1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

B5 Bee

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de George Stoica, 5 Mar 2019.

  1. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    Este DMF, este (ZF) Sachs Performace 3.630 lei m-a costa pe mine.

    47ED3AF7-8D43-45CF-8104-B0479567D229.jpeg
     
  2. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pare volanta DMF, plus kit de ambreiaj SRE. O sa tina lejer pe 1.8T. Are un amic al meu pe un AWX cu 450Nm. E bine ca nu e daily driver, altfel il dadeai jos intr-o luna.
     
    George Stoica și DonDoneL apreciază asta.
  3. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    Eu speram sa fie totusi ok si de daily :ermm: vedem cum se comporta dar este bine ca duce probat pentru ca am un prieten care a avut probleme cu el cu mult inainte de limita specificata de producator. Mergem doar la track day daca nu-i confortabil :)
    Si volanta este tot Sachs, se aseamana cu DMF.
    14658E1F-E814-45A0-8B48-D3BF1350E8F4.jpeg
     
    Ultima editare: 17 Feb 2020
  4. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Misca de piesa din centru. Daca se misca si dantura ramane pe loc, e DMF. Volantele SMF sunt pur si simplu o bucata de fier. Problema pt daily driver e ca e tare pedala si daca mergi 1h in trafic cobori si iei taxi.
    Daca ai comandat fix pt motorul tau si nu ceva custom sau pt un diesel vechi, e normal sa fie DMF, ca asa ai si tu pe masina.
     
    lowlife apreciază asta.
  5. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    Scuze @arazvan2002, aveam altceva in cap. Da, este volanta cu masa dubla.
     
    lowlife apreciază asta.
  6. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    Imi sta pe cap grav scutul termic asa ca am luat unul in stare mirobolanta si m-am hotarat sa cumpar tabla de aluminiu 0.5mm, urmand sa-l tai la plasma si sa-l imbrac in folie, mai am putin de lucrat la sablon dar suntem pe drumul cel bun. :happy:

    IMG_1980.jpg Scut termic.jpg

    Aseara am facut si primul test cu RNS-E, comenzile de volan si calculatorul de coloana de A3 8P.
    Am reusit sa obtin iluminatul butoanelor prin spira de la calculatorul de coloana, iar ca butoane pare ca doar rotita din stanga functioneaza dar merge mereu in jos sau cauta frecvente pe radio.
    Pentru moment sunt multumit de rezultat si bineinteles, foarte entuziasmat :rockwoot:
    Urmeaza sa fac un testbench din instalatia de A3 pentru ca nu stiu daca sunt codate corect modulele si navigatia iar cu ocazia asta voi testa si comenzile in VCDS ca sa pot vedea exact ce functioneaza si ce nu.

    38guo4L.png

    Din ce am cautat, am gasit aceasta schema pentru testbench. Daca aveti alte idei/sugestii le astept cu drag :hi: Fiind modul de A3 8P nu comunica prin K-Line, merge doar pe CAN asa ca trebuie sa adaug si un CAN Gateway pentru a putea coda.
     
    paul14 și redlife apreciază asta.
  7. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Pare ok schema pentru test. Can gateway o să-l folosești doar între comenzi (volan) și RNS-E? Spira rămâne cea de B5 sau trebuie de 8P?
     
  8. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    Salut ! Gateway-ul o sa-l folosesc doar pentru a coda calculatorul de coloana, nu i-am vazut rostul sa-l tin la instalatie exceptand partea de codare (te rog, corecteaza-ma daca gresesc).

    Spira este 1j0959654M, a fost montata pe A3, A4, A6, A8, TT in perioada 1998-2006 pe masinile cu comenzi tiptronic, am ales varianta asta pentru ca este unul din locurile unde nu vreau sa improvizez nimic iar diferenta intre aceasta si ce am pe masina sunt inca 4 pini in plus (am nevoie de 3) si pot trece pe acolo LIN-ul de la comenzi, mai OEM de atat nu aveam ce alege.

    spira1j0959654M.jpg

    Ce am eu in cap este sa fac pe masina este o instalatie standalone sa-i zic asa, prin care sa trimit semnalul LIN de la comenzi pana la calculatorul de coloana care ar trebui sa faca conversia si sa trimita semnal CAN H si L la RNS-E.
     
  9. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Cunosc în mare rolul can gateway-ului, dar în detaliu nu știu exact ce face, de asta am întrebat. Mă gândeam că poate este nevoie să fie folosit în permanență.

    Cu spira am înțeles ideea, este folosită doar pentru transfer date.
    Din câte știu, ai nevoie de comenzi cu buton "mode" pentru a funcționa cu RNS-E. Ar fi interesant de văzut dacă se pot folosi comenzi de la modele mai noi (>2015) împreună cu calculatorul de coloană aferent.

    Și eu sunt în studiu cu partea de CAN, mai adun informații când permite timpul. Mi-ar plăcea un volan de B8.5 sau B9, dar cred că trebuie și un convertor de CAN acolo.
     
  10. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    @paul14 Da, eu am ales varianta de volan cu buton Mode. Nu m-am gandit sa folosesc un model mai nou de volan din cauza RNS-E-ului pentru ca acesta are in software semnalele butoanelor si nu va functiona cu alte butoane in afara de cele cu Mode, adica LIN 1.3 (nu exclud varianta sa functioneze volumul si schimbarea melodiei dar voi testa pentru ca am si comenzi mai noi cu toate ca este alt protocol de comunicare LIN 2.0).

    Eu m-am limitat la acest tip de volan pentru ca stiu cum functioneaza cu RNS-E, cele mai noi dupa parerea mea sunt mult mai practice pe meniul MMI, nu pe cel de RNS-E.

    Ca sa-l faci sa functioneze cred ca ai doua variante
    1. Posibil sa mearga la fel cu calculatorul de coloana (la modelele noi B9 este integrat in spira, nu mai avem calculator de coloana separat).
    2. Sa faci exact ce fac eu dupa care sa adaugi si cu un emulator de CAN (emulator care modifica semnalul butoanelor si este folosit de ex. sa pui pe B8 volan de B9)

    Nu m-am lasat batut, am facut o instalatie pentru a putea conecta gateway-ul, calculatorul de coloana si navigatia pe masa (prost spus "pe masa" pentru ca stateam pe jos, doar asa ma lasa doamna sa lucrez cu piese auto in casa :haha:)

    87887674_497933907564467_8012933197803290624_n.jpg

    Asa am reusit sa codez modulele si sa verific cu interfata functionalitatea comenzilor. Partea buna este ca functioneaza comenzile cum trebuie dar navigatia imi pune cateva probleme pentru ca nu se poate coda MK2 pentru A6 4B chiar daca apare in meniu daca adaug 5 in cod este Out of range iar din ce m-am documentat ar trebui sa fac downgrade la software pentru a putea coda navigatia corespunzator. Urmeaza sa imprumut o navigatie sau sa fac rost de un firmware mai vechi si sa-l instalez pe a mea. Foarte posibil sa ajute si o codare de la @t_qua77ro, ce codare ai pe navigatie dl. Gabi ? :)
     
    Tundra Silviu, paul14, Common Joe și alți 2 apreciază asta.
  11. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    Scutul termic este gata, dupa ce am mai analizat alte doua bucati prezente pe masina am ales foaie de Al 0.5mm, cu folie peste nu vom avea treaba :)

    353375a6-8497-4cfe-b633-cd8e798840c0.jpg 20475bd4-4f9e-4fb2-9112-b0e3cd102e8e.jpg

    Legat de volanul multifunctional cu RNS-E se pare ca m-am inselat in privinta conexiunilor si nu din cauza codarilor nu functioneaza (acelea sunt pentru alte date din ceasuri). Dupa mai mult studiu legat de functionarea BUS-ului am realizat ca m-am inselat incercand sa merg pe alte tentative de a adauga volan cu comenzi pe A6 C5 se pare ca pentru mine lucrurile ar trebui sa functioneze diferit asa ca avem urmatoarea schema de care sunt 99% sigur ca functioneaza in teorie, urmand sa o transpun si in instalatia mea. Diferenta de 1% consta in faptul ca nu sunt sigur daca ceasurile trebuiesc neaparat adaugate in ecuatie sau nu dar dupa ceva teste vom afla si asta.

    A4-B5-MFSW.png
     
    Ultima editare: 28 Feb 2020
    AlexMaroga, Ciobanu Cristian, paul14 și alți 3 apreciază asta.
  12. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    Am progresat putin cu bancul de teste, avem legat gateway, calculator de coloana, RNS-E si comenzile dar pana acum fara rezultat. Am testat si cu ceasurile legate, comenzi mai vechi gandindu-ma ca ale mele comunica altfel, acelasi rezultat.
    Am o singura eroare enervanta de care nu pot scapa de calculatorul de coloana este 00833 - Ignition Switch (D) Terminal S. Pare o fundatura pe care sper sa o rezolv cat mai repede pentru ca imi intinde nervii la maxim :keule: nu concep B5-ul fara volan multifunctional.

    IMG_2176.jpg IMG_2191.jpg
     
    stefan550 și DonDoneL apreciază asta.
  13. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Comenzile alea de A6 4G sau A3 8V nu merg nici pe a3 8P fara modul de conversie a LIN. Celelalte ar trebui sa iti mearga fara probleme. Pune si niste fire de CAN si K-line si conecteaza VCDS sa vezi ce mai apare, daca vezi calculatorul de coloana si daca e totul codat. Daca iti ajunge LIN la calculatorul de coloana, de la el ar trebui sa plece pe CAN mesajele. Banuiesc ca face broadcast mesajelor CAN si RNS-E ar trebui sa le primeasca. Nu stiu cum e la B6, de ex, ca sunt fire de can in mai multe locuri si nu stiu cum se unesc intre ele, ca nu se infig toate undeva, gen un gateway. Cred ca sunt pur si simplu lipite toate intr-un manunchi. Asa ai putea face si tu, sa ai legate in paralel si ceasurile si calc de coloana si rnse. Eventual cautate in ELSA schemele.
     
    George Stoica apreciază asta.
  14. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    Multumesc @arazvan2002 pentru sugestie !
    Mufa OBD este legata si pot comunica pe CAN si K-line cu toate modulele/device-urile implicate. Ambele seturi de comenzi sunt LIN 1.3 pentru ca trimit aceleasi semnale pe butoane in calculatorul de coloana, tot acestea le-am avut si pe B7 functionale cu RNS-E tot MK2, nu sunt cele care comunica pe LIN 2.0.
    IMG_2192.jpg
    Initial am avut legat calculatorul de coloana cu RNS-E dar fara ceasuri, voi incerca astazi si varianta cu ceasurile fara gateway. Dar iau in calcul varianta in care sa probez RNS-E cu calculatorul de coloana pe un B5 la care am facut retrofit la RNS-E de A6 C5 pentru ca la varianta mea de instalatie RNS-E-ul nu tine minte codul pin si cred ca imi lipseste un plus de contact la ceasuri sau la gateway. La ceasuri am in mufa albastra 1, 23, 30 - 12v si 7, 9, 24 - masa, din ce am mai vazut online unele ceasuri aveau iluminatul pornit, ale mele nu-l au si de aici trag concluzia ca imi lipseste un plus. Atasez si pinout-ul ceasurilor.
     
  15. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    Am reusiiit :beerchug: bineinteles, tot pe masina lui Florin am facut testele:respekt: Deja cred ca se gandeste de doua ori daca sa-mi raspunda la telefon atunci cand il sun pentru ca il terorizez numai cu idei crete



    Calitatea video-ului este slaba pentru ca traim in lumea digitala si fiecare aplicatie mai taie din calitate, voi face un video cu calitate ridicata atunci cand voi monta totul pe masina mea.

    Pe bancul de teste inca nu mi-am dat seama exact ce lipseste, dupa mai multe discutii cu cativa prieteni exista ceva rezistente la capatul cablurilor de CAN (nu direct pe fir) care impiedica functionarea corespunzatoare dar nu cred ca merita sa imi mai bat capul cu asta pentru ca deja dorm linistit :lazy: acum trebuie sa analizez spatiile din masina unde se poate plasa modulul si sa fac instalatia.

    Cum nu pot sa ma opresc, urmatorul lucru pe care il vreau legat este modulul de bluetooth si SDS pentru a avea functionalitate si butonul MODE care acum nu face nimic, din ce imi mai aduc aminte la B7 cred ca doar accesa agenda telefonica.
     
    paul14, stefan550, mirceacml și alți 3 apreciază asta.
  16. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    Daca tot lucrez de acasa mi-am mai facut ceva timp sa mai mesteresc, pentru moment m-am apucat sa fac rama pentru RNS-E, bineinteles tot pe masina lui Florin :blush: si am curatat ecranul navigatiei, apoi am aplicat folie.

    B3062232-3F99-4F6C-BAC9-C565A7CEF935.jpeg 6D3BF91B-5840-47E8-A54C-558AE5F1FD4B.jpeg 17668047-0845-47D8-9B06-E471862C9E04.jpeg

    Aveti grija de voi si sa auzim numai de bine !
     
    alexbello32, stefan550, Gabi_KGT și alți 10 apreciază asta.
  17. Lucian189

    Lucian189 Bronze Member

    Înscris:
    3 Ian 2011
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    BMW 335d
    Mr.Davidescu este cobai??
     
    George Stoica apreciază asta.
  18. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'

    Detaliezi si noua procesul?
     
    George Stoica și mirceacml apreciază asta.
  19. George Stoica

    George Stoica Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2017
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T AWT 2001 | Audi A4 B8, 2.0 CAHA 2010
    @Lucian189, nuuu :friends: Florin este “doar” un prieten de nadejde si ne ajutam foarte mult. Cum am putin mai mult timp acum, am luat masina lui ca sa fac rama de RNS-E pentru amandoua masinile, am montat releul pentru semnalizare (3x semal la o atingere), urmeaza sa montez incalzirea in scaune. Ne ajutam si noi cum putem



    @DonDoneL nu stiu exact ce parte te intereseaza asa ca le voi detalia pe amandoua.
    Rama am decis sa o fac din cea de A3 pe care o avea navigatia si una de Symphony de B5. Rama de A3 este prea inalta pentru B5, asa ca a trebuit sa slefuiesc partea de sus si de jos cu aproximativ 4mm, ~1mm sus si ~3mm jos.
    51BB1B6A-0E16-49CD-9266-5DFDA8A8BB3D.jpeg
    Am facut acest lucru cu smirghel cu granulatie mare (400) pus pe o suprafata plana si am frecat ca idiotul aproximativ 30 min dupa care spre final am trecut la 800 si 1000, urmand sa trec peste cu 1500 si 2000 inainte de vopsire. Pentru lipitura am avut 3 variante, din ce bucati au ramas din Symphony am avut pe ce testa fiecare adeziv iar castigatorul a fost Moment Power Epoxy dar mergea destul de bine si Bison Epoxy Universal.

    FCB202EA-4CF0-4110-AA7F-55C2A28F2CAA.jpeg
    Am mai luat si un chit de mase plastice de la Motip pentru a umple in caz ca ramane ceva nasol, urmeaza sa continui zilele urmatoare. In stadiul acesta este acum
    A9F1AB94-579C-494E-972E-1FB889332E17.jpeg

    La display treaba a fost mai simpla, am demontat display-ul si din rama, l-am curatat cu ceva alcool mai puternic, l-am luat acum multi ani cand lucram la o tipografie dar merge si cu alcool tehnic numai ca este mai mult de frecat. Apoi am aplicat folia pe care am cumparat-o de la 24gsm.ro, dar eu am luat alta dimensiune, nu cea standard de RNS-E pentru ca aceea este taiata mai mic sa se poata monta cu rama peste display. Eu am lipit-o sub rama aceea pe care scrie Audi Navigation Plus ca sa nu ramana margini descoperite. Ma mai gandisem si la varianta cu folie de tableta taiata acasa la dimensiune, asa se poate face mai ieftin ca se gaseste mult mai usor.
     
    Ultima editare: 31 Mar 2020
    Catalix04, paul14, mirceacml și alți 3 apreciază asta.
  20. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Oare se simte lipsa acelui strat antireflexii de pe ecranul RNS-e-ului? Ca ma bate gandul sa fac si eu mișcarea asta ca am o zgârietură fina într-un colț
     

Distribuie pagina asta