1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Resoftare / Tuning / Modificare motor 2.0 TDI - discutii diverse

Discuție în 'Motor' creată de bigarel, 8 Dec 2008.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Fals. Este prost facut softul. Ai sute de pagini aici pe forum despre toate modificarile necesare si nu trebuie sa impartaseasca nimeni nimic pentru ca, in principiu, la toate motoarele se aplica aceeasi reteta si difera doar softul.
     
  2. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Fa softul si masoara temperaturile cu vcds in full load cand vor fi peste 25-30 grade afara. Sa ai ceva sarcina intr-o treapta mai mare (unde se va raci de la viteza) dar si prin oras unde viteza nu te mai ajuta si te mai incurca si caldura de la celelalte 2 radiatoare. Daca treci de 60 grade temp in admisie ECU va incepe sa limiteze cate putin apoi mai mult din putere. Daca inca stai in limite rezonabile, e ok intercoolerul. Daca e usor de pus de S3, pui abia apoi dupa ce te lamuresti ca ai nevoie.
     
    GeorgeTDI apreciază asta.
  3. GeorgeTDI 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2020
    Locație:
    RO
    Masina:
    A3 2.0 TDI 2011
    @Cristi unii colegi considera ca intercoolerul stock e suficient pentru 200-220cp. De asemenea ca cele doua IC au dimensiuni aproape egale, asadar fizic nu sunt mari diferente intre ele. Am gasit si destule discutii pe forumuri de afara in care se considera ca IC stock merge pana la 230-250 cp (de ex aici sau aici). Pe ce se bazeaza afirmatia ta ca e necesar IC de pe S3 pentru 210-220 cp ?
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pentru ca cel de S3 este mai mare si are un flux de aer mai bun. Tie ti se pare in poze ca sunt la fel dar nu sunt. Ti-a spus si @arazvan2002 sa incepi cu modificarile si sa resoftezi ECU iar daca este nevoie de un alt intercooler (dupa ce faci anumite masuratori privind temperatura) atunci il schimbi.
     
  5. Ionut Stancu Bronze Member

    Înscris:
    5 Dec 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C7 FL, 3.0BiTDI, CVUA, 2016
    @GeorgeTDI am un prieten cu CFGB (170cp) dpf off dus in 220cp cu IC stock are temperaturi ok. Poate te ajuta.
    Asa cum spune si Cristi, ai nevoie de un soft facut bine.
     
    GeorgeTDI apreciază asta.
  6. GeorgeTDI 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2020
    Locație:
    RO
    Masina:
    A3 2.0 TDI 2011
    Am comparat dimensiunile miezului dupa coduri. La cdel OE marca Mahle = 617 x 407 x 32 mm si S3 = 625 x 398 x 32 mm.

    Eu consider ca de fapt acesta e raspunsul corect: in general IC stock e suficient pentru modificari limitate pana la 200 si ceva cp, iar daca totusi cresc temperaturile din diferite cauze independente, atunci se recomanda un IC mai mare. Multumesc pentru informatii.
     
  7. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    IC mai mare inseamna volum mai mare de aer care se poate comprima, automat apare si un oarecare lag. Doar ca un intercooler mare iti va mentine aerul mai rece la iesire, deci mai dens. In mare parte lag-ul se elimina compensand cu densitatea aerului datorita temperaturii mai mici la iesire. Un intercooler marit te va ajuta vara, cand afara sunt 30+ grade si la nivelul asfaltului temperatura depaseste 50 grade celsius, in rest e fix degeaba unul upgrade la stage 1 la diesel. Daca era vorba de motoare pe benzina, acolo se schimba treaba, fiecare grad in plus in admisie duce la pierdere de putere.
     
    GeorgeTDI și MDU apreciază asta.
  8. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Depinde ce crestere de putere se urmareste, de obicei pentru un stage 1 CORECT facut, nu trebuie modificari fizice.
     
    GeorgeTDI apreciază asta.
  9. MDU

    MDU Gold Member

    Înscris:
    30 Oct 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 quattro, 2.0 TDI CGLC, 2014
    Cum zicea cineva mai sus, daca afara este o zi torida si ai stage 1 si conduci sportiv e posibil ca temperatura pe admisie sa urce suficient de mult astfel incat sa apara limitari de putere, practic nu mai poti folosi toata puterea obtinuta din stage 1. Dar si sa pui IC marit doar pentru asta, per ansamblu parca nu renteaza.
     
    GeorgeTDI apreciază asta.
  10. GeorgeTDI 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2020
    Locație:
    RO
    Masina:
    A3 2.0 TDI 2011
    Ar fi o varianta eficienta mutarea radiatorului AC in spatele celorlalte (cu adaptari) ? Astfel ca intercoolerul sa fie expus direct la fluxul de aer rece.
     
  11. lenroc 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2014
    Locație:
    Drobeta Turnu Severin
    Masina:
    A4 b6, 1.9 tdi, 131cp, awx, 2001
    Salutare, am nevoie de o recomandare. Pentru un A4 B7 /2.0 TDI/ BRD, as vrea sa fac un stage 1 dar cu DPF / EGR activ. Pe cine recomandati in Timisoara? Multumesc anticipat!
     
  12. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
  13. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    Mulțumesc de recomandare dar nu mai am timp de asa ceva.
     
  14. Railex21

    Railex21 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2020
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi a4 b8, 2011, 2.0 tdi 170cp stage 1 la 200 cp
    Salut, Mihai FlexTuning Arad/Timisoara. Pret ok, fisa dyno inainte si dupa stage 1 + launch la parametrii motor inainte si dupa stage 1. Il gasesti pe facebook FlexTuning.
     
    lenroc apreciază asta.
  15. TDR

    TDR 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 40 TDI Quattro 2019
    Salut, vreau sa fac si eu o resoftare la un A6 C8 40tdi quattro, ma gandeam la un soft ATeam din Cluj. Cica as obtine cam 245CP si 440NM de la 204CP și 400NM. Ma intereseaza cateva pareri pentru ca nu sunt inca hotarat
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Parerile sunt subiective si influentate de foarte multi factori. Fiecare o sa-ti spuna ca unul este cel mai bun si ceilalti sunt praf si asa mai departe.
    Decizia asta trebuie sa o iei singur si neinfluentat de nimeni. Citeste topicul asta integral si te edifici singur cam unde ar trebui sa mergi.
     
    TDR apreciază asta.
  17. cosmin_moto

    cosmin_moto 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B9 Avant S line quattro 2018, 2.0 TDI 190Cp
    Salut baieti. Este cineva care a modificat softul pe motorul DETA 2.0 tdi 190cp fara sa aiba probleme legate de temperaturile pe evacuare? Doream sa fac stage 1 la acest motor pana m-au linistit atat Dragos de la Completechip cat si Silviu de la Dop Motorsport cu recomandarile lor de a nu modifica softul la acest motor. Ambii mi-au spus ca acest motor ruleaza stoc cu EGT mare si un stage 1 ar impinge valorile si mai sus generand erori. Nu am vrut sa le retin timpul cu prea multe informatii, dar din cate inteleg problema principala ar fi dimenisunea turbinei care este prea mica si genereaza temperaturi mari. Cred ca e interesant sa ne spuna experienta lor cei care au facut stage 1 la acest motor pentru ca din cate am citit alti tuneri nu au nicio problema sa il urcea la 220cp.
     
  18. MDU

    MDU Gold Member

    Înscris:
    30 Oct 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 quattro, 2.0 TDI CGLC, 2014
    Era pe vwforum un user care avea stage 1 la motorizarea asta, cristi511, poti sa iei acolo legatura cu el.
     
    cosmin_moto apreciază asta.
  19. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni - Argeș - ROMÂNIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DETA, an 2018
    Daca-mi permiteti o sa va lamuresc eu cum este cu STAGE 1 pe cod motor DETA (190 cp) la Audi. Este adevarat ca unii tuneri scot 220 de cp, dar pentru a obtine acea putere "prostesc", sa zic asa, liniarizarile senzorilor EGT in asa fel incat ECU sa nu citeasca mai mult de 750-800 grade pe evacuare si asa va injecta cantitatea necesara pentru puterea dorita. Au ajuns la mine masini cu soft facut la firme de renume din tara (nu dau nume) care aveau acest " artificiu " facut in soft (pe langa altele). Acest fel de tuning in opinia mea este periculos deoarece ECU nu stie temperatura pe evacuare, va injecta motorina mai mult decat trebuie si temperaturile pe evacuare pot creste necontrolat si pot duce la scaderea fiabilitatii unor componente (turbo, catalizator, DPF, etc. ..) sau chiar la topirea paletilor turbinei.
    Din experienta personala 210 cp se pot scoate din DETA fara sa "prostesti" ECU ca sa nu mai stie EGT sau sa decalibrezi durata la injectoare, dar nu mai mult de atat. Cu un soft corect facut si bazat pe calcule, nu pe modificari procentuale 210 cp nu sunt o problema cu hardware stock, dar nu mai mult de atat. Sper ca am fost destul de explicit cum e cu softul pe cod motor DETA.
     
    cosmin_moto apreciază asta.
  20. cosmin_moto

    cosmin_moto 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B9 Avant S line quattro 2018, 2.0 TDI 190Cp
    Interesant ceea ce ne spui, la fel ca tine mi-a spus si Dragos ca se pot adauga safe 10 maxim 15 cp doar ca din punctul lui de vedere nu renteaza munca depusa aceasta modificare. Am inteles cum sta treaba cu codul asta de motor, dar merg mai departe si intreb. Care este cauza principala pentru care se obtin valori EGT asa de mari? Inteleg ca dimeniunea mica a turbinei este principala cauza, daca este adevarat, hibridizarea turbinei ar putea rezolva problema pastrandu-se active sistemele antipoluare?
     

Distribuie pagina asta