1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Multumesc pentru avertizare Koalamatache,dar asa cum am spus in postul de mai sus, in final nu am demontat pompa.Am schimbat numai cupla cu cot de pe returul de motorina si se pare ca acolo a fost problema.Cel putin asa sper,dupa schimbare am facut proba alimentind cu motorina si totul este perfect pina acuma.
    Asa ca am scapat cu 17 euro cheltuiti,atit a costat cotul acela:yahoo:
     
    koalamatache apreciază asta.
  2. koalamatache

    koalamatache 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2016
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi a4 b6 1.8T BFB 163HP 2004
    E ok daca ai reusit. I-ti recomand sa verifici la pornire daca ai aer pe tur(furtunul transparent care pleaca de la filtru spre pompa. Scoti ornamentul de pe motor, si cineva sa porneasca la automat, tu te uiti daca e amorsat circuitul sau daca nu(motorina ajunge la pompa cu bule de aer. Bafta si spor la condus:weight_lift2:
     
  3. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    A venit si Z day la akn-ul meu.
    Desi s-au implinit 88000km de la ultima distributie,in urma batailor de tacheti dimineata am decis sa o deschid si sa o operez.
    Achizitionat garnituri Elring, distributie Conti,Hepu,Ina, tacheti Ina si peste doua ore ma apuc de desfacut.
    Pe seara sau maine revin cu poze din chiulasele de AKN la 312000km fara nici o alta interventie pina in prezent.
    P.S. pina acum nu am experimentat pierderi de putere,consum marit,zgomote suspecte inafara de cele 2 secunde dimineata,asadar ma astept sa gasesc multa ordine acolo, deci pina la desfacere,consider ca se poate tine un problematic 2,5tdi cu ansamblul chiulaselor intreg.
     
    andrei delescu și dhan67 apreciază asta.
  4. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Spor la treaba si asteptam rezultatele si pozele:drag:
     
  5. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Mai devreme cu o ora am ajuns la repornire(bineinteles botu masinii inca e imprastiat).
    Constatare 7 tacheti din 24 obositi,uzura pe axe e foarte superficiala adica de ordinul zecimilor de milimetru,deci nu isi au rostul altele noi(cel putin nu acum). Toate piesele erau la locul lor si chiulasele sus foarte curate.
    Maine urmeaza montarea altei pompe servo si adunarea masinii pentru proba de drum, ca si zgomot acum nu imi pot da seama avand admisia deschisa,dar tobosarii au disparut.
     
    paul14 apreciază asta.
  6. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    16 ore de munca,totul este la loc, totul functioneaza,trecuta proba vag si proba de drum cu brio, motorul un pic mai zgomotos la relanti(probabil unde se deschid supapele perfect).De tras il simt cum trage in ture joase, cresterea nu e foarte mare,dar probabil erau ceva caluti morti prin el.
    Asadar cum spuneam se poate tine AKN cu mentenanta regulata in forma lui cea mai buna si la peste 300000km.
     
    dhan67 și nucugheri apreciază asta.
  7. Mihai istrate 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2016
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6 2.5tdi 1999
    Salut.
    Am nevoie de un sfat va rog .
    Detin un a6 2.5 akn si as vrea sa demontez capacul din fata , cel care sustine rola intinzatoare de distributie ( cureaua lunga) fiindca pe acolo curge ulei si au mai umblat niste "meseriasi" si au stricat pe acolo prezonul ce tine rola intinzatoare. Nu stiu ce sa fac, cum sa fac sa dau baia de ulei jos si pompa de ulei care este angrenata de un lant si intinzator hidraulic . Nu am mai facut asa ceva si as avea nevoie de indrumari si chiar niste schite cu pompa si baia cum se demonteaza sau ce piese(suruburi) trebursc desfacute si asamblate.
    Multumesc .
     
  8. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Ca sa dai jos capacul distributiei si sa poti umbla pe acolo va trebui sa pui botul masinii in pozitie de serviciu, adica dai farurile jos si desfaci bara fata si radiatoarele in asa fel incit sa le poti inclina pentru a avea acces acolo.
    Daca nu sti cum se face, cauta pe net videotutoriale cu schimbarea distributiei.
    O sa gasesti toate informatiile necesare
    De asemenea citeste tot topicul dedicat acestui motor deoarece gasesti toate informatiile necesare.
     
  9. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Se desface fata cum a spus Dhan67 și după aia toată distribuția și și baia de ulei și nu doar baia mica toată.
    Se desface cea mica și după aia se desfac suruburile la cea mare.
    O sa ai nevoie sa lași versoul în jos ca sa scoți Baia și abea după aia iese.

    Este foarte ampla lucrarea și nu este genul de chestie care sa o faci după tutorial dacă nu ai umpic de experienta de mecanica și mai ales ca urmează sa pui și distribuția la loc.

    Dacă nu ai mai făcut lucrări mecanice cauta un mecanic și bun
     
  10. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Nu mai ce completa la ce au zis colegii,daca nu ai cunostinte mecanice nu umbla, cel putin la distributie nu e cazul de joaca(surubul rolei intinzatoare nu este asa o calamitate pentru ca are rol doar de a tine rola pe pozitie, un priceput cu in set de reparatie filete o poate remedia repede). Dar in schimb o distributie montata gresit este prapad.
     
  11. Mickael05 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2016
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi a6
    Salut de curand am achiziționat un a6 2.5 din 2000 si mergand pe strada dintro data eu aceleram si ea incetinea, după care mi sa aprins becu de la buji sa oprit motorul si de atunci nu mai porneste învârte dar nu mai porneste. A mai avut careva probleme de genul asta la poate ajuta cineva ms!
     
  12. Rares Miu

    Rares Miu 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8
    Buna tuturor,
    Va rog ,cine ma poate ajuta cu descifrarea erorilor de mai jos.Motor 2,5 2001,180cp.
    Erorile abs si esp au apărut instantaneu ,am schimbat un burduf de planetara si posibil sa fi atins ceva ...dar problema mare este alta:îmi limitează turatia motorului cu greu ajunge la 3000 rpm si cutia are socuri in D,toate acestea după ce câteva minute de la pornire ar părea ca merge bine si chiar se accelerează bine ...
    Ce poate fi??

    Multam anticipat!!! IMG-20160817-WA0002.jpg IMG-20160817-WA0001.jpg
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai probleme pe partea de injectie, posibil pompa de injectie.
    Erorile cu ABS revin odata sterse ?
    Cam ciudat stanga fata si dreapta spate. Mai mult ca sigur ai erorile respective din cauza senzorului G202, senzor responsabil de ESP.
    Este o problema cunoscuta defectarea acelui senzor.
     
    alexandru16 apreciază asta.
  14. Rares Miu

    Rares Miu 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8
    Da ,erorile revin ....
    Mulțam de răspuns .
    De la injecție sa dea socuri la cutie ???
    Am legat toate simptomele de acel senzor ..unde este mai exact poziționat ,pret :
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Trece-ti codul motor si ce masina detii, C7 2.5 nu ai in niciun caz.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Rares Miu si Mickael05 va rog, sa modificati/completeti profilul vostru cu masina care o detineti (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai puneti intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbiti. Uitati-va la profilul meu si o sa intelegeti despre cum trebuie sa arate si profilul vostru. Multumesc.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @Rares Miu Tinand cont ca ai postat in topicul pentru A6 C5, banuiesc ca A6 ai si nu A4.
    Ti-am atasat PDF cu locatia modulului.
     
  18. Alex 112 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2016
    Locație:
    Judeţul Dambovita
    Masina:
    audi a6. 2500 1999
    Salut,
    Am si eu o problema la un audi A6 C5 din 2000 motor 2.5 V6 Quattr: nu trage, nu se turează peste 2.000-3.000 si scoate fum alb cand o turezi mai tare. Va multumesc. O seara buna.
     
  19. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Eu cred ca e garnitura de chiuloasa.
    Dar fără sa vadă cineva care cunoaște umpic de mecanica nu cred ca o.rezolvi aici pentru ca sunt șanse sa auzi toate posibilitățile.
    Verifica dacă ai apa în ulei sau invers
    Verifica dacă se aude în filtrul de aer ceva sunete suspecte
    Fa o scanare cu VCDS
     
    mare_hotz apreciază asta.
  20. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Buna
    Stie cineva sa imi spuna ce rol are firul care intra sau iasa din pompa de injectie din poza atasata?
    20161118_104916.jpg

    Precizez ca miscind de el motorul incepe sa faca un zgomot ca de tractor si scoate un fum alb-gris pe esapament.In acelasi timp mi se aprind si martorii de abs si triunghiul cu semnul exclamarii in interior.

    Enviado desde mi SM-G935F mediante Tapatalk
     

Distribuie pagina asta