Poate stiti deja, poate plictisesc, desi nu as vrea, insa as vrea sa va impartasesc, pe scurt, istoria marcii pe care o folosim zi de zi. A fost infiintata de constructorul de masini August Horch, in Zwickau (Germania de Est). A devenit membra a Auto-Union in 1932, care a fost nationalizata in 1945 si a "murit" pana in 1965, cand a capatat si numele de Audi. Numele "Audi" a fost imprumutat de la Heinrich Fikentescher, fiul de 10 ani al partenerului de afaceri al lui Horch, care a sugerat sa traduca numele HORCH, un imperativ german insemnand "Asculta!" sau "Auzi!", care in latina se traduce prin "Audi". Audi si-a reluat activitatea in cadrul noii Auto-Union in Ingolstadt, in Germania de Vest de data aceasa. De aici s-a nascut si teoria ca numele AUDI vine de la Auto Union Der Ingostadt. Cele patru cercuri ale siglei reprezinta cele patru companii din cadrul Auto-Union (cel din 1932) si anume DKW, Horch, Wanderer si Audi. Dupa razboi, numele Audi a disparut, dar reinvie in 1965, folosind ca sigla cele patru inele de care suntem foarte mandri astazi. AUDI AG - ultimul nume al consortiului (actualmente Gmbh), a fost definitivat in 1985, prescurtat din Audi NSU Auto Union AG. Prezenta brandului pe piata de automobile era vizibila inca din 1930, cand una din patru masini purta emblema cu patru cercuri pe grila de la radiator. Gata lectia de istorie. Sper ca nu va plictisit foarte tare, in caz contrar astept sau
Si astazi este tot AG (adica SA pe romaneste). GmbH inseamna SRL. Quattro este GmbH dar Audi este AG.
Putina Istorie Istorie Quattro http://www.youtube.com/watch?v=9rtZ08DkGNo&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=9HS3gz1M6GU&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=_hskTWUx2vw&feature=related Secrets of speed ...
AUDI sarbatoreste 100 ani de la infintare În acest an Audi va sărbători un secol de existenţă de la înfiinţare şi va marca această zi de prin organizarea a mai mult de 50 de evenimente, care vor avea loc pe tot Globul. Evenimentele vor avea loc pe data de 16 iulie, 2009, exact la 100 de ani de la înfiinţare, când Audi va organiza o ceremonie comemorativă în localitatea “natală” Ingolstadt, Germania, iar pe 21 august, 2009, urmând să participe la “defilare” de agrement pe traseul de la Grand Prix din Berna, Elveţia. Audi îşi va prezenta cu această ocazie toate modele produse, "mimând" celebra competiţie "Silver Arrows" de pe Grand Prix, cu cele mai bune maşini. Va fi prezentă inclusiv o replică a modelului "făurit" în 1937 de Bernd Rosemeyer (în imagine), în tentativa sa de a cuceri recordul mondial de viteză, cu care a ajuns la peste 400 km/h pe un drum obişnuit. Vor fi prezente, desigur, şi alte maşini celebre în istoria Audi, precum Auto Union Type C (1936) şi de tip D (1938), legendarul Audi Pikes Peak (1987) şi IMSA GTO (1989), sportivele victorioase în Le Mans R8, R10 şamd. Cele patru inele de la Audi simbolizează brandurile Audi, DKW, Horch şi Wanderer, care au fost combinate şi unite sub umbrela Auto Union în 1932. Si 2 "evocari" video: http://www.youtube.com/watch?v=wHobxwfdLuQ http://www.youtube.com/watch?v=zp2MSEnLLGo&feature=related
Istoria AUDI Am asteptat destul, trebuie sa va spun parerea mea chiar daca risc sa va jignesc... si imi cer scuze anticipat, dar tot va spun ce am de zis. Hmm... oare chiar nu s-a uitat nimeni la link-urile postate de prietenul Deocamdata?! Chiar nu e nimeni de pe acest forum, plin de fani declarati AUDI, care sa aiba o remarca oricat de "fragila" la adresa istoriei plina de glorie a acestei firme (pe care, de altfel, o laudati toata ziua)?!... Din pacate, asta e crudul adevar, asta e maturitatea la care a ajuns (sau mai bine spus, nu a ajuns) piata din Romania. Suntem putini cei care apreciem traditia/istoria unei marci, nu asta e motivul care ne justifica achizitia... Ne intereseaza doar ce zic vecinii si prietenii sau cat sunt de invidiosi acestia pe noile noastre achizitii? Surprinzator nu au reactionat nici proprietarii de modele mai in varsta... Dragi prieteni, pozitia reprezentata azi de AUDI in lumea automobilelor premium, este rezultatul anilor de istorie pe care tindeti sa o ignorati. Va propun deschiderea unui capitol pe acest forum intitulat Istoria AUDI. Va asigur ca informatiile ce le veti putea accesa astfel va vor face mai mandrii si mai siguri de investitia voastra in aceasta marca. Ce parere aveti?
Am vazut ca topicul a avut cam 30 de accesari pe zi, ceea ce e in media accesarilor pentru topicurile de stiri ... Avem timp in 2009 sa umplem cateva pagini in topicul asta ... Ideea cu topic special despre istoria Audi e buna, poate si-ar gasi locul mai bine in Sectiunea Discutii generale Audi
ceva topicuri de istorie sunt deschise insa nu prea sunt po_pu_late: http://www.clubaudi.ro/discutii-generale-audi/1480-putina-istorie-audi.html http://www.clubaudi.ro/audi-motorsport/7527-rally-istorie.html http://www.clubaudi.ro/modele-clasice/2446-audi-quattro.html http://www.clubaudi.ro/pareri-****stii-observatii/7071-propunere-istorie-timp.html LE: din cauza autocorect-ului nu se poate vizualiza ultimul link asa ca va rog sa dati un search dupa istorie
Am vazut acele topicuri atunci cand l-am deschis pe acesta. Tocmai faptul ca erau putin accesate a dus la aparitia prezentului. Am crezut ca cifra 100 (care mie imi pare enorma avand in vedere domeniul auto) o sa "atraga" mai multi curiosi si mai multe discutii constructive ... Dar ... ... suntem in perioada "can can" sau "libertatea" ... chiar daca suntem in Post si, ca si in "cotidianul" asta infect in care traim, "pornografia" si expresiile abjecte fac "auditie" ...
Unde se comanda Audi Annual Report, mai stiti? Stiu ca pe cel pe 2007 l-am comandat urmand un link postat aici pe forum, si l-am primit (gratuit) acasa dupa cateva zile, asa ca daca tot a aparut Annual Report 2008 ...
da Alin tati de ce nu ai trecut implinirea celor 100 de ani la capitolul istorie care a fost deschis de catre mine ??? cred ca era mai bine sa fie acolo, tot ce tine de istorie dar, cum doresti si tu .......................
Un eveniment la care as vrea sa particip mai mult ca orice de pe lumea asta, mai ales ca eu am devenit fan din cauza unei parti de istorie Audi (coupe '81). Cat despre mustrarile tale prietene Miti, recunosc si eu ca m-au atins. Singura scuza a mea e ca sunt sofer si dau foarte rar pe-acasa si intru si mai rar pe forum. Dar asta nu inseamna ca nu mai sunt "Audiolic"
Miti din pacate trebuie sa subscriu la ceea ce ai scris, multi dintre posesorii de Audi habar nu au ce reprezinta cele 4 cercuri ale siglei AUDI dar sa stie alte detalii despre istoria marcii sau despre alte modele Audi, cel de-al doilea film postat de Alin este foarte frumos. Inainte de a-mi cumpara Audi-ul 80 B3 nu eram un fan al marcii, ma atrageau mai degraba BMW sau Mercedes...... dupa ce m-am documentat un pic pe internet, stiam despre B3 ca are caroserie galvanizata, citisem pe unele forumuri(in anul 2005 cand l-am achizitionat nu exista clubaudi.ro) erau laudate ca fiind masini fiabile, si aveau si un coeficient aerodinamic bunicel , dupa achizitie, am inceput sa mai mesteresc una alta pe la el(instalat de muzica amplif+subwoofer, unele mici reparatii/montat parti de plastic lipsa, plus ca am inceput sa o "studiez" mai in detaliu) am inceput sa devin un impatimit al marcii, m-am tot mirat cat de bine a putut sa fie gandita si cat de usor se poate repara...desi nu prea este cazul, sa nu mai vorbesc despre calitatea materialelor, chederele exterioare din jurul usilor dupa 20 de ani se prezinta ca noi, izolatia originala....etc, anul trecut am vrut o masina mai noua, un diesel, pentru naveta cand am inceput cautarile inca taxa era destul de mare nci nu ma gandeam la un Audi mai nou datorita preturilor mai ridicate, voiam neaparat sa fie o masina de dincolo necriculata pe plaiurile mioritice, dupa o lunga perioada petrecuta pe diverse forumuri ale mai multor marci, m-am orientat spre VW Golf4 directie simpla, masini multe pe piata, era din grupul VAG, erau mai ieftine(oricum anul trecut pe vremea asta erau muuult mai ridicate preturile la second ca si acum), dar spre surprinderea mea la golfuri, indiferent de motorizare parca "agata" cutia, la nici o motorizare nu am putut sa schimb asa de usor/lin cum schimb la B3-ul meu de 20 de ani, pana intr-o zi cand ma aflam in piata de masini din Baia Mare si am verificat cum se schimba treptele la un A4 B5 model cum am eu(era chiar Avant), intradevar de A4 era "alta mancare de peste", despre finisaje sa nu mai vorbesc, din acel moment mi-a placatu foarte mult cum arata un Avant de la Audi si am continuat cautarile exclusiv dupa un A4 Avant, pe care dupa vreo luna l-am si achizitionat, sincer am impresia ca Audi face cele mai reusite breakuri de pe piata, privite din fata nu se observa ca e Avant seamana leit cu o berlina...sper ca nu v-am plicitsit cu povestile mele, B3-ul asa de mult mi-a placut ca nu o sa mearga niciodata de la mine din familie...e masina mea de suflet si in care o sa mai investesc sa o aduc intr-o stare cat mai buna/originala, oricum cine au vazut-o live au avut numai cuvinte de lauda la adresa ei...o masina de 21 de ani...care arata muuult mai bine ca si multe masini fabricate dupa 2000 ...oricum visul meu este sa-mi cumpar intr-o buna zi un Audi coupe quattro... Fiind si posesor de A4 adaug un link despre un pic despre evolutia modelelor A4 de-a lungul timpului ... multi membri daca ar citi astfel de link-uri nu ar mai trebui sa adreseze intrebari de genul ce reprezinta B5, B6, B7.... http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A4 Imi cer scuze daca am facut Offtopic...
Si 2 "evocari" video: http://www.youtube.com/watch?v=wHobxwfdLuQ http://www.youtube.com/watch?v=zp2MSEnLLGo&feature=related[/QUOTE] interesant,nu cuosteam aceste lucruri despre istoria audi,dar aflu incet si sigur mai multe
uau,am vizualizat lincul dat de tine si am ramas un pic uimit de cate modele si mai ales motorizarile nu le cunosteam,mai trece timpul,mai vad si invat cate ceva.