1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pierdere antigel la A6 C5 - posibil garnitura chiuloasa - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de eminence, 3 Apr 2010.

  1. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Corect, vedem dua 10.000 km. Sa nu te sperii, in primele 2 zile s-ar putea sa mai trebuiasca completat cu putina apa.
     
  2. UnBogdan

    UnBogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    S4 B5
    si la mine e aceeasi problema, apa pur si simplu dispare. la prima vedere furtunele sunt ok, sub masina nu ramane apa, diseara o sa desfac vasul si-o sa verific mai bine.
    Ce am observat este ca martorul se aprinde doar dupa ce las masina sa se linisteasca dupa drum. in timpul mersului nu-mi apare martorul, temperatura nu trece de 90 grade, ce as mai putea sa verific eu? am observat ca pe la tobe mai sunt stropi de apa, se face condens sau nu trebuie sa fie deloc?
     
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Martorul nu se aprinde in timpul mersului pentru ca e sub presiune iar asta cauzeaza nivelul sa creasca pacalindu-l sa creada ca e mai mult agent de racire decat este... si deoarece problema nu e atat de avansata.
    Apa de la tobe e normala, e rezultatul condensului.
    Nu stiu cum e la motorul de 2.7 dar majoritatea au in spatele motorului (inspre acumulator) un furtun unde intra apa in motor, iar acolo e un plastic care se fisureaza si la inceput pierzi doar putin lichid de racire, apoi din ce in ce mai mult. Verifica plasticul ala... lichidul de racire curge la inceput numai cand motorul are 90 grade si este sub presiune... ori la temperatura aia orice strop de apa care cade pe bloc se evapora.
    Problema va deveni mai evidenta odata cu trecerea timpului cand fisura se va marii (fie ca e fisura in plastic fie ca e fisura in garnitura de chiulasa).
     
  4. UnBogdan

    UnBogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    S4 B5
    da, anul trecut completam la 1000km si a trecut si iarna cand masina a fost doar pornita cam 1-2 ori pe saptamana si a fost tot timpul acoperita cu prelata. acum vad ca daca merg linistit nu completez asa des, dar in sarcina am inceput sa completez la 100km. sper sa pot ajunge la plasticul ala si pe sus, ca n-am pe nimeni cu rampa si cricul original nu-mi inspura incredere deloc :D. multumesc de indrumari ovidiu.
     
  5. Danku

    Danku 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A3 1.9 TDI 110hp - 2000
    Uite inca niste simptome pe care ar trebui sa le urmaresti: pune pe cineva sa accelereze masina (usurel, pana la 2000 e suficient) si stai la toba vezi daca ies aburi alb-albastrui (asta la mine era, aveam antigel albastru initial, la tine ar trebui sa fie alb) cu miros de antigel. N-ai cum sa ratezi mirosul, ba chiar poti baga mana in dreptul tevilor si apoi sa adulmeci. Vei simti un miros ca de spirt, eventual baga nasul intr-un bidon de antigel inainte/dupa ca sa vezi cum se simte.
    Alta chestie, baga niste jar in ea (in trepte superioare, sa traga motorul, sa faca presiune mare in cilindri) si apoi verifica nivelul in borcan. La mine mai crestea! Iar cand desfaceam capacul iesea aer de pe instalatie si revenea la nivelul initial. Rezulta din faptul ca baga vapori din compresie pe conductele de racire. Bafta si nu te speria daca e garnitura, se repara usor si din chiulasa nu se frige mult de regula. Asa macroscopic pare nashpa cand desfaci dar nu e adanc si se rectifica usor, de regula pana la 2 zecimi de mm.
     
  6. UnBogdan

    UnBogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    S4 B5
    am facut aseara un drum militari-calea mosilor si inapoi.
    am pus apa fara antigel pana aproape de maxim, iar cand am ajuns in fata blocului mi s-a aprins martorul de apa. n-am mers foarte tare, dar am avut 2-3 momente in care am schimbat la 5000. cu motorul oprit se auzea ca un firicel de apa sau abur sub presiune cum tazneste de undeva, am desfacut capacul de la vas, dar nu de tot pentru ca imediat dupa ce s-a eliberat presiune pe la capac a inceput sa creasca nivelul apei si sa fiarba in vas. l-am strans inapoi si s-a nimerit ca acolo unde am lasat masina sa blochez un loc de parcare asa ca a trebuit sa o pornesc si s-o mut. martorul nu s-a mai aprins, dar am observat o balticica de apa unde fusese masina oprita (am stat cam 5-7minute in locul ala).
    ce-am mai observat este ca termocupla nu pornise si, desi nu am dat atentie pana acum, nu-mi amintesc s-o fi vazut pornita vreodata.
     
  7. Danku

    Danku 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A3 1.9 TDI 110hp - 2000
    Sa nu fi fost dinainte balticica daca spui ca pana acum nu ai mai vazut sa curga sau sa nu fi fost de la a/c. Trenuia sa mirosi sa vezi daca pute a antigel. Si sa nu mai umpli borcanul pana sus niciodata, apa oricum face presiune si eventual se dilata in mers, trebuie sa aiba loc de expansiune! Uite-te la termocupla cu a/c`ul pornit cand cineva iti calca masina peste 2000 de ture, asta cam la cateva minute dupa ce ai pornit-o pana isi revine turatia de la ambele ventilatoare. Imediat ce pornesti viteza e mare si nu-ti poti da seama aca ea creste. Iar pt garnitura la chiulasa urmareste ce ti-am scris mai sus. Daca nu cumva dupa ce pornesti apa creste si mai ales mirosul si aburii de pe toba.
     
    Ultima editare: 27 Aug 2010
  8. UnBogdan

    UnBogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    S4 B5
    de umplut nu am umplut-o pana sus, intotdeauna pun cat sa nu atinga nivelul de max indicat pe vas. balta nu era inainte sunt absolut sigur, iar aerul conditionat nu a mers (stiu cam cat lasa de la aer, acum era mai multa).
    o sa iau un antigel sa pun in vas, ca acum are doar apa distilata, si-o sa trag un fum :D
    multumesc danku.
     
  9. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Apa de sub masina e de la tine, 100%. Concluzia mea e simpla, ai spus ca:

    Asadar, nu e normal sa o pierzi atat de repede. Si puteai sa mergi numai cu a 2-a la 7000 rpm si tot nu avea voie sa scada nivelul.
    Martorul s-a aprins pentru ca a scazut nivelul apei. Daca pierdeai apa si doar atat ziceam ca undeva un furtun e spart. Dar atunci cand ai deschis putin busonul vasului ai eliberat de pe traseu, presiunea. Atunci a venit si apa fierband, astfel marindu-si volumul. Pentru ca ai pornit-o din nou ca sa o muti, e normal sa nu se mai aprinda martorul in bord, asa cum spuneam e martor de nivel si tocmai ti-a crescut nivelul.

    Concluzia mea e:
    - verifica radiatorul de racire si furtunele sa nu fie infundate.
    - verifica pompa de apa (aceste 2 puncte sunt ok daca vezi ca se intoarce apa in vas... daca pui pe cineva sa ccelereze pe loc si te uiti la retur, trebuie sa vezi apa tasninnd si mai tare in vas).
    - termostatul
    -------------------
    daca pana aici totul e ok, nu ai alta varianta decat sa desfaci chiulasa.


    Ca o parere personala, nu scapi de ce ti-e frica... dar nu strica sa verifici cele 3 puncte de mai sus.
     
    Ultima editare: 27 Aug 2010
  10. UnBogdan

    UnBogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    S4 B5
    se pare ca problema era la ascunsa sub galeria de admisie unde exista o pompa auxiliara de apa, rolul ei fiind sa porneasca doar la temperaturi extreme (si sa se strice, in cazul meu).:)
    cu ocazia asta am observat ca erau rupte si firele unui senzor de aer din galeria de admisie. ambele probleme au fost rezolvate in aproximativ 2.5h de stat aplecat peste motor. masina merge si se simte complet altfel :yahoo:
     
  11. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Bine ca ai gasit buba. Insa de pompa aux de apa nici nu am stit ca motorul tau ar avea asa ceva.
     
  12. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Am si eu probleme destul de grave.Din ce ma citit pe aici se pare ca ma confrunt si eu cu o garnitura de chiulasa arsa.
    CAnd am luat masina am observat ca avea apa chiioara in vas in loc de antigel,nu stiam de ce.Nu mai stiam de ce se aud bulbuci in bord,mai mult ca sigur este aer in antigel,nu face in fiecare zi dar face destul de des.Ams chimbat apa,am pus antigel.Trec cateva saptamani totul ok,pana intr-o zi cand observ ca imi cruge pe la furtunul subtire ce intra sus in vas.Schimb colierul si nu mai curge pe la el dar antigelul tot scade in vas.
    Completez cu antigel si imi vad de treaba.
    Duminica urc la munte si observa ca ajunge temperatura la 95 de grade.ceva nu e in ordine.trag capota apa in vas mult sub minim.se raceste completez,trag capota in cealalta zi si iarasi e sub minim antigelul.ma duc la service,2 furtune sparte,le inlocuiesc si 2 zile nu am treaba.IN tot acest timp imi cateodata mi se tura motorul pana la 1000 la relanti chiar daca era cald.ma duc pun vag com si im arata cand al bord aveam 90 de grade imi indica ca antigelul are 7 grade.Bun,schimb senorul de temperatura.Probabil nu a pornit termocupla duminica din cauza asta si a facut presiune mare pe furtune.Aerisesc,iarasi scade,tot asa,presiune f mare in vas cand desfac busonul si pe furtunul subtire intra bule de aer la greu cand motoru e cald.
    azi dimineata desfac busonul si face presiune enasteptat de mare tinand con ca ea frig si motorul rece complet dupa noapte.de 3 zile completez zilnic dupa 30 de km parcursi cam juma de litru de antigel.Fum alb nu scoate,si caldura nu ami da deloc,inghet in masina efectiv,doar aer rece chiar daca motorul e cald.zilele trecute alterna situatia,era cand dadea era cand nu dadea,acuma deloc,sunt foarte suparat si nu mai stiu ce sa fac.
     
  13. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    daca nu facea presiune simtomele sunt asemanatoare cu pompa de apa defecta, mai ales ca pe retur nu iti vine constant lichid.
    daca ar fi garnitura ar trebui sa gasesti antigelul in ulei sau invers
    cand ai luat masina ai schimbat distributia si pompa? daca e noua ar trebui sa ai garantie dar cam greu la noi cu restituitul banilor.
    caloriferul de caldura nu e infundat/spart? nu simti miros de antigel in interior?
    sub masina nu gasesti urme de apa dimineata? cand e cald motorul e posibil sa se evapore de pe motor daca curge pe undeva.
    pune pe cineva sa accelereze pe la 2000-2500 rot/min cand e apa la 90 si uita-te sa vezi daca sunt aburi pe undeva
    temperatura sper ca nu ai citit-o cu vag-ul pe 17-Instrument cluster pentru ca acolo citesti valoarea afisata deja
    incearca sa vezi ce valori ai pe climatronic
    in cat timp ajunge apa la 90 cand pleci de la rece?
    termostatul e ok?
     
  14. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Fac pariu ca ai o scurgere undeva si tu nu o vezi;suspenda masina pe un elevator,ca trebuie sa se vada pe unde pierde.La cati l de antigel zici ca ai pierdut,daca se ducea in motor numai 1l,era gripat deaja.
    Pt linistea ta sufleteasca,verifica uleiul daca e inspumat ;)
     
  15. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Daca e arsa garnitura de chiulasa nu e obligatoriu sa intre antigel in ulei,mai degraba invers,presiunea uleiului e mult mai mare decat a antigelului,si de obicei depinde unde se arde garnitura.
    Pompa de apa nu s-a schimbat cand am facut distributia,termostatul e bun urac destul de repede pana la 90 de grade si acolo ramane.Termostatul l-am schimbat cand ma facut distributia.
    Cornel,mi-a curs,am avut 2 furtune fisurate le-am schimbat ,dar totul culmineaza cu acel senzor de temperatura din cauza carui nu mi-a pornit termocupla si a fortat ceva pe acolo.Nu exclud sa mai am ceva furtune sparte pe undeva,totusi pierdere de antigel de 1-1,5 litrii pe zi e enorm de mare.
    Ce ma enerveaza la culme e ca nu am caldura in masina deloc si mi se aburesc geamurile la greu.Unu din furtunele de la clima e rece tot timpu
     
  16. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Ceau FloRio!
    N-ai apă-n maşină?
    Dacă instalaţia ta de răcire s-a presurizat atât de tare, poate a fisurat caloriferul. Nu ai căldură pentru că aeroterma fiind unul din punctele cele mai inalte de pe tot traseul de răcire, este plină de aer, Acel abur de pe interiorul parbrizului a ajuns acolo, trimis de ventilatorul aerotermei. Bănuiesc că se şterge greu de pe geam, semn că nu e apă condensată ci antigel.
     
  17. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    vezi ca si la mine cand s-a dus pompa nu aveam caldura insa la mine urca mai sus de 90.
    scoate returul de la vasul de expansiune si porneste motorul si vezi daca iti vine antigel continuu sau cu bule
     
  18. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Nu se sterge greu de pe geam,daca dau drumu la AC un doi se dezabureste.Dar eu pana acuma nu am folosit deloc AC si se dezaburea la fel de usor.Dau sa bata la maxim pe geam cu putere si tot se abureste cu aer rece,insa de dau pe AC care logic ca da tot aer rece se dezabureste.Nu inteleg nimic.Cand baga caldura se dezaburea cu aer cald.
    E posibil totusi sa am fisura in calorifer deci as avea doua probleme deja.Am luat presurile de cauciuc afara si pe mocheta e destul de ud,insa nu nu imi dau seama daca vine de la caloriferul "probabil spart" sau de la picioare cum tot intri si eisi in masina mai ales ca ploua torential aici de cateva zile,si cum sta masina inclinata de multe ori e posibil sa se fi scurs de pe pres sub pres.Prin locul pe unde vine caldura la picioare nu e ud deloc acolo,e destul de ciudat.
    Acuma dupa masa am observat dupa ce ma ajuns acasa,cum curgea antigel de undevape sub maisna,nu stiu exact pe unde ca am si blindaj se scurge de pe blindaj,dar se vedea cum se prelingea pe beton in jos.UNdeva am ceva pierdere mare si din acea cauza si a golurilor de aer de pe instalatie cred ca face si presiune mare.Furtunul de sus ce intra in chiulasa cu motorul la 90 de grade l-am strans in mana destul de usurel,nu era foarte tare,un semn ca poate scap de garnitura de chiulasa.

    acel calorifer daca vreau sa il verific,pe unde ajung la el?trebuie dat jos tot bordu?sau e alta cale?
     
    Ultima editare: 13 Ian 2011
  19. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Sunt convins ca ai doua probleme:
    1.Ciupita garnitura de chiuloasa, de aia nu ai caldura si face presiune in instalatie.
    2.Derivat din problema asta, cind a facut presiune s-a spart caloriferul.
    La fel am patit si eu.
    Fagurii aia de aluminiu fiind sensibili, caloriferul cedeaza primul cind se creeaza presiune in instalatie.
    La fel imi aburea si mie geamurile si disparea cand dadeam drumul la aer conditionat.
    Colegul de sus ti-a spus bine, trebuie sa ai antigel in masina.
    Stiu ca este neortodox, dar da cu un deget pe covoras, sub mocheta si pune pe limba, daca este dulceag este clar, calorifer spart.
    Da, trebuie sa demontezi bordul, este destul de complicat, mult de munca..
     
    Ultima editare: 13 Ian 2011
  20. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    da se pare ca de ce mie intotdeauna mai teama de aia nu scap.Am observat pe parbriz ca e gros stratu de abur si e ulios parbrizu de la antigel e clar spart caloriferu.Pe langa asta mai am pierderi si prin alta parte ,ceva furtune,ca e plin de antigel pe tot motoru peste tot si imprejur,curge la greu ,numa suvoaie de antigel am sub masina.Presiunea s-a facut actuni cand mi-a fost dus senzoru de temperatura care arata 7 grade la antigel si motorul era la 90 de grade fierbinte.Plus ca ma urcat si la munte,apa a crescut peste 90,a facut presiune pentru ca termocupla nu a mai primit comanda,ECU crezand ca motorul e rece si a facut presiune.
    S-ar putea ca garnitura de chiulasa sa nu fie arsa,pentru ca daca strang de furtune,nici unu nu e foarte tare chiar daca motorul are 90 de grade,plus ca nici fum alb nu scoate pe toba,in vas nu am vazut urmei de ulei,miane ma uita la joja sa vad daca nu e apa in ulei.Oricum problema e grava si ce mi cel ami groaza e faptu ca trebe desfacut bordu si ma ia dracu acolo
     

Distribuie pagina asta