1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire/Schimbare motor la A6 C5 - cum procedam ?

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de sps, 7 Mai 2010.

  1. samratonul

    samratonul 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2012
    Locație:
    rocca di cambio it.
    Masina:
    audi a6 1998 2500 V6 TDI
    Salutare,
    Imi cer scuze, dar am ramas fara internet si nu am putut intra sa va raspund.
    Nucugheri masina nu o pot deplasa pentru ca nu porneste, imi aduc aminte ca ultima oara cand am fost cu ea la reprezentanta Audi pentru modulul de comfort, mecanicul nu a reusit sa se conecteze la modul, zicea ca programul nu-l gaseste. Am desfacut eu modulul acasa si e ars un circuit si o cutioara neagra. Functioneaza numai pe sfert.

    mare_hotz masina care am gasit-o se afla de vanzare la un concesionar si nu o vinde pe bucati, toata sau nimic.
    Ai perfecta dreptate, sa pui ban pe ban sa iei alta mai buna, dar eu am o alta masina care o sa o dau sotiei sa mearga cu ea si eu imi vreau masina mea reparata. Adica vreau sa schimb motorul chiar daca-i veche si poate ca mai mult de jumatate e in groapa, dar inca nu sunt pregatit sa ma despart de ea, simt ca inca nu i-a venit momentul. Desigur ca are la probleme cu carul si nu sunteti primii care imi spuneti sa o las balta, dar eu vroiam sa va cer sfatul si voua, cei care aveti si conduceti aceste masini.

    Mai am un motiv pentru care vreau sa o repar, daca e posibil sa o mai repar: aici in Italia ai nevoie de masina, una eu, alta sotia. Ca sa mai cumpar una ma costa cel putin 1000 euro si ca sa o trec pe numele meu 500 euro cu asigurarea 600-700 euro pe an,
    Acum eu cred ca-i mai convenabil sa-mi repar masina mea pentru ca e inmatriculata in Romania, asigurarea 150 euro si achizitia celei defecte sa zicem ca mai negociez cu ala 600-700 iar daca o duc la mecanic sa schimbe motorul, cred ca mai mult de 500 nu-mi cere, asa cred eu. Se merita inlocuirea motorului in conditiile astea ?
    Va multumesc pentru sugestii.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Iun 2015
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Unu la mana iti intelef perfect motivele, doi la mana se merita bineinteles,mai ales ca odata cu motoarele jos poti alege una alta si face unul bun,plus ca ramai cu altul pe care il poti valorifica sau il poti pastra de piese.
    Personal,desi financiar nu ies bine,dar personal mi-as lua un c6 doar de piese,plus ca motorul l-as face bucati si reconditiona tot, as imbina utilul cu placutul.
    Iti urez succes si sper sa ne tii la curent cu transplantul
     
  3. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Sfatul meu e sa nu faci asemenea lucrare de chinez batran.
    Rezultatul o sa fie nervi, bani foarte multi cheltuiti adica cu mult peste ce crezi tu,ca daca vrei sa faci masina insemana sa schimbi si distribuitie si accesorii si daca ai nervi si vrei ceva bine facut si toate garniturile inclusiv garnituri chiuloase cu prezoane noi.Ca sa iti fac un rezumat doar cu banii de pe accesorii,distributie si gatjituri iti mai iei o masina.
    Personal cred ca mai bine te documentezi ce inseamna RECAROSARE IN ROMANIA dai banii pe o masina care indeplineste conditiile de recarosare si iti iei una buna si dai o fuga in tzara cu masina si actele de la a ta si faci recarosare si ai masina calumea fara sa umblii sa reinventezi APA CALDA
     
  4. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Deci!
    Se da un A6 (4bc5) Avant af 5/2000 tractiune fata, echipat de uzina cu AKE & tiptronic 5HP19FED, actual un BAU (bloc motor + chiuloase; agregatele sunt de pe AKE) & tiptronic 5HP19FED cu unul sau mai multi cilindri "in lumea lor"
    Se vrea un A6 (4bc5) Avant af 5/2000 tractiune fata, echipat cu un alt BAU dar legat la o cutie manuala in 6 tr cu agregatele de pe AKE (cele actuale ca sunt pe masina).

    Necesar piese:
    1. Grup motopropulsor (motor complect & cutie viteze)
    2. Planetare CV manuala
    3. Timonerie
    4. Pod pedalier
    5. Subansamblu actionare ambreiaj

    Am uitat ceva?

    Intrebari:
    1. Sunt ceva diferente intre AKE si BAU la anumite mufe, senzori de pe motor?
    2. Imi trebuie si cablajul electric al compartimentului motor? (just in case)
    3. Ce se pastreaza pe grupul donator referitor la senzori, etc?
    4. Ce se demonteaza de pe grupul vechi altele decat injectoare, pompa, turbo, egr, furtune, intercooler si se transfera pe cel nou?
    5. Se iau tot grupul motor & cutie de pe "donatoare" fara sa le mai separ sau?
    2. Ce pot valorifica de pe vechea configuratie?

    Multumesc anticipat!
     
    Ultima editare: 7 Sep 2015
  5. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Deci eu inteleg ca vrei sa iei motor + cutie manuala de pe alta masina si sa le pui pe caroseria ta, in locul motorului tau care e obosit si a cutiei tiptronic. Corect pana aici ?
     
  6. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Corect!
    Am nevoie de cat mai multe informatii despre modificare dar scrise nu telefonic ca nu le tin minte! Iar la mecanic nu vreti sa stiti ce va ajunge daca eu nu le memorez bine.
    Masina de pe care iau piesele este mai noua decat cazanu meu (2004)
    Sunt curios cu motorul cum e.
     
  7. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Mi s-a defectat cazanu' si nu am nervi sa-i repar motorul si cutia, din considerente financiare m-am gandit la o schimbare complecta a tot grupului motopropulsor. Vreau o trecere la manuala si nu stiu ce cod de motor sa caut pentru ca vreau sa-mi ramana puterea de 132kw.Asta înseamnă că trebuie să caut un BAU, BDH sau nu neapărat?!
    Am o variantă cu un BDG manual.
    Ma uit dupa englezoaice ca sunt destul de ieftine si par a fi mai putin rulate decat restul.
     
    Ultima editare: 11 Feb 2016
  8. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Continuare: A mea fiind tractiune fata se poate transplanta un grup motopropulsor de pe un Quattro?
    Ce am inteles pana cum de la nucugheri ca ideal ar fi un grup motopropulsor AKE, asta inseamna mai putine modificari aduse masinii (ex: I.C.)
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    IC-ul ala sa-ti fie ultima grija.
    Ai nevoie de tractiune fata. Si cutia e diferita la quatro.
     
  10. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    fa o magarie si fa.o quattro)))))))..daca schimbi motorul si cutia..ce mai coneaza sa.i pui o punte spate si un cardan +evacuare si rezervor?
     
  11. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Difera sasiul, nu am cum!
    Am inteles cu tractiunea, deci numai fata!
     
  12. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Trebuie decupat planseul portbagajului de la bancheta pana la bara spate, cu tot cu oala de la roata de rezerva si contraaripi spate.
    Difera caroseriile. Sunt alte prinderi ale puntii, alte prinderi ale amortizoarelor, alte prinderi ale rezervorului si esapamentului.
    Plus alt rezervor si esapament, plus ranforsarea cadrului din spatele rezematoarei banchetei. Mai trebuie si alta bara spate cu alt ornament inferior pentru evacuarea de quattro.
    Totodata mai sunt necesare niste protectii termice ale esapamentului care trece foarte aproape de rezervor si grupul conic. Astea nu se mai fabrica, iar folosite in stare acceptabila sunt greu de gasit.
    Toate cele de mai sus sunt in plus fata de piesele sistemului quattro in sine (cutie cu diferential, ax cardanic, grup conic, planetare, alte etriere pe spate, alte amortizoare si arcuri plus puntea cu suspensii independente).
    E unul singur in lume care a facut asta la C5 si a mai si postat pe net.
    E un ucrainean:
    http://www.audizine.com/forum/showthread.php/605640-Audi-A6-1-9tdi-to-S6-4-2-rwd-for-drift
     
  13. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    In nici un caz, asa mai bine fac recarosare pe un guattro.
     
  14. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    0.1% sanse sa o faci quattro.
    Inseamna sa iei una sa o tai de la stalp si sa o sudezi de a ta care trebuie sa o tai de la stalp.
    NU FI ZGARCIT SI IATI O RULETA BUNA inainte sa tai si tine limba drept☺
    Difera tot si rezervor si conductele de motorina si suspensia si tot
    Asa ca sfatul meu ca sa faci masina functionala lasa avioanele si pune ce ai avut înainte ca altfel nu o sa mai faci masina nici cand o sa ai pensie.
    Te apuci de o chestie prea complexa care nu isi justifica banii si sanse mici sa o finalizezi.
    Alege intre:
    Dau cazanul pe ceva,oricat e bine.
    Sau fac cazanul cu ce a fost inainte.

    Daca masina are cutia si motorul zdroabe te sfatuieac sa renunti la ea.
     
  15. ovidiu bartus 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2016
    Locație:
    cisnadie
    Masina:
    audi a6
    Salut oameni buni ,
    Sunt detinatorul unui audi A6 C5 an 2002 facelift, motor de 2.5 tdi cod motor AYM 155cp la care am avut ghinionul sa mi sa rupa cureaua de distributie. Costa enorm sa il repar si ma gandeam il schimb/inlocuiesc. Pot sa il inlouiesc cu un alt motor de audi A6 tot de 2.5 dar sa fie alt cod de motor de exemplu AKN sau altceva fara sa fac modificari ? se potrivesc sau daca necesita modificari ce anume mai exact ? Multumesc.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Citeste topicul asta integral, unde ti-am mutat mesajul si unde trebuia sa scrii. Bafta.
     
  17. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Banuiesc ca daca ai rupt distributia ai nenorocit chiulasele, cat te complici cu un alt motor,care oricum are o vestita problema in chiulase(tacheti,culbutori,axe cu came) mai binr iti procuri doua chiulase de BDG,BDH sau BAU plus pompa de vacuum si prezoanele,le transplantezi si ti-ai refacut motorul tau.
    Asta este parerea mea, dar ti-o spun sigur nu exista AKN sau AKE fara probleme.
     
  18. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Se da un A6 C5 AFB 2.5 tdi Quattro tiptronic. Am disponibil un motor de 3.0 tdi si cutie automata de pe un A6 C6 din 2007 tot Quattro plus toate celelalte elemente necesare (ecu, planetare,etrieri, discuri, turbina, .... si toate celelalte). Se poate face tranzactia pe sasiul meu ?
     
  19. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Cunosc,am vazut, dar nu iti pot spune pasii....dar avand in vedere ca am vazut asa ceva...da se poate, dar gandeste.te cam cate coduri v.a trebui sa le pui cap la cap
     
  20. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Atat vroiam sa stiu. Mersi. Nu vroiam sa ma apuc de munca sa dau motorul, cutia si muuuuulte altele si sa ma trezesc ca nu le pot pune. Am pe cineva care vrea sa faca asta si se descurca. Faza cu codurile la ce te referi?
     

Distribuie pagina asta