1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Injectie K-Jetronic si KE Jetronic - reglaje - reparatie - discutii diverse

Discuție în 'Modele clasice' creată de badboy4life, 17 Oct 2007.

  1. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Da domle...Dreptate ai..
    Dar daca i-a zis nenea MESTERUL ca motorul e varza....poate vrea si el sa faca un ban,de ce ii stricati afacerea?????
    Poate are chiar el"din intamplare" un cap distribuitor....Dar m-as mira sa poata regla injectia asta.Asa cum dau in scris ca sunt JUDETE care nu au nici macar un om care sa stie priincipiul de functionare la k jetronic....
    Daca se poate face diagnoza se baga....daca nu se poate baga imbusul de 3 sau 4 nu mai tin minte si REGLEAZA clapeta,daca nu merge....E VARZA MOTORUL!!!!

    Sa nu ma inteleaga gresit posesorul masinii...eu am treaba doar cu mesterii care nu au in garaj nici macar un manual de k jetronic....
     
  2. hoposh

    hoposh 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2009
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi Coupe, 1.8, 1985
    E clar ca cei care s-au uitat la masina se feresc pentru ca nu stiu despre ce e vorba. Oricum se pare ca motorul in masina a fost schimbat la un moment dat sau s-a lucrat in el intr-un mod jalnic. Dovada este ca exista un numar de furtune obturate, mufe care atarna, cabluri taiate dupa care izolate cu banda. Cam la asta ma refeream cand ziceam ca motorul e varza. Oricum trebuie cineva cu experienta sa se ocupe de el de la un capat la altul. Alta problema e ca motorul care e pe masina nu are nicio legatura cu seria care e trecuta in certificatul de inmatriculare. Pe masina este motor serie JN iar in certificat este WN ceea ce oricum ma va face sa ma duc pe la omologare...
    In concluzie optiunile mele sunt 2: ori duc masina la un mecanic serios care stie ce face, dar e posibil sa fie in alt colt al tarii si asta inseamna ca ar trebui sa duc masina pe platforma, pentru ca nu e in stare de functionare, iar ITP si asigurare nu mai are de un an de zile; ori cumpar alt motor (orice fel de motor pentru coupe) daca oricum trebuie sa trec pe la omologare. Nu mi-a facu nimeni o oferta pentru motor sau piese de schimb pana acuma, de aceea am apelat la voi. Sincer mi-ar conveni mai mult un alt motor, poate chiar cu cutie, pentru ca deocamdata pe masina este o cutie automata... Sau poate ca treaba asta cu cutia nici nu e chiar atata de rea. Oricum mi-ar placea sa vad masina mergand. Eu sunt din Cluj iar masina acum este in Baia Mare, daca poate cineva sa ma ajute, as fi recunoscator...

    Andrei
     
  3. Ciusto

    Ciusto 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2009
    Locație:
    Lupeni
    Masina:
    B 3 2.0 E
    hoposh Din pacate momentan am si eu cam aceeasi problema distribuitoru ala de injectie da benzina doar pe un injector eu am mototr de 2.0 si am gasit la 150 Ron , doar atata pentru ca nu merg la mecanic ( din fericire pentru mine am si gaz pe masina )
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Feb 2012
  4. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    hoposh Si eu sunt din cluj. Daca ai nevoie de ajutor....
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Feb 2012
  5. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
  6. mambo_americano 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2011
    Locație:
    alexandria
    Masina:
    300 ce , 300 , 1992
    Injectie Jetronic

    Va rog frumos daca puteti sa ma ajutati. Am un Mercedes 300 CE Sportline fabricat in America. Are injectie Jetronic si imi face mari probleme la pornire mai ales cand este frig.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Dec 2011
  7. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Injectorul de pornire la rece, senzorul de temperatura, compresie scazuta, pot fi multe cauze. Au existat 2 motorizari de 3 litri pe W124, M103 care avea o singura axa cu came (12 supape) si M104 care avea 2 axe (DOHC) si 24 de supape. Ambele au avut injectie mecanica KE Jetronic. Toate au fost fabricate in Germania din cate stiu eu.

    Trebuie sa ai documentatie de service pentru motorizarea respectiva pentru a putea vedea ce este in neregula. In general problemele sunt mai complicate in sensul ca nu este o singura piesa defecta pe care sa o schimbi si toate problemele sa dispara.
     
  8. mambo_americano 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2011
    Locație:
    alexandria
    Masina:
    300 ce , 300 , 1992
    ok , multumesc frumos . da al meu este M104 cu 24 de supapae. cel mai sigur cred ca o sa ma duc la o reprezentanta mercedes pt ca altfel nu vad cum as rezolvao . nu gasesc nici un mecanic capabil sa o faca
     
  9. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Poti incerca la reprezentanta dar nu te astepta la prea mult din partea lor. Stiu ce a patit un bun prieten cu un W211 acum cativa ani... Motoarele cu injectie mecanica s-au fabricat pana prin 1994 (cel putin la Audi) si in general este greu sa reusesti sa gasesti un mecanic care sa le mai cunoasca si sa aiba si sculele necesare pentru diagnosticare, eventual si documentatia de service. Oricum ei se feresc (pe buna dreptate) de masini foarte vechi pentru ca in general pe unde pui mana se rupe cate ceva (piese din plastic/cauciuc, suruburi) si trebuie inlocuite multe piese marunte. Mai este ceva, in general motoarele sunt foarte uzate, cu multe piese uzate peste limita, iar daca te apuci sa inlocuiesti doar o parte din ele cu unele noi nu vei reusi decat sa faci motorul sa mearga mai prost decat mergea la inceput.

    Sfatul meu este urmatorului: daca iti place cu adevarat masina, ai posibilitati financiare si dorinta de o "restaura" atunci cumpara manualele originale de service, cauta pe forumuri si invata sa o repari singur. Pregateste-te sa cheltui multe mii de euro, sa iti petreci mult timp pe sub masina, in general mai mult timp decat in ea, si pregateste-te sa ai tot timpul cate ceva de facut pentru ca la masinile vechi tot timpul se strica cate ceva. Vei avea mult de munca dar vei avea si satisfactia reusitei cand vei conduce "rabla" pe drumurile patriei si va functiona aproape ca acum 20 de ani cand a iesit pe poarta fabricii.

    Daca nu te regasesti mai sus atunci scapa de ea cat mai repede si cu cheltuieli minime. Nu te apuca sa investesti in ea pentru ca ai sanse reduse sa iti recuperezi banii.
     
  10. sammysig 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2011
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi S2, 2l 16v, 1994
    Salut! Daca poti sa ma ajuti te rog, am un audi 80 b4 din 94, motor 1984cc ACE.
    nu sta la relanti, cand merge turat la 2700 cand scade la 200. Eu cred ca e din injectiei, ce as putea sa-i fac, un sfat bun daca poti sa-mi dai. Merci!
     
  11. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Verifica presiunea benzinei la intrare in distribuitor minim 6 bari, verifica intrerupatorul de relanti, s-ar putea sa fie numai din reglaje.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Feb 2012
  12. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Minim 6,1 si maxim 6,4. Vezi ca nici prea mult nu ii bine! Daca ii prea mult, regulatorul de presiune ii defect.
     
  13. badboy4life 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2007
    Locație:
    Portsmouth
    Masina:
    Audi 100 turbo sport exclusiv
    Buna dragi iubitori de AUDI, revin la acest topic dupa 5 ani. Vreau sa va spun ca sitemul de injectie KE-Jetronic (sistem de injectie mecanica controlat de calculator in cazul meu MAC 14-Hitachi, in functie de semnalul trimis de sonda lambda) este foarte eficient, robust si durabil, cu o conditie: - SA IL INTRETII ASA CUM SE CUVINE si sa il reglezi ca la carte.
    Am inceput acest topic cu un strigat de ajutor ca nu stiu regla cantarul(mixtul) intre aer si benzina. Dupa ce am studiat 4 ani si investit o gramada de timp si bani am reusit sa reglez sistemul ca la carte. Ultima achizitie a fost a aparatului de masurare a unghiului Dwell pentru a masura ciclul valvei de fregventa care e controlata de calculator si care practic modifica presiunea in camera inferioara a distribuitorului de unde pleaca benzina spre injectoare. (aparatul e in poza atasata). Am selectat de acolo 5cyl, si am conectat aparatul la mufa care trebuie pentru a masura fregventa valvei care trebuie sa fie 46% pentru un ameste de 1.2CO(fara sonda lambda conectata si inainte de catalizator). Limita maxima prevazuta de constructor. Din fabricatie este setata la 50%. In urma unui chip pentru marire a boostului eu am setat-o la 42-45% pentru a fi "in siguranta la maximum boost de 2.0bar".
    Reglajul amestecului se poate face in 2 feluri:

    1: - prin masurarea gazelor inainte de catalizator si fara sonda lambda. Parametrii sunt intre 0.6 - 1.2 CO La 1.2 fiind mai multa benzina va porni mai usor dimineata si normal putin mai nervoasa. La 0.6 consuma mai putin. Alegerea va apartine...

    2: - prin masurarea ciclului valvei de fregventa masurata in unghi dwell. 46% corespunde cu valoarea de 1.2 CO Din fabrica e setata la 50% iar unii posesori merg pana la limita de 38% pentru un amestec optim la boost maxim. Automat noxele vor avea valori mai ridicate si consumul la fel.

    Inainte de a face aceste ajustari motorul trebuie incalzit la 80 grade temperatura uleiului, valvele(2 la numar) canistrei de carbon cu mufele scoase si furtunul care iasa din capacul chiuloasei si duce la carcasa filtrului de aer deconectat. FOARTE IMPORTANT e ca tot sistemul de management a motorului sa functioneze corect si sa nu traga aer fals DELOC. Relantiul trebuie reglat la 720 +- 50 RPM la vehiculele cu transmisie manuala si 800 +-50 la cele cu transmisie automata inainte de a verifica amestecul !

    Astea fiind spuse dupa ce am verificat totul si am reglat sunt foarte multumit de mica bestie (poza atasata).
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Feb 2012
  14. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    La care furtun te referi.......
     
  15. badboy4life 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2007
    Locație:
    Portsmouth
    Masina:
    Audi 100 turbo sport exclusiv
    Pai in primul rand poza nu este buna. In poza nu este capacul chiuloasei. :wtf:

    Scuze m-am exprimat gresit la inceputuri, acel furtun duce la burduful de deasupra carcasei, nr 5 din poza.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Apr 2012
  16. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    Mersi!!! Maine vad care-i situatia. Poti sa-mi spui ce consum ai cu el....eu zilnic fac cate 10 km. pana la lucru si 10 pana acasa (pot sa spun extraurban)dar totusi consuma in jur de 14litri la 100 de km....mi se pare mult
     
  17. badboy4life 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2007
    Locație:
    Portsmouth
    Masina:
    Audi 100 turbo sport exclusiv
    Consumul actual nu ti-l pot spune pentru ca nu am reusit inca sa il fac, circul prea putin acum cu masina, in luna Iunie o sa fac un drum de 5000 km si atunci cu siguranta iti pot spune.
    Consumul vechi cu injectie dereglata si mers frumos era intre 6.2 si 9 (talpa) afara si in oras nu sarea de 10.
    Acum sincer sa fiu parea mic de aceea am ales varianta sa reglez injectia. merge mai bine, trage de rupe aderenta sunt foarte multumit, si sunt sigur ca si consumul va fi mai mare acum. O sa vedem peste 1.5 luni.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Apr 2012
  18. socratestanculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 100 2.3cod mot.NF,Audi 100 e.2 Turbo,Audi 200 mot.1B
    Reglaj Injectie Mecanica

    Salut DOMNILOR,
    Am tot evitat dar n-am incotro....!!!
    Exista cineva care sa CUNOASCA sa regleze injectie mecanica KIII-Jetronic sau sa aiba manual pentru acest subansamblu (ce rol are fiecare senzor si piesa din aceasta ca sa-i pot intelege modul de functionare) ?
    Daca DA,va rog frumos dati-mi un ''semn de viata'' pe forum, PM sau 0744652675.

    Cu multumiri anticipate,
    Antesemnatul
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Mai 2012
  19. audigle 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2011
    Locație:
    Tirnovita
    Masina:
    audi 80 1.6 gle 1980
    Buna.Am si eu un Audi 80 1.6 GLE cu sistem de K-Jetronic,cu care consuma foarte mult,daca are cineva ceva idei despre rezolvarea problemei va rog sa anunta.Mersi
     
  20. socratestanculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 100 2.3cod mot.NF,Audi 100 e.2 Turbo,Audi 200 mot.1B
    K-Jetronic AUDI 80 DIN '80

    Stimate Domn,

    Din '80 pan'n '91,respectiv '93 este ''cale lunga'' in ''ale tehnicii'',mai ales la tampitii de nemti.
    Problemele fiecaruia dintre noi sunt total diferite,din pacate...
    Iar ''tovarasii''-cel putin parte din ei-nu-s prea ''saritori''...
    Asta este si o iau ca atare..
    Celor care ma ajuta le raman recunoscator sub toate formele pot iar pe ceilalti...ii salut cu ''respect''.

    All the best and good luck !!
     

Distribuie pagina asta