1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Identificare tip motor si coduri motor la A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Paul1290, 31 Mai 2009.

  1. Paul1290 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2009
    Locație:
    Deva
    Masina:
    Audi A4 2.5TDI, 2001
    unde scrie pe talon ce nume are motorul?AKE,AKN?
    va rog sa ma ajutati k nu stiu cum se afla.
     
  2. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Daca ai talon vechi, la punctul 17.
    Daca ai talon din asta nou (inalt), nu mai scrie.
    Oricum, gasesti scris pe o placuta metalica, aplicata in compartimentul motor (de obicei pe contraaripi).
     
  3. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Tip motor

    Daca vrei sa afli tipul motorului ai mai multe posibilitati, la V6 in fata partea stinga a mot. gasesti o tipla cu codul mot. ,i-ti trebuie o oglinda,am incercat sa o pozez.In porbagaj la roata de rezerva toate masinile din gama vag au o eticheta cu toate datele masini, uite poza.Akn are110kw si Ake are132kw.
     
  4. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    AKN are 110 kw-150 CP (pe variantele non-quattro) sau 132 kw-179 CP(pe variantele quattro).
    AKE are 120 kw-163 CP (pe variantele non-quattro) sau 132 kw-179 CP(pe variantele quattro).
    Motorul este acelasi la quattro sau non-quattro, indiferent de model, AKN sau AKE, difera numai softul care il face mai puternic pe quattro.
    Diferenta de putere intre AKN si AKE se vede numai la variantele non-quattro, unde AKN-ul e mai slab (150 CP) fata de AKE (163 CP).
    Din pacate ambele au aceeasi problema, la axele cu came care se duc pe la 250.000 km si pompa de injectie...
     
  5. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Nici pe departe nu softul face difernta intre cele doua motoare:ohmy:.Am avut norocul sa demontez din ambele modele cateva.Cuvantul quatro nu are nici o legatura cu motorul ,pe de alta parte problemele de uzura la axele cu came apar doar la motoarele unde nu sa utilizat uleiul506.01.Pompa de inj.se distruge prematur doar in Romania,datorita combustibilului necorespunzator:(
    Si mai mult de atat esteAFB 110KW si AYM 114KW 2,5 TDI la care nu softul este diferenta de putere
     
    Ultima editare: 1 Iun 2009
  6. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Ba da, intre AKN de 150 CP si AKN de 179 CP, diferenta o face softul.
    Intre AKE de 163 CP si AKE de 179 CP, diferenta o face tot softul.
    Totodata, nu o sa gasesti AKN de 150 CP si AKE de 163 CP montate pe tractiune quattro, deci puterea are legatura cu tractiunea, intrucat pe quattro nu s-au montat decat motoare cu soft mai puternic, de 179 CP (132 kw).

    Intr-adevar, motorul de 155 CP (114 kw) se numeste AYM. Mai exista si AFB de 110 CP. Diferenta de putere intre AYM si AFB nu o face softul, ai dreptate.

    Eu vorbeam insa de altceva: la acelasi tip de motor, diferenta de la 150 CP sau 163 CP (dupa caz) pana la 179 CP o face softul.
    Cunosti vreun AKE de 163 CP (care a fost montat exclusiv pe tractiune fata) diferit tehnic de AKE de 179 CP (care s-a montat exclusiv pe quattro)? Eu nu cunosc... Stiu ca AKE-urile sunt toate la fel, indiferent ca sunt de 163 CP sau de 179 CP, numai softul difera. La fel si AKN-urile, sunt la fel intre ele, indiferent ca au 150 CP sau 179 Cp.
    Ce incercam sa spun e ca toate AKN-urile sunt la fel, indiferent de soft. La fel si AKE-urile, indiferent ca au 163 sau 179, tehnic sunt identice intre ele (difera numai softul).
    E adevarat ca intre AKN si AKE sunt diferente tehnice.

    Si mai exista unele motoare de 2,5 TDI, ale caror coduri incep cu litera B (BFC,BCZ,BDG,BAU,BDH). Acelea sunt cele mai vanate, au axe cu came din titan si nu se duc nici daca le pui ulei necorespunzator.
     
    Ultima editare: 1 Iun 2009
  7. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Cred ca santem off topic, colegul dorea sa afle ce cod motor are masina ,restul cred ca se abate de la subiect,nu are rost sa deschidem discutii in alta directie:blahblah1::blahblah1:
     
  8. Paul1290 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2009
    Locație:
    Deva
    Masina:
    Audi A4 2.5TDI, 2001
    cred k mam lamurit.motorul meu ii de 2.5 150cp fara quatro si atunci imi ramane sa cred k este doar AKN. Va multumesc !
     
  9. bacila

    bacila 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6 2.5 Tdi 2001
    Si pana la urma care ii mai bun??Ake sau Akn?Fiabilitate?
     
  10. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Despre Ake si Akn ne pot spune posesorii de aceste motorizari.

    Daca este sa urmariti cu atentie motorizarile de 2.5 tdi ce s-au pus pe A4
    cel putin,o sa vedeti ca doar doua s-au pastrat timp mai indelungat peste 4 ani,acestea sunt :
    -A4 2.5 TDI 24V.V6 ,cod motor BDG
    -A4 2.5 TDI 24V.V6 ,cod motor BCZ
    Astea din urma s-au produs din 2003 pana in iunie 2008 .

    ...in rest din ce informatii am,nici una din 1995 pana in 2008 nu a tinut mai mult de 3 ani.;)
     
  11. florinutzu16

    florinutzu16 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6 2.5 v6 quattro 2000; Alfa 147 hatchback
    Boresque tin sa te contrazic.a6-le meu este 2.5.v6 110kw akn si este quattro.Probabil ai avut o sursa gresita.Scz de offtopic!!
     
  12. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Asa e, ai dreptate, m-am informat eu insuficient.
    Am cautat si pe mobile.de si vad ca exista quattro montat pe 150 cp.
    Scuzare!
     
  13. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    AKN 150PS:
    07/98-09/01 Audi A4
    10/98-05/01 Audi A6
    11/97-09/02 Audi A8
    05/99-05/03 Passat 3B/3BG
    AKE 180PS:
    12/00-05/03 Audi A4
    11/99-08/03 Audi A6
    11/99-09/02 Audi A8

    Amandoua au probleme cu axele cu came ;)
    Insa difera ca putere.
     
  14. helisdava 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi a6 2.5 TDI Quattro, berlina, manual, AKN
    in sprijinul lui florinutzu 16, pentru Borescue

    Parerea lui borescue este intr-adevar gresita:

    "AKN are 110 kw-150 CP (pe variantele non-quattro) sau 132 kw-179 CP(pe variantele quattro)".

    Sunt posesorul unui AKN pe un a6 quattro.
    Masina are 110 kw = 150 cp

    Numai bine !
     
  15. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Am scris deja mai sus, la postul 12 ca eram insuficient informat.
    Am gasit si in carte Q de 150 cp.
    :hi:
     

Distribuie pagina asta