1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ambreiaj la A4 B8 - volanta + placa de presiune distrusa - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Valush, 6 Iul 2009.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu nu as baga mana in foc pentru volanta LUK la +30.000km.
     
    Alin Alina apreciază asta.
  2. DragosM90 4th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2014
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8, 2.0TDI CAGA, 2008
    Mașina făcea așa și înainte să schimb ambreiajul de-aia am schimbat și a făcut așa și după ce l-am schimbat , o perioada a dispărut și după a început iar ... eu totuși cred că e din alta parte... Dar nici eu nu știu ce să îi mai fac :( uneori am impresia că nu mai știu eu sa conduc apropo daca accelerez mai tare la placarea de pe loc gen la aprox 2000rpm nu trepidează deloc...

    Tin minte când am resoftat mașina băiatul ce mi-a făcut softul mi-a zis că am acea "celebra" eroare de la admise și că o anulează din soft sa nu îmi mai apară și am stat și m-am gândit acum câteva zile , nu cumva poate sa fie de acolo , acel motoras daca dădea eroare și acum gen nu mai cunoaște mașina eroarea , nu cumva sa trepideze că nu deschid bine acele clapete? :confused:
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cand ai ECU resoftat tot ce scrii pe un forum sau unde vrei tu este absolut irelevant. Nu stie nimeni de unde ai probleme atat timp cat NU te poti raporta la ceea ce iese din fabrica. Asta inseamna ca tu singur trebuie sa descoperi pentru ca nimeni nu iti poate spune de unde ai problema atat timp cat este facuta la masina o modificare "neautorizata" care iti poate crea probleme din foarte multe puncte de vedere atat pe partea mecanica cat si pe partea de electronica.
    Sa tii bine minte asta. Bafta.
     
  4. DragosM90 4th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2014
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8, 2.0TDI CAGA, 2008
    Ok, mulțumesc de raspunsuri. Vă țin la curent daca aflu cauza.
     
  5. Marius31 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2022
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    A4 2.0 2009
    @DragosM90 salut,
    Si eu am aceeasi problema. Ai aflat cauza ?
     
  6. l3moN

    l3moN 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2012
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 TDI 150 CP 2014 CJCD
    Porniti cu ea ca si cum ar fi benzina, 1800-2000 ture si lasati de ambreiaj, n-aveti ce sa ii faceti, nu ii de la nici un soft, ii ambreiaju, cred ca, conteaza mult ce lot ati prins si cat de bine a fost echilibrat din fabrica.

    Inca nu am 15.000 de km la masina si deja cand plec din loc da usor sa tremure, daca pornesc ceva mai turat, undeva la 1800 rpm ii ok. (Prietena mea are tot A4 B8.5 2.0TDI, cod motor identic CJCD, doar ca e Sedan, are deja 100.000km cu acelasi ambreiaj FARA sa fi schimbat volanta la ea, si nu tremura nici acuma cand porneste din loc, facuti 80% in oras, Oradea.
    Eu am schimbat tot tacamul ca asa sunt eu, perfectionist.
    Kit complet + volanta Sachs - 2870 lei (pre-asamblat) Aici am vrut sa fentez putin marca si sa cumpar kit complet LUK, defapt am si cumparat, a venit in cutie de LUK, volanta LUK si Kit ambreiaj Sachs, la montaj vai si amar, asa zis "soarele de pe ambreiaj" cand a fost montat pe volanta si centrat, atingea deja pe disc :banghead: . Evident ca nu functiona asa, la vreo 3 magazine renumite de piese din Oradea, nici macar unu nu stia sa faca o comanda corecta cu echivalenta pe LUK, toti ziceau ca pe masina mea apare Sachs dupa seria de sasiu si daca vreau LUK, asa vine, in cutia de LUK, adica voi gasi volanta LUK si kit ambreiaj Sachs, complet gresit. Exista echivalenta LUK cu tot tacamul LUK, dar nu am mai stat sa comand eu din alt oras ca statea masina pe elevator inca o zi degeaba si deja nici mecanicu nu mai avea chef de prostiile mele (ca noroc era cunostinta).
    Simering VW - 80 lei
    Parghie de decuplare VW - 180 lei
    Fus sferic VW - 10 lei
    Piesa intermediara VW - 10 lei.

    Va las si poze sa vedeti "experimentele" :)

    https://i.postimg.cc/28hc6zDm/275444128-601834134262161-3240163408414685009-n.jpg

    https://i.postimg.cc/NB9ZScZd/275982738-539688157649643-8681812090373867550-n.jpg
     
    Ultima editare: 16 Apr 2022
  7. Kayowas 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2022
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6 Allroad C6 4FH 3.0 TDI 2010
    Salutare,
    Tocmai am schimbat un kit de ambreiaj Luk + volanta cu masa dubla tot Luk si trepideaza la plecarea de pe loc, in mod pronuntat dupa ce s-a incalzit. Trepida si anterior schimbarii kitului si a volantei (acesta fiind si motivul schimbarii). Masina are 217 000 km. Piesele de pe masina erau OE si discul ''soare'' avea arcurile intinse, fara tensionare buna, volanta prezenta joc evident. In afara de plecarea de pe loc nu manifesta alte simptome. Masina nu are suporti (tampoane) scursi sau rupti. Dupa ce am citit acest forum trag concluzia ca cel mai probabil piesele montate pe masina sunt cu defect sau au importanta mare cele 3 piese reproiectate care nu imi este clar daca sunt puse pe masina mea care e fabricata 2010, model al anului 2011 dupa cum apare pe vin decoder ? Nu am asistat efectiv la montaj fiind la munca dar in principiu mecanicul e cu experienta si am lucrat bine cu el in trecut. As pleca de la premisa ca sunt bine montate.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu stie nimeni din pacate raspunsul la problema pe care o ai. Pot fi piese defecte din fabrica, piese montate necorespunzator, greseli la montaj, etc., etc.
    Trebuie sa demontezi din nou. Cand se monteaza ambreiajul la modelul tau de Audi se foloseste o presa speciala. Ai aici in topic explicatiile necesare.
    Nu trebuia sa intrebi nimic doar sa citesti topicul integral. Cand te inscrii pe un forum NU incepi cu intrebarile ci cu cititul. In mod obligatoriu trebuia sa montezi si piesele reproiectate masina ta fiind fabricat in 2010. In plus, intai se demonteaza piesele de pe masina si cu ele in mana se cumpara altele care trebuie sa fie identice. Niciodata NU se cumpara ambreiaj sau volanta inainte de a demonta.
     
  9. Kayowas 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2022
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6 Allroad C6 4FH 3.0 TDI 2010
    Multumesc pentru raspuns. Nu multumesc pentru partea cu ''certatul'''!;) dar nu face nimic ...iau ce e bun!Sanatate!
     
    smurff apreciază asta.
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu te-am certat ci doar ti-am explicat ceva ce voi nu o sa invatati niciodata adica faptul ca nu mai este nevoie de intrebari pentru ca raspunsurile deja exista. Trebuie doar sa le cauti deoarece internetul este deja infinit. In plus, daca ma deranja ceva, iti disparea mesajul instant pentru ca eu nu prea stau la discutii. Acum am facut o exceptie.;)
     
  11. l3moN

    l3moN 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2012
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 TDI 150 CP 2014 CJCD
    @Kayowas: Salut, mai jos o sa fac o mica constatare de a mea in urma concluziilor pe care le-am tras in ultimii 2 ani jumatate referitor la ambreiaj si tremuratul la pornirea de pe loc. Am avut A4 B8 2010 (avant), am trecut la A4 B8 2014 (avant) si am condus destul de mult si A4 B8 2013 (sedan), deci m-am invartit si ma invart destul de mult in jurul acestui model, model 2.0 TDI 143 CAGA pe cel din 2010, respectiv 2.0 TDI 150 CJCD pentru celelalte din 2013 si 2014.

    Stim cu totii pe aici prin topicul Ambreiaj ca foarte multa lume ajunge la problema pornitului de pe loc cu usoare sau mai mari trepidatii si ma refer aici strict acolo unde uneori apare trepidatia alte ori parca nu mai exista deloc, acolo unde se scutura rau ca abia mai pornesti ii clar ca ii problema ambreiajului, nu acolo fac eu referire.
    Treaba asta eu vad ca porneste strict de la stilul de condus si anume faptul ca intre trepetele 2-3-4-5-6 nu se pune "la munca" ca sa zic asa destul de mult ansamblu ambreiaj-volanta, respectiv acele arcuri de absorbtie a socurilor din interiorul volantei mai ales, dar chiar si cele de pe placa presiune ca si acelea au arcuri, la LUK sunt la vedere la Sachs parca sunt pe interior-ul constructiei.
    Eu am inceput sa las putin mai "brutal" ca sa zic asa de ambreiaj intre treptele superioare (nu la plecarea de pe loc in treapta 1, ci restul treptelor), inainte tot timpul faceam acel perfect match care efectiv parca schimba o cutie automata, nici nu se simtea ca schimb viteza, arcurile alea nu erau folosite la capacitatea pentru care a fost proiectata parerea mea, repet, poate vobesc prostii.
    Am incercat in special la schimbarea din 2 in 3 si 3 in 4 sa las de pedala de ambreiaj mai cu tupeu (efectiv sa simt ca schimb viteza) ca sa zic asa si in cele din urma eu am constatat o imbunatarile considerabila si la plecarea de pe loc cu treapta 1, efectiv nu stiu exact cum sa explic senzatia, dar parca te impinge un arc din spate. Da, unii o sa ziceti pai asa ii normal sa se intample, da asa ii normal dar se pare ca daca practici un anumit stil de condus, oarecum volanta uita care ii rolul ei defapt, nu stiu arcurile alea daca nu-s puse la treaba parca au memorie.
    Am incercat apoi sa revin la acel stil de condus "perfect match" si dupa 1 saptamana deja parca iar se inrautatea plecarea de pe loc, asa ca am trecut iar la stilul cu lasatu de ambreiaj mai brutal umpic si efectiv primele schimbari erau destul de nasolae, era o senzatie ca te loveste cineva din spate cand schimbam intre treptele superioare, DAR asta primele cateva schimbari de viteze mai bruse dupa care parca "volanta" sa impacat cu ideea si deja chiar daca lasam de ambreiaj din pod parca te lovea un arc din spate, era mult mai lin ca sa zic asa schimbul intre trepte.

    Stiu, ii mult cat am scris si poate suna aiurea ce zic, dar eu personal am observat o imbunatatire, daca sunteti pe aici care v-ati intalnit cu fenomenul tremuratului, poate luati in considerare ce am spus eu.
    Concluzia ii ca, cred ca fenomenul apare din cauza ca intre vitezele superioare lasam cam prea greu piciorul de pe ambreiaj, cel putin la mine clar era problema asta, desi credeam ca ii normal, mi-am dat seama ca se poate lasa si mai "din pod" ca nu omori pe nimeni.

    PS: Daca cineva testeaza stilul asta de condus si vede ceva imbunatatiri, poate vine aici si confirma sau da cu mine de pamant ca vorbesc aiurea. :salute:
     
    Ultima editare: 23 Noi 2022
  12. Alin Alina

    Alin Alina 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2017
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    A4 2.0 TDI an 2009
    Bună,
    La masina din profil un Audi A4 B8 an 2009 am schimbat kit-ul ambreiaj, volanta și cele 3 piese, însă acum simt ca am pedala mai scurta și prinde de jos. Am schimbat și pompa de ambreiaj, iar la pornirea motorului trebuie sa apăs foarte tare pedala, altfel nu pornește. Mecanicul zice ca e normal. Ce îmi recomandați ?
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sa schimbi mecanicul si chiar sa demontezi-montezi din nou ambreiajul si alte componente unde s-a umblat. Oricum NU iti poate recomanda nimeni ceva sigur pentru ca din fata calculatorului NU stie nimeni daca s-au facut greseli si va trebui un bun mecanic sa vada unde s-a gresit.
     
  14. Calin86

    Calin86 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2020
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    A4, 2.0, 2010
    Salutare. Dețin un Audi A4 B8 din 2010, cod Motor( Caha). Am schimbat de curând lichidul de frana și as dori sa aerisisc pompa ambreiaj doar ca nu stiu unde se afla și care este procedura. Dacă ma poate ajuta cineva, as aprecia foarte mult. Mulțumesc.
     
  15. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Se aeriseste pe la cilindrul de ambreiaj care e pe cutie, dar trebuie canal sau elevator. Ai observat ceva anume?
     
  16. Calin86

    Calin86 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2020
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    A4, 2.0, 2010
    Nu îmi intra bine în marșarier, in viteza a patra mi se pare ca îmi agață,si în treapta 1 îmi face figuri, volanta nu îmi bate iar ambreiajul îmi prinde undeva la mijloc. Am observat ca dacă fac 2 pedale intra in treapta 1 și marșarier.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Volanta nu are legatura cu vitezele.
    In schimb, kit-ul de ambreiaj are legatura, mai ales rulmentul.
     
  18. Georgexnet

    Georgexnet 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a4 b8 2.0 CAGB 136cp
    Salutare,
    Revenind la problema cu tremuratul la plecare de pe loc la care majoritate dau vina pe kitul de ambreiaj + volanta.
    Parerea mea este diferita deoarece am oservat la mine ca apare doar cand motorul este cald si doar in treapta 1, am plecat de pe loc cu a 2-a si tremuratul a disparut.
    Mentionez ca cutia intra greu in treapta 1-2 cand este rece desi am reglat/verificat timoneria, am schimbat uleiul din cutie conform producatorului si cu toate astea nu s-a schimbat nimic (volanta nu bate, ambreiajul nu patineaza )
    Concluzia este ca toate "carutele" VAG facute dupa 2007 au probleme cu cutia de vityeze (am avut si un Passat CC cu aceasi problema la cutie, dupa un timp a inceput sa si trosneasca ceva in cutie la plecarea de pe loc, "sa nu credeti ca erau planetarele pentru ca au fost schimbate")
     
  19. l3moN

    l3moN 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2012
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 TDI 150 CP 2014 CJCD
    Da, toate carutele VAG, sau in orice caz Audi au problema asta ca deja mi-au trecut pe mana cateva si la rece nu am prins una sa nu aiba aceleasi simptome cu intratul mai greu in treapta 1, poti sa schimbi cate uleiuri vrei ca am testat/schimbat si tot degeaba. Dar tremuratul la pornit din loc bag mana in foc oricand ca e strict din cauza ambreiajului si nu are nicio treaba cu cutia de viteze, dar absolut nicio treaba. Schimba ambreiajul si o sa vezi ca nu mai tremura cand pornesti din loc, deci concluzia care e ? Nu trebuie nici sa bata volanta nici sa patineze ambreiajul si tot dupa un anumit numar de km. va incepe sa tremure la pornit din loc, in special cei care merg mai sportiv si in regim de viteze mai mari pe termen lung. Pe varianta LUK sunt sanse sa tina mai mult pentru ca sistemul de autoreglare asa zis Self Adjusting Clutch isi face treaba ceva mai bine decat pe Sachs care si el are acest sistem de autoreglare dar arcurile nu sunt la vedere sunt pe interior-ul placii de presiune.

    Oricum nu cred ca are rost sa ne repetam ca deja se stie de problema asta si decat sa ne dea Cristi in cap cu postarile, mai bine ne oprim. :laugh:
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @Georgexnet Cam cate cunostinte de mecanica ai ca sa ajungi la concluzia ca iti tremura masina la plecarea de pe loc din cauza cutiei de viteze, doar cand se incalzeste ?

    Tu ai clasica problema a volantei care la cald, provoaca tremurat.
    Dar, tu probabil traiesti cu impresia ca o volanta trebuie sa bata ca sa fie defecta.
    In fine, nu e scopul meu sa te conving de nimic.

    Eu vad zilnic masini VAG cu 4-500.000 km dar cutiile ceas.
    Culmea, am si un VW CC cod motor CFFB in familie cu peste 300.000 km, ambreiaj/volanta originale si n-are nici un fel de problema.

    Acum, voi mergeti cate 15 ani cu acelasi ulei in cutie si va ganditi sa il inlocuiti abia cand incep probleme in speranta ca va rezolva miraculos problema.

    O problema interna a cutiei nu se va rezolva cu un schimb de ulei la fel cum o problema la volant/ambreiaj nu se va rezolva cu o reglare de timonerie.

    Clasic, intotdeauna e vina marcii/masinii.

    *Frustrarea favorizeaza imbatranirea.
     
    p.m.serban și pronet apreciază asta.

Distribuie pagina asta