1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aer Conditionat - Climatronic la A6 C6 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de Cservice000, 17 Apr 2010.

  1. raul2662x 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2017
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    A6, 2.0TDI, 10.2008
    @bx3m Din aceasta cauza am zis sa intreb si aici, chiar vorbeam cu cineva mai devreme, care a montat compresor de vw pe audi, nu stiu ce cod, dar tot la fel, i-a pus curea mai mare si cica de multa vreme merge si n-are nici-o problema!
    Mi-a dat inclusiv un numar de telefon al unora din Oradea, care i-au facut manevra asta si oamenii mi-au zis ca se poate pune fara probleme, doar sa fiu atent la mufa electrovalvei, sa se potriveasca!

    Am vazut intradevar la alte modele, la electrovalva, un fir care pleaca din ea, si ajunge sus, practic are mufa sus, nu exact in electrovalva...dar astea doua par la fel, faptul ca una sta mai in jos si una sta mai in sus, ar fi o problema?!

    @Cristi Multumesc pentru raspuns! Inca nu am facut si nu am montat nimic! Doar caut informatii...m-am gandit la solutia asta si pare chiar mai viabila decat schimbarea curelei!
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu mai cauta nimic si nu mai intreba nimic. Ce am scris eu anterior si acum, am mai scris pe forum de zeci de ori si aveai obligatia sa citesti inainte (nu este scris neaparat in acest topic).
    In primul rand un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema.

    Si nu in ultimul rand ma repet pana va intra bine in cap, sper:
    Revii aici pe topic dupa ce ai rezolvat problema si pentru ca sa spui cum ai rezolvat problema pentru ca altfel mesajele vor fi sterse.
    Mesajele scrise si care nu au mentionata si rezolvarea vor fi sterse direct si fara explicatii pentru ca aici nu suntem la sectiune pentru intrebari si/sau facebook.
     
    Schatten05 apreciază asta.
  3. raul2662x 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2017
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    A6, 2.0TDI, 10.2008
    S-a rezolvat! A fost plug&play și funcționează perfect! Avea in plus doar doua chestii micuțe de ghidaj la prinderea țevilor, le-am scos cu patentul ușor și totul a fost cu potrivire la fix!

    Vin si cu niste poze si informatii ca sa va ajute pe viitor pe cei care doriti sa comandati compresor nou!
    Modelul compresorului pe care eu l-am montat pe A6 C6 2.0 BRE, este DENSO DCP32045 (864RON), compresor nou!
    Avand in vedere ca toata lumea recomanda numai piese fix pe cod, eu va spun ca este o tampenie si nu merita sa platiti in plus 1000RON, doar ca e pentru Audi!

    Compresorul asta este dat de majoritatea aplicatiilor de piese auto, mai mult pt. VW (in special modele Passat, Passat CC, motoare PD si CR care sunt defapt cam fix acelasi motoare montate si pe Audi si multe altele din VAG, de la 2006 pana in 2018), blocurile fiind practic identice la toate!
    El vine in plus fata de restul compresoarelor pentru Audi, in speta 6SEU14C (DCP02040), cu doua ghidaje mici pentru a va ajuta la prinderea tevilor! (am inteles ca toate vw au asta)
    Acestea se demonteaza extrem de usor cu un patent si nu afecteaza absolut nimic. Si iata de ce multi dau 1.600 lei pe compresor, fara sa stie ca isi pot cumpara la jumatate de pret un lucru de calitate si nou, dar care e dat pentru VW si nu pentru Audi. De ce au facut asta ? Nu stiu, consider ca e o hotie dar asta e alta poveste.

    De asemenea nu a fost nevoie nici de schimbarea fuliei sau a curelei, acestea de pe compresorul nou potrivandu-se perfect. Cureaua de pe masina este Conti 1613 mm. Asa cum am spus, totul este plug&play.
    Asadar, daca la prinderi sunt la fel, mufa electrovalvei este pozitionata la fel cu ce aveti pe masina, si bineinteles aliniamentul e bun, totul o sa fie in regula.

    Eu am avut noroc, nu am avut gram de pilitura pe instalatie, in consecinta in afara de compresor, freon si manopera nu m-a costat nimic. Compresorul vechi are o pastila dusa si de aia am avut ghinionul sa se blocheze.
    Sper sa va fie de ajutor, eu unul n-am gasit nicaieri, pe niciun forum sau oriunde altundeva informatiile astea, care la momentul ala efectiv ma salvau!
    Succes tuturor si sa va tina frigiderele! :beerchug:
     
    lowlife apreciază asta.
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu compara piesele OE cu OEM, nu este o tampenie.
    Tu ai avut noroc sa se “brodeasca” lucrurile, chiar daca n-ai luat piesa in baza VIN-ului, dar nu recomanda lucrul asta.
     
  5. c_andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Aug 2014
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    AUDI A4 B7 Avant 1.9
    Va salut,
    Citind topicul acesta am reusit sa identific singur problema, defectul fiind confirmat si de un tehnician de la un service specializat in instalatii de AC. Asa ca m-am gandit sa impartasesc si aici rezolvarea, poate este de folos cuiva pe viitor.
    Masina: Audi A6 C6, cod motor CAGB an 2011.
    Simptome: AC-ul nu cupla, desi led-ul de la climatronic era aprins, si cel mai important ... VENTILATORUL DE LA MOTOR FUNCTIONA NON-STOP.
    Cauza: senzor de presiune (de pe radiatorul de AC) defect.
    Tipul de la service mi-a spus ca trebuie cumparat si pus doar original, altfel nu functioneaza, asa ca am pus unul OE.
    Costul piese a fost de 350 lei si montajul s-a facut fara a demonta bara fata.
    Toate cele bune.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In final, cineva care citeste inainte sa intrebe. Felicitari !
     
    Alex-F1 apreciază asta.
  7. Florin TM 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDIe 2010/136 hp.
    Salut
    La masina mea un Audi A6 C6 facelift an 200 2.0 tdi trebuie sa schimb fulia de la compresor si cand am fost la mecanic mi-a spus ca nu se poate schimba fulia pentru ca e capsulata. Se schimba fulia de la compresor sau trebuie sa cumpar alt compresor ?
    Multumesc.
     
    Schatten05 apreciază asta.
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Se schimba. Apeleaza la alt mecanic.
     
    Schatten05 apreciază asta.
  9. Andreidan

    Andreidan 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2016
    Locație:
    Spania / Roman - Romania
    Masina:
    Audi a6 4f 2006 3.0 ASB quattro
    Salut,
    As vrea sa schimb becurile de la clima. Pe langa cele smd 3528 sunt unele mai mici (cum ar fi la butonul functia Auto in colt). Stie cineva ce nume au sau cum sa caut ?
     
  10. Marin Luculescu

    Marin Luculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2017
    Locație:
    Italia / Neamț
    Masina:
    A6 C6 4F 2.0BLB
    Salutare tuturor Audi-știlor!!!

    Hai să vă povestesc și eu beleaua mea cu clima pe băbuța mea 2005 BLB.
    Era prin primăvara lui 2021 când așa pe nepusă masă rămân fără are rece în mașină.. două trei priviri și văd că nenea compresoru' s-a blocat și fulia merge in gol.. cu multă negreală de la părțile de cauciuc care au cedat și s-au măcinat sub fulia ce a continuat să se învârtă.. Am zis, slavă Domnului că nu s-a blocat de tot fulia, și nu mi-a făcut alte daune..

    De atunci tot citesc și mă informez.. și între timp am cumpărat compresor denso, filtrul condenser, un alt filtru micuț din plastic.. nu am codurile acum la îndemână, totul în baza codurilor ..

    Prin decembrie, după ce am realizat că în zona mea toți, absolut toți mecanicii au acea mașinărie pentru recuperarea gazului din instalația de climă și toți, absolut toți îți fac spălarea instalației la montarea noului compresor, DAR, niciunul NU are accesoriul pentru spălare, deci fac totul doar pe hârtie și la preturi destul de frumoase... în fine, după ce am realizat că în zona mea nu am unde să încerc să repar climă, m-am apucat cu un tânăr mecanic să dăm jos vechiul compresor și să vedem despre ce este vorba... Nu mare mi-a fost mirarea să găsesc în "gurile" de pe compresor, o mâzgă groasă de pilitură de fier... a, uitasem să zic că am recuperat 4grame de ulei, și 420grame de gaz... Valori ce explică clar motivul pentru care compresorul m-a lăsat.. (presiunea citită cu VCDS înainte de a desface instalația 8bar).

    In acest caz, am pus înapoi vechiul compresor și mi-am pus sufletul în pace că lucrarea NU se poate face DACĂ nu schimbi cam toate componentele (tuburi, radiatoare) sau recuperare prin spălare a unei țevi.. chestie scrisă și de denso in manualul compresorului... (ei prezintă 4cazuri de defecte pentru care se cere schimbarea compresorului.. al patrulea caz e cel mai "nașpa" și din păcate e cazul meu)


    Trece timpul și într-o bună zi, la sediul Audi de unde mai iau piese, vorbind de una alta, mi se zice că ei au spălat instalații mult mai înfundate decât a mea.. și mi-au făcut un preventiv de vreo 400 euri pentru schimbarea compresorului, juma' de chil de gaz și eventual ulei (acele 130 grame) dacă nu sunt prezente in noul compresor... Pactul a fost că dacă după tentativele de spălare, dacă nu se curăță instalația, să fie montat Vechiul compresor și NU cel nou...

    Programare făcută și executarea lucrării într-o zi. Seara iau mașina. La întrebările mele legate de ce și cum s-a făcut, am primit doar un răspuns: service autorizat Audi, profesionalism și calitate.

    Ok.. am zis.. sper să fie bine.. și am plecat spre casă cu aer condiționat în mașină, după un an de saună.. Asta era pe 7martie seara..

    Pe 18 marie s-a terminat bucuria.. clima pornită pe 22°C înăuntru acel miros de umiditate și a început să intre aer fierbinte.. eram pe autostrada, la vreo 16°C afară.. ECO nu era aprins. Teoretic totul trebuia să funcționeze.. practic nimic..

    Trag in prima parcare, opresc motorul, iau VCDS-ul, citesc presiunea, 5.8 bar... Pornesc motorul, clima pornită, pe grupul 001 am 0.800A, 80%, și... tot 5.8 bar.. mai citesc câteva valori după care închid tot, sun la Audi și mă programează pe 29 martie și plec acasă cu geamul deschis... și un gust amar.. chiar foarte amar.. parale aruncate în van...

    A doua zi, mă întorceam de la serviciu și zic, hai să-i mai fac o probă. Clima a pornit. Aer rece. Am ieșit afară să văd cum sunt conductele.. nici brumă nici ghiață.. nimic..

    De pe 19 clima merge.. sau așa pare..

    Pe grupul 001 am aceiași 5.8bar motor oprit, și undeva la 12bar pe la 65% valvă deschisă.. 10bar la 52%, 9bar la 48-49%, 8bar la 47%.. poate e cam puțin..

    Pe grupul 020 torque 10Nm..

    Din prima zi, pe 7martie, când am oprit motorul, s-a auzit pentru vreo 20..30 de secunde în mașină, un fâsâit ca atunci când se dezumfla ceva.. sunet/zgomot ce nu l-am mai auzit pe mașină atunci când mergea clima..

    Și încă ceva.. când opresc motorul, (eventual după o scurtă pedală) se aude ceva ce continuă prin inerție, să se învârtă... nu-mi aduc aminte să mai fi auzit așa ceva... (Asta am auzit ieri, când aveam capota de la motor deschisă și unul din copii mei, a învârtit cheia prea mult (vroiau doar să pună contactul) și s-au speriat și au oprit imediat motorul.. atunci am auzit acel zgomot și am făcut proba cu opritul motorului după o pedală..)

    Asta e povestea mea neterminată..

    Deznodământul va fi crâncen.. presupun..

    Cei cu experiență în domeniu, dacă ați avut timp să citiți toată povestioara, poate îmi dați vreo idee.... Aproape că îmi vine in minte să dau afară gazul și să văd dacă mai este mizerie pe țevi.. să văd eu.. că dacă o duc iar la Audi, ei vor zice ce vor ei.. că tu oricum nu intri în atelier.. și oricum prima chestie va fi: "piesa (compresorul) nu a fost bună", "nu ați cumpărat-o de la noi", nu vă putem recunoaște garanțiea
    pe lucrare"... (scenariu cam dark)

    O seară bună tuturor!
     
    Schatten05 apreciază asta.
  11. Ave

    Ave 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2017
    Locație:
    Salonta
    Masina:
    Audi A6 F4 C6 2.0 tdi 140 cp 2005 BLB BMW X1 2.0 177CP
    Salut ! Am avut aceasta problema ani de zile . Am schimbat compresoare la reprezentanta de m am saturat si tot fara clima eram,pana am gasit o firma care doar cu clima se ocupa. Am dus masina la ei mi au montat acum 2 ani compresor de wv si de atunci am frigiderul cu mine tot timpul. Mi au zis baietii de acolo ca singura diferenta este cureaua de accesorii trebuia sa fie mai mare decat ce am avut pe masina.Bafta !
     
    Schatten05 apreciază asta.
  12. Marin Luculescu

    Marin Luculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2017
    Locație:
    Italia / Neamț
    Masina:
    A6 C6 4F 2.0BLB
    ..la soluția pe care ai propus-o îmi vine in minte o singură cauză: fulie pe compresorul nou de diametru mai mare decât cea de pe compresorul original (care, in cazul meu e de 100)

    La mine beleaua e de la îmbâcsirea instalației cu pilitură de fier de la bietul compresor care a lucrat cu doar 4grame de ulei...

    Îți mulțumesc pentru răspuns!
     
    Schatten05 apreciază asta.
  13. Marin Luculescu

    Marin Luculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2017
    Locație:
    Italia / Neamț
    Masina:
    A6 C6 4F 2.0BLB
    Salutare tuturor. După "lupte seculare" am rezolvat, in mare parte, problema aerului rece in mașină. Așa cum am evidențiat în multele intervenții din ultimii ani, am rămas fără climă din cauza lipsei de ulei din instalația de aer condiționat. Vă povesteam că schimbarea compresorului s-a făcut în reprezentanță, și că în mașină, după doar 10 zile de funcționare, îmi intra aer la "doar" 81°C...
    Eram foarte dezamăgit de această urâtă experiență și am făcut ceea ce, poate, multi dintre voi ar fi făcut. Am demontat tuburile de pe compresorul nou și am examinat lucrarea făcută în reprezentanta Audi. Surpriză ... nici urmă de pilitură iar uleiul ce se scurgea din compresor impecabil de curat. Deci, nici pe departe nu vorbim de o lucrare făcută rău în reprezentanță, ci de o funcționare neadecvată a sistemului de climatizare și anume blocarea pe total deschis a celor două electro valve (chiar dacă pe VCDS apăreau închise). Nu știu să vă zic motivul. Le-am desfăcut de o mie de ori și le-am curățat in fel și chip ... și după o zi sau maxim două, iar dadea aer cald. Tot experimentând, am mai constatat că dacă atunci când se prezintă anomalia, duci cele două zone în maxim cald HI, și imediat în maxim rece LO și după, se revine la 22.0°C, totul funcționează ca la carte.
    În concluzie, rezolvarea problemei a fost:

    Spălare instalație
    Schimb compresor, condenser și un filtru din radiator
    Schimb grup electro valve (care include și pompa)

    La final totul funcționează ca la carte.

    Doresc tuturor Audi plăcut.
     
    DrLexic, Andi Man și seba18 apreciază asta.
  14. Alex-F1

    Alex-F1 Silver Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI (2005)
    Cu riscul sa mi-o iau (din nou) peste bot ca postez inainte de-a citi/cauta (cu functia "search" m-am gasit nimic), intreb: ce face acel meniu numit "centre air vent" din AC setup ? L-am dat si la "cooler" si la "warmer", dar eu n-am simtit nicio diferenta pe grila centrala de ventilatie. Sa mor daca ma prind...
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Optiunea respectiva (center air vent) este pentru a regla cat de rece/cald sufla pe grila centrala.

    Eu l-am dat iarna pe “cooler” in ideea in care sa nu mai sufle aer foarte cald pe grila centrala direct in fata mea.
    Vara il pun pe “warmer”, ideea fiind aceeasi.
     
    DRAGOS apreciază asta.
  16. Alex-F1

    Alex-F1 Silver Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI (2005)
    Eu am facut fix pe dos, dar oricum n-am remarcat nicio schimbare. Tu ai remarcat?
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, dupa, este diferenta de temperatura la grila centrala fata de grilele laterale.

    Warmer nu inseamna cald, inseamna mai putin rece fata de celelalte. Valabil si pentru “cooler”.

    Este o optiune utila, mai ales vara.
    Pe grilele laterale baga aer de ingheti si pe cea centrala rece, dar nu atat de rece incat sa fie deranjant fetei si in acelasi timp nu atat de cald incat sa nu isi mai aibe rostul AC-ul.

    Poate, daca nu uit, o sa masor diferenta cu un termometru.
     
  18. slay3rexe

    slay3rexe 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    A6 C6 Avant 2.0 TDI - 2008 [BRE]
    Salutare,
    Stie careva sa imi spuna si mie unde mai exact este conducta de scurgere pentru clima la Audi A6 C6 an 2008 ? Am facut azi un drum mai lung si imi curge apa pe la toate gurile de la picioare. In special in spate dreapta. Am gasit ceva pe youtube cum ca ar fi sub mocheta la pasager dar nu imi dau seama exact ce parte trebuie desfundata. Trebuie desfacuta mocheta de tot ? :banghead:
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sunt 2, pe ambele parti ale consolei centrale.

    upload_2023-5-31_14-24-30.png
     
    slay3rexe apreciază asta.
  20. ady_nsr 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    a6
    Salutare,
    La al meu Audi a6 C6 pe partea dreapta si in/pe spate nu imi baga aer rece. Am înlocuit blocul de electrovalve crezând ca e de la el si caloriferul de sub bord. In urma unei diagnoze am constatat ca de vina ar fi un motoras amplasat pe carcasa aerotermei. Nu stiu sa zic exact poziția lui insa cert este ca el este de vina si banuiesc ca trebuie demontat bordul și sa înlocuiască motorașul. Este corect ?
     

Distribuie pagina asta