1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ceasuri Bord - martori bord si becuri din bord A3 8L - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de emanuellA4, 2 Dec 2008.

  1. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    De la minidot la maxidot nu este compabilitate de 100 %. Oricum, se zice ca doar GPS-ul iti ara viteza exacta si cu ceasurile originale nu iti arata cu precizie 100 % (la virgula, daca pot zice asa ceva)
    Poti sa jonglezi cu eeprom-uri dar nu iti poate garanta nimeni ca va merge (vezi in acest topic ca am postat toate eeprom-urile ce le-am gasit pe net pentru 2000-2003).
    Daca ai fi citit acest topic integral ai fi vazut ca s-a postat (de mine) o lista cu ceasurile compatibile in functie de an si daca au minidot sau maxidot. Trebuia sa fi incercat sa montezi ce merge, daca vrei sa fie cum a fost.
    Totusi iti recomand sa ii dai pace si bine ca stii si esti atent sa nu mergi mai mult decat trebuie (pentru ca viteza, pe drumurile publice ...) deoarece faza cu schimbatul eeprom-urile nu este una simpla chiar deloc. Nu o poate face chiar oricine si este si costisitoare.

    Bafta
     
  2. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Nu sunt de acord.
    Spune-mi ce nu e compatibil de la minidot la maxidot?

    JwDoK, spune-ne mai multe. Cu ce ai masurat viteza? La ce viteza aveai mai mult cu 10km/h in bord? Fa o testrare a vitezei la jumate din viteza aia.
     
    TalosCosmin apreciază asta.
  3. JwDoK 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2018
    Locație:
    Bușteni
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Salut,la 30km/h am un decalaj de cam 5km/h la 100km/h am un decalaj de 10km/h.Decalaju initial a fost de 20km/h am reusit sal duc pana la 10..Am verificat cu navigatia auto.Pe tester ceasurile arata calibrate perfect apa,benzina pe centru turometru la 3000 vitezometru la 100..
     
  4. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    JwDoK, ce navi? Daca e RNS-e aia trebuie calibrata in functie de dimensiunea rotilor. Incearca si cu telefonul sa verifici cat de corect arata si navigatia si ceasurile.
    Apropo, ce roti si ce dimensiuni de cauciucuri ai?
    Din ce spui ceasul e calibrat
    Si cum ai redus decalajul de la 20 la 10 km/h?
     
  5. JwDoK 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2018
    Locație:
    Bușteni
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Initial decalaj era de 20km/h la test am gasit un mic decalibraj la vitezometru,mai exact nu statea direct pe 100 statea undeva la 103 ceva de gen.Am desfacut carcasa si prin repozitionarea acului lam dus perfect in 100 pe test dar decalaju a ramas la 10km/h.Am o navigatie cu android modelnou,am verificat si cu telefon care arata exact ca si navigatia auto.Pe tester la ceasuri ce nu pot modifica este codul de la cutia de viteza 2k,aveam un cod cu 8 in fata cifra pe care nu o pot seta pe ceasurile actuale.Acum am 195/65-15
     
    Ultima editare: 10 Feb 2020
  6. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Exact aia e problema.
    Trebuie sa pui acolo aceeasi cifra pentru ca aia influenteaza citirea vss-ului.
    Incearca cu alta versiune de vcds cu care sa pui valoarea de pe ceasurile vechi.
     
  7. JwDoK 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2018
    Locație:
    Bușteni
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Am tot incercat este posibil ca eeprom-ul sa nu fie compatibil cu acele codari mai vechi?
     
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Nu.
    Nu e buna interfata cu care incerci.
    Poti incerca si cu Commanderul daca ai acces la asa ceva.
     
  9. JwDoK 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2018
    Locație:
    Bușteni
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Ms mult,o sa incerc cu alt vcds.Aia ar fi singura problema in rest totul e perfect:))
     
  10. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Scuze pentru un post asa de lung (asta e pentru Cristi :) )

    si in cartea mea,producatorul imi da numai de 15(deci cred ca rotile tale sunt bune),problema este cu ceasurile ce le ai,provin de la o alta masina ce era setata pentru roti mai mari.Vezi mai in jos cum le poti calibra.

    The speedometer reading is based on how many times the axle turns. With bigger wheels, the axle will turn fewer times to cover the same distance, so the speedometer will think the car is going slower
    Does increasing wheel size affect speedometer?
    Changing tire size is one of the most common things car owners do that can affect speedometer accuracy. That's because larger tires cover more ground in one complete revolution. ... When your speedometer reads 60 miles per hour, your car will actually be traveling 67.7 miles per hour!
    Can you adjust your speedometer for bigger tires?
    Changing the stock parts, including the vehicle's tires, can throw off the speedometer calibration; larger tires cause the speedometer to read a speed slower than the vehicle's actual speed while smaller tires cause the speedometer to read a speed faster than the vehicle's actual speed.

    Mechanical Speedometer
    Step 1
    Open the vehicle's hood and locate the transmission. Unscrew the speedometer cable from the transmission's tail shaft and use a crescent wrench to unscrew the bolt holding the gear housing cover in place. Remove the plate to expose the two gears: the drive gear mounted inside of the transmission and the driven gear attached to the speedometer cable. Count the number of teeth on the drive gear and note the number.
    Step 2
    Measure from the top of one of the vehicle's wheels to the center of the wheel. Multiply this number by two to determine the diameter of the tire. Divide 20,168 by the tire's diameter to determine the tire's revolutions per mile.
    Step 3
    Multiply the vehicle's revolutions per mile by the amount of drive gear teeth determined in Step 1. Multiply this value by the vehicle's axle ratio. Look for the vehicle's axle ratio in the supporting documents that came with your vehicle. It may also be found inside the vehicle's glove box. Divide the solution by 1,001. The resulting number is the number of driven gear teeth needed.
    Step 4
    Contact the vehicle's manufacturer or a local speedometer service location and purchase the necessary driven gear for your vehicle. You must provide the make, model and year of your vehicle to ensure you receive the right gear.
    Remove the old driven gear from the end of the speedometer cable by pulling it out of the clips that hold it in place. Clip the new driven gear into place on the speedometer cable. Replace the gear housing cover and secure it in place with the bolt you removed in Step 1. Secure the speedometer cable back into position.

    Electronic Speedometer
    Step 1
    Determine the distance of the test drive needed to recalibrate your speedometer. This information may be in your owner's manual or other supporting documentation, but it is also available from the vehicle's manufacturer.
    Step 2
    Press and hold the calibration button on the speedometer, start the vehicle and release the button.
    Step 3
    Press the button again and drive the distance prescribed by the speedometer manufacturer.
    Press the button a third time after you have driven the designated distance. After pressing the button the third and final time, the speedometer will recalibrate itself to fit the new tire size.
    Items you will need
    • Crescent wrench
    • Measuring tape
     
  11. JwDoK 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2018
    Locație:
    Bușteni
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Salut,
    Merci ovidiutm. Am rezolvat cu acel decalaj. Problema era de la eeprom, se facuse ceva modificari prin el inainte de a lua eu ceasurile. Am rescris eeprom-ul si acum este perfect. Pentru altii care vor sa schimbe ceasurile din minidot in maxidot nimic nu e imposibil daca ai pe cineva priceput sa le faca. :)
     
    ovidiutm apreciază asta.
  12. CrackSter 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mar 2020
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A3, 1.6, 2002
    Salut! Nu stiu daca scriu unde trebuie dar am o problema care imi da batai de cap mari.
    Am un A3 din 2002, 1.6 benzina (motorul de 102 cai) si de 2 luni de zile sta prin sevice-uri, problema fiind ca nu porneste. Totul s a intamplat random, dupa un drum la spital si 10 minute de stat cu ea oprita a inceput sa fie “posedata”.La punerea contactului se stingeau si se aprindeau martorii de cheie si faruri, cu pozitiile puse, tot ce era luminat se stigea si se aprindea, computerul de bord nu mai indica nimic, doar se aprinde ecranul rosu si atat. Mecanicii sunt efectiv fara idei. Daca a mai patit cineva asa ceva as fi bucuros sa aflu cauzele.

    Multumesc anticipat.
     
  13. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pentru ca problema e electrica.
    Mai exact la ceasurile de bord. Ia si citeste cate probleme are modelul tau de masina din cauza ceasurilor.
     
  14. rmi

    rmi 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2008
    Locație:
    Resita
    Masina:
    Audi A3 (8l) 2003 5 usi 1.6 (BFQ)
    Am fost zilele astea la 2 "specialisti" si nu au reusit ajustarea km. Unul din ei mi-a spus sa dau jos "chestia" sa incerce sa o rescrie integral sau ceva de felul asta, dar zice ca exista un mic risc sa nu mai porneasca masina. :(
     
  15. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    rmi, ce ceasuri ai, VDO sau Magnetti Marelli?
    Si ce problema ai?
     
  16. Paul13 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2016
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi a3 8l1 1.6 2002
    Prima data vezi ce marca de ceasuri ai pe masina. Scoate-le si daca spatele este alb sunt Magneti Marelli daca sunt negre sunt VDO. Am patit si eu, imi dadea tot felul de erori: eroare pe nivel ulei, nu se mai ridicau acele la benzina, temperatura. Uneori nu se ridicau deloc. La cald pornea greu. Cateva dintre simptomele astea la ceasurile Magneti Marelli.
     
  17. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Problema arhicunoscuta la ceasurile de bord, la un model de masina deja consacrat. Sunt surprins sa aud ca mecanicii sunt fara idei, cand e cunoscuta problema ceasurilor. Dar se poate si mai rau... unii am schimbat garnituri de chiulasa din cauza ceasurilor si a mecanicilor fara idei.
     
  18. Anian 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Va salut . Am si eu probleme cu vitezometrul , e "mort" ramas la 0 . Abia am gasit alte ceasuri model ca al meu si cod aproape identic si anume , ale mele se termina in litera A iar sh-u se termina in litera C . Daca le cumpar si le montez direct pe masina , porneste masina ? Sau trebuie "umblate" la ele ? Va multumesc .
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu porneste. Daca ai fi citit topicul ai fi stiut asta.
     
    ovidiutm apreciază asta.
  20. toma stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A3 8L 2003, tip motor BFQ
    Audi A3 8L, an 2003, 1.6 benzina, motor cod BFQ. Defect ceasul de la temperatura instalatie racire. Ceasuri minidot .S-a pierdut emblema cu Codul de pe ele. Vreau sa la inlocuiesc cu Maxidot. Am gasit ceasuri Siemens Maxidot VDO cu codul 8L0920932 G. Au functionat pe Audi A3 8L 1.8 Benzina an 2003, turbo. Nu stiu daca se potrivesc ? O sugestie, un sfat ? Multumesc.
     

Distribuie pagina asta