1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul cod ALT 2.0 i la Audi A4 B6 - discutii diverse - consum ulei - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de cristian, 6 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. djfeonix2000 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4, 2.0i ALT, 2001
    Desi imi e greu sa cred, sper ca nu o sa mai manance macar 2000-3000 de km, sau consumul sa fie cat de cat mic, mi se pare frustrant sa stai cu uleiul in portbagaj sau sa ai grija asta mereu, dar macar e Audi si nu prea am cu ce sa compar momentan, asta sa fie singura problema :)
     
  2. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Daca tii neaparat sa folosesti LL schimba la 15000 km sau 1 an, nu la 30000 km sau 24 luni. Eu o sa trec pe shell helix ultra 5w40 in detrimentul castrol. Oricum nu tin uleiul mai mult de 8000 km. Iti dau in scris ca in 2000-3000 km o sa completezi.
     
  3. djfeonix2000 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4, 2.0i ALT, 2001
    Nu tin neaparat, am zis sa pun asta pentru ca asta fusese in ea si a parut ca ii merge binisor, nu vreau sa fac modificari deci e exclus ce s-a mai vorbit pe forum cu obturarea acelui T sau decantor. Sunt sigur ca am sa completez si mi se pare rezonabil 2000-3000km, dar vreau sa vad si cati ml ar cere aceasta completare. Te rog sa ma tii la curent cu consumul pentru o vascozitate mai mare, cred ca aici au o probleme masinile noastre.
     
  4. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Eu am folosit si ulei original audi 5w40 care s-a comportat la fel ca si castrol edge titanium 5w40 cu un consum de max 500 ml la 1000 km. La mobil 5w40 a fost jale in 3000 km si-a pierdut proprietatile si a inceput consumul care s-a dus pana la 1litru la 1000 km. De aceea zic ca o sa incerc shell pt ca are si norma porsche a40 pe langa 50200/50500 care ne trebuie noua. Toata treaba e strict legata de proprietatile uleiului sa nu se piarda repede, pt ca daca ai observat si tu, dupa schimb nu prea consuma pana la un anumit nr de km. De LM nu stiu pt ca nu am folosit. Eu numai 5w40 am folosit. Masina cand a venit din Germania avea 0w40 la 102000 km. Dar sa stii ca un consum de 300 ml la 1000 km pt motorul ALT este foarte bine in sensul ca si un B8 2.0 tfsi se apropie de acest consum. Zici ca a fost ok ce ai folosit long life pt ca fiind un ulei sa reziste 30000 km, dar regim de autostrada si drumuri lungi, nu-si pierde proprietatile asa repede ca un ulei normal. Dar nu este ok, parerea mea, pt stilul de mers din Romania.
     
  5. djfeonix2000 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4, 2.0i ALT, 2001
    Am discutat mai devreme cu un prieten care se ocupa cu vanzarea de masini doar marca noastra si motorul cu codul nostru, le forjeaza pana cand se aprinde martorul de ulei minim, iar apoi completeaza cu 10w60 Mobil 1 ExtendedLife pe care il ia la butoi de 50 l . Explicatia lui este: "Daca se mananca uleiul ala care a fost cand am cumparat-o , chiar daca mai ramane in motor o anumita cantitate si sunt nevoit sa pun cam 1 litru la completare, nu ii modific norma si nici plangeri de la clienti nu am avut pana acum, ar fi fost jenant pentru mine ca la test sa se aprinda vreun martor " . Stiu, poate sa fie dezastruos, l-am intrebat daca a facut un shcimb complet si a evitat raspunsul ...
     
  6. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    LM syntoil high tech 5w30 am eu in masina si nu este nicio diferenta între el si motul(specific/x-cess ) la consum ...doar ca la LM am vazut ca s-a format un strat ca de "ceara /vaselină/un strat protector " pe unde pui uleiul , pe cand cu motul se vedea curat locasul. Consumul nu ai cum sa-l reduci decât sa schimbi la 2500 de rot/min max si sa-l schimbi la 8000 de km .Daca mergi sportiv cu masina o sa- ti consume la greu ulei indiferent la cat il schimbi. Mai jos de 0,5 l la 1000 de km nu o sa-ti consume motorul asta decât cu dura lupe in el... Sau sa bagi 10w40 ... Dar nu e recomandat ptr motorul nostru. Pentru uleiuri avem topic deschis separat ce sa folosim!
     
  7. dragos77

    dragos77 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2009
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4 B8 An-2008;1.8 cabb 160 cp.
    Salut.
    Care ma ajuta si pe mine cu pozitionarea senzorului de presiune ulei,de 2 zile ma dispera se aprinde si se stinge cand vrea in bord chiar si cand pun contactul.
    Ieri am facut schimbul de ulei si inlocuid filtrul dar nu am vazut unde este acest senzor,sincer nici nu am vazut mare lucru,ma gandesc ca este undeva sub admisie infipt in blocul mototr.
    De cumparat am gasit pe net si nu costa mult.
    Daca este nevoie revin si cu poze cu ce arata in bord.
    Imi apare in bord pe culoare galbena o pompa picurand si langa ea scrie SENZOR .
    Astept parerile voastre.
    Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri .
     
    Ultima editare: 31 Mar 2016
  8. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    nu e senzorul de nivel de pe baia de ulei?
     
  9. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Este linga filtrul de ulei , ai aici imaginea din ELSA.
     
  10. dragos77

    dragos77 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2009
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4 B8 An-2008;1.8 cabb 160 cp.
    Salut,
    Acela este de nivel.


    by694bh Salut,
    Multumesc de raspuns.
    Astazi il voi demonta si incerca sa remediez problema, macar sa scap atat de ieftin si rapid...
     
  11. dragos77

    dragos77 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2009
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4 B8 An-2008;1.8 cabb 160 cp.
  12. boghy

    boghy 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    satu-mare
    Masina:
    vw passat 2.0
    Buna tuturor.Nu am mai postat de ceva anisori pe acest forum.....
    De curand a trecut si masina mea prin operatiunea de segmentare si rectificare chiulasa si supape.
    Problema mea a fost alta, in sensul ca imi tot sarea dopul de gheata din blocul motor si am decis sa fac un test de compresie,la toti cilindrii a iesit in jur de 12 numai pe cilindrul 3 a iesit 8.
    Asa nu mai puteam sa ma duc cu masina,initial am vrut sa iau un motor SH dar m-am razgandit si am zis sa desfaca totusi motorul sa vedem ce este....
    Supapele de la chiulasa arse (din cauza ca am mers mult pe gpl )+un set de segmenti.
    Preturi pt cei interesati 880 -ron rectificat chiulasa si supape.
    1600-ron segmenti ,garnituri ulei si manopera.
    Toate bune si frumoase numai ca acum imi consuma 1l la 1000km,am fost din nou la service sa le spun si au spus ca nu e normal asa ceva ,si ca ar trebui sa dam din nou chiulasa jos si sa o duc la cei care au rectificat.(lucru de care nu mai am chef )
    Cristian tu cat ulei ai completat pana la cei 3000 km?
    Eu am acum 2000 km,prima mie am mers doar pe benzina.
    Acum am pus ulei 5w-40 .
    Inainte de segmentare aveam castrol 10w-60 consuma cam 1l la 2500.
    Nu stiu ce sa zic de consumul asta mare de ulei....oare va reveni la <normal>mai incolo?
     
  13. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Poate era mai bine sa lasi motorul cum era .Eu atit pot sa spun din experienta de 8 ani (de cind am aceasta masina luata cu 55 000 km (originali) iar acum am 191 000 km ) mi-a consumat ulei de cind am luat-o cam 0,5l/1000km si atit imi consuma si acuma .
    Deja m-am obisnuit cu consumul . Din pacate acest model de motor (si nu numai) este facut asa sa consume ulei .
     
    dragos77 apreciază asta.
  14. Cristian Mera 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2015
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4, 2.0 benzina, 2002
    boghy Salut,
    Si la mine consumul de ulei a fost mare insa doar in primii 1500 de km, dupa care a scazut treptat, insa nici vorba de 1l la 1000 km. Cam 500-600 ml la inceput dupa care a scazut.
    Intrebarea mea este, odata cu segmentarea ai schimbat si semeringurile de la supape? Nu este normal sa consume atat dar mai asteapta putin, poate se stabilizeaza, asta desigur daca nu s-au facut alte greseli la segmentare.

    Cat despre mersul pe GPL, nu cred ca supapele ti-au fost arse din cauza lui dar nu este exclus ca acesta sa fi contribuit la defectarea lor. Am observat ca gpl-ul tinde sa gaseasca slabiciunile motorului si sa le amplifice, insa daca motorul este sanatos, nu va afecta gpl-ul mai nimic.

    Chiar daca mergi pe GPL, parerea mea este urmatoarea,sau cel putin asta am facut eu: Am ridicat temperatura de trecere de pe benzina pe gpl de la 35 la 50 de grade Celsius. In felul acesta motorul isi face incalzirea pe benzina si am observat ca trecerea pe gpl este mai placuta. Totodata nu porni motorul direct pe gpl, iar calitatea acestuia este si ea foarte importanta.

    Diferenta la mine in ceea ce priveste segmentarea este ca eu nu am rectificat chiuloasa, nu a fost nevoie.

    Dupa segmentare este crucial sa exploatezi motorul usor. Poate consumul tau este datorat si rectificarii chiuloasei. Segmentii trebuie sa se aseze la locul lor si poate ca mai dureaza putin. Oricum, daca ai facut deja 2000 de km, e momentul sa faci primul schimb de ulei, si vezi dupa cum se comporta.
     
    boghy apreciază asta.
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Aici ne oprim cu discutia despre GPL pe acest topic. Precum observati unele mesaje au fost sterse / editate. Orice alt mesaj cu acest subiect scris pe acest topic va fi sters. Multumesc.
     
  16. boghy

    boghy 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    satu-mare
    Masina:
    vw passat 2.0
    Multumesc mult de raspuns,am sa mai stau o perioada sa urmaresc evolutia consumului de ulei...
    Cat despre chiulasa s-au facut urmatoarele:
    -montat scaune 8 buc
    -frezat scaune,
    -test fisura,
    -rectificat plan,
    -degresat, demontat remontat
    -inlocuit simering supapa.
    Rodajul il fac progresiv prima mie pana la 2000-2500 rpm dupa care am urcat usor cu turatiile 3000-3500..
    Din cate stiu eu un rodaj se termina pe la 5000 km sau mai mult, depinde si de ce ulei se foloseste dar asta e o alta discutie.
     
  17. dragos77

    dragos77 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2009
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4 B8 An-2008;1.8 cabb 160 cp.
    Salut.
    Ieri am facut un test la compresie motor,mentionez ca motorul ce il am pe masina este 2.0ALT. din 2002 si are 186700 Km. si am gasit urmatoarele valori. Piston 1-9,2 Bari,Piston 2-9 Bari,Piston 3-9 Bari si Piston 4-9 Bari.Din ce am gasit pe net din fabrica nou iese cu compresie de 10,3 bari.Astept parerile vostre mentionez ca testul a fost facut ca la carte adica cu motoul cald scoase bujiile,pedala de acceleratie calcata la fund in timp ce se da 4 secunde la automat.
     
  18. IGG

    IGG 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2015
    Locație:
    VL-SB
    Masina:
    Audi A4 B6 2.0 ALT 2003
    Salutare,
    Din care "carte" ai facut testul, ce editura.... vad ca sunt din ce in ce mai multe carti. Eu stiam ca testul se face la rece dar nu am fost convins si am mai intrebat.
    O pagina mai inapoi vei vedea ca am intrebat si pe forum si am primit raspuns la fel ca testul se face la rece.
    Mentionez ca trebuie sa il fac si eu cand imi va permite timpul si nu prea mai inteleg cum este corect.
    Si tot o pagina anteriora spune un coleg ca limita inferioara este de 7 bari deci cred ca ar fi OK valorile tale.
     
  19. dragos77

    dragos77 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2009
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4 B8 An-2008;1.8 cabb 160 cp.
    Astept sa zica o parere un mecanic ADEVARAT nu o parere din auzite...
     
  20. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    După mintea mea logic ar fi sa fie la rece. Bănuiesc că încalzindu-se metalul se mai Si dilată iar valorile nu mai sunt concludente. Zic si eu.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta