Mersi de confirmare, am avut aceasi parere cand am vazut ca scrisul si culoare de pe cele AM marca Stabilus erau la fel cu cele OE, dar nu eram sigur.
Alta distractie... Zilele astea am avut o excursie prin Danemarca si oglinda din dreapta parea ca are o criza epileptica, cand am verificat-o am vazut ca s-a desprins oglinda de partea de plastic care include incalzirea. Ma gandeam sa incerc sa o lipesc, dar nu cred ca o sa gasesc un adeziv adecvat asa ca, ramane sa cumpar piesa.
Au ajuns ultimele piese/suruburi si consumabile pentru reviza la cutie si motor, plus suruburile de aluminiu pentru volant. Si nu in ultimul rand, un upgrade:
279977 km Am schimbat pe spate: - Amortizoarele - Rulmentii - Bieletele antiruliu. A fost dificil de desfacut si strans surubul de la amortizor, de vine prins in fuzeta. 150 Nm plus 180 grade la strangere, a trebuit sa ma screm putin ca sa reusesc. Si dupa asta a mai fost si surubul de la rulment (200 plus 180 grade). Azi nu mi-a trebuit sala... Am fost surprins sa vad ca amortizoarele nu au fost schimbate niciodata, erau putin scurse si reveneau foarte greu. Toate suruburile au fost inlocuite cu unele noi. Pe partea dreapta am avut o surpriza neplacuta sa vad o ruptura in protectia de cauciuc a pistonasului de frana.
Cei cu dezmembrari vand un amortizor care "revine foarte greu" ca bun. De altfel si in ELSA cred ca am citit acelasi lucru, se inlocuieste daca nu mai revine. Cred ca e prima data cand citesc de cuplu asa mare, motiv pt care mi-am luat cheie pana la doar 100nm )
Salut, Maine planific schimbarea rulmentiilor pe fata si a planetarei fata dreapta (din pricina unor vibratii/zgomote din partea dreapta fata) Vreau sa impartasesc putin din experienta mea, celor care se afla in aceasi situatie (trebuie sa schimbe planetara) Acum pe masina am: 8K0 407 271 AJ si am decis sa o inlocuiesc cu una OE. Am comandat LÖBRO 306372 (Original GKN parts) si am primit ce se vede mai jos: Piesa comandata cere piesa la schimb, deci cel mai probabil este o piesa remanufacturata (planetarele exterior interior schimbate) fiind acelasi lucuru cu ce am comandata anul trecut dar OEM. Dupa cum se vede in pozele de mai sus nu s-au deranjat sa stearga sigla WV Audi si codul piesei, pe partea dinspre cutie, dar au sters pe partea dinspre roata. Unde apare "problema" este la surubul primit in kit, este cu hexagon metric 17, are diametrul ciupercii mai mici si este mai lung cu 0.6 cm fata de cel original. Cel din dreapta este cel specific pentru masina, recomand sa nu folositi surubul metric 17. Nu cred ca o sa fie mari probleme cu 0.6 cm diferenta de lungime dar eu unul nu o sa ma risc.
Adica ai primit una OE dar la jumatate de pret sau mai putin de jumatate din cat costa o planetara OE la reprezentanta.
Anul trecut am luat cod terminatie LX si am dat 300 de Euro (LX fiind componenta remanufacturata) piesa noua cu terminatia AJ era 720 Euro . Ce am cumparat acum a fost 200 de Euro, deci tot am iesit mai ieftin cu 100 de euro, nu ma plang , ma ingrijoreaza doar surubul ala.
@Andi Man Lungimea nu iti creeaza nici un fel de problema. In majoritatea cazurilor, schimba si dimensiunea imbusului folosit pentru acel surub, la tine vad ca e aceeasi. Sunt piese OE, GKN/Lobro fiind producatori de prima echipare pentru VAG. Aceleasi produse le gasesti si in cutiile de la Spidan (fiind ambalatori) dar in multe cazuri la un pret mai mare decat GKN/Lobro. Daca luai direct echivalenta GKN/Lobro primeai acelasi produs nou decat piesa OE “refurbished” dar la un pret mult mai mic. Si eu recent am luat 2 tripode, unde aveam 3 variante : -piesa noua OE -piesa OE “refurbished” (variante unde codul OE se termina cu X) -GKN/Lobro, piesa noua aftermarket (O.E.M, adica fabricata de catre producatorul piesei O.E) dar cu sigla si codul OE polizate Am mers pe GKN/Lobro, am si piesa noua (nu refurbished) si cel mai mic pret din toate cele 3 variante.
Nu pare din poza, dar hexagoanele sunt diferite am incercat fizic. Acelasi lucru ca varianta ta 3, am luat si eu acum, dar vanzatorul imi cere piesa la schimb. Asa am patit si anul trecut cand am cumparat de la audi direct, piesa cu X, mi-au cerut piesa la schimb. M-as bucura sa fie noua dar daca cer piesa la schimb, ma indoiesc. Nu ca mi-ar pasa, dar nu cred ca sunt noi arborii, daca cer piesa schimbata inapoi.
Se gaseste si Lobro nou, fara piesa veche la schimb. Doar ca e nevoie de cateva nopti pierdute sa intelegi ce si cum.
Sub deviza "Cand te mananca-n c*r te scarpini*, duminica pe la ora 16:00, am zis ca fac repede schimbul de planetara si rulmenti. M-am apucat de partea drerapta, surubul de sus de la fuzeta, s-a invartit initial si a iesit 2 cm, dupa care a decis sa se blocheze, nu am observat ca s-a blocat si am continuat sa invart pana sa strambat . Am renuntat la a-l scoate si am desfacut bratele de sus, de langa amortizor ca sa scot planetara. Mi-am indreptat atentia catre rulment, am ciocanit 3 ore la el, cand cu dalta in rulment pe fata cand cu ciocanul in suruburile din spatele fuzetei, nu a vrut sa se miste sub nici o forma. Am lasat masina pe dreapta si ma reapuc de scandal vineri .
Surubul de la fuzeta daca s-a miscat, e de ajuns sa il bati cu un dorn in partea cu piulita si va iesi. Cand montezi surub nou, curata locasul de oxidare cu un burghiu si pune vaselina pe baza de cupru pe surubul nou. Si eu am batut 2 ore la rulmentul de pe stanga fata. A fost mult pana l-am indepartat 1mm de fuzeta si i-am dat cu WD40 din abundenta, dupa a iesit relativ usor (trebuia sa il bat cand sus cand jos, in caz contrar se inclina si se bloca).
280200 km S-a inlocuit toata suspensia fata. Dupa lupte seculare, care au durat 2 zile, in sfarsit am terminat. Sambata am inceput la 16:00 si am terminat duminica la 02:00. Duminica m-am reapucat la 10:00 si am terminat la 21:00. Inainte Dupa In final, a trebuit sa cumpar fuzeta pe partea dreapta (am comandat-o si pe cea din stanga, in cazul in care as fi avut aceasi experienta). Pe partea dreapta: Am inlocuit fuzeta pentru ca surubul de sus, cum am spus, se strambase si nu am avut sculele necesare sa-l conving sa iasa, dar nu asta a fost motivul principal al inlocuirii, ci surubul de jos de la pivotul care vine in fuzeta, s-a rupt. Rulmentul tot nu a vrut sa iasa dupa ore de ciocanit la el, fuzeta era pe masina, dar dupa ce am dat jos fuzeta ca sa o schimb am vrut sa vad cum trebuie scos pana la urma, cu fuzeta jos, i-am dat 2 ciocane si a iesit (extrem de usor). Pe partea stanga: Cu lectiile invatate si cu relaxeara ca deja aveam fuzeta stanga, in caz de necaz, am inceput prin a desface surubul din fuzeta, de la bratele superioare. S-a miscat, dar dupa 15 ciocane si nici urma de avansare am ales sa ii rup capul. Am strans piulita cat sa nu indoi buzele fuzetei, am bagat si saibe in ele ca sa fiu sigur, si am inceput sa strang surubul pana s-a rupt. Am desfacut piulita si am bagat intre piulita si fuzeta, cate o piulita de M12, am strans din nou piulita pana am ajuns la capatul filetului de la surub, am repetat figura pana a iesit surubul rupt. In total mi-a luat cam 20 de min operatia asta. Pentru schimbarea rulmentului, nu m-am mai complicat sa bat in el cat timp fuzeta e pe masina, am asteptat sa o dau jos si dupa 4-5 ciocane a iesit (am lovit suruburile de strangere al rulmentului) Toate suruburile au fost inlocuite cu unele noi(inclusv cele de la suportul etrierului). Mai am nevoie de un senzor de ABS cel de pe fuzeta mea nu a vrut sa iasa si s-a rupt. Din pacate arcurile, pe care le-am cumparat, marca LESJÖFORS, au avut probleme si nu le-am schimbat. Am avut noroc ca cele vechi se prezentau ok fara urme de rugina. Problema cu ele a fost ca in partea din sus, spira finala, in loc sa fie plana avea o inclinatie de cateva grade si axul amortizorului nu venea concentric cu suportul, asta se vedea foarte clar dupa ce eliberam arcul din presa. Era atat de stramb, incat nu intra protectia de la axul amortizorului in suport. Ma bucur ca am avut toate piesele pregatite, ma asteptam sa fie dificil si cu complicatii ca sa fac operatia (ceea ce s-a si intamplat). Odata ce stii ca trebuie sa schimbi un element de suspensie la audi, e mai bine si ieftin, sa schimbi toata suspensia. Mai am pe "lista de lucru": - Bucsele de la bara antirului de pe puntea din fata - Suportii motorului - Revizie la motor si cutia de viteze - Tamponul de la cutie.
Un mic update. Am schimbat si senzorul ABS pe dreapta, s-a stins pomul de craciun din bord. Am apucat sa conduc putin masina (incerc sa nu merg prea mult cu ea pana nu reglez directia) si se simte mult mai exacta in curbe, nu se mai zbenguie si nici nu mai bate. Dar, din pacate vibratiile pe care le simteam la anumite viteze si mai ales in curbe la stanga sunt tot acolo. Cum am scris mai devreme, planetara dreapta a fost schimbata pentru ca avea joc si scotea si zgomot la accelerare, acum nu are joc si zgomotul s-a dus, planetara din stanga a fost schimbata anul trecut si am condus aprox 12.000 de km cu ea. Din cauza ca face mai rau cand sunt in curba la stanga, tind sa cred ca vinovati sunt suportii de motor, o sa-i schimb saptamanile astea si o sa revin cu rezultatul, dar daca asta nu rezolva problema o sa inlocuiesc iar planetara.
280600 km - Am schimbat uleiul si filtrul de ulei. Cu masina sus, am inceput sa trag mai bine de planetare si suspectul principal, pare ca e planetara din stanga, cea schimbata anul trecut. Are mult joc radial in partea dinspre cutie. O sa testez teoria saptamna viitoare.