Week-end-ul asta am fost in Munchen-Germania si am participat la evenimentul de prezentare (organizat de AUDI AG) pentru vanzatori & service a noului AUDI A1. Cazare - Munchen Kempinski Hotel Airport, drive tests - Munchen Airport dynamic & urban courses + imprejurimile Munchen-ului autostrada, drum national & rural, evenimentul de seara in incinta aeroportului in piata dintre cele doua terminale. In esenta, evenimentul a insemnat prezentarea statica & dinamica a noului model in comparatie cu principalii concurenti directi Mini Cooper si Alfa MiTo. Prima impresie: A1 este un AUDI! Desi eram circumspect, masina nu tradeaza provenienta VW a platformei. Dimensiunile, proportiile, design-ul, finisajele, posibilitatile de personalizare si setarile fac imposibila o comparatie directa cu VW Polo. Totul e acolo unde trebuie sa fie, arata, se simte si miroase AUDI. Interiorul este spatios pentru locurile din fata, in spate in schimb, spatiul pentru cap si umeri este cam mic (dar totusi ceva mai mare decat al concurentei), portbagajul e super ok pentru aceasta clasa (Alfa ok, Mini inexistent). Ca si look, se inscrie in categoria masinilor mai putin fotogenice, masina arata mult mai bine in realitate dacat in imaginile de prezentare indiferent de culoare, chiar si fara arcele vopsite in culoare de contrast. Design-ul pastreaza filozofia AUDI in a creea masini cu un design peren ce v-a arata super Ok si proaspat chiar si peste 10 ani... nu e un experiment de design ci e o sinteza a elementelor actuale de design AUDI, liniile sunt clare, au inceput si sfarsit, comunicand o masina simpatica dar si foarte dinamica. Ca si conducere, din nou, e un AUDI: Pozitia de conducere e perfecta (recomand calduros scaunele sport de pe nivelul de echipare Ambition), reglaje pe o plaja extinsa, tinuta de drum ferma dar fara feeleng-ul "teapan" de pe A3, cu o amortizare surpinzator de buna a micilor denivelari. Pentru prima data la aceasta clasa, avem un diferential blocabil electronic EDL ce lucreaza activ impreuna cu ESP pentru a distribuii din start cuplu rotii din exteriorul virajului, rezultatul sunt viraje stranse luate fara efectul subvirator specific tractiunii fata. Directia este asistata electromecanic in functie de viteza de deplasare, dar cel putin mie, mi-ar fi placut sa fie putin mai comunicativa (cea de pe MINI este foarte comunicativa, dar topaie si transmite vibratii nedorite in virajele cu denivalari). Drive test: Traseu de drumuri publice: - autostrada, drum national, drum de tara super virajat (drum fara marcaj pe mijloc) si drum de tara cu denivelari. Observatie: drumul de tara in Germania inseamna asfalt nu macadam si noroaie; - vremea pe durata drive-test-ului ploaie torentiala / dar si asfalt uscat. Traseu pentru teste dinamice (circuit amenajat pe pista de aeroport): - circuit destinat testarii dinamicii: acceleratie, stabilitate pe viraje, inclinatii laterale si franare;http://www.youtube.com/watch?v=kTXlZdhpW0k - circuit pentru teste de confort si vizibilitate (simularea traficului urban, semafoare, parcari laterale, schimbari bruste de benzi, frane, etc.); - vremea insorita. Masini in test: Audi A1 1.4 TFSI 122 CP S-tronic & 1.6 TDI 105 CP M5 Alfa MiTo 1.4 TJet 120 M5 & 1.6 MJET 120 CP M6 Mini One Cooper 1.6 MPI 120 CP M6 & 1.6 D 110 CP M6 Revin cu concluziile...
Audi A1 - First Drive - Concluzii In primul rand recapitulez modelele & motorizarile prezente in testul comparativ: Audi Benzina A1 1.4 TFSI 122 CP 200 NM S-tronic Diesel A1 1.6 TDI 105 CP 250 NM M5 Alfa Benzina MiTo 1.4 TB 16V 135 CP 206 NM M5 Diesle MiTo 1.6 JTDM 16V 120 CP 280 NM M6 Mini One Cooper 1.6 MPI 122 CP 160 NM M6 One Cooper 1.6 D 110 CP 240 NM M6 Motor: Ambele benzinare ale concurentei sunt galagioase si cu un sunet complet nerafinat, Alfa uita sa-ti arate CP in plus. Motorul Audi suna bestial, are cuplu omniprezent si pur si simplu face ce-i ceri, iar impreuna cu S-tronic este imbatabil. La capitolul diesel diferentele sunt ceva mai mici, turbo+diesel+2010= cuplu ok+zgomot rezonabil; de notat ca Mini are cutie de viteze cu 6 trepte, adica ceva mai economica la viteze mari si mai sportiva la viteze mici. Performante: Aici nu cred ca e cazul sa ma aberez cu 2Km/h in plus sau in minus, AUDI nu a dezamagit niciodata pe nimeni la acest capitol, de discutat pe tema asta sa o faca carcotasii, de remaracat totusi, Audi A1 este echipat in standard cu motorizari de cilindree mica Turbo si sistem Start-Stop. Suspensii: Mini este singura din test cu suspensii independente (multi-link) spate si arata acest lucru la limita pe virajele stranse si in lipsa spatiului pentru bagaje... amortizoarele sunt ineficiente pe denivaleri mici. Audi si Alfa au in schimb niste suspensii mult mai suple fara a sacrifica tinuta sportiva. Un plus la Alfa pentru sistemul DNA (similar AUDI Drive Select) ce modifica compotamentul suspensiei, directiei si motorului pe plaje sesizabile. Ca si concluzie AUDI a prezentat o suspensie "clasica" setata excelent, nu am avut nimic de criticat indiferent de suprafata de rulare. Placerea de a conduce: Aici sunt oarecum subiectiv... primele pe care le-am condus au fost Mini si Alfa... in Mini mi-a luat ceva timp sa-mi gasesc o pozitie OK din cauza spatiului mic si a amplasarii defectuoase a comenzilor, orice am facut, panoul usii imi deranja / jena bratul... pornind, am descoperit o masinuta rapida, galagioasa stabila dar in acelasi timp topaitoare pe denivelari si la franari consistente. Masina este asa cum ati mai auzit, aproape de un Go-Kart, dar Audi si Alfa reusesc sa faca acelasi lucru in conditii de confort net superioare. Alfa te astepta cu o gramada de plastic de calitate mediocra, cu un miros tipic FIAT, scaunele sunt ok, la fel si volanul, in schimb timoneria cutiei de viteze si etajarea acesteia aminteste de codasele italiano/franceze din grupul PSA. In A1 m-am simtit instant acasa, reglaje ample si rapide, pozitie de condus beton (chiar mai coborata decat in A3)...Acceleratii/reprize ok, frane dozate fain, directia un pic prea filtranta, dar asistata excelent, diferentialul EDS fata impreuna cu ESP ofera un comportament dinamic excelent pe viraje anihiland in mare parte subvirarea specifica solutiei "totul fata". Gata, am scris destul, simtiti-va liberi sa-mi puneti si intrebari...
First Drive Test (ba chiar si comparativ), ocazia de a pune intrebari suplimentare (spre deosebire de testele pe care le citim prin reviste) - adica postari folositoare si altora, spre deosebire de obisnuitele aberatii off-topic ale unora
Baieti sa lasam offtopic-ul ! Am editat deoarece subiectul este bine structurat cu prezentari folositoare Miti multumim inca o data pt info oferite Abia astept un test drive cu micutul Sunt curios cat de bine se va vinde la noi
Masina asta ce vrea sa fie?Copilul casei destinat cui?Poate domnisoarelor,fiindca doamnele mai au copii si au nevoie de spatiu,domnii nu scot nasul din 4/6/8,iar "domnisorii" se dau in vant dupa s-uri sau m3 ) Interesanta masina,chiar simpatica.Parca e o machetutza. Urmeaza varianta s1 pe care o asteptam cu drag.S1 cu climatronic,senzori de parcare,abs,22 airbaguri,linie audio bose,senzori de ploaie inclusiv senzori pt mersul cu spatele...rxact ce inseamna un s1,adica fier si putere/cuplu ) Audi s1 group b rally. A nu intelege persoana care a depus efortul de a aduna date/poze cu masina ca ii iau in deradere munca.
Senzationala masina !!! Nu am intalnit o masina mai placuta la condus urban decat A1 !!! Este cu mult mult peste Mini Cooper, se vede ca e generatie noua ! Fiind interesat doar de modelul echipat cu o cutie automata, am testat doar motorul 1.4 TFSI S-tronic..... e putin cam puternic iar consumul pe o distanta de aproximativ 50km dintre care 40 urban, 10 pe autobahn, a fost de 9,7.... Totusi, este rezonabil avand in vedere ca am mers intr-un stil mai sportiv, cu clima pornita non-stop, am prins si multe semafoare iar din cauza frigului,la ele cand stateam, motorul nu se oprea. La impresia placuta pe care mi-a lasat-o, a contribuit si masina deosebit de generos echipata cu un pret exorbitant de 36500 euro cu tot cu TVA (19%). Avea absolut orice imi puteam imagina, de la MMI Navigation, pana la trapa, piele in 2 culori si pachet S-line atat interior cat si exterior...
Suntem pe un forum, adica ne dam cu parerea... Mie mi se potriveste perfect masina asta, imi plac masinile mici ci nervoase, in traficul urban sunt cele mai bune! Asa e, trebuie sa conduci pentru a-ti da cu parerea...
Pe mine m-a impresionat A1, pentru cat de mica este. Cam m-am urcat prima oara intr-unul, am avut senzatia ca e prea stansa la interior. Cand l-am condus, m-a uimit cu stabilitatea pe care o are si cu reprizele.