a mers brici, am facut peste 100.000 km in 1 an de cand o am.

    Astept idei sugestii si reclamatii. va multumesc
     
    Ultima editare: 9 Sep 2014
  11. Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    08' A4 B7 BPW Multitronic JZU
    Nu are rost sa o repari, masina aia valoreaza exact 500 lire acolo. Parerea mea e sa o aduci in RO sa o vinzi la piese, poate iei 1000 euro pe ea.

    Alta varianta e sa cumperi o cutie second, si sa mergi pe la garajele alea de Romanasi din Burnt Oak sa vezi cat si ce te costa. Nu iti recomand indienii, hoti la drumul mare.


    Orsicum parerea mea e ca nu merita investit in masina aia, chiar daca are valoare sentimentala. Eventual daca chiar vrei ia o masina identica cu a ta si tine-o de piese pe acasa ( presupun ca esti de prin nordul Romaniei).
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Daca e cineva curios de un manual de reparatii cutie multitronic, aici il poate gasi de cumparat. Cred ca e destul de interesant...:readit:
     
  13. geo1975

    geo1975 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6 ,2,5 tdi v6 , an 2004,BDG 163cp
    cutie multitronic

    Salut,
    Am un A6 C5 din 2004, cutie multitronic si recent am simtit ca schimba in anumite trepte cu un mic soc. Mentionez ca nu am schimbat uleiul la cutie. O am din august 2014. Imi poate da cineva un sfat, va multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Feb 2015
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Da, daca vrei sa nu investesti o caruta de bani in cutie, (si nu ai o intrare in service/reprezentanta care poate dovedi ca s-a schimbat uleiul si cand s-a facut asta) fa schimbul de ulei cat mai repede cu ulei original cu codul G052180A2(daca ai cutie multitronic asa cum zici). Cantitatea pentru schimb este 4,5-4,8 litrii, in functie de codul cutiei (si in functie de acest cod se schimba si filtrul sau nu, depinde daca are filtru in exterior).
     
  15. Skywalker

    Skywalker Bronze Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A6 C5 Avant af 2000 motor BAU af 2004 (inlocuit)
    Vezi ca procedura corecta este urmatoarea:
    1. scos uleiul vechi si masurata cantitatea
    2. demontat baie ulei si spalat cu benzina
    3. garnitura baie ulei noua
    4. demontat bloc valve (avut grija sa nu se atinga contactele electrice ale valvelor, se pot arde din cauza electricitatii statice)
    5. spalat cutie interior cu unu sau doua spray-uri de curatat/degresante
    6. spalat blocul de valve dupa ce se raceste
    7. spalat suruburile ce fixeaza blocul de valve
    8. aspirat cu o pompa, uleiul din cutie prin canalele ambreiajelor (sunt niste canale verticale) plus cu un compresor sa se sufle aer pe un canal si aspirat din cel care curge.
    9. montat totul la loc (avut grija mare la mufa/mufele electrice ale blocului de valve sa nu se atinga contactele cu mana, aceeasi electricitate statica)
    10. masurat tot uleiul scurs si incarcat cu ulei nou conform cartii tehnice a tipului de cutie.

    Sunt cam multe etape, asai?!

    Deocamdata, lucrez ca ajutor mecanic, la un service care numai cu asa ceva se ocupa iar astea sunt procedurile corecte care trebuiesc facute.
     
    Parvu Iulian apreciază asta.
  16. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Din pacate esti intr-o totala confuzie.Cutia multitronic NU are baie de ulei,iar blocul de valve nu e ca la tiptronic!Sunt cutii total diferite.
     
    rexy apreciază asta.
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Atasez si in acest thread procedura de schimbare/verificare a uleiului in cutia multitronic si procedura de adaptare a acesteia. Procedurile sunt oficiale, provin din manualul de reparatii VAG, Elsa-Win.
     

    Fișiere atașate:

    ***H2SO4*** apreciază asta.
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Din pacate inevitabilul privind cutia multitronic s-a produs astazi si in cazul meu. Rulam pe un drum drept, in panta, eram in accelerare progresiva si cam pe la 2700rpm am vazut acul turometrului ca se duce singur pana la 4000rpm apoi revine la turatia de ralanti (am lasat acceleratia), concomitent cu pierderea puterii, asemanatoare unui limp-mode si un sunet nedefinit abia perceptibil undeva in zona cutiei de viteze si clasica aprindere intermitenta cu rosu a segmentului de jos din IC cu PRND. Am oprit intr-o parcare si am constatat ca nu mai pleaca nici in fata nici in spate atunci cand pun levierul schimbatorului in D sau R. Se aude ca un fasait usor atunci cand "bag in viteza", asemanator unei frecari fine, dar nu sunet metalic, am asociat parca sunetul cu un disc de ambreiaj care patineaza. Am pus VCDS-ul si am scanat, singura eroare fiind cea din fisierul atasat. Am cautat detalii, nu am gasit foarte multe.
    In Elsa am gasit o explicatie a acelui cod de eroare (in imaginea atasata) care ar avea 3 posibile cauze, la mine fiind ultima cred, cea cu "clutch defective" , ambreiaj defect, iar ca si remediu Elsa zice "Replace input shaft", schimbarea axului/arborelui de intrare. Eroarea s-a sters, nu mai apare, la fel nici aprinderea PRND cu rosu, care a disparut dupa prima luare si repunere a contactului. Dar masina nu pleaca de pe loc.
    Atunci insa cand introduc in D sau R, cu piciorul pe frana, se simte acel mic impuls care semnifica cuplarea in treapta respectiva.
    Ce ma nedumereste este faptul ca nu a avut nici un simptom preliminar,a mers ireprosabil,nu am avut nici o problema la cutie pana acum,
    uleiul l-am schimbat in urma cu aprox. 6 luni.
    Daca cineva a mai avut aceasta eroare/problema il rog sa spuna cum s-a rezolvat, sau oricine altcineva care poate sa-mi dea vreun sfat despre asta. Scuze de postul lung dar am vrut sa explic cat de complet aceasta speta. Mersi frumos.
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare: 18 Apr 2015
  19. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Intri momentan pe cutie,blocuri de masura,gr 45/1 si vezi ce presiune de ulei ai,peste 12 bari problema poate fi de la axul care angreneaza ambreiajul din interiorul cutiei,sub 12 bari posibil o problema la pompa de ulei.
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Mersi, am vazut acel TSB, cred ca e valabil doar pentru masinile din SUA.
    Am intrat la blocurile de masura, dar canalele nu sunt active, sa pot citi valoarea de mA din 44 si presiunea din 45. Posibil sa am nevoie de un cod de Login mai intai sa le deblochez, dar momentan nu-l stiu.:uhm:
     

Distribuie pagina asta