Motor Benzina 1.8 Turbo la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Dr. Gabriel, 2 Ian 2015.

  1. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    intrebare intrebatoare. Am o problema la motorul de 1.8T la pornirea la rece, am zgomot de rola/rulment este acel miorlăit/miaunat dupa care atunci cand se incalzeste nu se mai aude, in schimb cand opresc motorul se mai aude hârâind 2-3 secunde vâsco-cuplajul invartindu-se. Vreau sa inlocuiesc tot sistemul de la vasco. Stiu ca este din 2 părți. Una din fața care se demonteaza usor si mai este o a doua care este acctionata de curea. A mai schimbat cineva tot sistemul de cuplaj? Aveti sugestii referitoare la marca? Precize ca in urma cu 20.000 de km am inlocuit toata distributia si curele/role de accesorii. Este posibil ca acel zgomot sa fie de la acel vasco-cuplaj, alternator sau poma de servo. Nu este exclus sa fie vreo rola desi are doare 20.000 si toate sunt INA. Astept sugestii. Multumesc.
     
  2. googlede 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2012
    Locație:
    Loc. Calan jud. Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 motor 1,8 Turbo an. fab. 01.06.1999
    salutare si La Multi Ani!
    de ceva timp am inceput din nou sa sap dupa problema care ma termina de ceva timp , lipsa putere dupa 3000rot pe tester nicio eroare ,am facut teste peste teste, am schimbat debitmetru (nou),turbo (second),senzor temperatura lichid racire , verificat circuitul de vacum , verificat presiune pompa alimentare ,curatat clapeta acceleratie , adaptat clapeta cu Vag-ul fara nici un rezultat .parerea mea si a unui mecanic este ca masina se supraalimenteaza , are si un miros de benzina nearsa pe evacuare.
    ce nu gasesc eu pe acest tip de motor (1.8T AEB) senzorul de presiune admisie , acum va intreb nu are senzor acest tip de motor sau nu mai este pe masina mea?radiatorul intercooler este fara senzor , este pozitionat in alta parte?
    cine cunoaste acest tip de motor si ma poate ajuta as fi tare recunoscator , sau un mecanic priceput .

    multumesc anticipat
     
  3. zebrocksky 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2014
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    VW BORA 1.8T 2003
    :)) nu se supraalimenteaza deloc...ai cumva rateuri?catalizatorul inrosit? eu zic ca NU
    Revenind.Presupun ca nu ti;a dat cod de eroare nicaieri folosind doar un tester universal sau pe vcds functia autoscan.
    Uita;te in primul rand pe canalele aferente sondelor.Pe 32 ar trebui sa ai fue trimul(amestecul) si vezi ce valoare ai...daca e sub -10%mergi bogat....dar eu zic ca vei gasi ceva peste +10% deci un amestec sarac(in benzina).
    Mai departe super ar fi daca ai face un log in mers sa vedem ce presiune face turbo,la cate turatii si ce zice maful in acest timp.Uite cum se face logul...http://dieselinside.com/howto/vagcom/log_18t.htm
    Ca sa mai stii o treaba...daca turbina face sau nu presiune,fa un bypass la n75 (unesti furtunul de pe voluta rece cu furtunul de pe actuator)....DAR AI MARE GRIJA SA NU O FACI BUCATI.Accelerezi usor si daca vezi ca face presiune(incepe sa traga din ce in ce mai tare) o lasi in pace,NU MAI ACCELEREZI.Poate fi si n75 de vina.Uite cum testezi https://www.youtube.com/watch?v=LgJEILdc2k0
    De asemenea...incearca sa mergi o perioada fara filtru sa auzi diverter'ul cum lucreaza.Cand iei din acceleratie trebuie sa se aude un FASHH destul de puternic...Daca il auzi in reprize dese e dus divertul si scapa presiune pe acolo.
    Inca ceva....cand ai montat turbina,actuatorul era in regula.Piulita de pe tija lui la cate spire ai reglat'o?Ca presupun ca nu ai avut un manometru la indemana sa vezi la ce presiune deschide wastegateul.Ca si idee,un regla empiric e sa tii cu mana wastegateul inchis si sa stragni piulita la mana pana nu mai poti.Apoi O marchezi siii dai inca 3 ture.
    Succes!Tine;ne la curent.
    PS:MAPul la tine e la ECU.Plecam de la premisa ca toate furtunele de vacuum sunt in regula.Ai fi surprins cata bataie iti da un furtun de 2 cm lungime si 2 mm grosime :)
     
    Ultima editare: 3 Ian 2015
  4. googlede 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2012
    Locație:
    Loc. Calan jud. Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 motor 1,8 Turbo an. fab. 01.06.1999
    Multumesc pentru raspunsul prompt. O sa verific canalul 32 sa vad ce valori am pe amestec, rateuri mai da si mai ales daca scot filtrul de aer, diverter-ul l-am schimbat, in filtru nu se aude un fasss, se aude asa ca un harrr.
    Despre turbo nu pot sa-ti spun nimic deoarece a fost montat de mecanic si nu stiu daca a verificat actuatorul, turbo se aude cum intra de la 2100 rotatii dar nu pot sa-mi dau seama daca face treaba pe deplin dupa 3000 rotatii cand incepe si se balbaie. Voi face un log in mers si postez valorile .

    Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Ian 2015
  5. RadooMarian 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C5, 1.8T-AWT, 2001, avant
    Salutare,
    Vreau sa fac si eu o revizie la acest motor si ma intereseaza ce ulei se recomanda, piese si eventuale sfaturi de care sa tin cont daca vreau sa verific un motor, ce anume ar trebui sa fac ca sa imi dau seama de bubele lui ? Precizez ca nr de km este....infinit :yahoo:. Pe bord am 178 mii, dar real nu stiu.
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Sep 2015
  6. zebrocksky 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2014
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    VW BORA 1.8T 2003
    pai un test de compresie...sa vezi starea lui fizica(uzura) si un log in mers(sa vezi cum "sufla" turbina) si eventual cam cat ulei e in intercooler(scoti furtunul de sub el)...altceva nu prea ai ce sa verifici...ci sa depistezi in timp.Astea ar fi in afara de verificarile "ochiometrice"(furtune crapate sau imbatranite care la motorul asta dau muuuulte probleme).
     
  7. RadooMarian 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C5, 1.8T-AWT, 2001, avant
    am inteles. merci fain
     
  8. THx 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2015
    Locație:
    København
    Masina:
    A6, 1.8T, 1999
    Salutari,

    Am si eu o problema
    Pornesc masina, relantiul sta in 500 rpm, iar daca o accelerez se duce pana in 2000 apoi brusc se rupe filmu si coboara la 500 iar. Chiar daca tin maxim acceleratia, imi face constant un dute vino 500-2000-500-2000...etc

    Sfat?
    atasez video:

    https://www.youtube.com/watch?v=kNRPyAohg5M&feature=youtu.be
     
  9. RadooMarian 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C5, 1.8T-AWT, 2001, avant
    salutare.
    am si eu o problema de cateva zile si nu prea inteleg de unde. am avut o problema cu pornirea, in sensul ca nu pornea la prima cheie deloc, doar la a doua sau a treia, depinde de temperatura de afara. nu s-a aprins nimic la bord, doar un EPC la un moment dat se mai aprindea. saptamana trecuta nu a mai vrut sa porneasca deloc, am masurat bateria si verdictul: 10,4...deci astazi i-am pus baterie noua. a pornit la prima cheie, dar la al 2 lea drum tot a facut niste figuri la pornire...
    si inainte de a schimba bateria si dupa am patit insa si altceva: la relanti masina sta in 900. cand ma apropiam de un semafor, deci franam si ramaneam in relanti, cand ajungeam sa opresc in fata semaforului...murea motorul. la fel am patit si azi, dupa schimbarea bateriei. dupa ce o porneam(cam greu insa), la a treia cheie, relanti-ul se marea in 1100 si asa ramanea. parca stiind ca la 900 moare, se ducea in 1100 sa fie sigur ca nu se mai opreste. astazi s-a intamplat asta cu EPC aprins.
    a mai patit cineva asa? ce poate sa fie?
     
    Ultima editare: 2 Aug 2015
  10. Chriss_Deejay

    Chriss_Deejay Bronze Member

    Înscris:
    27 Ian 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, B6, 1.8T AVJ
    RadooMarian Mai mult ca sigur, daca ai EPC aprins si motorul sa in 1100rpm la ralanti, ai probleme cu senzorul de turatie al motorului.
    Bafta !
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Aug 2015
  11. RadooMarian 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C5, 1.8T-AWT, 2001, avant
    dachriss daca o pun pe tester ar iesi asa ceva sau cauza sigura ar aparea ?
     
    Ultima editare: 2 Aug 2015
  12. Chriss_Deejay

    Chriss_Deejay Bronze Member

    Înscris:
    27 Ian 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, B6, 1.8T AVJ
    Da, clar. O diagnoza ar fi indicata.
    Bafta !
     
  13. LKN 5th Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Voucher Rabla B5 1.8t quattro
    Cel mai probabil trage aer fals.
     
  14. RadooMarian 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C5, 1.8T-AWT, 2001, avant
    LKN si asta cum se traduce mai exact sau cum se poate rezolva ? tot diagnoza ?
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Aug 2015
  15. LKN 5th Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Voucher Rabla B5 1.8t quattro
    Se rezolva prin inlocuirea piesei pe la care trage aer fals. Poti proba simplu scotand furtunul de pe clapeta de acceleratie si obturaind cu mana clapeta. In acel moment daca nu moare motorul atunci trage aer fals si ar trebui sa se auda si pe unde.
     
  16. RadooMarian 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C5, 1.8T-AWT, 2001, avant
    sper saptamana asta sa ajung cu ea la tester si sa vedem ce iese. si sa-i fac si testul cu furtunul.
     
  17. RadooMarian 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C5, 1.8T-AWT, 2001, avant
    Asta a iesit. Senzorul de turatie motor. Mi-a a zis ca cam asta e o buba constanta. Saptaman viitoare dupa ce va incepe repararea efectiva o sa revin cu detalii. Interesant e ca in momentul cand am parcat in fata service-ului, adica la doctor, nu a mai vrut sa porneasca deloc :)
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Aug 2015
  18. kng_bv Silver Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 Ex. A3 quattro, 1.8T, 2000
    Asa face de la senzor. Cand e cald motorul nu mai porneste. Imediat ce se raceste porneste normal. Asa am patit si eu la A3 si dupa ce am schimbat senzorul totul a revenit la normal.
     
  19. RadooMarian 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C5, 1.8T-AWT, 2001, avant
    am inlocuit senzorul turatie motor.
    azi dim cand am vrut sa pornesc, tot nu a luat o din prima. la a doua cheie a mers. ideea este ca mai am de inlocuit un furtun care este gaurit si care este un breather hose, nu stiu cum se zice in romana, cu cod 06B 103 221A. este un furtun cu 3 capete, localizat langa baterie, dar e la vedere, nu este in locasul bateriei. e posibil sa fie si acest furtun de vina ptr nepornirea la prima cheie?
     
    Ultima editare: 16 Aug 2015
  20. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    nu are legatura furtunul ala. Si eu l-am avut rupt si imi pornea. Alea originale au probleme din fabrica sunt mai moi. Este un furtun pentru evacuat gazele din carter. Acum..nu stiu...poate ofi si de la ala dar la mine nu aveam probleme cu pornirea. Verifica datele de la debitmetrul de aer. Este posibil ca sa nu dea eroare, adica sa mearga darsa aiba valori false. La un motor de 1.8 pe care l-am avut pe A4 aveam aceeasi problema cu pornirea si era de la clapeta de acceleratie . Pornea greu si oscila relantiul. Am curatat clapeta si parca...parca mai era siun furtun dar nu mai tin minte ca a fost in anul 2006 :D
     

Distribuie pagina asta