1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bujiile motor diesel la A4 B5 - Martorul de la Bujiile de preincalzire aprins - schimbare bujii - et

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de bebe_sb, 28 Dec 2008.

  1. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Daca ai pus alt bec si ai verificat si constatat ca vine curent, atunci logic ar fi sa se aprinda, nu crezi?
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Dec 2011
  2. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    Am masina de vreo 3 ani si mai am o nedumerire:
    - bujiile incandescente fuctioneaza doar sub 5 grade C, timpul care sunt active este comandat de ECU in functie de temperatura exterioara si cea a motorinei ?
    De unde din reglarile cara se pot face cu VAG-ul se poate mari aceasata perioada ?
    Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Ian 2012
  3. viteza25

    viteza25 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2010
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a4,b5.AFN/1997
    Am tras de o fisa de la una din bujii pentru a le verifica si s-a spart din cauza frigului au de venit casante.Are influenta acea fisa sparta? As vrea sa continui sa verific mai departe si sa le schimb dar nu le pot scoate si acum sunt in impas pentru ca nu stiu cum sa scot acela fise. Nu am garaj asa ca trebuie verificate la temperatura de afara.
    Multumesc
     
    TalosCosmin apreciază asta.
  4. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Nu s-a spart fisa ci gulerul ei. Asa e, cu timpul devin casante. Gulerul ala ce s-a spart protejeaza de praf si apa, asadar functional, pe moment nu are nimic.

    Cel mai simplu mod sa verifici daca bujiile sunt terminate (fara sa le scoti afara) e sa faci urmatorul experiment:
    - dimineata pui contactul si dai la cheie. E cunoscut faptul ca daca e mai frig martorul de bujii sta mai mult aprins insa daca sta aprins pana numeri la 10 poti sa fii deja sigur ca trebuie schimbate bujiile. Bun, s-a stins becul si ai dat la cheie. Retine pana la cat ai numarat pana s-a stins becul si felul in care a pornit masina.

    - a doua zi dimineata (de preferat la aceeasi ora ca sa fie cat de cat aceeasi temperatura) nu mai pornesti din prima. Pui contactul pana de stinge martorul de bujii. Apoi iei contactul si iar il pui pana se stinge becul. Fa treaba asta de 4-5 ori si la ultima oara dai cheie. Daca porneste mai usor ca dimineata precedenta, sunt varza 1-2 sau 3 bujii. Daca porneste la fel de greu, fie sunt terminate toate 4 bujiile fie ai alta problema.
     
  5. viteza25

    viteza25 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2010
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a4,b5.AFN/1997
    A facut testul:
    becul sta aprins pana numar la 8 iar de pornit as tinde sa cred ca porneste la fel(chiar un pic mai greu), dar mai incerc odata maine deoarece azi nu am putut sa deschid usa soferului (s-o fi rupt ceva ca din interior se deschide usor)si am pornit-o de pe scaunul din dreapta fara a mai apasa ambreiajul(se zice ca au fost -21 grade )
    Multumesc
     
  6. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    La mine sta ceva mai mult aprins martorul la bujii, desi bujiile sunt noi si porneste usor. Sta cam vreo 13 secunde. Inainte sa le schimb am zis ca e normal ca aveam o presimtire ca is terminate.
    E o problema undeva sau e normal?
    Se poate modifica timpul din VCDS? E recomandat?
     
  7. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Nu pot sa consider normal un timp de 13 secunde la niste bujii noi. Chiar daca au fost -20 garde. Porneste usor dupa ce stai 13 secunde cu contactul pus sau pornesti dupa 2-3 secunde?

    Nu stiu cat stau aprinse la -20 grade insa la -10 grade ale mele nu stau mai mult de 3 secunde si nici nu pot spune ca sunt noi - schimbate in 2010. Si porneste la sfert.
     
  8. cipri29

    cipri29 Bronze Member

    Înscris:
    12 Noi 2007
    Locație:
    Florești - Cluj
    Masina:
    A4 B8 2.0 tdi CAHA 2009, A2 1.4TDI ATL2004
    Buna baieti

    Am si eu o problema legata de pornire adica: simtomele sunt ca sta mult pe bujii, porneste cam dupa 3-4 secunde de dat la automat si foarte greu. As vrea sa stiu ce fel de bujii trebuie sa cumpar si daca le pot schimba eu acasa, trebuie ceva cheie speciala? Nu as vrea sa o mai pornesc asa sa nu nenorocesc si electromotorul . Multumesc.
     
  9. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    @ovidiutm Porneste usor dupa cele 13 secunde, la sfert.
    Bujiile vechi erau arse toate 4, erau cele originale cred. Am s abag si vag-ul un pic sa vad daca nu s-a umblat la timpul de incalzire. Am gasit un forum in care explica cum se modifica: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304

    Am o presimtire ca a umblat fostul proprietar pe acolo( eu nu le-am schimbat de 4 ani ca pornea masina, chiar daca mai greu si nu au fost ierni asa grele)
    Daca nu e posibil sa fie alta problema, asa cum zicea cineva pe PM, modulul de control al bujiilor

    @cipri29 Bujiile nu sunt greu de schimbat dar e posibil sa se blocheze in chiuloasa si e mai greu apoi sa le desfaci. Se desfac cu o cheie de 10. Eu am cumparat de la colegul tucudean87 bujiile cu un pret mai mult decat rezonabil( ~130 ron parca) si le-am schimbat la un mecanic cu 100 ron. Avand in vedere ca nu le schimbi in fiecare an eu zic ca merita sa dai 100 de ron in plus si ai pe cine trage de urechi daca raman acolo
     
    Ultima editare: 1 Feb 2012
  10. viteza25

    viteza25 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2010
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a4,b5.AFN/1997
    Am ajuns la concluzia ca nu bujiile ar fi devina ci bateria care azi dimineata nu a vrut sa invarta deloc iar ieri am reusit sa o pornesc dar mai greu.
    Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Feb 2012
  11. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Am fost si cu vag-ul la masina si am verificat. Nu are nici o eroare iar codarea pe canalul 12 este de 13726. La coloana a doua unde apare timpul este setat pe 10.4 secunde.
    Sa inteleg ca e normal?
    Am incercat sa mai modific dar ramane tot la 10.4 orice valoare i-as da
     
  12. mario79

    mario79 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    audi a 4 ,1.9 tdi ,1997
    Salut prieteni,
    Vin si eu cu o completare la tot ce spuneti voi. Adica acum cateva zile cand erau 20 de grade (pe minus bineinteles) masinuta mea nu a mai pornit decat la a 6-a cheie. Am stat si am numarat degeaba pana la 10/15/20 dupa stingerea becului martor dar degeaba. Am facut apoi ce ar face fiecare adica am chemat un ''doctor'' si surpriza mare nici o bujie nu facea serviciul normal iar bateria era moarta.
    Am cumparat o baterie Bosch si 4 bujii musai Bosch si acum e totul si cu totul alta viata. Recomand tuturor sa faca acelasi lucru daca au problema mea. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Feb 2012
  13. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Corect. 4 bujii NEOBOSITE si o baterie cu viata fac diferenta pe frigul asta.
     
  14. adyyyy 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2011
    Locație:
    matasari
    Masina:
    audi a4 1,9 1998
    La mine la motorul meu diesel bujiile fac scanteie. Aveti idee din ce cauza ?
    Masina este un audi A4 B5 1998 motor 1.9 TDI 110 cp. Va multumesc anticipat pentru raspuns.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Feb 2012
  15. sgdarius

    sgdarius 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 1.9 TDI
    Aceeasi problema o am si eu baieti , cred ca tot de la bujii este .nici macar nu stiu unde sunt sau cum arata la 1.9 TDI
     
  16. mr_x4you 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A6 2.5 TDI 2002
    Cum adica fac scanteie ????
     
  17. mario79

    mario79 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    audi a 4 ,1.9 tdi ,1997
    Salut baieti,
    Verificarea bujiilor (cum o fac eu) este un lucru simplu. Un fir (cablu) liţat pus pe plusul bateriei si apoi pe partea superioara a bujiei (dupa ce luam fisa aia micuta) si daca da scanteie e buna, daca nu..... una Bosch costa 47 lei. Oricum a cam trecut frigul si acum porneste bine si cu 2-3 arse (glumeam). Bafta.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Mar 2012
  18. ViRaveNuS 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2015
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a4 afb 1999
    Salut,
    Ma apuc sa schimb bujiile mi-a spus cineva sa incalzesc motorul bine inainte sa le desfac sa nu risc sa se rupa. Voi ce spuneti cum e bine sa procedez ?

    Sa-i pun WD 40 pe bujie poate ii mai da drumu la filet sau o las o noapte cu WD 40 mai mult pe bujie ? In caz ca se rupe se poate face gaura si filet invers pentru extractie ? Merci.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Bujiile se demonteza cu motorul rece niciodata cu motorul cald. Mergi la cineva care a mai facut asta si are rabdare ca sa scoate bujia daca este intepenita pentru ca in momentul cand s-a rupt daca se forteaza esti obligat sa demontezi chiulasa. Nu face tu asta daca niciodata nu ai mai facut asta.
     
  20. ViRaveNuS 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2015
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a4 afb 1999
    Nu am incalzit motorul nici contact nu am pus am scos bateria am scos cate o fisa care sunt coscovite si sau mai rupt protectia aia de cauciuc bujia iam pus wd 40 si am tinut strans pana sia dat drumu apoi iam bagat iar wd ai apoi cu mersul inainte inapoi pana am ajuns sus mai greu cu cea de la turbina si cea de la egr de sub galerie deci se poate home made acum va intreb daca pot sa verific cumva daca imi vine curent pe fise sa nu cumva sa fie intrerupta vreuna cum fac multumesc
     

Distribuie pagina asta