Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. cip2712

    cip2712 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2007
    Locație:
    Kronstadt - BRASOV
    Masina:
    Audi A3 1,6i 75 kw
    Salutare!
    Am ramas fara curent de tot.
    Am pus cabluri ,am pornit motorul si ventilatoarele de pe radiatorul de racire si clima merg dupa ce iau contactul pana termina bateria de tot.
    Solutii de rezolvare:

    Danke!
     
    Ultima editare: 26 Feb 2008
  2. CIPRIOTTU

    CIPRIOTTU 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    Zalau, Salaj
    Masina:
    Audi A 3, 8 L, 1.6 75kw
    Wow naspa treaba, du-te al un electrician bun, probabil nu decupleaza ceva contact, in mod normal cand iei contactul nu trbuie sa mai ai curent
     
  3. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Cel mai probabil s-a defectat "temocupla" . A ramas blocata pe contact inchis. La tine e un model cu 3 fire ( deci 2 contacte bimetalice) .
     
  4. yulian

    yulian 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2007
    Locație:
    Deva
    Masina:
    Utilitara japoneza cu triunghi in mijloc...
    Eu am patit cu ventilatorul de pe radiator..se oprea dupa 20 min pana mi-a omorat bateria de tot. Du-te la un meserias bun ca imediat ti-o rezolva. La mine a fost un senzor care nu mai decupla. Bafta!
     
  5. cip2712

    cip2712 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2007
    Locație:
    Kronstadt - BRASOV
    Masina:
    Audi A3 1,6i 75 kw
    Pot sa zic ca am rezolvat problema:niciodata sa nu dai curent la masinile noi cu cabluri !Eu am facut-o si de aceea am probleme cu ventilatoarele.
    Am fost la service la ADCIEL ZARNESTI (Danke CATA ADC) ,am pus masina la calculator si am gasit 8 erori si sonda de temperatura de pe chiuloasa blocata -da semnal eronat catre calculator si de aici vin restul problemelor.
    Ideea principala e urmatoarea:resetarea e buna,am vazut in demaraj,consum si restul.
     
  6. Cata_ADC

    Cata_ADC Atentie la motociclisti ! Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zn
    Masina:
    A6 Allroad,CGQB, 2013 , A5 Sportback , CCWA / Ducati Streetfighter / + altele
    Cu placere

    Cu placere
     
    Ultima editare: 26 Mar 2010
    floryync apreciază asta.
  7. steffy 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A3
    ami spune cineva daca e normal sa urce temperatura la 100-102 grade si doar atunci mi se deschide termostatu?am schimbat si termostatu,gandindu-ma ca e defect,dar si cu cel nou ami urca acu la 100-102 grade,iar ventilatoru de la radiator doar cel mic se cupleaza
     
  8. cipri@n

    cipri@n Bronze Member

    Înscris:
    4 Iul 2008
    Locație:
    iasi - catania
    Masina:
    A4 Avant 2002, 1.9 TDI, 131 CP, AVF
    nu este normal acest lucru. poate sa fie si acest termostat defect, sau intamplat mai multe cazuri. sau sa indice senzorul de temperatura valori eronate, dar de cele mai multe ori parca indica temperaturi mai mici sau ramane la 0.
     
  9. steffy 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A3
    dar se deschide termostatul cand ajunge pe la 100-102gradesi o fost schimbat si senzorul de temp
     
  10. vypperr 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2009
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi a3,1.6 2003

    am si eu un a3 1.6 si cand l-am cumparat avea aceeasi problema
    mi-am luat teapa si am schimbat cateva sonde degeaba
    termostatu' era problema
    da-l jos si fierbe-l intr-un ibric si daca nu se deschide, schimba-l
     
  11. steffy 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A3
    l-am schimbat recent,de o luna maxim
     
  12. iulian_1976

    iulian_1976 Moderator Staff Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Mai nu induceti omul in eroare ,cititi intai cu atentie ce a scris.

    ...cum sa nu urce temperatura daca tie nu-ti merge ventilatorul mare.
    Stai sa vezi cand se incalzeste afara .
    Citeste aici:http://www.clubaudi.ro/audi-a4/7040-probleme-incalzire-si-ventilator-audi-a4.html
    Bafta.
     
  13. steffy 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A3
    am fost la mecanic,si mi-au confirmat din ceva manual,ca termostatu la A3 deschide la 105 grade,problema,la mine dupa cate am inteles este ca nu ramine deschis,si nu-mi scade temperatura ci ramane pe la 100-102 grade.cica primeste aer circuitu,si n-ar avea presiune din cate am inteles eu.si problema ar fi ori cu pompa de apa ori garnitura de chiuloasa.care este parerea voastra?daca ami puteti da un sfat.momentan,am scos termostatu,sa vad cum se comporta asa masina
     
  14. iulian_1976

    iulian_1976 Moderator Staff Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Astea sunt povesti ce ti-a spus mecanicul cand o sa vina vara o sa creasca mai mult temperatura si nu este normal.

    ....de la 91 de grade C ventilatorl mare trebuie sa porneasca .
    Tie iti porneste?
     
    Ultima editare: 24 Ian 2009
  15. steffy 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A3
    nu-mi porneste,deloc,pt ca termostatu mi se deschide la 102 grade,si doar ventilatoru mic ami porneste,si acela c-am tarziu si o peerioada foarte scurta,deci temperatura nu-mi scade decat pana la 100 grade.si acolo ramane ,variaza intre 100-103 grade
     
  16. iulian_1976

    iulian_1976 Moderator Staff Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...ti-am dat linkul nu l-ai citit ;)


    Termostatul functioneaza insa antigelul nu este racit indeajuns ptr ca ventilatorul mare nu cupleaza.
    Problema suna in felul urmator dupa 91 de grade celsius, ventilatorul mare trebuie sa porneasca ,el merge pe toata durata functionarii motorului.
    In cazul tau poate fi:
    - termocupla,carbunii din ventilator ,contact imperfect in zona ventilatorului.
    -ceva ce nu lasa sa cupleze ventilatorul
    In plus dupa 100 de grade C ventilatorul intra in stagiul 2 ar trebui sa-si mareasca turatia.
    (ventilatorul mic ar trebui sa cupleze doar la pornirea climei)

    Pe timp de iarna datorita temperaturilor scazute ventilatorul mare are un rol mai scazut ,insa daca masina va fi un pic fortata un pic o sa se cunoasca astfel temperatura va trece de 90 de grade C.
    Cu cat o sa creasca temperatura exteriora cu atat temp. antigelului va creste in final afecteaza garnitura de chiulasa,calorifere,radiator depinde unde gaseste zona mai slaba acolo va pocni .

    PS: ca multi mecanici nu stiu cum functioneaza tot sistemul de racire asta este alta problema ;)
     
    Ultima editare: 24 Ian 2009
  17. steffy 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A3
    dar este normal ca termostatu sa -si dea drumul asa tarziu?
     
  18. iulian_1976

    iulian_1976 Moderator Staff Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...prin a-si da drumul nu stiu ce inseamna :)
    Asta este o explicatie ca sa scape de tine mecanicul.
    Ai schimbat termostatul cu unul nou face la fel asta nu ti-a dat de gandit?;)
    Termostatul se strica in doua feluri:
    -se blocheaza pe deschis nu mai ajunge temp. la 90 de grade C
    -se blocheaza pe inchis in final fierbe antigelul cam acelasi lucru care s-ar
    intampla mai spre vara cu tine.

    Termostatul functioneaza insa nu poate sustine temperatura ce vine din radiator,el deschide-inchide lent el iti ridica temperatura la 90 de grade si incearca sa o mentina,cand se strica se blocheaza si atat.
     
  19. steffy 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A3
    deci mi se pare clar ca termostatu e ok,dar de ce ami arata la bord,102 grade?atunci simt ca deschide termostatu
     
  20. Cristian S.

    Cristian S. Moderator Staff Member

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timisoara.
    Masina:
    Captiva;A4
    Eu am impresia ca tu nu vrei sa pricepi ce problema ai,ti-a explicat iulian destul de clar,ti-a dat si un link,degeaba,tu asculti doar de mecanicut tau care ti-a ''citit'' din manual ca la A3 ca termostatul deschide la 105grade,aiurea,daca vrei explicatii ''romaneste'' dute afara porneste motorul si vezi la incepind de la 90 grade cit zici ca indica in bord furtunul ce iasa din pompa de apa daca este la fel de cald ca si cel superior,de ce nu ai incercat prima oara de ce nu iti porneste termocupla?uita-te si la furtunelul de retur ce se intoarce in vasul de expansiune daca vine apa inapoi,problema asemanatoare am patit si eu si era pompa de apa,al carui palet este din plastic si se poate fisura, atunci pompa merge in gol fara a invartii paletul..
     
    s3fu0ra5ului apreciază asta.

Distribuie pagina asta