1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. andyn67

    andyn67 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2010
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi A6, 2.0 TDI, 2006
    Salut.Revin iar cu o problema, masina mea audi a6 2.5 tdi akn, scoate fum negru la plecarea de pe loc cand schimb sau cand accelerez mai tare.Am fost la diversi mecanici si fiecare are o parere.Cineva mi-a zis ca avansul trebuie dat mai mare iar apoi altul zici ca trebuie mai mic si tot asa, eu nu mai inteleg nimic, cat trebuie sa fie avansul la acest tip de motor?Si inca ceva care ma deranjeaza e ca nu are putere, la plecarea de pe loc, in treapta 1 si 2 ma face si un logan 1.4mpi:).
     
  2. Protector

    Protector 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2011
    Locație:
    Sofia
    Masina:
    Audi A6 Allroad 3.0 TDI - 2008
    Buna ziua Audi lover(s)!

    Dupa 2 ani si jumatate de cand stapanesc masina nu mi s-a intamplat nimic, pana in ziua de azi!

    Daca cineva are putea sa-mi dea sfaturi cu care as avea sansa sa ma apropii de problema legata cu masina mea as fi foarte recunoscator!!!

    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI V6 (nu e quattro)
    Motor: AKN
    AN: 2001
    KW: 110
    CP: 150

    Problema:
    Astazi dimineatza pe la 07:00 m-am bagat in masina, am pus cheile in contact si i-am dat jumatate contact. (Trebuie de stiut ca de fiecare data la contact astept pana ledurile (martor) se sting numai dupa aceea ii dau si cealalta jumatate de contact sa pornesc motorul, pe langa asta la fiecare cold start las ca motorul si uleiul sa se incalzeasca - cel putin 5-10 min incalzile) Deci, astazi cand am dat primul contact si asteptatsem ca ledurile sa se stinga am dat si al doilea contact sa pornesc motorul - asta a pornit perfect (normal) iar dupa 4-5 secunde s-a oprit instant si nu mai puteam sa-l pornesc. Am conectat la VAG-COM (VCDS) nu am gasit nici o eroare (Nici in VAG nici in ECU nu arata nimic...) Dupa aceea am incercat sa misc un pic masina de dinafara sa se miste un pic combustibilul in rezervor. Nu este cazul sa nu am combustibil pentru ca in rezervor am cel putin 35 litri - Intre timp am mai incercat c-am de vreo 4-5 ori sa fortez masina la pornire dar nu reactioneaza. Nu stiu ce sa fac si unde sa ma uit dupa problema respectiva.
    Ar putea sa ma ajute cineva cu problema descrisa de mai sus?

    Va multumesc de tot pentru efort!

    Cu stima,
    László
     
  3. Protector

    Protector 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2011
    Locație:
    Sofia
    Masina:
    Audi A6 Allroad 3.0 TDI - 2008
    Astazi dupa ce am dus masina la servisul al unui prieten am verificat urmatoarele lucruri:

    Injectoarele
    Pompa (atat si presiunea in pompa)
    Aprinderea - bujiile ( doar sa se asigure ca nu e nimic cu aprinderea )


    Prima oara cand a incercat sa porneasca motorul a zis ca problema trebuie sa fie ori la injectoare ori la filtru. Asa ca repede a dat jos teava de alimentare de pe filtru - a bagat o teava mai mica (in teava de alimentare) care avea si o pompa de mana si capatul celalalt a pus pe filtru iar dupa aceea inceput sa pompeze. Ideea era sa verifice daca din teava de alimentare circula combustibilul sau nu.
    Intre timp a verificat injectoarele si dupa ce a vazut ca si alea sunt ok atunci a pus contact dupa aceea pornirea - motorul a pornit dupa 3 secunde. :thumbs-up:

    Dupa ce am auzit din nou sunetul motorului am simtit ca mi-a cazut o piatra de pe inima... :arco:

    Am lasat cam 15-20 minute sa mearga motorul - dupa aceea am oprit si repornit de 3 ori si pornea fara nici o problema.

    Acuma pot sa :racer: din nou ;)

    Asta e povestea pana acuma!


    Cu stima,
    László
     
  4. iun3r 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6 2.5 TDI 2001
    Salutare

    Am un 2.5 TDI cod AKN 2001, recent am avut probleme cu acceleratie din problemele trecute stiu ca nu mi se accelera din cauza ca filtru de motorina era dus dar acum dupa ce l-am schimbat tot asa face nu se accelereaza peste 2000 cateodata doar 3000 maxim si nu porneste decat cu mari mari rugaciuni.
    Pe conducta transparenta care duce in pompa de injectie este mai mult aer decat motorina. Doar daca pun motorina in filtru atuncea incepe sa porneasca si sa mearga dar tot asa pana in 2000-3000 de turatii si cu fum.
    Am mai avut probleme cu pompa din rezervor care nu incarca compartimentu mic din cel mare dar acum am jumatate de rezervor. Daca scot furtunul de tur care intra in filtru si pun contactul pompa din rezervor trebuie sa bage cu presiune sa simt la deget sau nu ?
    Pentru ca mie nu imi baga nici o presiune acolo si ma gandesc sa fie pompa aia problema sau sorbu din rezervor.
    Va rog frumos daca poate cineva sa ma ajute cineva dau o bere daca este din Constanta :)
    Pe forum unul zice ca pompa din rezervor nu impinge spre filtru altu zice ca impinge :(
    Rezervorul este jumate si stiu ca pompa aia este exclusa la treaba asta pentru ca acel compartiment se umple singur cand ai motorina mai multa in rezervor. Cine are o solutie, va rog mult sa imi spuneti cum sa incep sa o fac. Multumesc
     
  5. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Acea pompa de transfer din rezervor exista doar daca masina este quattro. Daca ii faci plinul, atunci scoti din ecuatie acea problema.

    Pompa din rezervor baga motorina in filtru, dar am intalnit 2 cazuri: pompa functioneaza doar cat dai la automat ( pre-facelift) sau doar cand pui contactul, pana face presiune si apoi se opreste (facelift).

    Problema ta ii aerul de pe tur la motorina. Primul lucru care il poti testa este sa legi un bidon de 5l de capota, deasupra motorului, sa pui un furtun din bidon la turul pompei. Motorina, aflata in cadere va amorsa pompa fara probleme si poti porni motorul sa vezi daca scapi sau nu de probleme. Daca nu scapi, inseamna ca ori ii dusa pompa, ori trage aer pe la tur, unde se prinde de pompa. Daca se rezolva problemele, atunci stii sa mergi inapoi pe traseul de alimentare si sa verifici conductele/filtru/supapa de presiune pana scapi de aerul de pe tur.

    Daca scapi de aerul de pe alimentare si tot porneste greu, cel mai probabil nu-i reglat corect avansul.
     
  6. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Total GRESIT!Va rog sa nu mai faceti afirmatii daca nu stiti!Pompa electrica in rezervor la 2,5 tdi V6,indiferent de cod motor exista,quattro sau nu,:footy::footy::pdoar ca pana in 2002 are un rol(umple paharul sorbului si nu trimite motorina spre filtru)iar dupa 2002 trimite si motorina spre filtru.
     
    Narcis Has apreciază asta.
  7. andreei 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2011
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    A6, 2.5 TDI, 2003 BFC
    Buna am si eu un A6 2003 2,5 TDI motor BFC un urma cu cateva zile am ramas fara combustibil (ceasul nu indica) am dus masina la un service (Oradea) au pus-o pe tester nimic au dat la automat au desfacut o conducta de la injecto si masina a prnit. ziua urmatoare am vrut sa pornesc masina dimineata si asta a fost foarte greu (3-4 chei) dupa pornire scotea fum asta cam pana ce se incalzea apa, am zis ca o fi prins aer dar faza s-a repetat dupa ce am vrut sa repornesc la vreo 4 ore. Am plecat iar la servis au pus-o iar pe tester nimic au schimbat supapa la filtru motorina si atat. Azi cand am vrut sa pornesc nu am mai reusit indiferent de cate chei i-am dat. m-am uitat putin pe forum si am vazit ca, alti au avut probleme cu bujiile si le-am verificat si eu si culmea 5 erau arse. Am schimbat bujiile acasa pentru ca masina este in parcare si tot nu porneste. Mentionez ca inainte cu 2 zile cand au incept problemele si daca scotea fum dupa pornire dupa mergea si tragea foarte bine. acum numai porneste. Ma poate ajuta cineva?
     
    Mihai popescu apreciază asta.
  8. martix_f1

    martix_f1 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi avant akn
    Mult Fum alb cu ulei si presiune foarte mare in motor!!! akn

    Salutare tuturor!
    Am achizitionat acum o luna un a6 2.5 tdi v6 motor akn an 2001, si desi stiam ca este un motor recunoscut ca problematic m-a mancat...sa-l iau.

    Am urmatoarea problema.

    Acum o saptamana a inceput sa scoata fum alb, progresiv pana in momentul in care dupa vreo 2 zile de la aparitia fumului am crezut ca a luat foc ceva - atat de mult scotea. Mentionez ca motorul tragea la fel ca inainte, pornea la fel de repede, relantiul ok.
    Am fost seara la un mecanic,un cunoscut al meu...nu specialist audi, sa vada ce are.
    El a banuit ca e din vacuumuri, scotea furtunele de la ele si masina nu mai scotea fum. A mai trecut o zi pana sa ne revedem ...intre timp a cazut si turbo, nu mai intra deloc. atunci am banuit ca e turbina.
    In afara de asta masina scotea fum cu foarte mult ulei....mia pierdut 2-3 litri in 2-3 zile....cand o opream picura ulei de pe toba....masina e avant...iar pe luneta si spatele masinii erau numai vapori si stropi mici de ulei.
    Am fost cu masina in militari in spate la peco agip la o firma care repara turbo sa imi faca o constatare. Tipul de acolo a zis ca e geometria la turbo blocata si ca e o presiune foarte mare in motor....pocneste cand desfaci busonul la ulei. el nea zis si ca poate fi infundat filtrul epurator si de asta uleiul urca in turbo pe scurgere si face presiunea asta. A ramas sa desfacem turbo si sa-l ducem la ei, zicandu-mi ca daca nu e turbo de vina pot fi segmentii dusi.
    Apoi a urmat desfacutul turbinei de catre mecanicul meu care a gasit calamina si reziduuri(mazga) pe mai toate piesele din interior in strat destul de consistent
    Surpriza este ca la prima vedere turbina nu pare sa aiba nimic defect....nu are joc in ax sau palete rupte. Era blocata mai toata, toate cioculetele din ea inclusiv cel de la geometrie. Dupa multa munca mecanicul a curatat si degripat totul si pareau ca functioneaza ca noi. A gasit in turbina un corp strain, o siguranta metalica....de la vreun furtun cred....nu stiu cum ajuns acolo si ma mir ca nu a rupt nimic, e o sarma in forma de u cu unghiuri drepte avand cam 2.5 cm lungime si 1 cm latime iar capetele indreptate in directii diferite fiind inclinate cam la 45 grade. A mai curatat egr, clapetele de acceleratie si ce mai e pe acolo toate cu mazga.
    Acum am ajuns in starea in care e acum. adica dupa toata curatarea si pus totul la loc....geometria la turbo functioneaza....vacuumul pare ca isi face treaba mult mai bine ca inainte...cu toate astea nu se tureaza la mai mult de 2000 ture....am citit mai sus ca se numeste limp.
    Deasemenea inca nu stiu din ce naiba e presiunea aia mare inca prezenta in motor. Se aude ca un vajait daca ii scot busonul la ulei. in plus fata de inainte am remarcat un pic de fum la egr pe care mecanicul il banuieste a fi vinovat pana la urma.
    Acum astept ca maine sa aduca el de la cineva cu dezmembrari un egr sa il punem in locul celui de pe masina sa vedem daca se schimba ceva. Daca asta nu e rezolvarea nu stiu ce sa fac....e a 12-a mea masina acest A6 dar nu am reusit pana acum sa am astfel de probleme.
    O mare rugaminte a mea este sa aflu daca avem colegi priceputi in acest motor akn in zona Drumul Taberei, persoane care sa nu bajbaie ca o fi una sau alta. Ma refer la mecanica cat si diagnosticare computerizata...la care nu am ajuns inca cu masina. mecanicul mi-a spus ca nu s-ar vedea prea multe legate de turbo pe tester ca turbina ar fi mecanica nu gestionata electric....eu nu ma pricep...

    Imi cer scuze anticipat celor care vor citi micul roman de mai sus dar am considerat ca scriind toate detaliile va ajuta la o intelegere mai buna a problemei.
     
  9. laurentiu_liviu

    laurentiu_liviu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2012
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A8 2.5 TDI , A6 2.5 TDI
    Salut baieti , am si eu o problema cu un 2.5 TDi din '98 , de cand a inceput frigu la pornire scoate foarte mult fum albastru si porneste destul de greu la rece . Mentionez ca am schimbat toate filtrele , motorul nu consuma gram de ulei iar problema apare doar cand afara e rece la temperaturi de sub 16 - 17 grade cand motorul nu a mai fost pornit de 24 de ore. Ms !
     
    Ultima editare: 14 Oct 2013
  10. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Laurentiu la tine e ori dezamorsare ori bujii incandescente arse. Incepe verificarea bujiilor cu multimetru.
     
  11. alinu30 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2013
    Locație:
    DETA
    Masina:
    a6 25tdi an 2000
    on topic sao off nu stiu...
    am un bazait in pompa de injectie ,care apare doar cand masina eparcata si blocata com pun contactu dispare si eroare pe vag com personal
    00532- supply voltage B+
    28-10- short to plus-intermitent
    Masina e un a6 25 tdi akn , numa ce am schimbat pompa ca aveam regulatoru defect.. Va rog nu stiu cum sa opresc bazaitu sau ce este???
     
  12. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    andreei litrometrul nu indica dar trebuia sa-l faci, pentru ca 2.5 tdi nu merge cu 3L de motorina. In cazul tau parerea mea este ca ai obosita pompa electrica din rezervor iar la service retarzii ti-au mutat avansul la pompa ca sa o porneasca de aici si celelalte probleme. Sigur nu au uitat sa-ti ia banutii. Pa tester nu se verifica numai codurile de erori ci si valorile reale ale motorului de unde se deduc si defectele.

    martix_f1 La tine problema e de la filtrul de evaporare a uleiului. Ai un mecanic idiot, prost, tampit (si asta se reflecta in portofelul tau), dar banii ti-a luat. Vezi ca ai topic pe forum despre aceasta si unde se afla.

    laurentiu_liviu cred ca nu e bine reglat avansul la pompa de injectie. Te rog sa faci o diagnoza si revin-o.

    drogas, aceste motoare pornesc fara bujii si la minus 10 grade, asta daca nu stiai.

    alinu30 - regulatorul defect e probabil calculatorul de pe pompa de injectie - Incearca sa schimbi releul de protectie la calculatorul de motor, se afla langa acesta, partea stanga, cutie neagra sub parbriz in compartimentul motor.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Noi 2013
    Narcis Has apreciază asta.
  13. naj 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2013
    Locație:
    IASI
    Masina:
    AUDI,A6,2000
    Salut.Am am un Audi A6 TDI, AKN din 2000 ,si am o problema nu am curent la mufa de la pompa de motorina din rezervor.ma poate ajuta cineva ?
     
  14. aalex67

    aalex67 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2012
    Locație:
    strasbourg
    Masina:
    Audi A4 2.5 tdi quatro 180 cp
    Salut,
    Am o problema cu un audi A6 C5 2.5 din 2000. Am tot am avut probleme cu pornirea dimineata, imi prindea aer. Am dus-o la mecanic mi-a schimbat pompa din rezervor deoarece a zis ca aia este problema. Dupa ce a schimbat pompa tot nu a pornit. Am gasit ca supapa ce vine in capul filtrului nu este etansa, am pus-o pe direct anuland filtrul si a pornit la sfert, mergea ceas. Am lasat-o citeva ore si dupa aceea am incercat sa o pornesc a pornit bine dar a aparut alta problema adica am martori aprinsi in bord: ABS si alte Pericole. La relantiu merge rotund dar cand o accelerez scoate fum mult si nu merge regulat motorul. Precizez ca nu am umblat in alta parte la masina si inainte de asta mergea masina foarte bine odata pornita dimineata. Ma puteti ajuta cu un sfat ? Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Dec 2013
  15. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    In primul rand e nevoie de o scanare de erori cu VCDS, sa vezi de unde sa incepi cautarile. Apoi e nevoie de un alt mecanic, deoarece primul nu stie ce sa-ti faca, dovada ca ai schimbat pompa de pomana.Bafta.
     
  16. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Naj poate pentru tine e tarziu,dar sa ramana pentru altii.La pompa din rezervor este o siguranta arsa.Ea s-a ars din cauza ca pompa din rezervor are o problema.Aalex67 pune o supapa noua la filtru restul e din avans.(Si de la mecanic care habar n-are)
     
  17. Sergyu 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2014
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A6 2.5 tdi 2000
    Salut tuturor!
    Sunt posesorul unui Audi A6 2.5 tdi AKN, din 2000. Am achizitionat aceasta masina de 3 ani de zile si pana in prezent nu am bagat nici un ban in ea, deoarece a mers perfect, am schimbat doar consumabile. De ceva vreme incoace in treptele 1,2,3 cand ii dau in ture sa schimb viteza, cand calc ambreiajul si cand motorul scade in ture se aude in motor ca si cum ar freca ceva inautru, dar sunetul este foarte subtil deocamdata. Cine a mai avut probleme de genu si de la ce paote fi oare? ma ajuta cineva cu un sfat?
     
  18. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Alimentarea la filtrul de motorina trebuie sa fie pe original fara facaturi.


    Sergyu e foarte greu de spus. Posibil de la geometria de la turbo. Vei reveni cu detalii. Tureaz-o in gol scurt la 4-5000 de ture si vezi daca se aude.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Ian 2014
  19. Sergyu 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2014
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A6 2.5 tdi 2000
    Alex67 verifica furtunele de la alimentare si imbinarile cu filtru ca iti prinde aer pe undeva si nu se alimenteaza cum trebuie. Asa am patit si eu ca imi era fisurat furtunul de la tur inainte de filtru, prindea aer si la fel imi scotea si mie mult fum.
    Am rezolvat problema cu furtunul si merge ceas. Ca sa vezi daca prinde aer demonteza protectia de pe motor capacul acela de plastic care este prins in 4 suruburi si uita-te pentru ca este o portiune transparenta de furtun de la alimentare si se vede pe el daca merge motorina cu bule. Sau schimba-i filtrul de motorina ca poate este imbacsit.

    Rodica se aude si daca o turez la liber la fel. Sa stii ca mi-a dat cineva odata toata galeria de evacuare jos si a desfacut-o exact de la turbo ca am crezut ca e infundata galeria si posibil sa imi fii dereglat geometria variabila de la turbo. Mi-a zis mecanicul atunci sa am grija la geometrie cand se demonteza galeria pentru ca ramasesem cu ea in strada si ala care mi-a lucrat nu stiu cat este de bun mecanic.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Ian 2014
  20. Sergyu 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2014
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A6 2.5 tdi 2000
    Ajutor urgent va rog!!!
    Am fost ieri la service sa imi schimb uleiul si toate filtrele si desteptu de mecanic dupa ce a golit uleiul vechi, a pus in motor acuma 6 litri in loc de 5,5 cat e ok sa fie. Azi cand am verificat joja sa vezi bucurie uleiu este peste limita si ajunge cu 3 mm pe plasticul acela portocaliu de deasupra de gradatie. Are ceva sau sa scot urgent din el ajutor urgent va rog cine este pe forum si stie!!!
     

Distribuie pagina asta