1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Buna baieti
    Am o problema si v-as ruga daca se poate si stie cineva,sau au mai patit ceva asemanator sa ma lumineze si pe mine.
    Problema e ca de o buna perioada de timp,din cind in cind,ma pomenesc ca nu porneste motorul.Adica mai exact spus porneste pentru citeva secunde si apoi se opreste si nu mai vrea sa pornesca pina nu montez o pompa manuala de amorsaj intre filtu de motorina si pompa de injectie.Dau la pompa ca sa traga motorina si sa o impinga sprea pompa de injectie,in acelasi timp avind slabit piulita de la primul injector din dreapta.Dau la automat de vreo doua trei ori si porneste masina fara alte probleme.In ultima perioada insa am observat un lucru foarte curios si la care nu am fost atent pina acuma,am observat ca aceasta problema se intimpla exact dupa ce alimentez cu motorina.Adica alimentez sa spunem seara si a doua zi dimineata nu mai vrea sa porneasca.
    Astazi mi s-a intimplat la fel,in jurul orei 9.30 dimineata am alimentat,dupa care am facut un drum de 380km.La ora 14 am ajuns acasa,am lasat masina in garaj si la ora 18,30 cin am vrut sa plec de acasa,surpriza,nu a pornit.
    E a doua oara cind stiu sigur ca mi se intimpla imediat dupa alimentare.O sa o pornesc in seara aceasta si dupa vreo 4-5 zile o sa alimentez din nou ca sa ma asigur ca nu sunt halucinatii de ale mele,desi nu cred.
    Aveti vreo explicatie pentru acest misterios comportament sau ce poate cauza acest fapt,pentru ca sunt aproape sigur ca are legatura cu momentul alimentarii.
    Tin sa precizez ca am schimbat pina acuma valva de pe filtrul de motorina,furtunele de tur si retur de motorina de la filtru pina la pompa,cele trei garnituri de la pompa de injectie(intr-un alt post am vorbit despre asta),surubul furtunului de retur de pe pompa de injectie,toate furtunele de retur dintre injectoare.
    Nu mai stiu ce sa fac,cind imi este lumea mai draga ma lasa nenorocita balta
    Cred ca e vorba de dezamorsarea pompei de injectie sau prindere de aer pe instalatie dar de ce numai dupe ce alimentez?
    Ce poate cauza problema asta?
    Ce pot sa mai fac,in afara de ai da foc?(am asigurare contra incendiului:fart:asa ca nu imi fac probleme.Poate ies mai cistigat:drag:
    Va multumes si scuzati daca m-am lungit c-am mult
     
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Dhan...esti sigur ca ai returul injectoarelor in regula? Eu zic sa montezi doua supape de sens pe ele.Cred ca ai vreun furtunas ciupit
     
  3. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    le-am schimbat toate eu cu mina mea.supapa am avunt montata si sa dovedit a fi degeaba
     
    Tirlungeanu apreciază asta.
  4. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Eu când am avut probleme cu ea am schimbat toate furtunele de la rezervor pana la pompa.

    Deci garantat mașină se desamorseaza însă problema este ca pe unde.

    Ce pompa de amorsare ai pus?sa fi sigur ca nu îți trage aer pe acolo.

    În primul rand pune busonul la rezervor dar când îl pui îl învârti jumătate de tura sa nu îți intre apa pe la bușon în caz ca ploua dar sa fie slab în caz de e bulit busonul sa elimini și asta sa nu facă vid.

    Schimba garniturile de cupru și șuruburile de la tur-retur de la pompa sa mai elimini și posibilitatea astea.

    Verifica furtunele care ies de la rezervor și merg la conductele de la masina.

    Vezi ca la retur la rezervor ai o mufa rapida și aia se mai duce oringul.

    Cam astea îmi vin în cap,boala asta te scoate la pensie când începe,2 luni m-am chinuit.
     
    Ultima editare: 24 Iun 2016
    dhan67 apreciază asta.
  5. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Gabitza121, multumesc ptr.raspuns.
    O sa fac tot ceea ce ai zis dar problema e ca se dezamorseaza sau prinde aer numai dupa ce alimentez.O pornesc cum am descris in postul de mai sus dupa care nu mai am nici o problema pina la urmatoarea alimentare.Deci banuiesc ca problema ar putea fi undeva in zona rezervorului.Astazi o sa verific, schimb tot ceea ce ai spus in zona aceasta si va tin la curent.
    Nu inteleg care e treaba cu busonul.
    La ce trebuie sa fiu atent facind ceea ce spui?
    Pe mine ma chinuie de mai bine de 6 luni.Mi-a scos peri albi in cap deja[emoji22]
     
  6. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Busonul are o supapă și dacă aia nu funcționează adică nu lasă să intre aer în rezervor în timp ce consumi motorina se creează vid.
    Deaia am zis sa pui busonul numai jumătate de tura cat sa stea acolo sa nu îți intre apa în rezervor dacă ploua(ma îndoiesc ca ploua pe căldurile astea)
     
    dhan67 apreciază asta.
  7. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Ok, acuma am inteles.O sa verific asa cum spui tu.De ploi nu imi fac griji, masina sta numai in garaj.
    Mersi mult.
     
  8. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Revin cu problema mea
    Gabita121,am facut asa cum ai spus tu.Am lasat busonul de la motorina jumatate desfacut citeva zile dupa care,acum 2 zile,pe seara,am alimentat si din nou am lasat busonul aproape desfacut.Am lasat masina in garaj si dimineata cind am vrut sa pornesc,nu a pornit.Asta inseamna ca de la buson nu este problema.Deci cu cea mai mare siguranta problema este in rezervorul de motorina fiindca este a treia oara la rind cind patesc acest lucru.
    Intrebarea este:ce poate fi?
    La ce mai trebuie sa ma uit,verific?
     
  9. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Pai atunci schimba cupla rapida de la retur care intra la rezervor ca și aia are un oring și sa fi sigur ca și furtunul de tur nu este îmbătrânit și nu etanșeaza bine.
    Cele doua furtunele de la rezervor la conductele le-am luat de la reprezentanta din Spania și nu au fost scumpe.
     
  10. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Poti sa imi dai niste serii ceva?
    Sau o poza cu cupla aia rapida de la retur si oringul?
    Mersi
     
  11. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Oringul este în cupla.
    Am sa caut sa vad dacă o mai am pe cea veche sa îți fac poza.
    Dar dacă ridici bancheta în dreapta o sa ai un capac de tabla cu trei șuruburi și desfaci cele trei șuruburi și le vezi.
     
  12. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Eu am capacul in portbagaj;) fiind avant.
    Am aceste doua poze,daca te pot ajuta sa imi spui locatia oringului.
    Am observat inca ceva.Dupa cum poti vedea in prima poza,cotul acela de plastic unde intra turul de motorina are o crapatura in partea de jos a sagetii inscriptionate pe el.
    Poate fi una din cauze?
    In cotul acela este insertat un stiut metalic pe care intra furtunul de tur.
    Ma gindesc ca nu poate influenta cu nimic,pentru ca daca ar prinde aer pe acolo ar fi trebuit sa am probleme tot mereu,dar asa cum am spus,am aceasta problema numai dupa ce alimentez si masina sta oprita mai mult de 2-3 ore
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Ultima editare: 3 Iul 2016
  13. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Oringul se afla în cotul din poza a2a și se schimba toată cupla aia.
    Eu as schimba aia pentru ca este tot asa o problema comuna.
    Trebuie sa elimini pe rand toate posibilitățile.
    Sigur la tine problema pornește din zona rezervorului
     
  14. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Ok.Mersi mult
    Chiar miime desfac si scot pompa afara si o sa caut sa o cumpar si sa o schimb.
    Revin cu rezultatele operatiunii[emoji12]
     
  15. koalamatache

    koalamatache 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2016
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi a4 b6 1.8T BFB 163HP 2004
    Salutare, eu i-ti recomand sa schimbi pompa litrometrica din rezervor. Acelesi simptome le-am experimentat si am cheltuit 1500 de lei cu reconditionarea pompei de injectie, ceea ce s-a dovedit in van. Am schimbat rezervorul cu totul(si am rezolvat problema), deoarece daca pui pompa litrometrica de mana adoua, se poate sa ai surpriza sa se crape din cauza anilor. Pompa litrometrica la modelele dupa 2002, are rolul de a umple paharul sorbului SI SA IMPINGA MOTORINA SPRE FILTRU. La modelele pana in 2002, are rolul doar sa umple paharul sorbului!!! Bafta, sper sa te ajute
     
  16. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Mersi de raspuns.
    La exact acelasi lucru m-am gindit si eu, dar cind am vazut ca pompa litrometrica costa 380€, m-am razgindit.Si ca sa iau sh, mai bine nu, cum spui si tu, poate fi direct mai proasta ca a mea
    Poate reusesc sa rezolv cum a spus Gabita121 mai sus.
    Daca nu, ultima solutie, pompa noua
     
  17. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Îți dau eu o pompa și dacă e buna trimiți cutia aia de vin RIOJA
     
  18. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Iti trimit si doua cutii nu numai una[emoji57]
    Spune-mi pe privat cum facem.
     
  19. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Gabitza121,ai avut mare dreptate!!!!!!!!!
    Am schimbat cotul care ai spus,plus lipit aceea fisura in cotul de la tur si se pare ca problema sa rezolvat.Ieri am alimentat cu motorina si am lasat masina in jur de 3 ore parcata.Conform celor urmarite pina acum,ar fi trebuit sa nu porneasca dar.....a pornit:arco::arco:
    La fel si azi de dimineata,asa ca cred ca pot sa confirm cu toata siguranta ca am scapat de problema,binenteles cu ajutorul sfatului dat de colegul GABITZA121,caruia ii multumesc inca odata.:applaus:
    Si sa stii ca cutia aia de vin de Rioja oricum o ai.Daca esti prin Benidorm luna viitoare,ti-o aduc personal:beerchug:
     
    koalamatache apreciază asta.
  20. koalamatache

    koalamatache 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2016
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi a4 b6 1.8T BFB 163HP 2004
    dhan67 mare grija cum demontezi pompa. Eu am stricat doua pana acum. Cum spuneam sunt vechi si plasticul e "copt" de la motorina. Mai bine cumperi rezervor cu tot cu pompa (verificata bineinteles) eu am luat unul cu 800 lei. Bineinteles sa schimbi rezervorul e de munca, desfacut punte spate, etc. :banghead:
     
    dhan67 apreciază asta.

Distribuie pagina asta