1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Arcuri si amortizoare la A5 - modificare/inlocuire cu unele sport - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'A5 B8 (2007-2016)' creată de padugoool, 11 Aug 2015.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Au aceeasi motorizare, tractiune si transmisie ? Daca nu, va iesi o struto-camila.
     
  2. Itzica

    Itzica 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5 2014
    Salut @audi66
    Motorizari 2.0 tdi au ambele doar ca Audi A4 B8 facelift are tractiune Quattro.

    Am mers astazi un una su suspensie S-line si imi place pentru felul cum se conduce si cum se vede, mai lasata. Gasisem la cineva la un pret ok si el spunea ca au aceleasi coduri de culoare de la arc, ar fi la fel indiferent de tractiune, dar eu am semne de intrebare ca vrea sa-si vanda produsul si de aceea intreb aici pentru ca sa nu fac o prostie.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Are alta clasa de greutate, exact cum am zis mai sus. De ce ai vrea sa faci lucrul asta ? Sa iti complici viata singur ?

    De ce nu iei 4 arcuri SH sau noi si 4 amortizoare noi compatibile cu masina ta ? Pune arcuri Eibach pe amortizoarele tale si gata.

    Vanzatorul minte.
     
  4. Itzica

    Itzica 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5 2014
    Multumesc mult pentru raspunsuri. Am citi tot ce s-a mai scris despre aceste arcuri, dar au fost si opinii precum ca ca nu ar fi ok cu amortizoarele standard.
    Am inteles de asemenea ca pentru A5-ul meu va cobora 2 cm pe fata si 2,5 cm pe spate sau invers, nu mai stiu bine. Imi recomanzi sa fac treaba asta, sa cumpar doar arcuri sau sa schimb si amortizoarele ?
     
  5. Alex845

    Alex845 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Iul 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    A7 /3.0 55tfsi /2018
    Itzica Eibach prokit sunt pentru amortizoare standard, deci poti monta in setupul actual si masina isi va schimba mult comportamentul.
    Din experienta iti spun ca ar fi bine sa schimbi si flansele amortizoarelor acum pentru ca sigur ale tale, uzate, vor ceda rapid.
     
  6. Itzica

    Itzica 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5 2014
  7. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Nu exista asa ceva, de altfel scrie si la bilstein pe site, care isi imperecheaza amortizoarele cu arcuri Eibach in kituri: https://www.bilstein.com/int/en/blog/lowering-springs-how-to-get-more-out-of-your-car/

    Posibil sa fie gargara ca sa-si vanda amortizoarele sport, insa are sens ce zic, lucru confirmat si de puzderie de oameni pe internet.
     
  8. Itzica

    Itzica 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5 2014
    Sunt de acord cu tine lowlife, prefer doar suspensie originala audi S-ine.

    Cum se citesc aceste rapoarte de greutate ? Eu am gasit la ambele masini tipul de greutate OYG cu OJF. Daca la ambele masini sunt aceste coduri mai trebuie sa fie si alte coduri pe care trebuie sa le mai verific pentru a lua suspensia potrivita ?
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu am mers 4 ani cu amortizoare 1BA (standard) de la Sachs SuperTouring si arcuri Eibach ProKit, nici o problema.

    Intr-adevar, tot sistemul multi-link, un kit Meyle HD, a fost montat odata cu suspensia.
     
    Itzica apreciază asta.
  10. Itzica

    Itzica 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5 2014
    Se pare ca am gasit pana la urma singur ce trebuie facut pentru a face trecerea de la o suspensie normala la una S-line sau sport. Adica, nu trebuie ca, codul de greutate sa fie acelasi daca vrei sa lasi masina mai jos. Trebuie coborat, de exemplu, de la codul meu de greutate fata OJF-6 la OJD -4 pentru a avea suspensie S-line
     
  11. Ciuca ionut 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2016
    Locație:
    Cobia
    Masina:
    Audi a5 2.0tfsi quattro s-tronic 2012
    Salutare,
    Am un Audi A5 2012 2.0 TFSI S-tronic Quattro cu suspensie 1BA. Vreau sa trec la suspensia 1BV si chiar nu am inteles cum sa fac relatia intre arcuri amortizoare si greutatea masini. Am tot citit pe forum dar era vorba de altă motorizare, ba era ba nu era Quattro, etc. Ma puteți ajuta va rog cu codurile de la arcuri si amortizoare ? Sau daca este vreun coleg pe forum cu masina similara care a facut retrofitul sa ma ajute cu eventualele informații suplimentare cu ce mai trebuie schimbat. Mulțumesc anticipat.

    20220325_164538.jpg
     
  12. Itzica

    Itzica 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5 2014
    Salut @Ciuca ionut
    Din pacate este foarte complicata treaba si nu cred ca a dat cineva de cap la aceasta modificare a suspensiei adica sa treaca de la 1BA la 1BV.
    Eu am schimbat suspensia 1BA cu una S-line cod 1BV si masina statea la fel de sus chiar daca masina avea aceeasi greutate.
    Am incercat si cu arcuri cu indice de greutate mai mica, dar aceeasi treaba, la fel statea. Intr-un final am ajuns exact cum au mai scris si colegii de mai de sus cu arcuri Eibach ProKit. Separat, daca masina este din 2012 clar vei schimba si amortizoarel. Atasat in poza vezi masina mea cu arcuri Eibach
     
  13. Virtic Paul

    Virtic Paul 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2016
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi S5, 4.2 V8 2009
    Salut,
    Detin un Audi A5 3.0 Tdi Quattro model an 2007. Avand suspensia standard mi s-a parut cam inalt si am achizitionat niste arcuri Eibach Pro Kit, sa o coboare ceva mai jos. Am montat arcurile pe amortizoarele standard si intradevar masina a coborat cu 2,5 - 3 cm mai jos. Dar a trecut timpul si amortizoarele mele standard s-au cam dus si m-am gandit sa iau niste amortizoare mai bune si am luat Bilstein B8 fata si spate. Zis si facut, am montat amortizoarele Bilstein in locul celor standard si am pastrat arcurile Eibach, dar spre surprinderea mea in loc sa coboare masina cu macar un deget, asa cum mi se parea normal, a urcat cu aproximativ 2 degete si nu prea inteleg de ce.
    Stie cineva ce model de arcuri trebuie care in combinatie cu amortizoarele astea Bilstein sa o coboare mai jos astfel incat sa fie aripa usor coborata peste anvelopa (acum este cu aproape 3 degete mai sus aripa decat anvelopa, adica e capra). Multumesc.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu am montat arcuri atat pe amortizoare originale de fabrica cat si pe amortizoare AM (stock 1BA), Sport (1BE) si intotdeauna au avut acelasi efect vizual.
    Esti sigur ca ai cumparat ce trebuie ?

    Kit-ul Bilstein B12 este format din amortizoare Bilestein B8 + arcuri Eibach, n-ar fi nici un fel de probleme.
     
  15. Virtic Paul

    Virtic Paul 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2016
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi S5, 4.2 V8 2009
    Eu nu le-am cumparat la set, arcurile le cumparasem cu mult inaintea amortizoarelor Bilstein, si au avut efectul dorit in combinatie cu amortizoarele stock.
    Eu zic ca am cumparat ce trebuie: amortizoare spate : 24-145992, amortizoare fata: 24-145985
    Acum masina mea e cam la fel de inalta ca cea a lui Itzica din poza de mai sus, dar cu amortizoarele stock era cu aproximativ 3 cm mai joasa.
    Am sa atasez si o poza ca sa iti faci o idee cum era inainte sa pun Bilstein-urile.
    Si am sa fac maine o poza cu Bilstein instalate sa vezi diferenta.
    Poate e o inaltime normala, nu stiu dar nu imi place, ma asteptam sa coboare nu sa urce, si sper sa gasesc o combinatie mai buna de arcuri cu aceste amortizoare si sa-mi coboare mai mult.
     
  16. Virtic Paul

    Virtic Paul 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2016
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi S5, 4.2 V8 2009
    Asa arata acum dupa montarea amortizoarelor (picioroangelor) Bilstein.
    Imi pare rau ca nu am poza initiala tot cu jantele astea pe 20" ca sa se vada si mai bine urcarea.
    Intrebarea mea este daca exista arcuri cu care sa pot obtine o coborare de aproximativ 4 cm sau mai mult, sau am dat kix total cu "picioroangele" de la Bilstein si trebuie sa ma scap si de ele. Au mai si fost o "galagie" de bani.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Arcurile H&R o lasa mai mult decat Eibach.
    Cat s-a mers cu masina dupa montaj ? De obicei se mai lasa dupa cateva zile de mers cu amortizoare noi.
     
  18. Virtic Paul

    Virtic Paul 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2016
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi S5, 4.2 V8 2009
    Foarte rigida, dar nu ma deranjeaza asta, e abia a doua zi dupa montare, sper sa ai dreptate dar oricum nu cred ca vor cobora cat doresc eu, am sa incerc si cu alt tip de arcuri, :)
    Oricum multumesc de sfat.
     
  19. Virtic Paul

    Virtic Paul 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2016
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi S5, 4.2 V8 2009
    Sincer nu cred ca H&R va fi la nivelul asteptarilor, nu cred ca va cobora cu mai mult de 1 cm fata de de Eibach pro kit.
    Aveti vreo idee ce arcuri sa incerc pe amortizoarele bilstein sa aibe o garda mult mai joasa la fel cum arata masina din poza atasata ?
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu cred ca ai asteptari prea mari de la un set de arcuri si de fapt necesitatile tale inclina spre o suspensie reglabila.
    Sau, pui arcuri H&R VTF, care sunt reglabile.

    Eu ti-am recomandat initial arcuri simple H&R pentru a ramane utilitatea masinii.
    Dar, din poza pusa de tine inteleg ca vrei “show” si atat.
     

Distribuie pagina asta