1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

EGR motor diesel la A6 C5 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de sestunviorel, 31 Mar 2008.

  1. turkys83 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2010
    Locație:
    maramures
    Masina:
    a6 1.9 tdi
    merci.Am sa verific.Iti spun dupa
     
  2. turkys83 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2010
    Locație:
    maramures
    Masina:
    a6 1.9 tdi
    Salut,

    Cautand pe net despre problema mea cu EGR-ul am gasit cateva mesaje/postari.

    Citat:
    ......
    Se da un passat b5.5 1.9 TDI AVF. Dimineata, la prima pornire, motorul incepe sa intrerupa, isi revine 3-4secunde, iar intrerupe (fara un ritm anume) si scoate fffff mult fum. Daca ii scot EGR, tot intrerupe (dar mai putin) si nu mai scoate deloc fum.*

    Cand ii dau selftest la EGR din VCDS motorul incepe sa crantane si sa intrerupa (la propriu, scoate sunete oribile) pana cand ori moare ori se stabilizeaza, totul cu foarte foarte mult fum...

    Am schimbat 3 EGR-uri (ale unor prieteni, masini cunoscute). la fel face.

    Am schimbat toate traseele vacuum, dupa celebra schema de pe forum. degeaba. La fel face...
    Am schimbat ulei+filtre ( am zis ca poate o fi ceva pueril ). Nu a fost sa fie, nimic nu s-a schimbat.

    Cum se incalzeste putin, merge impecabil. Trage perfect, in toate treptele, fara limp, etc. Nici o eroare stocata pe ENGINE.

    Poate face din cauza O-RING-urilor de la injectoare? Cu toate ca porneste la sfert, compensatiile sunt fffffff ok.

    sau , altfel spus. dati-mi o idee, cu ce sa incep?


    4.Revin cu rezolvarea problemei descrise in postul #241..

    Evident ca nu a trecut nici un inger prin garaj care sa ia boala cu mana... Masina a revenit la problema descrisa, dupa scurt timp in care credeam ca "cine stie ce-o fi fost"...
    M-am gandit ca totul tine de temperatura, din moment ce doar dimineata la prima cheie apareau problemele...
    Asa ca: dimineata, inainte sa o pornesc, m-am uitat peste tot si am vrut in mod special sa insist asupra temperaturii. Cum stiam de la Cosmin ca EGR comunica cu ECU, iar ECU cu toti senzorii (inclusiv G2/G62), am inceput sa ii citesc... Am ramas prost: senzorul temperatura antigel, cel pe care il schimbasem in urma cu 2 luni pt ca nu imi indica corect in cluster (cel pe care, de altfel, il eliminasem din schema fiind nou), era total shit; Nici el nu mai stia ce valoare sa indice, imi sarea de la +45 la +80, scadea la +20 si tot asa.

    Era FEBI, l-am dat jos si am pus OEM. Astazi, pornire la sfert, turatie crescuta pret de 1 min la aprox 1200rpm (ce nu vedeam la vechiul senzor), fara fum, fara intreruperi.

    Am intrat pe EGR, i-am dat selftest pe care l-a dus la sfarsit in cel mai frumos mod, valoarea din VCDS crescuse de la 150 la 210.
    Totul a fost doar de la G62!!!!!!!!!!!

    Atentie.. senzorul nu imi dadea nici o eroare, in bord totul era ok, desi ECU numai el stie ce primea...
    Recomand senzor OEM (m-a costat 60RON fara garnitura si siguranta, pt interesati dati pm sa va indic sursa)


    Si un alt citat:

    ........

    Am avut si eu o problema similara, la mine pornea foarte rau la rece pentru ca era stricat senzorul de temperatura-apa si nu cuplau bujiile incandescente.
    Apoi a doua problema erau intreruperi si smucituri la accelerare, pornire chiar in 3 pistoane. Odata ce motorul apuca sa se incalzeasca, reporneam si mergea perfect. Am facut o diagnoza si am primit eroare la injectorul 1, partea electrica.
    Am bagat masina in garaj, am dat jos capacul de ciuloasa, si am curatat mufele de pe injectoare, le-am degresat si am stramtat contactele.
    De-atunci merge perfeCT


    Din pacate la masina mea pe tester nu da nici o eroare.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Feb 2015
  3. corsa_2013

    corsa_2013 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Aug 2016
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A6, 2.5 Tdi, 150 CP, AFB, 1999
    Salutare. Ma puteti ajuta cu o idee cum pot sa desfac cele 2 suruburi de jos, cele doua intoarse invers de la EGR ? Va multumesc
     
  4. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Daca ne spui un cod motor poate te putem ajuta cu un info,daca este 2,5tdi nu e asa complicat,cu niste articulatii si un imbus le desfaci.
    Asta ca sa nu iti complici existenta si sa scoti turbina.
     
  5. corsa_2013

    corsa_2013 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Aug 2016
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A6, 2.5 Tdi, 150 CP, AFB, 1999
    Motorul este un 2.5 tdi, 150 cp, AFB. Multumesc
     
  6. alex_alex

    alex_alex 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2012
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi A6 1.9tdi 130cp AWX
    turkys83 schimba si supapa aceea neagra de la filtru de motorina, deoarece e posibil sa se dezamorseze (la mine a mers). Cum pot verifica daca N18 (electrovalva EGR) este defecta sau nu ? atasez ce am gasit pe youtube, dar nu stiu ce voltaj a folosit. Astept un sfat.

     
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    La 12 V o probezi asa. Si poti face test pe masina, Basic Setings pe Engine.
     
  8. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    La verificarea EGR-ului cu Basic Settings, atunci cand e pe ON, apare o sacadare in mersul motorului. Aceasta manifestare poate avea legatura cu faptul ca EGR-ul e infundat?
    In mers, motorul se comporta normal, nu sunt probleme.
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu. Aceea este dovada ca inca "e viu".
     
  10. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    E viu dar cu o recirculare mare a gazelor!!
     
  11. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Si ce factor duce la recircularea unei cantitati mai mari de gaze? N18 nu mai controleaza corect EGR-ul?
    Cred ca e putin spus sacadare, mai degraba le pot numi intreruperi consecutive, destul de violente (cadere turatie de la 1400 rpm, si revenire).
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca valoarea egr off este intre 0-40% iar on 60-100% si diferenta intre on si off este de cel putin 150 mg/str, egr lucreaza in parametrii.
    Desfa furtunul/cotul de presiune din spate si uita-te in egr cu oglinda/lanterna, ar trebui sa vezi daca e multa mizerie adunata si eventual faci o curatare temeinica, incusiv la galerie. N18 o verifici asa: scoti mufa, apoi cu multimetru pe pinii electrovalvei trebuie sa ai o rezistenta intre 14 ... 20 Ω.
     
  13. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Ok, multumesc nucugheri.
     
  14. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Dar si o recilculare peste 350 mg.nu este ok!!
     
  15. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    O sa verific cantitatile de gaze recirculate, atat pe ON cat si pe OFF.
    Multumesc romy.b
     
  16. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Fa un BS pe grup 003 si posteaza l!!
     
  17. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Am revenit cu cantitatile de gaze recirculate de EGR, atat pe ON cat si pe OFF.
    La testul de astazi din Basic Settings, nu au mai aparut acele intreruperi despre care spuneam mai sus.
    20170422_193103.jpg 20170422_193111.jpg
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    E bine, stai linistit. Dar o curatare tot poti face , macar asa sa te murdaresti putin pe maini :)
     
  19. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Ok, o sa-l curat, multumesc.
     
  20. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut!
    Am și eu o întrebare legata de EGR, l-am anulat mecanic cu o sabia oarba , dar este nevoie și modificarea din soft cu vag-ul la motorul ăsta 2.5 a6 ? Numai bine
     

Distribuie pagina asta