Salutare tuturor. Am un audi tt cabrio, an fabricatie 2000, motor 1800 cmc, 180 cp, resoftat la 225 cp. Asa am cumparat-o. Cum fac sa ii maresc puterea fara sa investesc in schimbarea suspensiilor si a franelor? Care ar fi cea mai buna solutie? Se poate upgrada la stage 2? La ce putere pot sa duc motorul fara sa ii scurtez durata de viata, adica sa nu il omor prea tare sau sa suprasolicit cutia de viteze? Multumesc in avans pentru sfaturi.
Iata si adaptorul de care ziceam pt doar £280: https://www.facebook.com/beach.bugg...7767676063387/510729949100492/?type=3&theater As putea sa iau o turbina de B7 2.0tfsi pt 250-300eur si sa am avantajul ca e OE si teoretic mai fiabila, iar daca vreau mai mult sa merg pe un hibrid de 2.0tfsi. Sau sa merg pe k04 hibrid Mamba de care s-a discutat mai sus: http://www.ebay.de/itm/MAMBA-Billet...844878?hash=item2ca7a00bce:g:KlAAAOSwBahVE7xN Pareri?
Treaba aia...:biele,pistoane,injectoare,turbo(nu pocnitori),chiuloasa big port,arcuri supape,supape evacuare,galerie evacuare,ambreiaj,volanta,Dp,decat,evacuare,FMIC,cam asa.... ;bani?,inca o data pretul masinii
Eu vreau 250 - 270hp fara sa umblu in motor (eventual doar biele), sa pot folosi masina. Am injectoare, evacuare, FMIC. Ce spui tu mi se pare nebunie. Daca voiam 400+ HP imi luam M, nu ingropam bani in A4 FWD
Pune si un quattro atunci ;prefer putere cu 4x4 decat pe rwd Si la 400cp cu turbo care trebuie poti folosi masina ca daily driver
Din ce date am adunat eu pana acum, consider ca pragul 250-300hp + e punctul de unde ai diminishing returns - cheltui o groaza de bani sa cresti puterea, comparat cu ce ai obtinut pana atunci. N-am zis ca nu poti merge cu masina daily, gen sa n-o poti stapani, ci din punct de vedere al disponibilitatii si al fiabilitatii. Si pana la urma al consumului. Ma indoiesc ca la 400hp mai ai MAF si nu mergi mai mult pe bajbaite dupa MAP (corectati-ma daca gresesc). Chiar daca cine stie cum m-as hotarî sa arunc mii de euro in masina, ma indoiesc ca nu e o treaba care sa se intinda pe luni de zile cu masina parasita prin garaje/ateliere si cu zeci de probleme si cheltuieli neprevazute. Dar nu asta vreau vreau o turbina care sa tina mult si bine 250hp+ si modificarile aferente pt o functionare safe a masinii. Unii ziceau ca pana in 300hp in functie de turbina aleasa nu e nevoie de biele, dar le-as schimba doar ca sa fiu sigur.
Nu are rost sa inlocuiesti bielele daca mergi sub 300 de cai doar daca ai ceva megaturbina care stie sa incarce de la 2000 de ture, Daca indoi vreodata vreo biela iti refac eu motorul gratis. Sunt MAF-uri care stiu sa masoare debite care sa scoata peste 400 de cai trebuie doar calibrate (aici vine problema tunerilor lenesi/necunoscatori care merg pe bajbaite), dar asta e alta discutie. Cand vrei peste 400 de cai (relativ fiabil) din 1.8t arunci multi bani pe fereastra. Aici discutia e lunga si sunt mii de pareri, din punctul meu de vedere e un drog si toti cei care incerca sa-l justifice sunt dependenti si nu pot gandi limpede (ma numar printre ei). Deci sfatul meu sa e sa-ti iei turbina (Mamba aia suna bine), injectoare in jurul a 440cc+pompa, intercooler frontal (ceva bar and plate type 550x180x65 ar fi ok), o evacuare decenta si un soft si vei trai bucuros pana la adanci batraneti.
LKN,mie mi s-a indoit biela la 270cp,aici nu e vorba de putere,ci de cuplu;eu,ca si patit nu as recomanda mai mult de 370-380nm cuplu cu bielele standart. Sper ca motorul meu sa fie fiabil la 400cp avand in vedere ca nu prea mai are nimic de a face cu 1,8t si intr-adevar,cheltuielile sunt f mari,cumparam un A4 B7 lejer Lowlife,te tachinam PS.-nu vad problema ca motorul sa fie mafless,se aplica atat la diesel,cat si la benzinara;Ginel am observat ca foloseste in mod curent asa ceva.
Daca e calibrat cum trebuie MAFless nu e cu nimic mai prejos decat cand mergi pe MAF. Poate la mers constant la load mic sa fie o mica diferenta, dar nimic notabil.
Asta voiam sa aud, mersi injectoare am Bosch 440cc, evacuare am Longlife decat cu downpipe 2.5" (in ideea ca e mai silent), FMIC am bar and plate cu miez de 520x160x65. Urmeaza sa merg cu injectoarele si FMIC la Buzau, iar in functie de rezultat cu turbina stock ma sfatuiesc cu baietii si ma hotarasc ce urmeaza. PS: face vreo diferenta un TIP siliconic, sau se schimba doar cand crapa cel original? am vazut ca sunt $100-200 si ma intreb daca merita.
Am scris mai sus: http://www.clubaudi.ro/threads/tuning-la-motorul-1-8-turbo.2258/page-17#post-629112
mamba cu arc de 1.65 ar trebui sa fie ok pentru 260-280 CP safe. Poate si mai mult daca se duce spre limita superioara. Doar ca injectoarele de 440cc va trebui sa le pui la 4 bari ca sa scoti limita superioara, altfel te apropii periculos de mult de 100% DC si risti sa faci prapad in motor cand vei ramane fara benzina in full boost. Sa ai 300CP safe ai nevoie de injectoare de 560cc.
Mersi de pareri, @kng_bv. Incerc sa ma duc cu temele facute la tuner. PS: e vreun motiv pt care ar creste consumul la acelasi regim de mers? poate fi vorba de injectoare care spray-eaza la fel ca cele stock, dar care nu se pot calibra la mers normal dpdv al consumului? Am montat eu bobine TFSI (R8) si impartasesc opiniile de pe net - merita. Pareri extinse aici: http://www.clubaudi.ro/threads/a4-b6-1-8t-fwd.34323/page-9#post-630294
Daca mergi la Ginel nu exista injectoare ce nu pot fi calibrate. Daca ai specificatiile pentru TVUB (latenta injectorului) si flow-ul este corect pentru calcularea KRKTE nu trebuie sa fie probleme Daca mergi la altii pe la bucuresti o sa-ti spuna ca nu sunt injectoarele bune (stiu caz concret, cu injectoare no-name de 5xx cc care nu "erau bune" la bucuresti, la un reprezentat al unei firme de renume, dar pana la urma s-au putut folosi cu brio si performante decente la alt tuner). Dar poate e mai bine sa las "expertii" sa vorbeasca, ca vorba ceea, eu sunt mic si nu stiu nimic.