1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bulgaria interzice inmatricularea masinilor cu proprietari din alta tara

Discuție în 'Stiri auto generale' creată de teg, 27 Sep 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Sofia interzice inmatricularea in Bulgaria a masinilor cu proprietari din alta tara

    Parlamentul de la Sofia va adopta in curand anumite amendamente legale care vor face imposibila ca o masina al carei proprietar are domiciliul intr-o alta tara sa continue sa poarte un numar de inmatriculare din Bulgaria, a dezvaluit Borislav Bogoev, vicepresedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiara de la Sofia, relateaza Agerpres.

    Reprezentantii sectoarelor de asigurari din Romania si Bulgaria s-au reunit, marti, in capitala bulgara pentru a dezbate problemele actuale transfrontaliere din segmentul auto in cadrul conferintei "Asigurarile auto in Sud-Estul Europei: Solutii pentru probleme transfrontaliere".

    Bogoev a declarat ca, prin modificarile legale, noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat sa-l inmatriculeze la adresa sa de domiciliu in termen de 14 zile dupa achizitionare. Dupa expirarea a doua saptamani de la achizitionare, vechiul numar de inmatriculare a vehiculului isi va pierde valabilitatea. In acest fel nu va mai fi posibil ca vreun roman sa-si cumpere un autoturism din Bulgaria si sa continue sa-l conduca in tara sa fara sa-i schimbe numarul de inmatriculare. Urmeaza sa fie modificat si regimul de emitere a procurilor prin care cetatenii bulgari transfera dreptul de conducere a masinii unei persoane terte, a mai spus oficialul.

    Bogoev a adaugat ca, daca vreun autoturism inmatriculat in Bulgaria produce un accident in Romania, despagubirile sunt platite de compania de asigurari din Bulgaria, sau in cazul in care acesta nu are polita de raspundere civila auto - de Fondul de garantare din Bulgaria. In momentul de fata, la acest fond au fost reclamate despagubiri de peste 33 milioane de euro. Este vorba de fapt de scurgerea unor capitaluri nationale din Bulgaria catre Romania, a spus Bogoev.

    Reprezentantii sectorului de asigurari din Bulgaria au notat ca cea mai mare problema pentru ei este ca media primelor de despagubire in Romania este mult mai mare fata de cea din Bulgaria. In acelasi timp, pretul politelor de asigurare in Bulgaria este mai mic decat in Romania. O alta problema ar fi ca asiguratorii nu au cum sa faca o evaluare personala a riscului cand este vorba de un sofer roman deoarece nu detin nici un fel de informatii despre persoana respectiva.

    Din punctul de vedere al asiguratorilor din Romania, problema cu masinile inmatriculate in Bulgaria este faptul ca ei platesc despagubirile persoanelor afectate de accidentele rutiere, dar apoi isi incaseaza banii cu o mare intarziere.

    "Cand eu platesc o despagubire pentru un accident cu autoturism inmatriculat in Bulgaria, imi cer banii de la Fondul de garantare din Romania care la randul sau se adreseaza fondului respectiv din Bulgaria", a declarat pentru Agerpres, Ionel Dima, vicepresedinte al companiei AVUS Austria. "Problema este ca trebuie sa astept un an pana cand imi primesc banii inapoi", a precizat Dima. El a mentionat ca biroul din Bucuresti pe care il conduce a platit, dar nu a incasat, aproximativ 500 mii de euro pentru daune provocate de vehicule inmatriculate in Bulgaria.

    Fenomenul masinilor inmatriculate in Bulgaria pe drumurile romanesti nu aduce daune numai companiilor de asigurari din cele doua state, ci mai ales sistemelor fiscale ale Romaniei si Bulgariei, a semnalat si Kosta Ciolakov, vicepresedinte al Asociatiei asiguratorilor din Bulgaria.
    In majoritatea cazurilor, masinile isi schimba proprietarul printr-un contract de vanzare-cumparare incheiat intre un cetatean bulgar si un cetatean roman. Acest contract ramane insa secret pentru autoritatile romane, fiind folosit numai in Bulgaria. In tara sa, romanul nu conduce autoturismul pe baza acestui contract, ci pe baza unei procuri potrivit careia proprietarul autoturismului ar fi cetateanul bulgar. In acest fel, nici vechiul, nici noul proprietar al masinii nu platesc taxe. Aceasta practica exista din cauza unor notari bulgari care emit asemenea procuri, desi stiu ca autoturismul nu mai apartine vanzatorului.

    Comisarul Alexi Stratiev, director al politiei rutiere din Bulgaria, a declarat ca, la inceputul acestui an, politia bulgara a informat autoritatilor romane despre circa 4.000 de masini care sunt achizitionate de romani. In urma cu cateva zile am primit informatii ca doar 500 din acestea masini nu mai au numere de inmatriculare din Bulgaria, a indicat Stratiev. El s-a declarat surprins de faptul ca politia romana nu reactioneaza, desi detine informatii ca celelalte 3.500 de masini nu mai apartin unor cetateni bulgari.

    Mona Cucu, din Comisia de supraveghere a asigurarilor, a prezentat date statistice potrivit carora in doar patru ani numarul accidentelor petrecute in Romania cu autoturimse inmatriculate in Bulgaria a crescut de 15 ori: de la 204 in 2006 la 3155 in 2010. In primele sase luni ale anului, numarul acestor accidente este de 1798, Bulgaria situandu-se pe primul loc in aceasta privinta, la mare distanta de Italia, cu 500 de cazuri.

    http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-10248669-sofia-interzice-inmatricularea-bulgaria-masinilor-proprietari-din-romania.htm
     
  2. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    http://stirileprotv.ro/stiri/social...gat-sa-o-inscrii-in-romania-pe-bani-grei.html

    Autoritatile de la Bucuresti si cele de la Sofia au batut palma pentru masuri care vor face aproape imposibila circulatia cu placute bulgaresti, pentru cei care vor sa scape astfel de taxa auto.

    In timp ce politistii spun ca vad problema aproape rezolvata, romanii inventivi se lauda ca au gasit deja solutia de ocolire a legii.

    Legea schimbata va afecta mai ales orasele din Sudul Romaniei. In multe parcari, proportia masinilor cu numere de Bulgaria este fifty-fifty. Ai putea crede ca te afli de fapt pe malul drept al Dunarii.

    Politistii spun ca situatia scapa de sub control, dar ar fi gasit solutia. Orice masina care nu are placute romanesti va putea circula cel mult 90 de zile pe an.

    Mecanismul pare anevoios dar penalizeaza drastic. O data legea schimbata, agentii de la rutiera vor face un fel de recensamant al... bulgarilor de la noi. Masina oprita pentru control va fi introdusa intr-o baza de date. Daca mai circula in Romania dupa 90 de zile, politistul ii ridica actele si placutele de inmatriculare care sunt trimise in Bulgaria si anulate.

    Regula va deveni lege dupa ce trece de Parlament. Se afla in comisia juridica si mai are putin pana la vot, insa deputatii juristi nu au cazut inca de acord asupra modificarilor.

    Oficial sunt peste 10.000 de masini care circula pe strazile Romaniei cu numere bulgaresti, insa oamenii din Giurgiu cu care am stat noi de vorba nu dispera. Cei specializati in inmatriculari peste granita stiu deja legile pe de rost si spun ca au solutia perfecta.

    In acelasi timp si bulgarii vor inaspri legislatia. Spun ca firmele bulgaresti de asigurari achita despagubiri exagerate pe cartea verde asa ca le vor cere strainilor care folosesc placute bulgaresti sa le inmatriculeze in tara de origine in 14 zile.
     
  3. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    ma bucur! :)
     
  4. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Si eu...pe un prieten la lovit un individ "de bulgaria"in luna aprilie si nici acum nu a reusit sa bage masina in service deoarece asteapta hartoage de peste Dunare si paguba e consistenta,ii trebuie credit pentru a si-o repara din buzunar.
    Foarte bine,nici cu taxa nu sunt de acord la masinile mai noi dar nici "operatiunea bulgaria" nu este o solutie.
     
  5. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Soferii care conduc autovehicule inmatriculate in alta tara vor avea nevoie de noi documente

    Astfel, potrivit unui proiect de lege, conducatorii auto cu domiciliul, resedinta sau rezidenta normala in Romania care conduc pe drumurile publice un vehicul inmatriculat intr-un alt stat sunt obligati sa prezinte la cererea politistului rutier si un document doveditor al titlului cu care vehiculul este detinut. Acest document trebuie sa fie insotit de traducerea in limba romana, in original, efectuata de un traducator autorizat cu semnatura legalizata.

    Datele referitoare la autovehiculul inmatriculat in alt stat si documentul doveditor al titlului cu care vehiculul este detinut se inscriu in evidenta autovehiculelor sau remorcilor inmatriculate in alte state, care se tine de catre politia rutiera.

    Totodata, proiectul de act normativ prevede ca autovehiculele si remorcile inmatriculate in alte state si detinute cu orice titlu de persoane din Romania nu pot fi conduse pe drumurile publice decat pentru o perioada de maximum 90 de zile de la data dobandirii titlului si nu mai mult de 90 de zile intr-un an calendaristic. Prin exceptie, aceste dispozitii nu se aplica in anumite cazuri.

    Este vorba despre autovehiculele si remorcile inmatriculate pe numele persoanelor care le conduc in Romania; cu care se efectueaza legal transport rutier public de marfuri sau persoane ori transport in regim de inchiriere sau serviciu de inchiriere; conduse de persoane fizice aflate in raporturi juridice de munca cu persoanele pe numele carora sunt inmatriculate acestea; utilizate in baza unui contract de leasing.

    Textul proiectului de lege este afisat si poate fi consultat pe pagina de internet a MAI www.mai.gov.ro, precum si la Centrul de Relatii cu Publicul de la sediul MAI. Propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt asteptate pe adresa de e-mail legislatie@mai.gov.ro pana la data de 8 octombrie 2011.
     
  6. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    bulgaria

    Nu cred ca asta este solutia!
    Daca se dorea cu adevarat controlul fenomenului, indreptatit dealtfel, se putea si poate rezolva mult mai eficient. Important este ca indiferent de masura adoptata, nu contribuabilul este centrul atentiei ci interesul financiar al unor soc. de asigurari, etc.
    Sigur se va gasi alternativa! 'om trai si 'om vedea! ;)
     
  7. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Si interesul financiar al societatilor de asigurari conteaza nu crezi ? De unde isi recupereaza pierderile? Nu prin majorarea cotatiilor platite de oameni care muncesc si care nu fraca menta toata ziua?

    Ce m-am saturat de oamenii care toata viata lor n-au stiut ce inseamna munca prin SACRIFICIU si nu pauza de tigara din juma in juma de ora, bere si seminta seara (de relaxare cica-se) ca sa ii scada capacitatea atat intelectuala cat si fizica (gasirea de solutii la problemele survenite la locul de munca de ex).

    Treaba cu 90 de zile este absolut relativa si in plus era in vigoare si inainte de aceasta noua intelegere. Acum ce il poate opri pe cel care a fost controlat acum 95 de zile, sa declare la urmatorul control: domne eu am fost pana ieri acasa in Bulgaria. Tocmai m-am intors in Romania. Muncesc aici 2 luni si 1 luna stau acasa. Este ilegal ?

    SINGURUL lucru ce se putea face era ca bulgarii sa dea o lege prin care firmele bulgaresti (care erau cele care se ocupau de inmatriculari) sa nu mai poate inmatricula decat masini din proprietate proprie dovedita cu contract de vanzare-cumparare, iar darea in folosinta catre cetateni ce nu au domiciliul (si nu resedinta) in Bulgaria sa se faca pe o perioada de maxim 1 saptamana, iar semnarea intelegerii de dare in folosinta sa se faca in persoana de ambele parti, romanul fiind obligat in plus sa mearga la primaria orasului de unde este firma respectiva sa dea cu subsemnatul de fiecare data cand se ia masina in folosinta. Astfel nu le va mai arde romanilor (sau unei parti din ei) sa mearga toata ziua la bulgari sa dea cu subsemnatu, mai taie din banii de bere si isi inmatriculeaza masina pe acasa. Parerea mea...
     
  8. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    inmatriculare in Bulgaria

    Continuare la comentariul precedent :

    Pana acum totul e perfect, urmeaza si eliberarea de cartele pentru combustibil, 40 litri pe luna de masina, la utilizatorii cu alta cetatenie decat bulgara .....etc.

    Au trecut 20 de ani degeaba ! Era mai bine inainte, nu?! :)
     
  9. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Iti pot da un raspuns insa nu stiu daca iti va conveni.

    Libertatea ii este buna si benefica celui care are bunul simt sa se bucure de ea si sa o respecte. In conditiile in care acel om cu numare de bulgaria/italia/moldova/ungaria etc ma loveste, el pleaca cu masina, si eu raman ori cu un casco mai mare de platit, ori cu buzunarul mai gol (oricum se goleste si in primul caz), si este atat de nesimtit incat sa nu isi asume o greseala, atunci eu iti voi spune clar ca libertatile cetatenesti ar trebui limitate.

    Sa iti mai explic si un lucru, o mica teorie proprie.

    Firea omului nu o poti schimba. Este doar o prostie ca... vai domne era mai bine acum 100 de ani sau acum 50 sau, in cazul tau acum 22. Problema societatii de astazi (adica de ce vedem in jurul nostru mai multa nesimtire, "tiganie" nu in sensul propriu al termenului) este ca de-a lungul istoriei recente, in special dupa cel de-al 2-lea razboi mondial, libertatile cetatenesti (atat drepturi civile cat si politice - a nu se intelege dpdv juridic) au crescut. S-a dus spre o liberalizare a spiritului populatiei. La inceput a fost foarte bine, lumea fericita ca i se garanteaza un anumit numar de drepturi care au crescut de la an la an. Ajungem astazi in anul 2011, un an in care omului nu mai ii este frica de politie, sta la negocieri cu el pentru ca la randul lui politistului nu ii mai este frica de superior sau ca cineva l-ar verifica sau macar ca s-ar aplica procedura corecta in cazul lui. Nu mai stau sa povestesc ca sunt sigur ca nu intereseaza pe nimeni ce am eu de spus, insa am oferit doar un punct de reflectie asupra fenomenului. Scuze de off topic si sper ca mesajul nu va fi sters.
     
  10. sharpE

    sharpE 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2010
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 B5 1.9 TDI
    ce se mai stie de legea propusa, cu cele 90 de zile? a trecut ?

    intreb pentru ca sunt direct interesat, daca eu ca cetatean roman am rezindenta in alta tara si masina inmatriculata pe rezidenta, cum cade pentru mine legea asta ?
    adica vin din an in pasti acasa, si ma "face" politia de numere dupa 90 de zile de la luare in evidenta (recte, concediu' trecut) ?
     
  11. JimmyUFO 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2012
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    Golf 4 1.9 TDI ALH 2001
    Sincer bine le face!
    Au ajuns sa ne sufoce masinile pe BG.
     
  12. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Stiati ca acum se poate face ITP la RAR la masinile inmatriculate in alta tara? Nu de alta, dar acum parca statul tine cu cei cu masinile inmatriculate in Bulgaria.
     
  13. wug

    wug Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 Tdi BRE 2007
  14. hro

    hro 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 quattro, 120 kw model 2006
    foarte bine ! nu numai ca nu platesc rca, dar daca te lovesti cu ei in trafic ai probleme mari ! si nu e corect !
     
  15. wug

    wug Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 Tdi BRE 2007
    Pai daca te loveste unu' d-asta nici nu are rost sa te enervezi. Mergi si repari frumusel masina pe banii tai. Daca-i ceri asigurare sau mergi la politie iti rade in nas si mai pierzi si timp. Mare parte din masinile pe BG nu au asigurare RCA si mai sunt si intr-un hal deplorabil tehnic vorbind. Anvelope opinci, franele nu mai stiu nici ei cand le-au schimbat, xenon de porc AM care nu numai ca sunt puse pe far fara lupa dar mai bat si aiurea de la cate lovituri a avut masina in bot, etc ...
     
  16. grecu0888

    grecu0888 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    craiova
    Masina:
    A3 1.8T 1997
    Eu am masina pe Bulgaria si am toate actele la zi corecte. Nu vad de ce le vedeti ca fiind masini lovite sau cazute cu cauciucuri duse sau etc. Mai bine vine unu cu dacioara cu frane la a 10-a pedala cu asigurare la carpatica si stai pana ti se uraste sa iti faca masina.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Mai 2012
  17. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    E vorba de asigurari, ca daca tu cu numere de Bulgaria ma lovesti, eu o sa am de umblat de ma satur sa imi repare masina, sau poate chiar trebuie sa te dau in judecata sa imi recuperez banii de reparatie.

    In strainatate este identic, 3 luni pe an ai voie, ori o inmatriculezi in tara respectiva. Personal nu am nimic cu masinile cu nr de Bulgaria, atata timp cat nu intri in mine.
     
  18. Grofu

    Grofu 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2009
    Locație:
    Targu-Jiu/Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 2.5 TDI quattro 2004
    Eu unul am, pentru ca trebuie sa le porti de grija. Mai sunt si cu actele/ masinile in regula dar sunt putini.
     
  19. daniel50

    daniel50 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2009
    Locație:
    Cv
    Masina:
    audi 80-90 B3 young edition 1595 cmc carburator electronic,sonda,lambda,catalizator
    este o magarie ce se intimpla acestor concetateni care nu-si permiteau taxa de I-a inmatriculare, nu e vina lor ! Este vina clasei politice ! Cine a fost cu ideia de a baga taxa de inmatriculare ? Totul a fost premeditat , pentru a face jocul unor smecheri care aveau interese in comertul cu masini noi.
     
  20. wug

    wug Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 Tdi BRE 2007
    Pai cum nu-si permiteau taxa de au dat 5-600 euro pentru actele de Bulgaria? Sunt masini si acum in Germania cu taxa 3-400 euro dar deh mai bine mergem cu "pisicuta" de 2 litri pe Bulgaria decat cu Peugeot de 1 litru pe Ro.

    Sa vedem cati dintre acestia vor inmatricula masinile actuale pe Bg in Romania. Sa mearga frumusel si sa ingroase randul la Logane. Asta e, nu-ti permiti altceva mergi cu marca locala da plateste asigurare si inspectie in Ro. In felul asta te faci raspunzator de problemele pe care le creezi si ofera protectie celorlalti participanti la trafic care n-au gresit cu nimic si nu au nici un fel de datorie sa stea stresati cand vad un "individ" pe Bg.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta