Salutare, Am o mica problema cu al meu Audi A4 B9 din 2016. Dupa vreo 2 - 3 saptamani de nefolosire am vrut sa merg cu masina in parc duminica dar ce sa vezi? nu a dat niciun semn de viata la incercarea mea de a o deschide din cheie. Am sperat ca e bateria de la cheie si am urcat sa iau a 2-a cheie insa cu acelasi rezultat. Am reusit sa o descui cu cheia fizica dar in interior totul este mort. Intre timp am facut rost de un redresor si ma gandeam sa scot bateria si sa o pun la incarcat in casa. Am citit insa ca nu e recomandat pentru ca reseteaza computerul si n-o sa mai mearga geamurile electrice etc. Ce-mi recomandati sa fac? Sa caut un vecin/taximetrist sa ma ajute sa o pornesc sau e safe sa o scot si sa o incarc in casa? Sau sa sun la Midocar? Mi se pare ciudat ca a murit atat de repede si de "complet" bateria..poate fi altceva? Imi cer scuze daca nu e locul unde ar trebui sa intreb. Multumesc! frumos!
Este ca nu ai citit nimic pe acest forum ? Demontezi bateria de pe masina si o pui pe redresor. Daca ramai cu erori si vei ramane, dupa ce pornesti, mergi la cineva cu VCDS sa le stearga. Daca nu te descurci chemi o platforma si mergi la cea mai apropiata reprezentanta sau atelier pentru reperat alternatoare si electromotoare sau la cineva care se pricepe bine pe partea electrica la masinile din grupul VAG si are interfata VCDS. Vor stii ei sa iti porneasca masina. In Bucuresti sunt destui colegi chiar aici pe forum si destule service-uri profesioniste dedicate problemelor la alternatoare, electromotoare si baterii care te pot ajuta.
Incearca prima data sa ii dai curent cu cabluri si apoi vezi cum se comporta. Ce atata complicatie pentru o baterie descarcata.. Ai in compartimentul motor + si - pentru dat si primit curent.
Nu mai sfatuiti sa dati si sa primiti curent de la alte masini pentru ca poate va prajiti niste calculatoare. Daca sunt si mai neindemanatici unii sigur o comit. Mare grija cu asta. Nu va jucati cu dat si luat de curent mai ales la masinile cu sistem Start-Stop si baterii AGM si EFB sau cu alternatoare care lucreaza in cicluri si fluxuri intermitente adica acel aternator nu are releu ce incarca in mod continuu. Aveti grija la faptul ca alternatoarele care le aveti pe masinile cu functia Start-Stop sunt niste alternatoare speciale care nu incarca in mod permanent ci doar cand spune ECU sa faca asta asta si atunci cand citeste ca anumite componente au nevoie de consum din baterie. Lucrurile nu sunt asa de simple mai ales la masinile astea fabricate dupa 2015 si riscati unele lucruri pe banii vostri cand este vorba de probleme legate de baterie, alternator sau electromotor pentru masinile care le-am mentionat anterior. Bafta. Oudi stiu la ce te gandesti si vrei sa intrebi. De ce exista borne de plus si minus in compartimentul motor. Sunt pentru redresoare de curent si de pornire cu Robot de pornire nu de luat si dat curent cu cabluri de la alte masini. Pornesti cu, cabluri cand esti pe camp sau in situatii deosebite de conjunctura si urgenta nu cand esti in Bucuresti.
Ai dreptatea ta insa la partea cu bornele chiar nu aveam de gand sa intreb nimic din moment ce scrie clar in manual ca se poate lua curent de la alta masina. Am dat curent de N ori de la masini cu start stop si nu au patit nimic. Pozele de mai jos sunt preluate din manual audi A4 B9
Nu faceti prostia asta. Amperajul bateriei nu se completeaza de capul tau cu valoarea scrisa pe baterie. Asta incurajeaza lumea sa isi ia baterie cu orice amperaj, fapt care este gresit. Codul BEM si amperajul trebuie sa coincida ca totul sa fie "flawless", fara probleme ulterioare si ca viata bateriei sa fie de durata. Pe A4 B9 au fost montate doar baterii de 58 / 68 / 75 / 79 / 92 / 93 / 95 / 105 / 110 Ah. Majoritatea fiind EFB sau AGM, standard fiind doar cele de 95 si 110 Ah. Zic sa va documentati putin inainte de eventualele probleme aparute in urma unei codari incorecte sau inexistente la inlocuirea bateriei. Nu va mai luati dupa orice tutorial gasit pe Google/Youtube, nu toate sunt o alegere buna pentru buzunarul vostru.
audi66 cred ca te grabesti cu concluziile - la Audi A4 B9 este vorba despre codare Can Gateway UDS - la aceste masini nu se codeaza part number, in VCDS ai trei rubrici: 1. Battery Adaptaion Size - unde pui amperajul 2. Battery Adaptation Manufacturer unde pui codul producatorului - de exemplu VAO 3. Battery Adaptaion - Serial Number - unde pui doar serial numberul baterie si nu part numberul care ar putea contine informatii despre ce amperaj are bateria La tipurile mai vechi de masini se punea si part numberul dar la A4 B9 nu mai e valabil, trebuie si ai grija totusi sa treci amperajul corect la rubrica lui. Daca ai totusi indoieli aici este un film facut de cei dela RossTech unde explica si ei acelasi lucru: Va expun si eu experienta mea cu masina si incarcarea acumulatorului: Masina este din ianuare 2017, A4 B9 Avant 2.0 TDI, 190 cp, baterie Varta de 75Ah produsa in ianuarie 2017. Nici o eroare pe nici un calculator, masina merge perfect. O incarc cu redresor profesional - Telwin Dr Battery 50 - si cand plec masina nu porneste alternatorul si consuma curent din baterie pana scade voltajul la 12.2V cand incepe sa-i dea 15.4V pentru o perioasa scurta, apoi iar nu o incarca si tot asa. La decelerari cu frana de motor intotodeauna incarca cu 15.4. Ajung acasa si dupa o ora de la oprirea motorului bateria are 12.2V adica incarcarea este undeva pe la 25%. Cand e frig afara se intampla sa am in unele dimineati 11.8-11.9 si masina abia porneste. In situatia ca la pornire am 11.8V dupa ce plec cu masina o tine in mod constant la 15.4V cam 30 de minute (deci e clar ca nu am probeleme cu acumulatorul sau vreo curea) dupa care incarcarea incepe sa scada si o incarca cu 13.8 iar daca merg in continuare observ ca sunt perioade lungi in care nu mai incarca deloc si consuma de fapt curent din baterie astfel ca mereu cand ajung acasa am la o ora dupa oprirea motorului 12.2-12.3V. Inteleg ca oprind alternatorul masina consuma mai putina motorina si elimina mai putine noxe dar totusi cu acest comportament imi strica acumulatorul iar iarna am probleme la pornire. Singura conculzie la care am ajuns este ca softul care controleaza functionarea bateriei cauta doar sa faca economie de combustibil (eventual in urma diesalgate l-au facut astfel incat sa contribuie si astfel si la scaderea noxelor) dar mi se pare o strategie foarte proasta. Am si inlocuit bateria cu un Bosch S05 de 70AH care dupa doua luni de la incarcare avea 12.5V stand data jos de pe masina deci un acumulator fara probleme si masina se comporta la fel si cu aceasta baterie. Cat am mers cu bateria Bosch am dus bateria Varta a masinii in casa, am incarcat-o si dupa o luna si jumatate de stat avea 12.45V deci e clar ca si bateria Varta e inca in stare buna. Sincer nu stiu cum as putea sa fac masina sa incarce bateria mai mult. Ma gandesc ca poate un update de soft la Gateway ar putea ajuta daca si celor de la Audi li s-a semnalat aceasta problema de catre posesorii de maisni si poate su schimbat strategia de incarcare a bateriei astfel incat masina sa nu mai faca atata economie cu incarcarea acumulatorului.
Te-ai chinuit sa scrii postul/mesajul anterior degeaba. In primul video, scriai tu valoare bateriei, oricare ai fi vrut. In al 2-lea video, cu VCDS, alegi valoarea bateriei dintr-o lista prestabilita, nu mai scrii tu de capul tau. De ce crezi ca doar P/N-ul contine informatii despre amperajul bateriei si serial-ul nu ? Repet: nu mai faceti lucruri de capul vostru ca asa ati gasit un tutorial pe Youtube. Pe absolut toate platformele au fost probleme cu BEM, din cauza codarii incorecte. Daca vreti sa ajungeti si cu B9 in acelasi stadiu, n-aveti decat.
Salut, Azi de dimineață a aparut acest martor de baterie, atasez aici foto. Apare la pornire dar daca opresc si repornesc nu mai apare. Am programare la reprezentanta vineri. Pot merge asa pana ajung la reprezentanta ? Mulțumesc
Buna ziua, am un audi a4 b9 avant, 150 cp, tdi, manuala, an fabricatie 2017 si am o problema la ea, la viteze mici, la trecerea dintr-o treapta superioara intr-o treapta inferioara se intampla sa mi se opreasca motorul in mers, ulterior pornind imediat. Se intampla cam odata pe saptamana deci nu foarte des. M-am gandit ca poate fi de la alternator sau baterie in conditiile in care filtrul de motorina si pompa de injectie sunt noi. Am masurat de dimineata bateria si mi-au rezultat urmatoarele valori : - Baterie masurata fara contact pus sau motor pornit : 12,31V - 12,35V - Baterie masurata cu motorul pornit : intre 12,70 si 13,26V maxim. Suspectez ca ar fi alternatorul, vreo dioda ceva. Alte pareri?
Da. Sa mergi la un electrician auto care doar asta face si pe urma ne spui si noua cum ai rezolvat. Pot fi zeci de cauze pentru problema ta si problema ta nu are legatura absolut deloc cu bateria. Motorul nu se opreste in mers / sarcina din cauza baterieie ci din alte cauze. Ai inceput prost investigatia. Lasa tu cercetarile si mergi la profesionisti in electrica auto. Stai in Bucuresti si daca nu ii cunosti pe cei mai buni diagnosticieni din Bucuresti degeaba ai marca asta. Ii gasesti inclusiv aici pe forum in aria de prestari servicii. Bafta.
Din fericire nu am avut probleme pe partea asta cu nici o masina pana acum iar Audi-ul il am de vreo 3 saptamani. Daca stii pe cineva foarte bun in electrica auto in Bucuresti, raman dator daca ma sprijini cu un numar de telefon, un nume, o adresa ceva. Multumesc.
Salut, Cam cat ar fi o durata medie de viata a bateriei la un motor 2.0 tdi 190 cp ? Eu am luat auto in 2018 si pana acum nu i-am schimbat bateria, pot sa fac ceva sa imi dau seama daca e pe duca sau nu ? Nu as vrea sa am surprize neplacute in mijlocul iernii. Cand am luat auto avea deja doi ani si jumatate, cred ca inca avea acumulatorul de fabrica.
@djxme200 daca ai Obdeleven poti verifica procentajul exact ca in clipul atasat. [19 Gateway] Data live HV battery charge state HV-EM_energy_information
Pentru cei care vor sa vada starea unei baterii auto pe masinile lor exista testere de baterie (care costa extraordinar de putin) si iti masoara Cold Cranking Amps (CCA) / curent la pornire. De exemplu daca ai o baterie de 72 Ah si 640 A si dupa 3-4 ani bateria poate oferi doar 400 A (curent la pornire), bateria este de inlocuit.
@skypee mersi de info, dar din cate stiu HV inseamna High Voltage si cred ca se refera la acumulatorul folosit de acel eGolf pentru deplasare pe partea hibrida. O sa caut totusi la "live data" daca gasesc ceva de acumulatorul de 12V. @audi66 am facut un test de baterie acum vreo 2 ani si a iesit ca fiind "buna", era un tester de Volvo si mi-a printat o foicica cu ceva informatii asemanatoare celor din poza ta. O sa incerc la alt service sa caut tester asemanator, Volvo nu mai este prezent oficial in Constanta din pacate.
Am gasit cate ceva prin OBD11 la live data in Gateway, printre ele este "Usable battery charge" si imi da 51Ah din 105Ah cat are bateria. Probabil inseamna ca mai are capacitatea doar la jumatate de cand era noua. Momentan nu sunt semne vizibile de oboseala, doar dubii din cauza varstei. A pornit si la -15grade dupa 30min de webasto, daca ma mai tine si iarna aceasta probabil o voi inlocui in toamna.