M-am uitat la varfurile diafragmei si erau la acelasi nivel,cel putin asa se vedea cu ochiul liber. De altfel,daca problema actuala s-ar datora placii de presiune (Sachs),ar fi trebuit sa am aceleasi probleme si imediat dupa schimbarea ambreiajului (LUK). As inclina sa cred ca arcurile ambreiajului nu sunt deja "obosite",dupa nici un an de la schimbare,mai ales ca nu sunt genul care sa "omoare" ambreiajul...
Discurile LUK nu sunt strălucite. Şi eu am tot LUK pe o altă maşină (Passat). Când l-am montat, discurile de fricţiune aveau maxim 1,5 mm peste marginea niturilor. Interesant este aspectul că -se pare- constituie echipamentul de prim montaj pe tot concernul, pentru că şi cel vechi era tot LUK. Poate că ce ajunge la noi sunt "imitaţii" de LUK. Oricum, revenind la problema ta, nu cred că putem incrimina discul. Demontează cilindrul de pe carcasă şi vezi ce-i acolo. Este -mă gândesc- ultimul loc unde nu ai umblat în lanţul cinematic al ambreiajului.
Am si eu o intrebare legata de ambreaj din cate am inteles al meu e servo abreaj ... stie careva unde vine pus lichidu pe acesta ?
Va rog cine poate sa ma ajute cu un sfat. La audi 80 din 93 am ramas in strada fara sa pot cupla nici una din treptele de viteza. Intr-o intersectie unde am incercat sa fortez trecerea mi-a murit motorul, exact cum ai da drumul la ambreaj prea repede, dupa care la plecare mi-a intrat foarte greu in trapta 1 apoi a iesit f greu sa o pot introduce in treapta a 2 apoi nici nu a vrut sa mai iasa nici sa mai intre in nici o treapta atata timp cat motorul este pornit. Mentionez ca, cu motorul oprit intra f probleme in oricare din treptele de viteza, deasemenea in mers daca, calc pedala de ambreaj imi debreaza, masina pierde din viteza ca si cum ar fi pe liber. Probleme la disc nu cred ca sunt, nu imi patineaza, volanta imi este fixa, in schimb am gasit deasupra cutiei de viteze, ca o sufa de metal bifurcata, care este f slabita pe tot traseul ei, adica un capat al ei este sub volan, pleaca pe sub motor deasupra cutiei de viteze, apoi capatul celelelt se termina in partea dreapta a masinii desupra rotii, prinse de caroserie. Acolo sa fie problema? Va rog dati_mi ceva sfaturi si cam cat ar costa "readucerea pe drumurile publice" a masinii. Va multumesc anticipat.
Nu vrea nimeni sa se ocupe de masini care mai au si ceva mecanica bruta prin ea si nu se pot toate rezolva de pe tester
Salza Cum nu vrea nimeni sa se ocupe de masinile mai vechi? Si la masinile generatie noua trebure sa i se dea cutia sau motorul cnd le pica ambreiajul. Tot tre cheia pusa pe masina nu doar tester. Pentru a inlocui ambreiajul tau ai nevoie de putina vointa si citeva chei bune. Ar trebui astea: o trusa de chei tors(imbusul ala cu mai multe colturi) o trusa de tubulare de la 10 la 28 cu crichet si prelungitoare. O trusa de inelare cotite de la 8 la 22. Si 2 butuci de lemn. Daca te apuci tu de masina vor fi multi colegi care sa te ajute. Si iti pot da si operatiile care trebuesc si in ce ordine facute.
pentru coman ionel,ceea ce ai gasit tu firul acela de otel care merge de sub volan,trece pe dupa cutia de viteze si apoi e prins de caroserie e cu totul altceva e un sistem de siguranta in caz de accident,care iti trage volanul inapoi in caz de accident frontalpentru protectia conducatorului uite aici ai sa vezi de ce este vorba http://www.youtube.com/watch?v=STzHVkWEg6o
Multumesc mult pentru sprijin, m-am lamurit cu "firul misterios", in cele din urma am ajuns si in service si am dat cutia jos, placa de presiune era "buba". Cedase o sarma, scuzele de rigoare ca nu stiu exact ce denumire poarta , asa cum apare in poza.
Salut, nu am pus un kit nou, ci am apelat la o firma de dezmembrari. Tot kitul a fost 180 de ron, manopera 200 ron. Astea is preturile pe care le-am obținut in Bistrita, doamne fereste sa ti se strice masina in Pascani judetul Iasi, 100 euro manopera plus kit nou de 800 ron, daca veneai cu piesele tale manopera era 600 de ron, jecmăneala pe fata, asta e, daca toata treaba a avut loc in luna lui august Gustar (August) - stranier... Deocamdată totul e ok, mentionez ca, kitul de la dezmembrari era intr-o stare f buna.
Si daca era intr-o stare buna banuiesc ca se apasa mult mai usor pedala, intreb asta ptr ca mie mi s-a cam intarit pedala si suspectez placa.O chestie personala cu dezmembrarile ptr modelul asta: ce sanse sunt sa gasim la dezmembrari piese bune atata timp cat masina are 18 ani ? Eu cred ca masinile alea nu au sub 250 000 km mai ales diesel si modelul e prea comfortabil, comod, economic, fiabil ( o am de 11 ani si stiu ce zic) ca sa te abtii sa mergi cu ea.
Modificări în pedala nu sunt semnificative, adică să zic cu jumătate de cm prinde mai jos pedala acum fata de înainte sa il schimb, pt ca actualul disc de ambreiaj e semnificativ mai gros (puțin uzat) fata de cel care l-am dat jos. Eu as suspecta mai repede cilindrul receptor sau pompa de ambreiaj decât placa. Iar in ceea ce privește dezmembrările, piesele ce sunt date jos de pe mașini nu înseamnă ca sunt cele originale din fabrica, dacă înțelegi ce vreau sa spun... După cum ai zis și tu, mașini de 18 ani, tot pica ceva și trebuie schimbată respectiva piesă care poate fi data jos în dezmembrări după un număr rentabil de km... Nu spun că prefer parcul de dezmembrări în loc de magazinul de piese auto, dar în perioade de "crize financiare", sunt bine venite.
Salutare, Am un B3 din '89 si aseara am patit o nepatita. Venind de la servici am observat ca de cate ori calcam ambreiajul pedala devenea mai "moale", ramanea mai mult timp lipita de podea...pana la urma acolo a ramas iar eu in intersectie cu multe "vociferari" in spate. Cu chiu cu vai am reusit sa ridic pedala, cu mana, apoi am bagat in prima treapta si asa am ajuns acasa. Azi dimineata am studiat putin pe acolo, pe la pedala, motor si am descoperit la baterie, la firul de plus, un alt fir desfacut, rupt. Am pus, am legat firul inapoi si am dat cheie. Surpriza, ambreiajul functiona, nu perfect dar functiona. Acum urmeaza intrebarea: exista vreo legatura intre firul de pe plusul bateriei si ambreiaj ?
Adaug si eu o intrebare la acest post, sper sa nu deranjeze pe nimeni. Eu am un 80 b4 abt (2.0 benzinar) si am o nelamurire: masina fiind noua pentru mine si nu stiu: ce raport viteza turatie aveti voi deoarece cand am adus-o acasa (Bucuresti - Iasi) am observat ca la ~ 120km/h, in treapta 5-a de viteza am 4000/rpm ceea ce mi se pare cam mult. Mi se par cam scurte treptele de viteza ( a 5-a si la 60 km/h fara nici o balbaiala). Asa sunt ele proiectate ? Deasemenea si pedala ambreiajului e cam tare, dar cand o calc pleaca, nu da simptome de patinare a discului, pleaca imediat. Am testat si in frana de motor si scade turatia in acelasi ritm cu viteza. Este stresant sa mergi asa turat la un drum lung unde stii ca poti sa o calci. Multumesc anticipat celor care incearca sa-mi faca viata mai usoara cu un sfat.
Cred ca ai dreptate, eu unu sigur nu ma pricep al masini si mai ales la motoare. azi cand am plecat iara la servici, am observat ca pedala din cand in cand mai ramane jos, dar revine, mai greu dar revine. Acum, naiba stie, este de la baterie sau este o coincidenta dubioasa.
Revin cu aceeiasi problema...pedala ramane lipita de podea cand calc ambreiajul... care poate fi cauza ? O pot repara eu sau e necesar sa o vada un mecanic specializat ? Unde sa ma uit mai intai ?