1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Camshaft Position Sensor - Senzor Hall motor 1.6 ADP

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de vasileporav, 5 Feb 2009.

  1. Pauloo

    Pauloo 6th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4B5/1,6(101hp)/ADP/1997 și A6C6/2.0TDI(170hp)/CAHA/2010
    Gabi explica-mi si mie care e diferenta intre varianta ta in care tu fortezi cureaua de distributie invartind de rola culbutorilor ca aceasta sa invarta arburele cotit si varianta mea in care rotile/planetarele prin intermediul cutiei de viteze invartesc arborele cotit ca la o simpla "frana de motor" ?
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Ian 2014
  2. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Nu fortezi nicio rola,motorul fiind pe liber,se lucreaza foarte usor,eu vorbesc din experienta,cum sa bagi in viteza si sa impingi masina omule?confuzi probabil audile cu dacia,nici la dacie nu faceai asa ceva daca intradevar tineai la masina.Tu trebuie sa intelegi ca atunci cand aduci motorul la punct trebuie sa-l aliniezi la semnele care sunt pe role cu cele de pe motor,iar lucrul asta nu se face impingand masina ca pe un bolovan.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Ian 2014
  3. Pauloo

    Pauloo 6th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4B5/1,6(101hp)/ADP/1997 și A6C6/2.0TDI(170hp)/CAHA/2010
    Arborele cotit nu se invarte asa usor datorita compresiei din cilindrii. Probabil ca tu poti invarti motorul cu o simpla cheie fixa daca n-ai pic de compresie. Bafta.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Ian 2014
  4. costel71

    costel71 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2013
    Locație:
    Brad , Hunedoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant / 1.6 AHL / 1997
    Intru si eu in discutie, facand un rezumat al celor discutate de tine (de voi mai exact). Scoti bujiile, si ai compresie zero, rotesti motorul cu o cheie, si binenteles ca vei avea un mai bun control al "tragerii la punct" al motorului. Eu personaj asa fac. In acest mod ai un control cat se poate de fin al rotatiei vibrochenului.
     
  5. Pauloo

    Pauloo 6th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4B5/1,6(101hp)/ADP/1997 și A6C6/2.0TDI(170hp)/CAHA/2010
    Eu n-am incercat sa explic cum se schimba distributia ci cum se scoate delcoul si de aceea nu era nevoie de precizie in a alinia semnele. Daca as fi intentionat sa schimb distributia as fi dat bara jos si as fi invartit de arborele cotit nu de rola culbutorilor.

    Da, eu am folosit metoda asta pe masina mea pentru a da delcoul jos deoarece nu e nevoie de precizie milimetrica in alinierea punctelor dat fiind faptul ca dintii delcoului sunt destul de rari permitand scoaterea lui chiar daca punctele distributiei nu sunt aliniate perfect.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Ian 2014
  6. Bgd_viper 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    a4 ADP 1997
    Am revenit. Am reusit astazi sa dau delcoul jos... am dat si filtrul de aer ca sa am loc cu toata tubulatura lui si m-am proptit frumos pe lonjeron cu un picior si am apucat cu mana dreapta avand acum o pozitie foarte buna si in timp ce am tras in sus de corpul delcoului am si rotit si a iesit destul de usor, bineinteles am dat si cu nitel spray inainte sa demontez toate alea. Am scos nitul, am inlocuit senzorul, am pus un nit facut dintr-un cui si l-am stemuit la un capat ca celalalt avea deja capul facut.
    Am facut si acele teste legate de senzor inainte sa-l cumpar si indiferent cum faceam (motor oprit/pornit) tot acea eroare aparea si era singura care persista. Mentionez ca am scos si mufa sa vad daca tot "short to plus" imi da, dar nu, imi zicea "open", deci nu e vreun fir in scurt sau altceva.
    Acum motorul merge ca inainte, trage, nu mai da in nas cand apas pedala de acceleratie la maxim de la turatia de relanti, in schimb tot am o problema (care nu o aveam)... cateodata cand sta la relanti se duce in 250 RPM si uneori se opreste, alteori revine la normal (860 RPM) dar fara sa ajunga in 1700 RPM asa cum facea inainte sa schimb senzorul Hall.
    Colac peste pupaza s-a stricat si mufa cu care faceam diagnoza deci nu pot vedea nici erorile acum. Sa vad cum fac sa citesc erorile. Revin cand mai am informatii noi.
     
    Ultima editare: 14 Ian 2014
  7. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    senzorul debimetru aer este bun ?
     
  8. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Asigura-te ca ai aliniat corect marcajele delcoului cu motorul tras la punct.
     
  9. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Cum a spus si campary,alinierea la semne,deasemenea in general cand se umbla la delcou sunt sanse sa se deregleze un pic avansul la aprindere.
     
  10. Bgd_viper 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    a4 ADP 1997
    Va salut pe toti, am revenit dupa mult timp dar sunt foarte fericit :). Saptamana trecuta am reluat problema cu masina ca din ianuarie a ramas in garaj, plus ca venisera zapezile etc.. Am cumparat cablu ca in service plateam degeaba spunandu-mi in continuare ca e senzorul hall. Cu cablul nou achizitionat singura eroare care m-ai aparea si persista era debitmetrul de aer. Am scos/pus mufa de la debitmetru si se pare ca mergea pe jumatate adica numai unul din cele doua chestiute de acolo cred ca mergea pentru ca atunci cand era mufa pusa imi arata la unul din canale o valoare iar la alta zero. Cand scoteam mufa la ambele canale imi indica zero. L-am demontat si era "cam" negru (probabil rateurile pe admisie din cauza erorii de la senzorul hall l-au avariat intrucat acest debitmetru functiona perfect inaintea problemei cu senzorul hall). Am inlocuit debitmetrul cu unul din dezmembrari si toate bune si frumoase. Acum masina merge perfect fara pic de eroare.
    Va multumesc mult tuturor pentru ajutorul oferit.
    O primavara minunata!
     
  11. Pauloo

    Pauloo 6th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4B5/1,6(101hp)/ADP/1997 și A6C6/2.0TDI(170hp)/CAHA/2010
    Salut
    Poti sa-mi spui si mie la ce te-ai referit cand ai spus ca "mergea pe jumatate adica numai unul din cele doua chestiute de acolo cred ca mergea"
    La ce parametrii te-ai referit ? Pe ce canal ,ce campuri ai citit de ti-ai dat seama ca nu functioneaza in parametrii?
    Am o problema asemanatoare ,dar facand o proba cu un debitmetru din dezmembrari am avut aceleasi valori si cu acela ,asa ca am renuntat la al mai cumpara.
     
  12. Ovi292

    Ovi292 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2014
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi a4, 1.8T, BFB, 2003
    Salut,
    Sunt posesorul unui audi A4 B5 1.6 cod motor ADP si in speranta ca voi gasi raspuns la cateva probleme indraznesc sa scriu.
    Ma confrunt cu urmatoarea problema: masina in sarcina daca o accelerez brusc intrerupe la fel se intampla si la relantiu calc acceleratia puternic dar are un mic lag. Am fost cu ea pe
    Test si a dat eroare la senzorul hall. Am schimbat buji, filtre, fise (luate de pe o masina care rula bine ) dar la fel face. Nu am gasit pe cineva sa-mi regleze delcoul.
    Tin sa precizez masina porneste ok atat la rece cat si la cald. Cand am schimbat fisele m-am uitat si la capacul delcoului care era putin afumat de jur imprejur, l-am curatat dar nu s-a schimbat nimic. Daca ma puteti ajuta sau daca cunoasteti pe cineva din apropiere care s-a mai confrumtat cu astfel de probleme v-as fi recunoscator. Multumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Mai 2014
  13. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Pai degeaba ai schimba tot ce ai spus acolo daca nu te-ai ocupat de senzorul Hall.
     
  14. Ovi292

    Ovi292 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2014
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi a4, 1.8T, BFB, 2003
    Am citit despre senzorul Hall in principiu ar trebuie sa fie pozitia delcoului daca r fi senzorul dus nu ar mai porni.Am sa caut sa reglez delcoul. Sa mai confruntat cineva cu asemenea problema ?
     
  15. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Schimba senzorul cu cel de pe masina care ruleaza bine si vezi daca ala e problema
     
  16. Ferydeva

    Ferydeva Silver Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    Audi A4 1.6 ADP 1996
    Mai mult ca sigur delcoul e dereglat.La motorul ADP delcoul se regleaza asa:
    Pui vagcom-u si intri la motor pe "mesuring blocks" grupul 017.Acolo apar 4 campuri.Pornesti motorul si vezi ce valoare este in al 3-lea camp.Slabesti reglajul delcoului si rotesti stanga /dreapta pana cand in acel camp obtii valoare intre -3/+3.Daca nu se schimba valoarea la rotirea delcoului atunci poate fi senzorul defect sau fir intrerupt.Daca reusesti sa atingi valoarea strangi delcoul si stergi eroarea si ai scapat.Din cate tin minte daca acea valoare depaseste +/-12 atunci apare eroare de hall.
     
    Ceausescu Albert apreciază asta.
  17. Ovi292

    Ovi292 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2014
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi a4, 1.8T, BFB, 2003
    Problema s a rezolvat,multumesc Ferydeva a fost exact asa cum ai spus numai ca valoarea care o indica era mai mare dar am reusit sa l aduc la 3 si dupa ce am sters eroarea nu a mai aparut.O adunatura de natarai de mecanici niciunul din ei nu stia care e valoarea si unde se citeste ea in vag.A scazut consumul simtitor inclusiv pe test,pana sa reglez delcoul consum 1.6 la relantiu cand am atins valoare in vag consum afisat 0.7 0.9.
     
  18. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    O postare foarte buna :icon_thumright:
     
    Ultima editare: 15 Mai 2014
    Ceausescu Albert apreciază asta.
  19. ionutpryvate

    ionutpryvate 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2012
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi A4 B5, din 96,1,6
    Chiar o sa incerc si eu pt ca si mie imi da aceeasi eroare senzor hall desi am schimbat distributia si tot asa a ramas(operatie facuta in aletier profesional cu factura cu tot) si degeaba nici acum nu stiu ce are masina
     
  20. ionutpryvate

    ionutpryvate 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2012
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi A4 B5, din 96,1,6
    am facut acel test si la mine in a3 casuta am o valoare de -99.0 KW si sub scrie idle stabilization. cum este?
     

Distribuie pagina asta