Fals. Este prost facut softul. Ai sute de pagini aici pe forum despre toate modificarile necesare si nu trebuie sa impartaseasca nimeni nimic pentru ca, in principiu, la toate motoarele se aplica aceeasi reteta si difera doar softul.
Fa softul si masoara temperaturile cu vcds in full load cand vor fi peste 25-30 grade afara. Sa ai ceva sarcina intr-o treapta mai mare (unde se va raci de la viteza) dar si prin oras unde viteza nu te mai ajuta si te mai incurca si caldura de la celelalte 2 radiatoare. Daca treci de 60 grade temp in admisie ECU va incepe sa limiteze cate putin apoi mai mult din putere. Daca inca stai in limite rezonabile, e ok intercoolerul. Daca e usor de pus de S3, pui abia apoi dupa ce te lamuresti ca ai nevoie.
@Cristi unii colegi considera ca intercoolerul stock e suficient pentru 200-220cp. De asemenea ca cele doua IC au dimensiuni aproape egale, asadar fizic nu sunt mari diferente intre ele. Am gasit si destule discutii pe forumuri de afara in care se considera ca IC stock merge pana la 230-250 cp (de ex aici sau aici). Pe ce se bazeaza afirmatia ta ca e necesar IC de pe S3 pentru 210-220 cp ?
Pentru ca cel de S3 este mai mare si are un flux de aer mai bun. Tie ti se pare in poze ca sunt la fel dar nu sunt. Ti-a spus si @arazvan2002 sa incepi cu modificarile si sa resoftezi ECU iar daca este nevoie de un alt intercooler (dupa ce faci anumite masuratori privind temperatura) atunci il schimbi.
@GeorgeTDI am un prieten cu CFGB (170cp) dpf off dus in 220cp cu IC stock are temperaturi ok. Poate te ajuta. Asa cum spune si Cristi, ai nevoie de un soft facut bine.
Am comparat dimensiunile miezului dupa coduri. La cdel OE marca Mahle = 617 x 407 x 32 mm si S3 = 625 x 398 x 32 mm. Eu consider ca de fapt acesta e raspunsul corect: in general IC stock e suficient pentru modificari limitate pana la 200 si ceva cp, iar daca totusi cresc temperaturile din diferite cauze independente, atunci se recomanda un IC mai mare. Multumesc pentru informatii.
IC mai mare inseamna volum mai mare de aer care se poate comprima, automat apare si un oarecare lag. Doar ca un intercooler mare iti va mentine aerul mai rece la iesire, deci mai dens. In mare parte lag-ul se elimina compensand cu densitatea aerului datorita temperaturii mai mici la iesire. Un intercooler marit te va ajuta vara, cand afara sunt 30+ grade si la nivelul asfaltului temperatura depaseste 50 grade celsius, in rest e fix degeaba unul upgrade la stage 1 la diesel. Daca era vorba de motoare pe benzina, acolo se schimba treaba, fiecare grad in plus in admisie duce la pierdere de putere.
Depinde ce crestere de putere se urmareste, de obicei pentru un stage 1 CORECT facut, nu trebuie modificari fizice.
Cum zicea cineva mai sus, daca afara este o zi torida si ai stage 1 si conduci sportiv e posibil ca temperatura pe admisie sa urce suficient de mult astfel incat sa apara limitari de putere, practic nu mai poti folosi toata puterea obtinuta din stage 1. Dar si sa pui IC marit doar pentru asta, per ansamblu parca nu renteaza.
Ar fi o varianta eficienta mutarea radiatorului AC in spatele celorlalte (cu adaptari) ? Astfel ca intercoolerul sa fie expus direct la fluxul de aer rece.
Salutare, am nevoie de o recomandare. Pentru un A4 B7 /2.0 TDI/ BRD, as vrea sa fac un stage 1 dar cu DPF / EGR activ. Pe cine recomandati in Timisoara? Multumesc anticipat!
Salut, Mihai FlexTuning Arad/Timisoara. Pret ok, fisa dyno inainte si dupa stage 1 + launch la parametrii motor inainte si dupa stage 1. Il gasesti pe facebook FlexTuning.
Salut, vreau sa fac si eu o resoftare la un A6 C8 40tdi quattro, ma gandeam la un soft ATeam din Cluj. Cica as obtine cam 245CP si 440NM de la 204CP și 400NM. Ma intereseaza cateva pareri pentru ca nu sunt inca hotarat
Parerile sunt subiective si influentate de foarte multi factori. Fiecare o sa-ti spuna ca unul este cel mai bun si ceilalti sunt praf si asa mai departe. Decizia asta trebuie sa o iei singur si neinfluentat de nimeni. Citeste topicul asta integral si te edifici singur cam unde ar trebui sa mergi.
Salut baieti. Este cineva care a modificat softul pe motorul DETA 2.0 tdi 190cp fara sa aiba probleme legate de temperaturile pe evacuare? Doream sa fac stage 1 la acest motor pana m-au linistit atat Dragos de la Completechip cat si Silviu de la Dop Motorsport cu recomandarile lor de a nu modifica softul la acest motor. Ambii mi-au spus ca acest motor ruleaza stoc cu EGT mare si un stage 1 ar impinge valorile si mai sus generand erori. Nu am vrut sa le retin timpul cu prea multe informatii, dar din cate inteleg problema principala ar fi dimenisunea turbinei care este prea mica si genereaza temperaturi mari. Cred ca e interesant sa ne spuna experienta lor cei care au facut stage 1 la acest motor pentru ca din cate am citit alti tuneri nu au nicio problema sa il urcea la 220cp.
Era pe vwforum un user care avea stage 1 la motorizarea asta, cristi511, poti sa iei acolo legatura cu el.
Daca-mi permiteti o sa va lamuresc eu cum este cu STAGE 1 pe cod motor DETA (190 cp) la Audi. Este adevarat ca unii tuneri scot 220 de cp, dar pentru a obtine acea putere "prostesc", sa zic asa, liniarizarile senzorilor EGT in asa fel incat ECU sa nu citeasca mai mult de 750-800 grade pe evacuare si asa va injecta cantitatea necesara pentru puterea dorita. Au ajuns la mine masini cu soft facut la firme de renume din tara (nu dau nume) care aveau acest " artificiu " facut in soft (pe langa altele). Acest fel de tuning in opinia mea este periculos deoarece ECU nu stie temperatura pe evacuare, va injecta motorina mai mult decat trebuie si temperaturile pe evacuare pot creste necontrolat si pot duce la scaderea fiabilitatii unor componente (turbo, catalizator, DPF, etc. ..) sau chiar la topirea paletilor turbinei. Din experienta personala 210 cp se pot scoate din DETA fara sa "prostesti" ECU ca sa nu mai stie EGT sau sa decalibrezi durata la injectoare, dar nu mai mult de atat. Cu un soft corect facut si bazat pe calcule, nu pe modificari procentuale 210 cp nu sunt o problema cu hardware stock, dar nu mai mult de atat. Sper ca am fost destul de explicit cum e cu softul pe cod motor DETA.
Interesant ceea ce ne spui, la fel ca tine mi-a spus si Dragos ca se pot adauga safe 10 maxim 15 cp doar ca din punctul lui de vedere nu renteaza munca depusa aceasta modificare. Am inteles cum sta treaba cu codul asta de motor, dar merg mai departe si intreb. Care este cauza principala pentru care se obtin valori EGT asa de mari? Inteleg ca dimeniunea mica a turbinei este principala cauza, daca este adevarat, hibridizarea turbinei ar putea rezolva problema pastrandu-se active sistemele antipoluare?