1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Scoate cu o seringa (excesul de ulei din motor) la care atasezi un furtun subtire (asemanator cu cel de la o perfuzie). Scoti uleiul in exces pe la joja. Bafta
     
  2. Sergyu 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2014
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A6 2.5 tdi 2000
    ok da asa are ceva ca maine ma duc la munca dimineata si acuma nu mai am cand sa scot.
     
  3. naj 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2013
    Locație:
    IASI
    Masina:
    AUDI,A6,2000
    Ajutor!!!
    Am un AUDI A6 2,5 akn din 2000 , acum doua saptamani intr-o dimineata am pornit motorul si in cateva secunde sa oprit .Am dat la cheie de mai multe ori si de geaba nu a vrut sa porneasca.Am incercatsi cu spray si de geaba.Am dus-o la mecanic ,am verificat pompa din rezervor , e ok, am dat si pompa de inalta jos si am verificat-o , am pus tester-ul si nu da nici o eroare.In final nu a vrut sa porneasca decat trasa la sufa, dupa cati-va metri a pornit.Am merscu ea o saptamana, iar in dimineata asta la fel mi sa intamplat , a pornit si s-a oprit .Mentionez ca incercam sa o accelerez si nu vroia sa se accelereze.La fel si in perioada cand am circulat cu ea , cand o acceleram in mers pe la 1500-1800 de turatii avea un moment mort,adica nu se accelera.
    Ma poate ajuta si pemine cineva cu un sfat ?A mai patit cineva problema asta?
    Oare poate fi capul hidraulic la pompa de inalta sau releul de turatie?
     
  4. Silviu.r

    Silviu.r 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A6, 2.5 TDI 2002
    Salut, am si eu un AKN din 2001 si de anu trecut a inceput sa traga aer fals pe undeva in urma unui schimb de filtre si ulei (revizia). De atunci am schimbat 2 filtre de motorina, 2 ventile (plasticu ala care vine in filtru), am umblat pe la 5 service in Iasi, dar cu dezamagire am constatat ca nu exista mecanici priceputi rabdatori care sa poata razolva o astfel de problema, care sa caute o astfel de problema cu aerul fals. Stie cineva un service care sa aibe rabdare sa caute pe unde naiba intra aerul fals in instalatie?
     
  5. JhA6 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 AKN 99
    Audi a6 2.5 akn - important de citit

    Va salut pe toti. M-am apucat de un audi a 6 akn 150 de cai acum ceva timp. Batea motorul si am inceput cu inlocuirea axelor cu came. Masina a fost in service la cel pe care il credeam prieten. REIAU: am inlocuit axele cu came, am mers 2000 km cu masina si a inceput sa aiba aceleasi simptome: sa bata motorul, sa nu traga si sa poreasca greu. Dupa aceasta operatiune cu inlocuirea axelor cu came mi-a spus ca cel mai bine ar fi sa inlocuiesc chiuloasele cu totul si sa pun unele dupa 2004 care au axele pe role etc. M-am documentat pe forum si am achizitionat de la cineva 2 chiuloase complete cu axe pe role. Am cumparat suruburi de chiuloase noi, garnituri, am platit manopera, mi s-au inlocuit chiuloasele. Am plecat cu masina din service, am facut cam 100 km fara oprire in Bucuresti si pe langa Bucuresti. Masina nu tragea si cand am oprit-o a pornit greu. Mecanicul nu s-a obosit sa puna testerul pe ea sa imi seteze avansul sa fie in valori. Am reglat avansul la cineva autorizat. Am inlocuit niste electrovalve si am schimbat o siguranta de sub capota pe care am gasit-o arsa. Dupa ce am reglat avansul masina a pornit usor. Am continuat sa merg cu ea, crezand ca in sfarsit, dupa 1200 euro cu manopera cu tot problemele mele cu masina au luat sfarsit. Timp de o saptamana am circulat cu ea in Bucuresti timp in care am facut cam 900 km. Dupa 3-4 zile masina a inceput sa porneasca iar greu si uneori sa aiba o trepidatie cand turam mai mult de 2000 turatii. Asta se intampla vineri, inainte de Paste, cand eu trebuia sa plec cu masina. "e in regula, poti merge cu ea asa si cand te intorci o rezolvam". Bucuresti-Drobeta Turnu-Severin, pe la Filiasi am oprit in benzinarie, si se auzea bataie de tacheti. Am inghitit in sec, era 3 dimineata. Am oprit-o, am asteptat 20-30 min si am verificat uleiul. Era ok, a pornit mega greu motorul, aceeasi bataie de tacheti. Am ajuns cu bine in Severin, a doua zi nu a mai pornit deloc. Am dus-o intr-un service, am dat toata fata jos pentru a vedea distributia. Era sarita de le punct. S-a pus distributia la punct si s-a invartit de motor la rece. Se auzeau zgomote la axele cu came. Am dat jos capacele si rezultatul este urmatorul: toti culbutorii sparti iar patinele de pe axele cu came fisurate. Am pus capacele la loc si urmeaza sa ma duc cu platforma dupa masina. SFAT: surubul de la vibrochen era slab, dragii de mecanici au stans acel surub cu cheia dinamometrica, probabil la o cota gresita, acelasi surub de acum 266 000 km. CONCLUZIE: pentru un surub de 50 de lei s-a produs o dauna de 1200 euro plus nervi, timp stres, etc. Maine noapte plec sa iau masina, va tin la curent daca intereseaza pe cineva patania mea!
    P.S. Respect forum, imi este de mare ajutor sa culeg informatii de aici.
     
  6. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Ne pare rau pentru cele intamplate.
    Inca o dovada ca multi mecanici..nu sunt mecanici, nu stiu decat sa iau bani.
    Te asteptam cu informatii noi.

    Cat te-au costat chiulasele?
     
  7. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    @JhA6, te referi la acel surub care tine roata dintata care antreneaza distributia? Daca da, acel surub nu se da jos decat daca umbli la pompa de ulei sau daca vrei sa dai jos vibrochenu din bloc.

    In acea roata dintata se prinde cu 8 suruburi tip inbus de 6 o roata mai mare care antreneaza toate anexele ( alternator, A/C...) care intradevar se da jos cand schimbi distributia.

    In cazul in care acele 8 suruburi se desfac si sare roata mare, face ceva pagube, dar distributia ramane intacta.

    Acel surub mare (cred ca este cheie de 27mm, cu 12 colturi) nici nu ar fi trebuit sa fie desfacut vreodata. Probabil probleme tale au inceput de la acel surub, dar nimeni nu l-a verificat pentru ca pur si simplu nu se umbla la acel surub.
     
    Ultima editare: 23 Apr 2014
  8. geadacezara2011 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2014
    Locație:
    udine
    Masina:
    audi a6 2.5 2001
    Salut,
    Detin un A6 C5 an 2001 2.5 150cp cod motor AKN. De curand am schimbat la mecanic distributia si axele cu came, acum porneste greu la prima cheie ,dar dupa ce se incalzeste o ia la sfert. Stie cineva ce probleme sunt ? Multumesc anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Iun 2014
  9. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Avansul reglat prost din distributie .

    Sau aer pe conductele de motorina/dezamorsare a circuitului.

    PS Nu sunt expert in 2.5 , e doar o parere
     
  10. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Avansul pompei de injectie. Se verifica din vag-com dar se regleaza din cureaua pompei de injectie. Pompa are o curea separata, deci nu se umbla la distributie.
     
  11. geadacezara2011 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2014
    Locație:
    udine
    Masina:
    audi a6 2.5 2001
    multumesc, o sa vad ce este de facut
     
  12. geadacezara2011 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2014
    Locație:
    udine
    Masina:
    audi a6 2.5 2001
    Salut din nou,
    Am fost la mecanic si a reglat avansul dupa parametrii, problema persista, el imi spune ca poate fi de vina injectorul electric cu fir sau in cel mai grav caz pompa.
    M-am saturat de bagat bani, am cheltuit pana acum 2.500 de euro si cred ca mai am multa treaba. Incerc sa schimb injectorul cu fir si sper sa rezolv.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Iun 2014
  13. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Nu-i vina ta ca in loc de doctor ai dat peste infirmier!AVANSUL nu e reglat corespunzator.Sau distributia gresita.
     
  14. geadacezara2011 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2014
    Locație:
    udine
    Masina:
    audi a6 2.5 2001
    maine, ma duc sa schimb injectorul cu fir, pe urma va spun daca sa schimbat ceva, mecanicul imi sune ca distributia si avansul sunt corespunzatoare.....
     
  15. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Am mai zis odata si ma repet. Problema ta ii avansul. Nu schimba injectorul cu fir ca dai banii degeaba plus ca poate pui un injector mai prost decat ai pe masina.
    Gandeste-te logic.Daca ai o problema dupa ce ai schimbat distributia, nu ii normal ca ceva nu a facut corect?
    Logica ta spune ca daca ai schimbat distributia, acum s-a defectat injectorul cu fir?

    Du-te la altcineva care sa-ti regleze avansul.
     
  16. geadacezara2011 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2014
    Locație:
    udine
    Masina:
    audi a6 2.5 2001
    Multumesc mult, cred ca ultima solutie este sa ma duc la reprezentanta Audi, stiu ca ma costa dar decat sa bag bani degeaba.... Daca se rezolva va spun dupa, ce problema a fost. Multumesc inca odata.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Iul 2014
  17. geadacezara2011 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2014
    Locație:
    udine
    Masina:
    audi a6 2.5 2001
    intradevar ai avut dreptate am rezolvat la audi, insa am schimbat si injectorul cu fir pt ca dadea eroare si intradevar acuma se vede diferenta. multumesc mult pt raspunsuri
     
  18. valentin 85 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2014
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 2.5tdi 2000
    dezamorsare pompa injectie

    salutare,dezamorsare pompa injectie a6 2.5 tdi akn 2000,problema sta in felul urmator mi sa aprins in mers martorul pt bujii,pe urma relantiul era instabil si motorul sa oprit.am constatat ca trage aer pe undeva si pompa se dezamorseaza, sunt vizibile pe furtunul transparent(tur)ce duce la pompa, bule de aer in cantitate mai mare fata de motorina.am incercat amorsarea cu umplerea filtrului si aerisirea in cap.injectoarelor,porneste dar dupa 10 min relantiul devine instabil si se opreste deasemenea cu multe bule de aer.am schimbat filtrul combustibil si etansat conducte.am verificat si pompa din rezervor este curata lacrima.o idee ce ar putea fi?multumesc:(
     
  19. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Si al meu motor AKN a inceput sa faca ceva probleme, nu mai trage. Am descoperit debitmetru busit, zilele urmatoare o sa il inlocuiesc cu unul nou si va spun schimbarea.
    Precizez ca acum merg cu el deconectat trage mai bine dar bineinteles dau fum in spate (cel putin ma mai misc cat de cat cu naveta pe autobahn spre servici)

    O intrebare si sper sa fiu in postul potrivit...gasesc cumva un priceput sa imi curete si mie egr,turbo( plus o eventuala verificare-reconditionare) si bineinteles admisia? De preferat undeva zona Rm.Valcea-Pitesti-Bucuresti undeva intre 16-22decembrie, momentan sunt in Germania si nu am alta solutie( nu am probleme majore...a tras , trage , dar vreau sa ma asigur urmatorii 30-40k km)
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Dec 2014
  20. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Valentin: sa te pregatesti de o pompa sau de reparat actuala.
    Tipul asta de pompa are doua pompe intr-una, una trage din rezervor si alta pompeaza la inalta presiune motorina. Inauntru mai este o supapa in partea de absortie care, cu timpul, se duce dreac, deh, anii.
    Se poate remedia prin marirea avansului static dar va creste si consumul... asta e.
    Pentru a elimina dezamorsarea trebuie verificat traseul de la injector la pompa si filtru, tur/retur. dezamorsarea de "face" pe retur. Incearca sa elimini treptat legaturile dintre acestea cu alte piese bune, dar pe bucata (ex: furtun tur ce intra in filtru; furtun tur filtru-pompa; samd)

    Hotomane: prima data, verifica traseul de vacuum de la pompa frana la electrovalve si comanda turbo & egr.
    La trompeta mea tot asa, debitmetru kaput si senzor galerie... si cand colo toata treaba din vacuum-uri.
     

Distribuie pagina asta